Jacek K Napisano 8 Lutego 2013 Autor Share Napisano 8 Lutego 2013 Psiknąłem kolejne „malunki”. Mustang zaczyna nabierać „kolorków”. Napisy malowane w oryginale chyba ręcznie, dlatego dość trudne bo nieregularne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 Napisy malowane ręcznie, czy od masek? Różnice między nimi dodają autentyzmu i dobrze to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 8 Lutego 2013 Share Napisano 8 Lutego 2013 O! Widzę, że będzie C5-L Toma Adamsa! A myślałem, że mój "Arkansas Traveller" http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=64&t=26416 będzie na tyle oryginalny, że nikt szybko nie powtórzy tego oznakowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 9 Lutego 2013 Autor Share Napisano 9 Lutego 2013 Napisy malowane od masek, ale celowo troszkę inaczej je poukładałem. Chciałem zróznicować niektóre grubości liter bo tak mi się dojrzało na kilku fotkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 10 Lutego 2013 Autor Share Napisano 10 Lutego 2013 Przyszła pora na namalowanie oznaczeń: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 10 Lutego 2013 Autor Share Napisano 10 Lutego 2013 Uff, malowidła skończone. Musze przyznać, że miałem duże obawy o wytrzymałość folii na odrywanie razem z taśmą i folią Oramask. Jakoś się udało, muszę tylko dokonać trzech małych napraw (niestety nie obyło się zupełnie bez strat). Teraz tylko kilka drobnych kalek z napisami eksploatacyjnymi. A tu przymiarka z kołpakiem i owiewką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 13 Lutego 2013 Autor Share Napisano 13 Lutego 2013 Wczoraj leczyłem rany po malowaniu i maskowaniu. Zrobiłem nowe lotki i nakładki na skrzydłowe zbiorniki paliwa (wcześniej wykonane niestety uległy uszkodzeniu). Nakładki na zbiorniki zrobiłem z cieniutkiej blaszki aluminiowej. Przed przyklejeniem ponitowałem ją na twardej tekturce. Mustang dostał już na stałe „stery wysokości” Zrobiłem już nowe kółka podwozia głównego (ogonowe jeszcze nie zaczęte ale mam już schemat) I w końcu łopaty śmigła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 19 Lutego 2013 Autor Share Napisano 19 Lutego 2013 Trochę podłubałem przy ostatnich detalach. Na pierwszy ogień poszły golenie podwozia głównego. Zestawowe nie nadawały się do niczego. Odlałem w warsztacie kolegi nowe golenie ze spiżu. Wyszło nieźle i nie trzeba obrabiać bo jest na gotowo. Potem wypolerowałem tylko amortyzator i dodałem „nożyce” Tarcze i przewód hamulcowy i gotowe Zesatawowe pylony do podwieszania dodatkowych zbiorników i bomb wyglądają trochę lipnie Zdecydowałem się zrobić inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 19 Lutego 2013 Share Napisano 19 Lutego 2013 Cześć Jacek - drobna uwaga - zrób imitację zawiasików w nożycach podwozia. Model tej klasy i w tej skali tego wymaga. Obecnie wygląda jak sprężynująca blaszka. Na pewno da się zrobić, bo u mnie w Jaku w 72 się dało. A sam model bardzo ładny. Pozdrawiam - Mikołaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 19 Lutego 2013 Autor Share Napisano 19 Lutego 2013 Pokombinuję z tymi zawiasami. Może coś się uda "wymodelować". Najwyżej zrobię te blaszki jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 28 Lutego 2013 Autor Share Napisano 28 Lutego 2013 Zaczynam zabawę z doklejaniem drobnicy. Właściwie to zacząłem od uzbrojenia. Najpierw zostałem niejako zmuszony do modyfikacji już istniejącej nakładki z blaszki aluminiowej i wyprowadzenia z niej trzech rurek pod km-y oraz wyprofilowania tego ustrojstwa. Potem dobrałem rurki o odpowiedniej średnicy, zaczerniłem je, żeby nie malować i nie dodawać grubości