jan-kol Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Witam po dłuższej przerwie. Chciałbym w tym miejscu założyć taki zbiorczy temat modeli kolejowych mojego autorstwa. Nie ma konkretnie takiego działu, a żeby nie tworzyć dziesięciu różnych wątków (choć kto wie czy tak nie byłoby przejrzyściej) to postanowiłem wrzucić wszystko do mojego jednego kolejowego worka . Na początek coś, z czego jestem najbardziej dumny i zadowolony. ST43-171, Zakład Taboru we Wrocławiu, wzorowany na fotografiach oryginału. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-kol Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 Następny projekt. 060Da-1010 w malowaniu firmy Lotos Kolej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-kol Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 (edited) Jak wyżej, ta sama spółka, tylko, że tym razem stary M62-2006 Edited May 14, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-kol Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 Kolejny model, M62-1536 spółki PCC Rail Szczakowa. Tym razem postanowiłem nieco bardziej "styrać" mu dach dodając bardziej wyraźne smugi. Na forum kolejkowym dostałem zarzuty, że takich zacieków nie ma w pojazdach oryginalnych...otóż są, choć niekoniecznie na pojazdach prywatnych przewoźników... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-kol Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 ...i coś na hak, choć to nie ta epoka Wagon chłodnia typu 202Lc. Pierwsza seria fotek-wagon z epoki IIIc, data rewizji Ostrów Wlkp 29.04.1967. Pozostawiony po paru miesiącach eksploatacji w krzakach Druga seria-wagon z epoki IV c, rewizja Ostrów Wlkp 16.08.1987 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ireksir Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Wszystkie ulepki jak żywe. Dla mnie wielka bomba i ogromny podziw dla Ciebie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Przepiekne te modele, normalnie jak zywe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woit Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Rumun jak żywy Foto via wrp.home.pl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Jakby do zdjęcia stały na dioramce to dałbym sobie rękę uciąć że to prawdziwe lokomotywy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-kol Posted September 30, 2013 Author Share Posted September 30, 2013 Odświeżając wątek chciałbym pokazać kolejny modelik. ST43-142 w malowaniu z lat 90, niedbana maszyna, brudna, pracująca po prostu. Ma ciągać wagony, a nie lśnić czystością Obecnie w oryginale już w innym malowaniu. Żeby rumun miał co ciągnąć A jak się jakiś tor popsuje to żeby miało co go naprawić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kzugaj Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Jestem pelen podziwu. czy to sa jakies zestawy czy tyrasz porostu lokomotywy I wagony kolejkowe?? A dasz rade postarzec Pindolino I podpisac Pindolino w krzakach 2020;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoti Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 jan-kol przeniosłeś mnie w czasy dzieciństwa. Linia kolejowa Dolny Śląsk - Szczecin była, a właściwie jest jakieś 200 metrów od mojego domu, to pamiętam te wszystkie lokomotywy (wszystkie w malowaniu PKP) bardzo dobrze. Dojazdy do szkoły i związane z tym częste wizyty na dworcach kolejowych spowodowały, że mam duży sentyment do pociągów. Szkoda, ze nie mam miejsca bo z chęcią bym wrócił do kolejek, tylko już bardziej na serio niż tylko rozkładane tory na podłodze. Piękne lokomotywy i wagony. Czekam na więcej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Fantastyczny realizm. Będę tu zaglądał, żeby oglądać te kapitalne modele !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Nie moja bajka (miałem bezpłatny na PKS ), ale pełen podziw. Zacytuję tu Mistrza p. Andrzeja Ziobera który stwierdził, że umiejętność brudzenia modeli polega na tym by widz nie widział brudnego modelu, tylko brudny oryginał. Ty, realizujesz to w 100%. Patrząc na Twoje modele widzimy od razu te wielkie, brudne i spracowane lokomotywy i wagony. Wielki szacun. Czekam na ciąg dalszy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin M. Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Kapitalne od A do Z. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kadzior Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Idealne modele. Myślisz o jakieś dioramie w przyszłości? Na bank robiło by to jeszcze większe wrażenie. Pełen podziw dla twoich umiejętności. