Andrzej_LK Napisano 1 Sierpnia 2011 Share Napisano 1 Sierpnia 2011 czy zauważyliście jakieś różnice jeśli chodzi o różne rodzaje sido? najlepiej kładzie mi się ten do drewna. czy to złudzenie czy jednak mają troche inne właściwości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wicia1975 Napisano 1 Sierpnia 2011 Share Napisano 1 Sierpnia 2011 A ja mam pytanie czy sido prosto z butli czy rozcieńczacie czymś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 1 Sierpnia 2011 Share Napisano 1 Sierpnia 2011 Ja używam do kamienia (czy coś takiego) i nie rozcieńczam niczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wicia1975 Napisano 1 Sierpnia 2011 Share Napisano 1 Sierpnia 2011 Panzer4 dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plastikk Napisano 1 Sierpnia 2011 Share Napisano 1 Sierpnia 2011 Mam Sido do paneli - sosnowe - prosto z butli na model...a i w domu się przydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudi Napisano 1 Sierpnia 2011 Share Napisano 1 Sierpnia 2011 Wielkie brawa za bardzo szczegółową relacje i oby takich jak najwięcej w przyszłości czy zauważyliście jakieś różnice jeśli chodzi o różne rodzaje sido? najlepiej kładzie mi się ten do drewna. czy to złudzenie czy jednak mają troche inne właściwości? Skoro jest kilka rodzajów do różnych powierzchni to przynajmniej teoretycznie powinny mieć troche inne właściwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czak45 Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 1 Sierpnia 2011 Skoro jest kilka rodzajów do różnych powierzchni to przynajmniej teoretycznie powinny mieć troche inne właściwości. A może to tylko marketing i socjotechnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudi Napisano 2 Sierpnia 2011 Share Napisano 2 Sierpnia 2011 Oj wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czak45 Napisano 2 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 2 Sierpnia 2011 Po co kupić jeden do wszystkiego jak można np. trzy sztuki. Wiadomo Kasa No ale u mnie ma być tanio. Więc jedziemy dalej. Model pomalowany, podstawka pomalowana i figurka też pomalowana (bazowo oczywiście) Kolejny wydatek to czarna farba Vallejo, czyli 10 zł mniej w portfelu. Powiem tak warto zainwestować w farby Vallejo, na prawdę są rewelacyjne. Chciałem spróbować czegoś innego i kupiłem czarna farbe TAMIYA. Kupiłem bo podobno jest pancerna, czyli dobrze trzyma. Co się okazuje - guzik prawda schodzi podobnie jak Vallejo, słabo kryje i chyba nie jest to 100% farba akrylowa. A już całkiem zirytowała mnie niemożność odkręcenia słoika SIC. I tak kupionym kolorem czarnym malujemy to wszystko co jest czarne lub czarne się wydaje. Czyli: gąsienice bandaże kół liny lufe przedni błotnik itp. Wygląda to tak. Kilka osób pytało o malowanie gąsienic w poskładanym czołgu: Więc kiedy pytają mnie Odpowiadam najprostsza sprawa na świecie ; malujemy to co widać. I nie przejmujemy się tym czego nie widać. Wnętrza czołgu też nie mamy, a powinno być. Luz to tylko model. Z daleka model wygląda na dobrze pomalowany, ale zróbmy zbliżenia i widać, iż pomyłki są. Te największe zniweluje farba bazową, a małe zostawie. Zakryją je washe i brudzenie. Na zdjęciu poniżej widać niepomalowaną gąsienice. Ile musiałem sie namęczyć żeby taka fotke zrobić. I tak nie bedzie tego widać. Chociaż nie wliczam relacji figurkowej do ogólnych kosztów to jednak ją przedstawiam. Figurkę zagruntowałem biała farba z aerografu, a na nią dałem Sido. Potem odpowiednio: -na figurke żołnierza dałem olejna dla plastyków ( Sienne paloną) -na figurkę dziecka (Paloną Umbre) Całość pościerałem większym suchym