Skocz do zawartości

F-16


okonek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za pomoc. Moja koncepcja na Jastrzębia wciąż ewoluuje. Teraz jestem na etapie pustych pylonów. Uzbrojenie byłoby na wózku. Wyczaiłem już wózek na bomby i podnośnik do ładowania.

 

BTW, co myślicie o otwartym nosie i widocznej antenie radaru? Jest to atrakcyjne z konkursowego punktu widzenia? Chyba mało jest takich modeli szesnastek.

 

Co do wariantu z GBU-24 i GBU-12 to i tak będę ograniczony przez liczbę pylonów zawartych w zestawie. W ogóle ten Kinetic to zrobił trochę bez sensu - niby tyle uzbrojenia ale dali tylko dwa pylony na nie. A bomby są w takiej ilości, że i tak sobie nie podwieszę 2x3 Mk. 82.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zwracam się z pytaniem. Mianowicie, czy któryś z Kolegów ma niepotrzebne prowadnice do F-16 - 2x na końcach skrzydeł i 2X pod skrzydłami (skrajne) do AIM-120 w skali 1/48??? A jeśli były by jeszcze 4x AIM 120 to była by pełnia szczęścia.

 

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostach, zaproponowana przez Ciebie konfiguracja nie występuje. Podam co ciekawsze konfiguracje mogące wystąpić na polskich efach. Wszystkie konfiguracje maja juz wliczone CFT, podaję nr podwieszeń i co na nich może wisieć:

1,2,3,7,8,9:AIM 120, 5: zbiornik 300

1,3,7,9: AIM 120, 2 i 8:AIM 9X, 4,6: zbiornik 370, 5: zbiornik 300

1,2,8,9: AIM 120, 3 i 7: pylon plus TER z trzema bombami każdy, 4,6: zbiornik 370, 5: zbiornik 300

1,2,8,9: AIm 120, 3: pylon plus LAU 117 plus AGM 65, 7: pylon plus TER z trzema bombami, 4 i 6: zbiorniki 370, 5: zbiornik 300

1,2,8,9: AIM 120, 3: LAU 117 z AGM 65, 7: GBU 12, 4 i 6: zbiorniki 370, 5: zbiornik 300, Pantera

1,2,8,9: AIM 120, 3: BRU 57 plus 2 JDAm GBU 38, 7: GBU 24, 4 i 6: 370 zbiorniki, 5: zbiornik 300, Pantera

1 i 9: AIM 120, 3: BRU 57 plus dwa GBU 38, 7: TER plus dwa GBU 12, 4 i 6: zbiorniki 370, 5: zbiornik 300, pantera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam co ciekawsze konfiguracje mogące wystąpić na polskich efach.

I na żadnym nie występuje nic innego zamiast zbiorników na punktach podwieszeń 4 i 6?

Są zdjęcia z Red Flag naszych maszyn z bombami pod 4 i 6 i CFT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam co ciekawsze konfiguracje mogące wystąpić na polskich efach.

I na żadnym nie występuje nic innego zamiast zbiorników na punktach podwieszeń 4 i 6?

Są zdjęcia z Red Flag naszych maszyn z bombami pod 4 i 6 i CFT.

 

Mozna podwieszac to samo co na 3 i 7 , z wyjatkiem ,, 1760 weapons,, http://en.wikipedia.org/wiki/MIL-STD-176

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie może jakieś linki gdzie można poczytać o naszych wyczynach na red flag? Znalazłem tylko trochę fotek z podwieszania bomb i relację pilotów Herculesa. Bardzo ciekawie opisywali misje.

 

W swoim zostawię puste miejsca 4 i 6. 3 - LAU-117, 7 - TER, 1, 2, 8, 9 - LAU-129. Do tego Pantera i na 5 zbiornik 300.

Zamówiłem kokpit, dyszę, wnęki podwozia, radar i wózek do ładowania - to z żywicy, do tego z plastiku wózek na bomby i rakiety.

