Skocz do zawartości

Star 266 wreszcie w 1:72 !!!!!!


Grzes

Rekomendowane odpowiedzi

Tez tak mysle.

Czesci na pewno wiecej (konstrukcja bardziej "przestrzenna")

ale za to pojazd mniejszy.

Pezydalby sie porzadny ZS-23. Byl swego czasu z zywicy z toczonymi lufami (pakowany rowniez z BTR-152 i M-113). Firmy nie pamietam.

Dupa nie kupil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pioter masz na myśli działko zu-23-2 ?? Jeśli chozi o postawienie armatki na pakę(zestaw hibneryt) to trzeba pamiętać , że jest ona zmodernizowana m.in stelaż na najazdy z boku oraz same najazdy , stelaż pod plandekę/siatke maskującą itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze miło jak się pojawia nowy model polskiego pojazdu, wprawdzie nie moja skala...

 

mały OT:

Jako że ostatnio pracuję dla gości którzy projektują i sprzedają modele żywiczne w 1:87 (głównie tabor kolejowy i samochody) wymyśliłem że może by zasugerować żeby zlecili jednemu ze swoich ludzi którzy projektują im modele samochodów tego Stara 266 w skali 1:35, technologie ma świetną, części wyglądają tak dobrze jak modele wtryskowe, projektowanie na komputerze itp, miałem w rękach jego wyroby więc moge potwierdzić.

Niestety sprawa szybko zdechła bo okazało że 266tkę w 35 już ktoś podobno robi, S-model chyba, nie wiem na ile to prawda ale nie chcieli się brać za cos co już ktoś napoczął...

 

Jak tego nie chcieli to wymyśliłem żeby zrobić Stara 660, no tu już lepiej, bo okazało się że facet ma gdzieś napoczęty projekt który można byłoby wykorzystać, i w założeniu miałby to być model bardzo dokładny, z silnikiem, wnętrzem, blachami trawionymi, na poziomie tego Kraza z Minimana, oczywiście największym minusem tego modelu byłaby cena, 600zł za zestaw, i to że musiałoby powstać go 100szt, inaczej nie da rady... I tak mnie martwi czy by taka ilość zeszła, zakładając sprzedaż też za granicę...

 

Trochę tak 'chamsko' się wciąłem w ten temat ale na razie nie ma sensu zakładać osobnego tematu a tu na pewno zaglądają miłośnicy Polskiego sprzętu, trzeba jakoś wybadać rynek, bo jest nadzieja na łatanie dziury w reprezentacji naszych pojazdów w trzypiątce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Niestety sprawa szybko zdechła bo okazało że 266tkę w 35 już ktoś podobno robi, S-model chyba, nie wiem na ile to prawda ale nie chcieli się brać za cos co już ktoś napoczął...

 

Fakt, S-Model pokazał kiedyś prototyp modelu we wczesnej fazie prac nad nim ale to było jakieś hmm... 5 lat temu? I od tamtego czasu cisza w temacie, projekt chyba nigdy nie został ukończony i temat chyba umarł. A podstawowa zasada biznesu brzmi kto pierwszy ten lepszy. A poza tym jakość modeli S-Modelu pozostawia wiele do życzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, wiadomo że pewnie bylibyśmy w stanie zrobić to szybciej i lepiej niż S model, ale jakoś szef ma fobie do brania się za tematy w których ktoś (nawet w legendach) coś robi, dlatego musiałem się zadowolić 660tką. Pojazd też dość charakterystyczny, zobaczę co z tego wyjdzie, przy dobrych wiatrach to i pod koniec roku mógłby się pojawić...

Na razie cały trud jest we wbiciu im do głów 'naszej pancerkowej' filozofii budowy modeli, bo na razie ich pojazdy to dość uproszczone gotowce dla kolekcjonerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że polska pancerka to mój żywioł, pozwolę sobie co nieco napisać.

 

Jeśli chodzi o S-Model, to może od tego zaczniemy. Pisałem do nich w zeszłym roku i prace trwały. W tym roku także pisałem i prace podobno ciągle trwają. Niby mają go już na ukończeniu i może uda im się wydać do końca roku, to jednak pamiętajmy, że rok temu pisali mi, że może skończą do końca 2010. Czyli loteria...

