Skocz do zawartości

Ciągnik Artyleryjski Daimler 1903 z armatą (od podstaw) 1:35


Andrzej Godlewski

Rekomendowane odpowiedzi

Wojsko od samego początku motoryzacji przejawiało zainteresowanie nowinkami technicznymi które można by było zaprzęgnąć do machiny wojennej.

Nie wszystkie jednak znalazły zastosowanie ,ale wraz z rozwojem myśli technicznej wzrastało i zapotrzebowanie wojska oraz ilość sprzętu potrzebnego dla jego usług.

Pierwszymi ciągnikami były lokomobile parowe ,tak że od około 1870 roku rozpoczęła się era motoryzacji wojska która trwa do dziś

Rozpoczynając budowę cały czas myślałem jak to kiedyś ludzie konstruowali takie pojazdy ,przecież jako pionierzy wszystko musieli wymyśleć a dziś jedynie te wynalazki jedynie się udoskonala.

Konstrukcja tego pierwszego ciągnika artyleryjskiego wydawała mi się na tyle ciekawa że postanowiłem zbudować jego model.

obrazbaldwin070.jpg

obrazbaldwin073.jpg

obrazbaldwin072.jpg

Po wstępnym malowaniu i brudzeniu wyszło tak.

dscf7921c.jpg

dscf7922w.jpg

Do kompletu powstaje też armata Ringkanone , wytoczyłem lufę i oporopowrotnik.

dscf7935v.jpg

 

No i teraz to co lubię najbardziej archaiczne mechanizmy napędowe w zabytkowych pojazdach tego okresu

obrazbaldwin076.jpg

Pojazd wykonałem na podstawie planów zamieszczonych w jednej z niemieckich publikacji o pojazdach z lat 1871-1945.

Budowa już trochę trwa i może tym razem uda mi się ją dokończyć.

Armatę będę zapewne powielał gdyż chciałbym zrobić ją jako oddzielny model na stanowisku bojowym tak że trochę to potrwa na pewno w miarę postępu prac będę aktualizował temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Armata i jej podstawowe części , jednak trzeba będzie zrobić dwie wersje jedną wcześniejszą z krótką lufą i ta pójdzie jako holowana i druga z długą lufą .

W tym układzie i ciągnik ma co ciągnąć i przy okazji szykuje się towar na platformy kolejki polowej.

Na zdjęciu wersja krótka która będzie holowana ,oczywiście dojdzie jeszcze parę detali i dwuosiowa lawetka podlemieszowa.

dscf8250b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Mimo różnych przeciwności losu i złośliwości martwych rzeczy , udało się całość ogarnąć .

Po drodze była budowa komory próżniowej , próby formowania ,odlewania .

Nie z wszystkiego jestem tak do końca zadowolony i zapewne to i owo trzeba będzie poprawić ,ale i tak jest nieźle.

W końcu udało się zakończyć projekt ciągnika który parę lat zalegał w szufladzie .

vsm5.jpg

wukc.jpg

7i4k.jpg

Oraz w komplecie za ciągnikiem. :

5h3i.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.