a potem skleiłem w całość pilnując wzajemnego ustawienia rurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 1 Marca 2013 Share Napisano 1 Marca 2013 Jacek, bardzo ciekawa praca, ale trudniej ją docenić oglądając takie zdjęcia. Przy tej skali modelu, nawet komórką można zrobić ostre zdjęcia tego co ma być widoczne. Spróbuj może z nieco większej, o kilka centymetrów odległości sfotografować te detale, bo widać, że Twój aparat ma problem z ostrzeniem na przedmiotach znajdujących się z byt blisko. Jeśli elementy będą na zdjęciu małe, wykadruj. Mam na myśli oczywiście zdjęcia z ostatniego posta. Poprzednie były w miarę OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 1 Marca 2013 Autor Share Napisano 1 Marca 2013 Marcin, niestety masz rację. Robiłem te fotki z ręki i to w kiepskim świetle. Generalnie sesja do poprawki. Przepraszam za tą wpadkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 2 Marca 2013 Autor Share Napisano 2 Marca 2013 Troszkę „podłubałem” przy Mustangu. Dokleiłem prawie wszystkie zewnętrzne elementy: klapy, podwozie i kilka innych. A tak to wygląda teraz: Wnętrze kabinki trochę się zakurzyło, trzeba będzie posprzątać przed przyklejeniem owiewki I jeszcze dwie fotki klapy Goleń podwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 4 Marca 2013 Autor Share Napisano 4 Marca 2013 Niestety owiewka nie spełniała moich oczekiwań. Rozmontowałem to wszystko wyszlifowałem owiewkę głównie od środka a od zewnątrz usunąłem małe garby, potem wyszlifowałem i wypolerowałem. Przed cała operacją „szkło” było trochę matowe i mało przejrzyste, głównie przez grubość, przekraczającą miejscami 1,5mm. Wygląda dużo lepiej. Ramkę musiałem zrobić drugą bo tamta uległa zniszczeniu, ale nie ma tego złego bo stara ramka była raczej do gruntownej poprawy więc wyszło ok. Uratowałem tylko ten pałąk łączący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smialus Napisano 4 Marca 2013 Share Napisano 4 Marca 2013 Zamocz w Sido, powinno pomóc na przejrzystość. Zamocz w sido szybkę i daj mu swobodnie spłynąć. Tylko nie maskuj jej później. A i przed zamoczeniem, odtłuść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 5 Marca 2013 Autor Share Napisano 5 Marca 2013 Owiewka po zdjęciu grubości, szlifowaniu i polerowaniu jest już w miarę ok. Raczej nie będę już jej ruszał. Będę chyba dążył do osiągnięcia podobnego efektu na krawędzi natarcia skrzydła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 6 Marca 2013 Autor Share Napisano 6 Marca 2013 Zrobiłem światełka sygnalizacyjne na krawędzie skrzydeł. Do ich wykonania użyłem kawałka ramki od „oszklenia” odpowiednio oszlifowałem , wypolerowałem, okleiłem kawałek folią a resztę pomalowałem farbkami transparentnymi. Wielkość tych światełek jest taka jak była na wypraskach przed ich zeszlifowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 6 Marca 2013 Share Napisano 6 Marca 2013 Tak się przyjrzałem Jacek postępom Twojego Mustanga i nasunęła mi się niewesoła refleksja, że robiąc go chyba w ogóle nie zerkasz na fotkę oryginału, a szkoda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 7 Marca 2013 Autor Share Napisano 7 Marca 2013 No zerkam. A co masz na myśli? Jeśli zaślepione kratki do sprężarki to już to widziałem ale musiał też być drugi jego samolot bo mam jakieś dwie fotki (pewnie z innego okresu, późniejszego) i tam jest już kilka drobnych różnic. Te kratki mogę jeszcze zdjąć i założyć zaślepki. Były też takie zaślepki zakładane na czas postoju, trzeba więc dość mocno wpatrywać się w fotki. Dzięki za uwagi ale jakbyś mógł sprecyzować to może coś się jeszcze ze da poprawić. Na