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark666 Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Jak Ty to robisz? Przecież to maleństwa . Piękne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-kol Posted October 3, 2013 Author Share Posted October 3, 2013 Dzięki serdeczne za te miłe słowa Miło, że ktoś doecenia moją pracę. Wreszcie skończyłem kolejne dwie lokomotywy, trochę pracy nam zajęło doprowadzanie dekoderów do porządku, bo to nowa linia, ale już wszystko śpiewa, świeci i jeździ, więc nadwozia zamknąłem i mogłem spokojnie porobić fotki. Jeżeli ktoś nie wie to są to modele w pełni funkcjonalne, posiadają dekodery dźwięków z oryginalnych ST44, poza tym pełną sekwencję świateł PKP według instrukcji E-1 no i jeżdżą Niedawno mogłem pochwalić się pracą jako maszynista w IC, ale...zamiłowanie do kolei nieco przeszło, jak zapoznałem się z tym "od kuchni", szczególnie dojazdy do pracy, brak połączeń do dojazdu, spanie na lokomotywie, później opadanie powiek przy prędkości 120km/h z 10 wagonami pełnymi po brzegi podróżnych...nie dawałem rady, a 70% służb to były te na wczesne rano, a w zasadzie noc-1, 2 3 w nocy, też pełno-nocne. Spanie w pozycji półsiedzącej przez raptem 4 godziny z przerwami by obsłużyć rewidentów. Ta kolej to już nie to samo, kiedyś maszynista był Panem na włościach-na swojej lokomotywie, czystej, zadbanej, gdzie były kubeczki, cukier, kawa, cherbata, ręczniczki, lodóweczka, patelenka, łózko które układało się na siedzeniach, lokomotywy były pucowane. Teraz mechanik jest śmieciem, a jak powiesz komuś żeś maszynista to...odwraca się i odchodzi. To tak pod kątem dygresji:) Ale do rzeczy-poniżej kolejne 2 fajne modele: Jednym z przedstawicieli lokomotyw z tego pięknego okresu jest poniższy ST44-480 z wymownym logiem Związku Zawodowego Maszynistów kolejowych w Żaganiu. Następny to już ST44-1041 z Białegostoku, gdzie lokomotywy "na rekach" przetrwały najdłużej, już z typowo obecnego okresu, lokomotywa spracowana, wyblakła, brudna nie dbana-wół roboczy do pracy, a nie do wyglądania. Jako ciekawostkę powiem, że w Białymstoku jest jeszcze kilku tych maszynistów, którzy pamiętają tamten okres i dbają o sprzęt, szczególnie o serię SU45, która obsługiwała tam i nadal obsługuje planowe pociągi na suwalszczyznę i pojazdy te pracują tylko w obiegach suwalskich. Miałem okazję jedną z nich jechać. Wszedłem do kabiny i przeniosłem się w czasie. Ten wehikuł czasu zabrał mnie w niezapomnianą przejaźdźkę z Białegostoku do Suwałk i Korsz-tam czas się zatrzymał, wszystko jak sprzed laty: dywanik, ładne obicie, plakaty, śliczna wypucowana farba w kabinie, półeczka, kawka, cherbatka, WODA, umywaleczka-czyściutkie, ręczniczki...tamci maszyniści są z innej bajki. Jeszcze niedawno jeździła tam SU45-101, teraz gnije wyblakła na olszynce Grochowskiej-przepraszam, gniła, bo już jej nie ma...umarła pod gorącym płomieniem palinka i bezlitosnymi szczękami zrywarki. Ona jeszcze w początkach XXI wieku jeździła z żółtym czołem-jako chyba jedyna z tej serii. I 1041: Co do dioramki to mam dwie, ale są duże i nie mam gdzie ich trzymać tam, gdzie te modele robię. Z kolei na jakąś małą nie mam czasu, ale teoretycznie mogłbym podjechać do kolegi i tam podziałać, może to zrobię w weekend. Jak ja to robię? Nie inaczej jak Wy robicie modele militarne, choć stosuję trochę mniej technik ze względu na skalę. Przede wszystkim to połysk, wash, potem mat i farby olejne-i zabieram się za malowanie obrazu Śmieję się do brata, że to jest jak sztuka malowania obrazów...a 2 obrazy w swoim życiu namalowałem i jako osoba, która zrobiła to pierwszy raz w życiu, to ktoś kto to oceniał i znał się na rzeczy powiedział, że tego amator zrobić nie mógł Myslałem, żeby zrobić kiedyś model z graffiti...myślę, że dałbym radę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Klasa Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Piękne modeliki. Jak żywe. Czekam na pociąg z graffiti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoti Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Piękne ST44-480. Pamiętam jak po dwie takie targały mega skłądy z węglem do Szczecina. To były najdłuższe składy jakie widziałem do 50 wagonów. To były lata 80te. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiat126poznan Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 No modele są ekstra, jak prawdziwe, gdybyś umieścił na jakieś dobrej makiecie i podpisał np. zdjęcie lokomotywy które zrobiłem dzisiaj. to bym powiedział, że to real xd Po prostu nie da się odróżnić realnej lokomotywy od modelu :P Cudeńka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luśnia Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Ale czad !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabbit666 Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Z jakiej firmy te modele? Co do jakości,to nie będę się wypowiadał. Nie wniósłbym nic nowego Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiat126poznan Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Masz chłopie talent! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-kol Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 Wszystkiego najlepszego w Nowym 2014 Roku !!! Przedstawiam moje kolejne dwa modele ST44: 1. ST44-925, lok. Łazy, malowanie spółki PKP Cargo (był to pierwszy schemat malowania tej spółki gdy wykształciła się z szeregów PKP). 2. ST44-171, lok. Korsze, prawdopodobnie pierwsza połowa lat 90. Typowe malowanie PKP z żółtym czołem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.