radett Napisano 14 Stycznia 2012 Share Napisano 14 Stycznia 2012 To że obie konstrukcje były wzorowane na tym samym nie oznacza że wynik tych prac jest taki sam a "podobne" nie oznacza "takie samo" Różnice w zawieszeniu u 7TP i T-26 są widoczne gołym okiem i wystarczy się przyjrzeć. Kolega radziecki po prostu poszedł na skróty stosując gotowe żółwie od modelu T-26 i w dodatku od nie do końca dobrze odwzorowanego modelu (przynajmniej w kwestii żółwi). co nie zmienia mojego zdania że chłopina bardzo pomysłowo i z polotem robi ten model. Dodatkowo na duży plus zasługuje to że za granicą na warsztacie jest nasza konstrukcja i że ktoś tam daleko przykłada większą wagę do dokładności odwzorowania niż nasze rodzime firmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 15 Stycznia 2012 Share Napisano 15 Stycznia 2012 Pozostaje liczyć na to, że kiedyś nasze firmy wezmą wzór ze Zvezdy która wypuściła kapitalny model T-90 i też wezmą się do roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2012 Witam! Dzięki wszystkim za porady i dobre słowa. A jak je odchudzasz?Wycinam skalpelem nadmiar plastiku i składam całość na zakładkę. Taj jak na schemacie poniżej. Jak dalej tak pójdzie to będzie z tego modelowa siódemka.Niestety chyba nie do końca. Jakaś pomroczność jasna mnie dopadła i nie zauważyłem, że nie poprawiłem grubości płyty czołowej wanny. Dopiero po sklejeniu kadłuba to zauważyłem. Nie wiem jak z tego wybrnąć. Chyba wytnę ją całą i wstawię nową. Jeszcze nad tym pomyślę. A teraz kilka fotek z weekendowych prac. Podziałałem trochę przy liniach podziału blach na wannie oraz płycie silnika. Na dziś to tyle Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 15 Stycznia 2012 Share Napisano 15 Stycznia 2012 Świetnie ci idzie. Będzie z czego brać wzór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen75 Napisano 16 Stycznia 2012 Share Napisano 16 Stycznia 2012 Górna płyta pancerza (ta z wieżą) powinna stanowić jedną całość z tym bocznym wspornikiem, tak jak przednia. U ciebie widać tam łączenia. Powinienieś zaszpachlować tam gdzie zaznaczyłem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2012 Górna płyta pancerza (ta z wieżą) powinna stanowić jedną całość z tym bocznym wspornikiem, tak jak przednia. U ciebie widać tam łączenia. Dzięki. Pamiętam wspominałeś o tym kilka postów wcześniej. Kadłub jest dopiero co posklejany jeszcze sporo pracy przy nim. O miejscach zaznaczonych przez ciebie będę pamiętał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragonis013 Napisano 16 Stycznia 2012 Share Napisano 16 Stycznia 2012 Markuz jakiej grubości płytę pcv użyłeś do pogrubienia wieży?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2012 dragonis013 do pogrubienia użyłem coś około 1 mm płytki polistyrenu (ale równie dobrze może to być 0,75mm). Niestety nie mam ich opisanych a suwmiarka się rozpadła więc nie mogę dokładnie zmierzyć. Starałem się dopasować taką płytkę żeby wieża jak najlepiej wpasowała się w plany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragonis013 Napisano 16 Stycznia 2012 Share Napisano 16 Stycznia 2012 Dzięki Bracie za odpowiedź. Bo ja mam płytkę 0,3 mm to będę musiał połączyć ze 3 szt. Trzymam kciuki za Twoją siódemkę. Zapowiada się super!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekW Napisano 16 Stycznia 2012 Share Napisano 16 Stycznia 2012 Można kupić gotowe arkusze o grubości 1mm. Chyba, że chcesz przyoszczędzić i skleić tak jak mówisz te 3 płytki - tylko nie wiem jak się to będzie zachowywało przy cięciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 16 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2012 Dzisiejsza aktualizacja. Może niewiele ale niestety czasu mało. Poszpachlowałem i poszlifowałem górną płytę oraz płytę przednią. Przy okazji tego projektu przesiadłem się z szarej na białą szpachlę tamiya i muszę przyznać, że jest rewelacyjna. Jak widać zawiasy i