Skocz do zawartości

F-4B VF-111 "SUNDOWNERS" Academy 1/48


szarymouse

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam kolejny model. Poprzez B-17 zakończyłem swoją przygodę ze skalą 72 i teraz zabieram się za inną. Zależy mi na porządnym wykonaniu tej maszyny pod względem merytorycznym jak i technicznym Liczę na waszą pomoc. Sklejał ktoś już ten model? Trzeba na coś szczególnie uważać?

Kilka zdjęć, niedługo pierwsze fotki z prac.

DSC01632_zpsb681667d.jpg

DSC01633_zps3e46b118.jpg

DSC01634_zps2e117d11.jpg

DSC01635_zps10243042.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się kiedy na Forum pojawi się ktoś z TYM właśnie zestawem i bardzo się cieszę z Twojego projektu. Jeśli chodzi o merytorykę nie wypowiadam się bo mój poziom wiedzy w temacie Phantoma jest póki co mizerny..

http://www.cybermodeler.com/hobby/builds/aca/build_aca_12232.shtml#.UOSiW-TM3Nk

http://www.britmodeller.com/forums/index.php?showtopic=234930263

http://www.zone-five.net/showthread.php?t=16734&page=6

Nie wiem czy szukałeś już wcześniej informacji na temat tego zestawu. Jeśli nie to zawartość powyższych powinna nieco rozjaśnić Tobie to zagadnienie. Jesteś chyba pierwszą osobą w Polsce która publicznie będzie się "rozprawiać" z tym modelem. Tym bardziej chętnie pooglądam Twoje zmagania i w miare skromnej wiedzy podpowiem to i owo Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Zależy mi na porządnym wykonaniu tej maszyny pod względem merytorycznym jak i technicznym Liczę na waszą pomoc. (...)

No to powinien ucieszyć Cię numer 5/6 '12 Aeroplanu (z płytą CD) który właśnie ukazał się w sprzedaży

602.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O - Phantomów nigdy za wiele... A ten tym bardziej ciekawy, że jeszcze rozgrzebanego Academy nie widziałem. Coprawda zakupu nie planuję (Tamka w 1/32 czeka w magazynie) ale chętnie pooglądam.

 

Ciekawy jestem jak Koreańczycy rozwiązali wloty powietrza bo do tej pory była to pięta Achillesowa wszystkich modeli F-4 niezależnie od skali.

 

Od siebie polacałbym dorzucić kokpit Aires'a - ten w modelu jest chyba całkiem niezły ale Aires to Aires...

 

Czekam na rozwój wydarzeń i w miare możliwości służe pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem dzisiaj ten aeroplan. Liczyłem na walkaroundy itp. ale niestety są tam prawie same opisy zadań jakie wykonywały te maszyny. Cena 26zł skutecznie mnie odstraszyła.

 

Obecnie trochę kokpitu zrobiłem. Niedługo już coś będzie do pokazania:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem na walkaroundy itp. ale niestety są tam prawie same opisy zadań jakie wykonywały te maszyny.
Coś na pewno jest na dołączonym CD.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz dokladnie czego fotek potrzebujesz to jak wroce z roboty postaram sie cos znalezc. Walk-aroudow w necie tez jest calkiem sporo.

Kokpitu tej wersji. Reszty zdjęć mam odgroma A tutaj napewno przydadzą mi się dodatkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem dzisiaj ten aeroplan. Liczyłem na walkaroundy itp. ale niestety są tam prawie same opisy zadań jakie wykonywały te maszyny. Cena 26zł skutecznie mnie odstraszyła.

 

Obecnie trochę kokpitu zrobiłem. Niedługo już coś będzie do pokazania:) Pozdrawiam

Liczyłem na walkaroundy itp. ale niestety są tam prawie same opisy zadań jakie wykonywały te maszyny.
Coś na pewno jest na dołączonym CD.

Mam gdzieś w ciemnych czeluściach szafy Phantoma do złożenia więc pomyślałem, że trochę literatury się przyda i ten numer Aeroplanu zakupiłem.

Na płycie coś rzeczywiście jest.

Zdjęcia są "schowane" w prezentacji flashowej.

Żadnych plików graficznych na płycie, wszystko dostepne z poziomu aplikacji.

Fotek trochę jest, wszystko na płycie zajmuje nieco ponad 300 MB.

Zdjęcia mogły by być jednak lepszej jakości a właściwie lepszej rozdzielczości bo już pierwszy stopień powiększenia pozwala dostrzec poszczególne piksele.