 

Teraz jeśli chodzi o Stara Tololoko. No to powiem szczerze, że coraz ciekawiej zaczyna się Wam robić w tej małej skali. Rosiek, Star i kupa innych Może kiedyś i połączę się z tą skalą Ale nie o tym.

 

I odnośnie tego co napisał Wojtek. Myślę, że na Stara wersji 660 byłoby zapewne mniej chętnych niż na 266. Bądź co bądź, Star-266 to już chyba legenda polskiej armii. Zapewne wielu modelarzy chciałoby ten model. Może więc lepiej pokusić się o tą wersję? To oczywiście moje zdanie. Nie mniej jednak..., Hibneryt, zwykły z paką, pewnie niektórzy pokusiliby się o jakieś własne przeróbki budy.

 

Z drugiej strony, najlepszym rozwiązanie byłoby chyba zaprojektowanie Rosomaka. Zapewne, sprzedaż za granicą RP byłaby zdecydowanie największa. Bądź co bądź Finowie, bodajże Chorwaci i Słoweńcy (?) też by kupili. No i Afganistan też zrobił swoje. Ale z drugiej strony, zbyt się rozmarzam.

 

Sam chciałbym takze Honkera, no a pojazd niby najmniejszy. Takie moje ulubione Trio. Jakby wyszły trzy, mógłbym już kończyć swój żywot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, też jestem zdania że 266 byłby lepszy do zrobienia, ale niestety jakoś boją się tego S modelowego wyrobu...

 

Takie moje ulubione Trio. Jakby wyszły trzy, mógłbym już kończyć swój żywot

 

Aha, to już nie będę wspominał szefowi o tych dwóch pozostałych pojazdach, nie chcę mieć cie na sumieniu

 

Z resztą z Rosomakiem jest ten problem że z planami krucho, tololoko zrobił model sylwetkowy raczej niż z planów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku, z tego co wyczytałem w pewnej gazetce, Tololoko dostało plany, ponieważ w przeciwieństwie do innych producentów obiecali dać model producentom Rośka za darmo. Ci co chcieli kaskę za taki model, nie dostali planów. Przepisy jednak się mocno zmieniały, ale wiesz, zawsze można zrobić na czarno, ktoś kto ma model może pomierzyć, można pożyczyć plany Z tego co doczytałem, to i tak Tololoko nie dostało planów np. zawieszenia, bo to niestety tajemnica... Ciekawe czy to Polacy tak chronią plany, czy Finowie kazali je tak ukrywać.

 

Ale plany Honkera chyba są dostępne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale od Tololoko pomocy na pewno nie dostaniemy wszak to nasza konkurencja (i to niezbyt lubiana przez szefa ), się zobaczy co przyniesie przyszłość, Rosomak też jest na mojej liście marzeń modelarskich więc bez długiej walki się nie poddam.

Poza tym niedługo będziemy mieli własną komorę próżniową do odlewania i (podobno) dostęp do jakiejś drukarki 3D.

Więc tak szukam bo może warto by rozszerzyć ofertę na modele w 35, nie samym modelarstwem kolejowym człowiek żyje.

Choć w tej chwili najrealniejszy jest ten Star 660...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć wolałbym coś nowszego, a tego sprzętu jest naprawdę sporo, to takim starszym Starem też bym nie pogardził Chociaż może lepiej pomyśleć co będzie się lepiej sprzedawać i jednak pobawić się w wersję 266 Czysty biznes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekał, czekał i się wreszcie doczekał

Mam nadzieję, że ten Star 266 to nie koniec polskich ciężarówek w 1/72. A i o prototypach II Najjaśniejszej ktoś pomyśli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisz bzdur, Tololoko posiada FABRYCZNE plany Rosomaka.

Sory, za późno się o tym dowiedziałem, z resztą to ktoś kiedyś napisał a ja powtórzyłem, zapomniałem dodać 'podobno'... Nie ma co plotek powtarzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale od Tololoko pomocy na pewno nie dostaniemy wszak to nasza konkurencja

A dziwisz się?

 

nie ważne czy to będzie 660 czy 266 oba są cudowne.

??? Żartujesz, oba są "brzydalami", ale chyba to nie jest takie ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.