wszystkie nity szlak trafił. Nieunikniony więc jest zakup przynajmniej 3-4 paczek nitów z Masterclubu. Jak już zamawiać to raz z dobrze . Rozmyślałem jak zmienić grubość przedniej ścianki kadłuba którą pominąłem przy odchudzaniu i wpadłem na pomysł żeby wytrasować nową linię podziału blach (miejsce zaznaczone czerwoną linią). Powinno się udać Pytanie co to jest to zaznaczone ?? Nie wiem czy to wycinać czy nie. Na wszelki wypadek zaszpachlowałem jamkę skurczową. A tu rodzinka żółwików w komplecie. Jendrass1 ruchome zawieszenie zrobię przy siódemce dwuwieżowej którą planuje zaraz po TKS'e który oczekuje na swoją kolej. Tak na szybkiego - najistotniejsze przeróbki:- wózki zawieszenia - kształt, oraz mocowanie resora - tylne koło z napinaczem - płyta czołowa pancerza - belka tylnego zderzaka - kolumna celownika - osłona CKM - linie podziału blach - ośrubowanie bocznych blach osłony silnika - wloty powietrza - żaluzje - osłona jarzma armaty - lufa Kolejne pytanie co z tym napinaczem przeglądałem zdjęcia i wychodzi na to że trzeba go trochę odchudzić. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 16 Stycznia 2012 Share Napisano 16 Stycznia 2012 Rozmyślałem jak zmienić grubość przedniej ścianki kadłuba którą pominąłem przy odchudzaniu i wpadłem na pomysł żeby wytrasować nową linię podziału blach (miejsce zaznaczone czerwoną linią). Powinno się udać Wydaje się to sensowny pomysł. Też tak czasem robię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 16 Stycznia 2012 Share Napisano 16 Stycznia 2012 Napinacz to nie blacha z tyłu, tylko element który w modelu nie ma nic wspólnego z oryginałem (wygląda w modelu jak bumerang). Na zdjęciu to część po prawej stronie wystającej blachy z tyłu (widać jego kwadratowy otwór). Jak już robisz odchudzanie to pomyśl o tym kątowniku po lewej stronie. Jest sporo za gruba. Ten kwadrat może posłużyć za tylną ściankę skrzynki narzędziowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen75 Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 Mechanizm napinacza jest w monografii 7-tp rozrysowany dość szczegółowo. Co prawda niewiele go widać, ale coś tam po przyklejeniu zawieszenia widać. Pytanie co to jest to zaznaczone ?? Nie wiem czy to wycinać czy nie. Na wszelki wypadek zaszpachlowałem jamkę skurczową. Dokładnie, jak napisał Jarekk - to tylna ściana skrzynki narzędziowej - w modelu podtrzymuje błotnik, żeby nie zwisał smętnie. Wchodzi do wewnątrz skrzynki, więc zupełnie tego elementu nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 Wywal ten klocek stanowiący tył skrzynki. Zestawowe pudełko raz że nie trzyma wymiarów, dwa że jest toporne. Jeśli będą potrzebne wymiary oryginału z natury mogę załatwić. Polecam blaszkę od piwa lub mosiężną. Listwę tylną bardzo zgrabnie zrobił "anaglogic" w swoim wozie, przejrzyj jego wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen75 Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 Jędrek - wymiary skrzynki można dopasować - widziałem już parę modeli z blaszanymi błotnikami. które przez to, że nie maiły podparcia w tym elemencie zwisały sobie smętnie jak uszy spaniela. Dla tego osobiście radziłbym pozostawić ten element i obudować go po prostu nową skrzynką z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 A to już jak kto woli ;) ale lekko pomiętolona (wgniecona) skrzynka wygląda lepiej niż taki klocek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 17 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2012 Dzięki Panowie za pojaśnienie. Tylną ściankę zostawię a skrzynkę wykonam z blaszki po piwie (zwłaszcza, że pozyskanie blaszki to będzie sama przyjemność ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 Tylko blaszkę najpierw wsadź pod coś ciężkiego (polecam encyklopedie, słowniki etc) bo nawet przy małych arkuszach może się nieco odkształcać - rolować. Blaszka mosiężna nie ma tego mankamentu. Zrób te ruchome wózki tej ! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myski79 Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 Jędrek - wymiary skrzynki można dopasować - widziałem już parę modeli z blaszanymi błotnikami. które przez to, że nie maiły podparcia w tym elemencie zwisały sobie smętnie jak uszy spaniela. Dla tego osobiście radziłbym pozostawić ten element i obudować go po prostu nową skrzynką z zewnątrz. Zawsze można wykorzystać odcięta pionową/"przykadłybową" część oryginalnego błotnika jako dźwigara dla elementu z blachy (ja tak zrobiłem przy swoim)i nie ma problemu z opadaniem a plastikowego elementu i tak nie będzie widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurgen75 Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 Nie mieszajmy chłopu w głowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 17 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2012 Lepienie błotników to jeszcze daleka przyszłość. Pokombinuję, przymierzę, dopasuję i coś się na to uradzi. Teraz stanąłem przed dylematem zakupu nitów niestety w http://euromodelshop.ch/product_info.php?products_id=15543 właściwe nity są niedostępne. Zastanawiam się czy mimo to złożyć zamówienie i czekać cierpliwie aż sprowadzą czy szukać gdzie indziej. Nity Masterclubu znalazłem jeszcze u sąsiadów z południa w http://obchod.valka.cz/product_info.php/cPath/263_430519_430603/products_id/1058888/product_name/hexagon-bullet-proof-bolt-head-0504mm/language/en ale czytałem w sieci, że terminy dostaw mają strasznie wydłużone rzędu 3-4 miesięcy. Miał ktoś może styczność z tym sklepem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Stycznia 2012 Share Napisano 17 Stycznia 2012 Coś chyba nie doczytałeś. "On order" tłumaczy się "na zamówienie". Zamówienie na nity do Vickersa/7TP - hexagonalne łby śrub (0,6 mm) złożyłem 8 stycznia, 13 stycznia już mi je wysłał a 17 stycznia ( dzisiaj) miałem je w skrzynce pocztowej. Tempo ekspresowe - 9 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragonis013 Napisano 18 Stycznia 2012 Share Napisano 18 Stycznia 2012 Markuz nie wiem czy będziesz wykorzystywał części fototrawione na wieżę, ale tak się zastanawiam.... jak je dopasujesz skoro pogrubiłeś jarzmo i wykurz bo ja próbowałem i jest to raczej niemożliwe bez cięcia blach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 29 Stycznia 2012 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2012 Witam! Sporo się dzieje na forum ostatnio wątek znalazłem na końcu drugiej strony. Tym czasem przedstawiam to co się wydarzyło w projekcie przez ostatnie dwa tygodnie. Zamówiłem nity z MasterClubu i doszły rzeczywiście expresowo w przeciągu 9 dni od zamówienia nity znalazły się w mojej skrzynce pocztowej. Co prawda nie obyło się bez drobnych wpadek związanych z prowizjami bankowymi i ostatecznie z zamówionych 4 paczek dotarły 2. Jutro muszę zakupić zapas wierteł 0,4 mm i zabieram się za nitowanie. Tak wyglądają efekty dzisiejszych zmagań. Wyryłem nowe linie podziału blach i wkleiłem ściankę obok włazu kierowcy. Ulepiłem żaluzje z polistyrenu o grubości 0,25 mm. Zastanawiałem się czy nie użyć do tego celu puszki po napoju ale stwierdziłem, że łatwiej się obrabia polistyren. Markuz nie wiem czy będziesz wykorzystywał części fototrawione na wieżę, ale tak się zastanawiam.... jak je dopasujesz skoro pogrubiłeś jarzmo i wykurz bo ja próbowałem i jest to raczej niemożliwe bez cięcia blach? Problem rzeczywiście był z dopasowaniem blaszek. Trochę je przyciąłem oraz lekko wpuściłem między oryginalny element a naklejoną płytkę polistyrenową. Przykleiłem kilka elementów na wierzy i wyryłem brakującą linię podziału przy włazie. Jutro zabiorę się za oblepianie i poprawianie wykusza. Ogólnie na wierzy jest jeszcze sporo do zrobienia. A tak się obecnie prezentuje siódemka. Osłona jarzma po dodaniu blaszek wchodzi dosłownie na styk. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.