W Łasku zrobiłem ładne zdjęcia miejsc 4 i 6 bez pylonów to tam podorabiam detale. Idę na bogato. Jeszcze tylko kalki z Red Flag by się przydały.

 

Silmeor, te zestawy to wymieniłeś bazując na obserwacjach na zdjęciach czy z jakiejś publikacji? Bo nie sądzę, żeby samolot z 4xGBU-24 nie mógł już mieć chociaż 2xAIM-9X.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, taka konfiguracja jest dopuszczalna. Zwróć tylko uwagę, że nie ma uzbrojenia powietrze-powietrze. Wyszukiwałem konfiguracje pod kątem połączenia pocisków air-to-air i uzbrojenia air-to-ground.

 

To jak to jest z tym udźwigiem 8 ton? Na papierze tylko? Czy może to kwestia ogarnięcia podwieszeń przez komputer pokładowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAV, zgadza się ale cały czas mówimy o konfiguracji z CFT. To co cytowałeś odnosi się prawdopodobnie do konfiguracji bez tych zbiorników. Zresztą nie wiem kogo cytujesz ale raczej nie pilota i nie technika uzbrojenia. Podwiesza się CATM 9X, w zależności od wymagań misji oczywiście. CATM-120 to tylko efektowna ozdoba. I o ile wiem na Alasce nie używano ani AIM 120, ani AIM 9X.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia manewrowości, CFT narzuca nieco ograniczeń, bez zbiorników nakadłubowych bogactwo podwieszeń jest dużo większe. Konfiguracje pochodzą z oficjalnej publikacji USAF.

 

No CFT zmienia całkowicie aerodynamikę, a przede wszystkim cały efekt zastosowania skrzydła pasmowego idzie w odstawkę, ale coś za coś.

 

Na maksa można by podwiesić 4 GBU 24, 2x AIM-120 i 2 x AIM-9X.

Taka wiadomość, przynajmniej dla mnie, jest bardzo pocieszająca, bo pod modelem będzie to wyglądać widowiskowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kliknąłem, ale znałem już ten artykuł. A właśnie takie fotki jak te z niego są dla modelarzy bezcenne. Szkoda, że u nas nie mają gdzie postrzelać, tudzież pozrzucać... BTW, gdzie jaszczembie strzelają z działek? Wszak macane nawet przeze mnie okopcenia muszą brać się ze strzelania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No CFT zmienia całkowicie aerodynamikę, a przede wszystkim cały efekt zastosowania skrzydła pasmowego idzie w odstawkę, ale coś za coś.

 

To bardzo ciekawe stwierdzenie, mogę prosić jakieś źródło?

 

P.S. Witam wszystkich, to mój pierwszy post. Zwykle wystarczyło mi przeglądanie wątków ale specjalnie dla pytania powyżej założyłem konto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, pracuję jako aerodynamik, robiłem parę lat wstecz badania modelu F-16, w celach czysto poglądowych. Generalnie, myk polega na tym, że pasmo, mając duży kąt skosu wywołu bardzo silny opływ indukowany powodując wytworzenie wiru o dużej energii wzdłuż jego krawędzi natarcia, który z kolei, mówiąc najprościej, "dociska" powietrze do skrzydła. Jak teraz położysz w strefie tego wiru CFT to zmienisz opływ skrzydła, nie ma mocnych.

 

Może użyłem słowa na wyrost - samolot przecież lata z CFT, ale zakres kątów natarcia i generowanych przeciążeń na bank ulega zmniejszeniu.

 

gorajpg_xsxxprq.jpg

Zdjęcia słabej jakości, ale to niestety tylko zrzut z filmu z wizualizacją opływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem też zdjęciem (moje foto jakby co)

dsc0372dk.jpg

Powyżej "Zeus" w Radomiu 2011. Jak widać nie przeszkadzają mu garby w locie "demo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.