Trudno mi powiedzieć czy 26 pln to cena adekwatna do zawartości bo w temacie Phantoma wiem tyle co wyczytałem i obejrzałem na fotkach z tego numeru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kokpity Phantomow sa dobrze obfotografowane - wystarczy wpisac w googlach "F-4 phantom cockpit" - zaleznie od wersji mialy troche rozny rozklad przyrzadow ale malowanie pozostawalo to samo. Generalnie szary po calosci. Czarne byly: boczne panele z przelacznikami (ale z szarym washem - jak popatrzysz na zdjecia to widac ze to czarne panele przykrecane do szarej powierzchni - nie przylegaly do siebie wiec wiedac miedzy nimi szare linie), tablica bezpiecznikow itp, tak samo jak obudowy przyrzadow (sama tablica szara).

 

Troche wiecej zabawy jest z fotelami bo odcienie poduszek i pasow bywaly rozne ale generalnie czarny szkielet, oliwkowy pojemnik na spadochron, poduszka na plecy brazowa albo oliwkowo-zielona. Pojemnik z wyposazeniem awaryjnym na ktorym siedzial pilot/operator w podobnym odcieniu co poduszka (aczkolwiek roznica zawsze byla widoczna, poza tym mozesz dodac zolte napisy na siedzisku z jakiejs zapasowej kalki - i tak nikty ich nie odczyta ). Pasy to Khaki lub szary - moze nawet szary troche czesciej. Zwroc tez uwage ze na fotelu powwine byc po 2 male paski z kazdej strony mocujace pokrowiec do pojemnika na spadochron.

 

Szukaj pod "Martin Baker MK7"

 

Chyba tyle najwazniejszych - dokladnych kolorow nie podam - u siebie dobieralem na oko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jak Koreańczycy rozwiązali wloty powietrza bo do tej pory była to pięta Achillesowa wszystkich modeli F-4 niezależnie od skali.

 

No już po zdjęciach wyprasek widać, że będzie zdecydowanie lepiej, bo w miejscu gdzie inne mają płaskie powierzchnie ten ma dziury, a pora ilość czarnych elementów zdaje się jest między innymi po to żeby coś tam imitować w temacie wlotów.

Siadam i patrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jak Koreańczycy rozwiązali wloty powietrza bo do tej pory była to pięta Achillesowa wszystkich modeli F-4 niezależnie od skali.

 

No już po zdjęciach wyprasek widać, że będzie zdecydowanie lepiej, bo w miejscu gdzie inne mają płaskie powierzchnie ten ma dziury, a pora ilość czarnych elementów zdaje się jest między innymi po to żeby coś tam imitować w temacie wlotów.

Siadam i patrzę.

 

Nowy model F-4B Academy mozna spokojnie traktowac jako najlepszy model "krótkonosa" w tej skali

 

+ generalnie poprawna bryla samolotu, mimo kilku drobnych niedokladnosci w rozmieszczeniu niektórych panelach, ale który model ich nie ma?

+ wloty powietrza sa po raz pierwszy zaproponowane wraz pelnymi kanalami,

+ model ma tez linie wglebne, w odróznieniu od Hasegawy

+ mamy pelne uzbrojenie, takze dla wersji ladowych, które niewatpliwie pojawia sie niebawem,

+ w tylnej kabinie mamy nawet prawidlowa "zaslepke" prawej sciany, ze wzgedu na to, ze po drugiej stronie znajduje sie tam instalacja do tankowania w powiertrzu ( wersje morskie)

+ mamy tez komplet róznych nosów i anten ogonowych do poszczególnych wersji

+ na kadlubie jest przewidziany otwór na wlew paliwowy dla wersji C/D jako osobny element.

 

Oczywiscie, mozna zamienic fotele na zywiczne, itp, ale model Academy z powodzeniem zastapi F-4 Hasegawy lub antycznego Revella

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jak wyjdzie połaczenie kanałow dolotowych z samym wlotem powietrza przy kadłubie bo jakos dziwnie to wygląda na tym etapie.

 

Czytałem też gdzieś ze w modelu Academy same kanały są krótsze niz powinne aczkolwiek porównując z tymi od Cutting Edge, ktore upchnąłem w swoim F-4 róznica nie jest widoczna. Tylko kolor wewnątrz tych dolotów to chyba jeszcze nie ostateczny...

 

Możesz dać pare zbliżen na wnętrze kabiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.