Skocz do zawartości

MiG-15bis Franciszka Jareckiego (wydzielone)


Wojciech Butrycz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

Efektem jest prawidłowy krój cyfr charakterystycznego numeru bocznego MiG-a Jareckiego. Niestety konkurencja z White Eagle w swoim zestawie popłynęła jeśli chodzi o tą kwestię. Cyfry niezgodne z oryginałem, szachownice bez mostków, a numery do SBLimów są za duże!!! (oryginał miały 400 mm wysokości, z ich kalek wychodzi 440 mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ich (White Eagle) kosy na MiG-29? Porażka Kto to robi (ślepy)?

Mnie zaś ciekawi coś innego odnośnie Sagittardius, w przypadku maszyny Jareckiego jeżeli szachownice na kadłubie nie posiadały białego koloru, można założyć brak na tych skrzydłowych. Tylko do pozostałych maszyn też na spód mają być bez białego? Mają na to kwity, czy oszczędzili miejsca i farby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efektem jest prawidłowy krój cyfr charakterystycznego numeru bocznego MiG-a Jareckiego. Niestety konkurencja z White Eagle w swoim zestawie popłynęła jeśli chodzi o tą kwestię. Cyfry niezgodne z oryginałem, szachownice bez mostków, a numery do SBLimów są za duże!!! (oryginał miały 400 mm wysokości, z ich kalek wychodzi 440 mm).

 

No cóż, będę miał dwa komplety kalek na polskie piętnastki:))

Te szachownice bez mostków zdecydowały o zakupie drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znane są natomiast zasady wedle których malowano w tamtym czasie oznakowanie. Streszczając je w kilku słowach, początkowo szachownice malowano tylko czerwoną farbą. Rolę jasnych pól, w zamyśle pomysłodawców, miała pełnić połyskująca powierzchnia płatowca. Jak wiadomo samoloty pozostawiano w barwie aluminium pokrytego bezbarwnym lakierem. Z czasem pojawiały się biało-czerwone szachownice, ale na kadłubie i stateczniku pionowym. Te na skrzydłach pozostały bez zmian. Zdjęcia tak oznakowanych samolotów można znaleźć w materiałach drukowanych i pewnie też w internecie.

Gdzie o takim sposobie malowania szachownic można przeczytać? Jak-23 latały wcześniej z białym w szachownicy. Nigdy o czymś takim nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie marne ale raczej białego na skrzydłach nie widać

 

http://www.jareckivalves.net/about-us/frank-jarecki/

 

http://www.acig.org/artman/uploads/photo07b.jpg

 

 

http://www.acig.org/artman/publish/printer_530.shtml

 

swoją drogą ciekawy opis

[...]MiG-15 BIS (first version of the MiG-17)[...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie marne ale raczej białego na skrzydłach nie widać

 

 

Nie ma i nie było wątpliwości co do maszyny Jareckiego, chodzi o to, czy inne samoloty, które dostały później biały kolor w znakach na boku kadłuba i stateczniku, miały nadal szachownice bez białego na spodzie skrzydeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokrycie naturalnego metalu daje niezwykłe efekty w zależności od kąta padania światła.Ile zagwozdki miałem z doborem farb do paneli przy samolocie Pogo. Raz panele były jaśniejsze raz ciemniejsze.Tak samo jest w wyzej pokazanych samolotach z sachownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Trochę odświeżę temat. Mam nadzieję, że znajdzie się tu coś nowego.

Szukając informacji o duńskich muzeach wojskowych znalazłem info, że Duńczycy dostali z Krakowa za Starfightera Miga-15. Odrestaurowali go i nadali numer taki jak na samolocie Jareckiego. Znajduje się tam też obszerny artykuł poświęcony jego ucieczce i jemu samemu (niestety po Duńsku) opatrzony zdjęciami z momentu oględzin jego samolotu,zdjęciami gazet z tamtego okresu w których zamieszczone były artykuły opisujące to wydarzenie.

Dzięki tym zdjęciom wiem teraz, że popełniłem błąd podczas budowy modelu Miga Jareckiego. Okazuje się, że ten egzemplarz miał reflektor we wlocie powietrza a ja zrobiłem go bez.

Tyle ględzenia, poniżej linki do stron muzeów i wspomnianego artykułu.

 

http://flymuseum.dk/nyhedsarkiv/412-polsk-mig-15-jagerfly-i-udstillingen

http://www.langelandsfortet.dk/

http://flymuseum.dk/foto/nyheder/2014/MiG-15-Bornholm.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odświeżę temat. Mam nadzieję, że znajdzie się tu coś nowego.

Szukając informacji o duńskich muzeach wojskowych znalazłem info, że Duńczycy dostali z Krakowa za Starfightera Miga-15. Odrestaurowali go i nadali numer taki jak na samolocie Jareckiego. Znajduje się tam też obszerny artykuł poświęcony jego ucieczce i jemu samemu (niestety po Duńsku) opatrzony zdjęciami z momentu oględzin jego samolotu,zdjęciami gazet z tamtego okresu w których zamieszczone były artykuły opisujące to wydarzenie.

Dzięki tym zdjęciom wiem teraz, że popełniłem błąd podczas budowy modelu Miga Jareckiego. Okazuje się, że ten egzemplarz miał reflektor we wlocie powietrza a ja zrobiłem go bez.

 

A ten dany Duńczykom to nie jest przypadkiem przerobiony SBLim...?

 

/p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.