Twoim zdjęciu np pod lewym skrzydłem ma namalowane oznaczenia z kadłuba "C5 L", ja na swoich fotkach tego nie mam, więc podejrzenie o drugi samolot jest w miarę uzasadnione lub zmieniały się oznaczenia w czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 7 Marca 2013 Share Napisano 7 Marca 2013 Generalnie Jacek to nie problem jak robisz Mustanga w sposób nieco "ideowy", nadając mu tylko dla przykładu określone oznaczenia, tak też można. Ale jak chcesz odtworzyć dokładnie konkretny egzemplarz to warto zadbać o niunase, szczególnie że to skala 1/32. Model jest wypracowany, być może zechcesz go pokazywać na konkursach, wtedy takie odstępstwa będą wyciągane... Co do zdjęć, to o jakich mówisz? Ja znam tylko jedno "Arkansas Travellera" C5-L, właśnie pokazane wyżej. Jeśli masz jakieś inne tego egzemplarza, to chętnie bym je zobaczył! Kod C5L jest wyraźnie widoczny na zdjęciu powyżej, także nie podlega dyskusji że znajdował się na dolnej powierzchni skrzydeł. Oczywiście można sobie gdybać, że samolot w jakimś czasie nie nosił tych oznaczeń, ale to czysta spekulacja. Różnice które wyłapałem w stosunku do Twojego egzemplarza: - na śmigłach jest tylko owalny znaczek, bez napisów znamionowych - przednie ramki w owiewce kabiny OD (lub czarne) - rury wydechowe bez osłony (nie wiem czy w zestawie była taka opcja? np w modelu Tamajki w 1/72 są obydwie wersje wydechów). - wewnętrzna powierzchnia osłony podwozia raczej srebrna niż zielona (pobłysk jest taki sam jak na goleni) - no i taka cecha charakterystyczna cecha wszystkich Mustangów, zresztą dobrze widoczna na zdjęciu, którą niezbyt zaakcentowałeś - blacha żaroodporna obok wydechów zdecydowanie się różni od wszystkich innych blach na poszyciu, jest ciemniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamo722 Napisano 7 Marca 2013 Share Napisano 7 Marca 2013 Wydaje mi się, że raczej przednie ramki są w kolorze samolotu http://www.station131.co.uk/55th/images/Plane%20Photos/38th%20FS/38th%20FS%20P-51D%20CG-%20%20Arkansas%20Traveler.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 7 Marca 2013 Share Napisano 7 Marca 2013 (edytowane) O ile to w ogóle ten sam egzemplarz? Porównaj krój napisu... PS Ten "Arkansas..." jest z 38th FS, a nie z 364th FS... Edytowane 7 Marca 2013 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamo722 Napisano 7 Marca 2013 Share Napisano 7 Marca 2013 Właśnie zauważyłem, że numer CG za spostrzegawczość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 7 Marca 2013 Autor Share Napisano 7 Marca 2013 Jeśli chodzi o "CL5" pod skrzydłem to przekonaliście mnie. Już dziś zrobię sobie szablony. Przednie słupki w wiatrochronie raczej na 100% były srebrne. Wewnętrzne powierzchnie wnęk podwozia to temat rzeka, ile osób tyle opinii, również w literaturze. Założyłem więc, że będzie to kolor IG i już tego nie zmienię. Czy na śmigłach nie było tabliczek znamionowych nie wiem, jadę więc standardowo. Ze zdjęć czarno białych bardzo trudno wywnioskować konkretny kolor.Przy okazji galerii tego modelu pokaże kilka sztuczek z oświetleniem (wyłącznie naturalnym) jak bardzo odbicie światła od powierzchni metalicznych i kąta padania potrafi zmylić oko. Dlatego też sam nie czuję się na siłach wyciągać daleko idących wniosków z tak starych i nieostrych zdjęć. To co było dla mnie dyskusyjne i trudno weryfikowalne traktowałem jak standard i tak robiłem. Jeśli gdzieś popełniłem spory błąd to niestety już chyba tak zostanie . Wstępnie poskładany. Mam jeszcze kilkanaście duperelek do doklejenia a potem najgorsze czyli zużycia. Teraz wygląda to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.