pędzelkiem. Na podłożu (matowym) zrobiłem coś w rodzaju filtru z pigmentu AGAMY o nazwie BŁOTO. Jest to najlepszy i najlepiej dobrany kolor pigmentu na rynku (jak dla mnie) Coś takiego wymęczyłem już w projekcie 7TP Więc tu tylko powieliłem technikę. A i ważna sprawa: Do wody dodałem cztery krople płynu do naczyń, aby zmniejszyć napięcie powierzchniowe wody. Różnica przed i po jest bardzo subtelna, ale tak ma być. Martwi mnie jednak troche to, że ta moja pustynia, troche bardziej zaczyna przypominać polską leśna drogę Koniec na dziś. Z farbką mamy 180 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Na ostatnim zdjęciu to zielone coś to robak? Jego cena też wliczona? Skoro to pustynna droga to przydałby się miniwydmy, na poboczy by się trochę więcej takiego nawianego piasku może przydało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czak45 Napisano 3 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Masz wzrok. Tak to faktycznie taki zielony robak, których po 20 jest tu pełno. Z podstawką już nic nie zrobię, zresztą pokazywałem już zdjęcia z IRAKu podobne do tej nawierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesioj Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Tak to faktycznie taki zielony robak... Owad . Fajnie jest popatrzeć, jak ktoś prezentuje swoje sposoby i chwyty, wykorzystywane przy budowie modelu. Zawsze można przemyśleć i zdystansować się do tego, co się samemu robi. pozdrawiam Grzesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czak45 Napisano 3 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 3 Sierpnia 2011 No tak robak to kobieca nomenklatura Sam też dystansuje się oglądając prace innych modelarzy. Pomalowaliśmy wszystkie ciemne elementy na czarno. Ale taki typowy kolor czarny nie występuje w "naturze" Więc musimy zrobić taki trik. Cały model psikniemy z daleka farbą bazową (z puszki lub aerografu) Dla tych którzy malują pędzlem hmmm można spróbować zrobić filtr. Różnica jest taka: PRZED i PO Oczywiście musimy uważać żeby nie przesadzić. Następnie zrobiłem sobie filtr z żółtej Vallejo. Nie jest on konieczny, ale chciałem to mam. Mało widoczny efekt. Potem znów dałem SIDO i położyłem kalki Użyłem płynu na kalki. Płyn taki zmiękcza kalkę i powoduje iż super się ona układa (szczególnie jeśli chodzi o zagłębienia i nierówności) Tutaj płyn nie jest nie zbędny. Po nałożeniu kalkomanii znów psiknełem model SIDO. A następnie cały model pomalowałem mgiełka z bazowej farbie. Zabieg ten jak wcześniej zniwelował mocny czarny kolor kalek.. I znów SIDO. Po wszystkich zabiegach model wygląda tak: Teraz czas na wash. Polega on na zapuszczeniu ciemnej rozcięczonej farby w szczeliny modelu. Wash robimy na modelu pokrytym lakierem błyszczącym (tutaj SIDO) Natomiast filtr to podobny zabieg z tym, że kładziemy go na cały model i na powierzchnie matową. Filtr chyba jest bardziej rozwodniony. Po więcej informacji odsyłam na odpowiednie działy forum. WARTO POCZYTAĆ. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Trochę zbiłeś mnie z tropu tym, ży filtr dajesz na matową powierzchnię. Myślałem, że na piłysk też może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xDamian Napisano 3 Sierpnia 2011 Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Podręcznikowo wash kładzie się na błyszczącą powierzchnie żeby wchodził w zagłębienia, a filtr to musi być położony jednolicie po całej powierzchni, dlatego kładzie się ją na mat. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czak45 Napisano 3 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 3 Sierpnia 2011 Na błysk też można, no ale wtedy to nie będzie klasyczny filtr. To już będzie improwizacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czak45 Napisano 4 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 4 Sierpnia 2011 Robimy wash. Co będzie potrzebne. 1. Czarna farba olejna dla plastyków. Cena 6 zł. http://www.sklepplastyczny.pl/farby-olejne-classico-332_59_60/?page=2 2. Biały spirytus (White SPIRIT ARTISTS') do rozcieńczenia w.w. farby. Cena ok 20 zł. http://allegro.pl/white-spirit-renesans-500-ml-i1739674694.html#gallery http://allegro.pl/ak-011-white-spirit-ak-interactive-i1704266147.html Wash zapuszczamy w tzw linie podziału. W prawdziwych pojazdach linie te są o wiele głębsze i dlatego tworzą się tam ciemne cienie. W modelach trzeba sprawie troszkę pomóc, ponieważ linie podziału są płytkie. Zrobimy też wash na grillach płyty silnikowej. Nada to jej trochę takiej ażurowości. Farbę mieszamy z white spirit w odpowiedniej proporcji. Nakładamy na linie podziału, a potem wycieramy patyczkiem to co pozostało obok. Oczywiście łatwo się pisze. Trzeba sporo potrenować. Można ścierać suchym patyczkiem, patyczkiem wilgotnym (zamoczonym w White Spirit) Możemy nadmiar "podciągnąć" suchym pędzelkiem. Mieszankę można też wzbogacać o white spirit lub też dodawać farby olejnej. Możemy ją wzbogacać w "mieszalniku" lub też bezpośrednio na modelu. Możemy nadmiar wycierać w różnych kierunkach. Zrobimy w dół będziemy mieli już delikatne rainsy. Możemy też wstępnie zrobić jakieś plamki przebarwienia itp. I generalnie mamy na to sporo czasu (farba olejna schnie bardzo wolno, poprawki można robić nawet drugiego dnia) Model przed washem wyglądał tak: Po wygląda tak: (mam problem z grillami :( ) I w trakcie prac: Koszt wzrósł do 206 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 4 Sierpnia 2011 Share Napisano 4 Sierpnia 2011 Niezłe.... Ja moze wyskakuje jak Filip z konopii, ale zapytam: czy ten Sidolux, który jest na linku dodanym pzrez Ciebie na poprzedniej stronie tematu, jest tym najbardziej polecanym przez Ciebie? Bo ja mam metlik, spotegowany dostępnością zbyt wielu produktów marki Sidolux na rynku. Do tej pory myślalem, że Sido to ma być dość mocno rozcieńczony bezbarwny lakier, taki jak do hmmm - parkietów? A tutaj środek do pielegnacji drewna. jestem głupi natychmiast Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wicia1975 Napisano 4 Sierpnia 2011 Share Napisano 4 Sierpnia 2011 Czarku mistrzostwo świata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R_Mazzi Napisano 4 Sierpnia 2011 Share Napisano 4 Sierpnia 2011 Klasyczny łoś punktowy W przypadku łośka po całości na pustynnym kamo raczej chyba należało by wybrać jakiś odcień brązu zamast czarnego. Jak napisałeś to łatwy i przyjemny sposób na zacieki. Kupując czarną olejną warto zakupić jeszcze przy okazji np. białą i żółtą, właśnie pod zróżnicowanie zacieków. Robimy malutkie, ale naprawde malutkie, takie tyci, tyci kropeczki i rozcieramy w dół. Ale wiadomo, to dodatkowe koszty. PS. Kurcze masz już tyle warst farby i sido, a w ogóle tego nie widać, coś jednak jest w tych aerkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czak45 Napisano 5 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 5 Sierpnia 2011 Mam sidolux do paneli. Kupiłem taki ponieważ wiadomo, że panel t plastik. Modele są z plastiku więc sidolux sprawuje się b. dobrze. R.Mazzi brązowy wash to najgorsze co można zrobić na modelu. Myślę że ten wpis pokaże o co mi chodziło. Post wcześniejszy to po prostu etap prac. A psikawka to dla mnie podstawa i nie chodzi mi o to, że pędzlem to nie można, tylko o to, iż jest o wiele łatwiej i szybciej. Dziś pokryłem model lakierem satynowym. Nauczyłem się na forum, iż lakier matowy nie zdaje egzaminu. Cena takiego lakieru satynowego pewnie jest taka sama jak farby. Doliczamy 10 zł Potrzebne bedą też dwa pigmenty. 