tornado Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Witam koledzy Od kilku lat nosiłem się z budową tego modelu, ale z braku czasu i weny twórczej dopiero kilka dni temu zabrałem się za niego. Planowana kolorystyka - z pasami: lub bez pasów: Model kupiłem na eby'u ze sklejonym na odwal silnikiem i uszkodzoną ramą okienną w drzwiach. Ubytek w oknie uzupełniłem i pogłębiłem linie podziału blach. Z silnika zmyłem farbę (chromy wykąpałem w krecie) i na ile mi się udało na tyle tyle rozłożyłem go na części. Skleiłem do kupy i poszpachlowałem płytę podłogową, a także przykleiłem (uprzednio pozbywając się w większości imitacji przewodów) ściankę działową: Na spodzie podłogi dorobiłem kilka elementów (na zdjęciu oryginału zaznaczone prostokątami), o których niestety nie pomyślał producent. Poskładałem tylny most. Mam zamiar dorobić jarzma resorów, w tym celu odciąłem łby śrub i wywierciłem otworki: Podobnie uczyniłem z wydechem. Złożyłem do kupy, a następnie pozbyłem się imitacji śrubek i przewierciłem otwory na nowe jarzma i śruby: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Cześć. No to szykuje kolejne kultowe cudeńko. Powodzenia w budowie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoti Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Malowanie jak najbardziej z pasami . Będzie co oglądac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milmak Posted July 18, 2012 Share Posted July 18, 2012 Również jestem za malowaniem z pasami. Będę bacznie śledził tę relację ze względu na wysoki poziom umiejętności twórcy, jak i umiłowania do muscle car - ów Powodzenia w budowie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Ślicznota będzie, doprawdy ślicznota i to jaka duża! Powodzenia i pozdrawiam Kornik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TreworBG Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 dosiadam się pod bramę, ale czy zamknąłeś garaż? czy zdajesz egzaminy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted July 27, 2012 Author Share Posted July 27, 2012 Witam koledzy Jakiś czas temu przed rozpoczęciem budowy modelu zakupiłem w necie trochę śrubek i nakrętek. Jak się okazało blaszka Aber'a jest za mała i zbyt płaska do tej skali, a nakrętki od innego producenta długo nie przychodziły. Jak się okazało producent/sprzedawca był na urlopie, ale jak tylko wrócił to wysłał mi paczuszkę Teraz gdy już mam prawie wszystko mogę wziąć się za usuwanie plastikowych odlewów śrubek z płyty podłogowej i innych podzespołów. Na chwilę obecną przerobiłem tylne amortyzatory i ich mocowania do mostu, niby niewiele ale zawsze to coś tak było: a teraz tak: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciol Posted July 28, 2012 Share Posted July 28, 2012 to chyba niemożliwe!!! nie sądziłem że coś takiego małego może tak wyglądać... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted August 3, 2012 Author Share Posted August 3, 2012 Cosik marnie z czasem u mnie więc i prace przy modelu idą mozolnie. Usunąłem z podłogi odlewy śrub i na razie tylko do przymiarki zastąpiłem je mosiężnymi, na stałe będą zamontowane dopiero po pomalowaniu modelu. Aby chociaż w jakimś stopniu model przypominał oryginał to w podłużnicach ramy wywierciłem otwory, podobne będą w tylnej części podłogi. Śruby znikły także z tylnego mostu i innych podzespołów. Obecnie łamię wiertła na silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TreworBG Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 to będzie cud techniki skąd wyhaczyłeś ten model? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gadas_75 Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 to będzie cud techniki skąd wyhaczyłeś ten model? Nie czytamy, tylko oglądamy obrazki? Model kupiłem na eby'u ze sklejonym na odwal silnikiem i uszkodzoną ramą okienną w drzwiach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TreworBG Posted August 5, 2012 Share Posted August 5, 2012 sorry, czytałem, ale obserwuje (jak pewnie każdy) kilka tematów i zapomniałem :-) a przypomniało mi się jak zobaczyłem zdjęcie "nie nowego" pudełka ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted August 5, 2012 Author Share Posted August 5, 2012 to będzie cud techniki skąd wyhaczyłeś ten