Jump to content

Ciągnik Artyleryjski Daimler 1903 z armatą (od podstaw) 1:35


Andrzej Godlewski
 Share

Recommended Posts

Wojsko od samego początku motoryzacji przejawiało zainteresowanie nowinkami technicznymi które można by było zaprzęgnąć do machiny wojennej.

Nie wszystkie jednak znalazły zastosowanie ,ale wraz z rozwojem myśli technicznej wzrastało i zapotrzebowanie wojska oraz ilość sprzętu potrzebnego dla jego usług.

Pierwszymi ciągnikami były lokomobile parowe ,tak że od około 1870 roku rozpoczęła się era motoryzacji wojska która trwa do dziś

Rozpoczynając budowę cały czas myślałem jak to kiedyś ludzie konstruowali takie pojazdy ,przecież jako pionierzy wszystko musieli wymyśleć a dziś jedynie te wynalazki jedynie się udoskonala.

Konstrukcja tego pierwszego ciągnika artyleryjskiego wydawała mi się na tyle ciekawa że postanowiłem zbudować jego model.

obrazbaldwin070.jpg

obrazbaldwin073.jpg

obrazbaldwin072.jpg

Po wstępnym malowaniu i brudzeniu wyszło tak.

dscf7921c.jpg

dscf7922w.jpg

Do kompletu powstaje też armata Ringkanone , wytoczyłem lufę i oporopowrotnik.

dscf7935v.jpg

 

No i teraz to co lubię najbardziej archaiczne mechanizmy napędowe w zabytkowych pojazdach tego okresu

obrazbaldwin076.jpg

Pojazd wykonałem na podstawie planów zamieszczonych w jednej z niemieckich publikacji o pojazdach z lat 1871-1945.

Budowa już trochę trwa i może tym razem uda mi się ją dokończyć.

Armatę będę zapewne powielał gdyż chciałbym zrobić ją jako oddzielny model na stanowisku bojowym tak że trochę to potrwa na pewno w miarę postępu prac będę aktualizował temat

Link to comment
Share on other sites

Armata i jej podstawowe części , jednak trzeba będzie zrobić dwie wersje jedną wcześniejszą z krótką lufą i ta pójdzie jako holowana i druga z długą lufą .

W tym układzie i ciągnik ma co ciągnąć i przy okazji szykuje się towar na platformy kolejki polowej.

Na zdjęciu wersja krótka która będzie holowana ,oczywiście dojdzie jeszcze parę detali i dwuosiowa lawetka podlemieszowa.

dscf8250b.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mimo różnych przeciwności losu i złośliwości martwych rzeczy , udało się całość ogarnąć .

Po drodze była budowa komory próżniowej , próby formowania ,odlewania .

Nie z wszystkiego jestem tak do końca zadowolony i zapewne to i owo trzeba będzie poprawić ,ale i tak jest nieźle.

W końcu udało się zakończyć projekt ciągnika który parę lat zalegał w szufladzie .

vsm5.jpg

wukc.jpg

7i4k.jpg

Oraz w komplecie za ciągnikiem. :

5h3i.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.