1.Najlepszy jak dla mnie pigment AGAMY o nazwie BŁOTO: http://www.jadarhobby.pl/agama-patinator-bloto-pigment-p-8399.html Cena 10 zł. 2. Pigment Vallejo (piaskowy) http://www.jadarhobby.pl/vallejo-pigments-73102-light-yellow-ocre-30ml-p-19913.html Cena 13 zł. Jaki efekt uzyskamy? Model przed pigmentami Model po pigmentach (oczywiście jeszcze finalnie nie dokończone prace pigmentowe) Jak coś takiego zrobić? Po pierwsze pigmenty mieszamy z wodą z kranu. Nanosimy je na model. Dajemy więcej tego jaśniejszego, mniej ciemnego. Możemy je też mieszać razem. Nakładamy i czekamy aż wyschnie. Po wyschnięciu zaczynamy wycierać je patyczkiem zwilżonym w wodzie. Jak jest za dużo to możemy zmyć pędzlem namoczonym w wodzie. Patyczkiem możemy je wycierać, wklepywać itp. Generalnie duża indywidualna inwencja twórcza wskazana. Z ciemnego pigmentu możemy zrobić rainsy, plamy itp. Możemy też chlapnąć pigment z pędzelka. I czekamy aż wyschnie. Jeśli nam coś nie pasuje to powtórnie albo zmywamy albo dodajemy pigment. Pigmenty to bardzo wdzięczny materiał dla początkujących, ponieważ wybaczają one błędy - można wrócić do stanu przed (no.. prawie przed) Sam w pierwszych moich pracach robiłem washe tylko i wyłącznie z pigmentów. Myślę, iż jakby sie ktoś uparł to plakatówkami też by zrobił. Co warto wiedzieć o pigmentach? Pigmenty trzeba zabezpieczyć? Psikając lakierem akrylowym spowodujemy iż pigmenty zrobią sie sporo ciemniejsze i stracą taką swoja postać nalotu. Psikając FIXerem MIGa do pigmentów otrzymamy o wiele lepszy efekt, ale też nie będzie idealnie. Mimo to tą technike polecam. Czasami nie ma rady i zostawiam model bez zabezpieczenia, ale to dotyczy delikatnego pudrowania końcowego. Model w klimacie gorącym. Właściwość z lakierem akrylowym wykorzystałem przy tym modelu to "wyciągnięcia" linii podziału, które to po washu z pigmentów strasznie się schowały. Tutaj możemy zobaczyć jak pigmenty zmieniają kolor pod wpływem medium: http://modelarstwo2008.eu.interia.pl/menu%20podrozdialy/warsztat/pigmenty%20strona/pigmenty.html No i to na tyle na dziś Koszt z pigmentami i lakierem: 239 zł. Galeria po. Pomalowałem też figurki (ale to poza konkursem) Dorobiłem dziewczynie włosy. I jak widać będzie KREW. Figurki zabezpieczone SIDO nauczony doświadczeniem zrobię na nich wash. W przypadku kamuflażu na mundurach ta technika jest lepsza i łatwiejsza. Tutaj było coś na temat: viewtopic.php?f=87&t=9570&start=285 Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Mroczkowski Napisano 5 Sierpnia 2011 Share Napisano 5 Sierpnia 2011 Mam sidolux do paneli. Kupiłem taki ponieważ wiadomo, że panel t plastik.Modele są z plastiku więc sidolux sprawuje się b. dobrze. Sido nakładasz na farbę nie plastik, a farba to nie plastik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czak45 Napisano 5 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 5 Sierpnia 2011 No tak, ale to takie łopatologiczne myślenie Ułatwiające decyzję podczas zakupu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Sierpnia 2011 Share Napisano 5 Sierpnia 2011 Gdybyś nie napisał że to 1/72 i gdyby nie fotki na klawiaturze, mógłbym sie znów pomylic jak z Leopardem . Super robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harkonnen Napisano 5 Sierpnia 2011 Share Napisano 5 Sierpnia 2011 Dzielny piechur ma Sturmgewehra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.