model? Tak jak wcześniej pisałem, model kupiłem na amerykańskim eBay'u. Na jakimś zagranicznym forum czytałem, że we wrześniu br będzie reedycja tego modelu więc może i u nas w kraju pokaże się Przy okazji pochwalę się, że dzisiaj udało mi się kupić również na zagranicznych aukcjach blaszki dedykowane do tego modelu Pierwsze zdjęcie znalezione w necie, drugie pochodzi z aukcji ebay: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted August 7, 2012 Share Posted August 7, 2012 Zapowiada się jak zwykle - czyli fantastycznie! Zasiadam i obserwuję. Powodzenia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Witaj Tornado, no z takimi detalami to na bank bedzie rewelacyjnie. Powodzenia w budowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Fiu, fiu Jędruś znowu szaleje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trojan Posted August 8, 2012 Share Posted August 8, 2012 Ten błękit jakoś do mnie nie przemawia. Tornado - może warto wyjść poza kontekst i rozważyć wersję bardziej efektowną a nawet efekciarską? Coś na zasadzie Overhaulin? Chip Foose dostaje takiego Camaro i co z nim zrobi? Strasznie chciałbym zobaczyć taki projekt w Twoim wykonaniu - a i sam kiedyś chciałbym coś takiego wykonać. W tej skali to już można poszaleć. Ale to taka wolna dygresja. Tak czy siak miło będzie śledzić postęp prac. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wierzbol Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Bardzo fajny i rzadki model, cieszę się trafił akurat w Twoje ręce. Znam wiele twoich prac i wiem że Twoja magia zrobi cuda z tym mięśniakiem . Powodzenia i czekam na kolejne posty! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted August 13, 2012 Author Share Posted August 13, 2012 Producent pomyślał o tuningu modelu w tym celu dołożył dodatkowo wyższe tylne zawieszenie resorów, drugi komplet felg i opon, a także wiele części do podrasowania silnika. Ja jednak wolę auto seryjne (wystawowe) i przy takim pozostanę. W silniku i skrzyni biegów wymieniłem tylko część śrub na metalowe te, które miały być pomalowane i zasłonięte przez osprzęt pozostawiłem na swoim miejscu. Niestety wskutek częstego dotykania alklad na pokrywach zaworów pościerał się przez co idzie do poprawki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonnym Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Jak zawsze swietna robota.Alcladem sie zbytnio nie przejmuj i tak wyglada dobrze.Jak na to patrze to az sie chce wrocic do cywili... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Nie nie, na tym etapie budowy nie ma sensu zostawiać w takim stanie pokryw zaworów. Już je zdemontowałem i ponownie pomalowałem, ale jeszcze nie zamontowałem na silniku. Tymczasem prezentuję pomalowane podwozie i tylny most z resorami, a także dorobione jarzma resorów: Przymiarka na sucho: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarkWing Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Cześć Andrzeju, cieszę się bardzo, że znów można oglądać Twój warszat... Powoli zaczynałem tracić nadzieję. Teraz sezon urlopowy więc często nie mam jak zagladać ale już za 2 tyg. będę uważnym widzem. Błędów/niedociągnięć nie będę wytykał - bo nie wypada krytykować mistrza... Powodzenia w budowie i częstych relacji... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Cześć Andrzeju, cieszę się bardzo, że znów można oglądać Twój warszat... Błędów/niedociągnięć nie będę wytykał - bo nie wypada krytykować mistrza... a witam witam Sławeczku i zapraszam do krytyki Tymczasem powolutku brnę do przodu. Dorobiłem sprężyny i zamontowałem śruby w podłodze: do pokrywy dyfra musiałem trochę poskracać śruby bo były za długie: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted August 18, 2012 Author Share Posted August 18, 2012 Cd. Powoli do przodu: Na kolektorze ssącym i alternatorze zdecydowałem się zastąpić plastikowe odlewy metalowymi śrubami: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Na ostatnim zdjęciu, na zagiętej srebrnej rurce, obok alternatora widać jakby nieusunięty szef. Nie myślałeś, żeby kolektor wylotowy zrobić z oddzielnych rurek? Te modelowe są zlane ze sobą. I czy okablowanie będziesz robił, podejrzewam że tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.