semper Napisano 23 Września 2013 Share Napisano 23 Września 2013 Witam. Mam pytanie, jak robisz nity i z czego zrobiłeś uchwyty na zapasowe ogniwa gąsienicy?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 23 Września 2013 Autor Share Napisano 23 Września 2013 Dzięki Krzysztof, wiesz jak człowiekowi humor poprawić . Może kiedyś spróbuję zrobić coś prostego od podstaw, ale póki co te wprawki pokazują, ile muszę się jeszcze nauczyć i co trzeba poprawić. Taka niby prosta sprawa jak te śrubki, o które pytasz. Robiłem je właśnie tak jak napisałeś, ciąłem profile sześciokątne na plasterki żyletką. Problem to zachować odpowiednią długość i kąt. Sporo mi nie wyszło i do klejenia dobierałem mniej więcej równe... Jakąś gilotynkę trzeba by wystrugać do cięcia tych profili . Mam czwórkę dragona i przyznam że Twój spód prezentuje się chyba nawet lepiej niż dragonowski, bomba! He, he, dzięki, dzięki, ale jak Kolega bazylms-Krzysztof napisał, na zdjęciach za dokładnie nie widać, więc powiem, że Dragona na pewno lepsza . Chodzi o kształt: Dzięki, nie wiem na co ja patrzałem, he, he, jakaś zaćma chyba . Witam. Mam pytanie, jak robisz nity i z czego zrobiłeś uchwyty na zapasowe ogniwa gąsienicy?? Pozdrawiam Nity, śruby tak jak opisałem wyżej z profili polistyrenowych ( okrągłych, sześciokątnych ) ciętych na plasterki. Uchwyty na gąski z blachy miedzianej 0,1mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
semper Napisano 23 Września 2013 Share Napisano 23 Września 2013 ,,Nity, śruby tak jak opisałem wyżej z profili polistyrenowych ( okrągłych, sześciokątnych ) ciętych na plasterki. Uchwyty na gąski z blachy miedzianej 0,1mm.'' A jaki dokladnie rozmiar zastosowales tych profili i gdzie takowe można zakupić (chodźi mi o internet). Bo watpie żeby u mnie w mieście gdzieś takie otrzymam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 23 Września 2013 Autor Share Napisano 23 Września 2013 ,,Nity, śruby tak jak opisałem wyżej z profili polistyrenowych ( okrągłych, sześciokątnych ) ciętych na plasterki.Uchwyty na gąski z blachy miedzianej 0,1mm.'' A jaki dokladnie rozmiar zastosowales tych profili i gdzie takowe można zakupić (chodźi mi o internet). Bo watpie żeby u mnie w mieście gdzieś takie otrzymam Ja stosowałem sześciokątne 0,5mm i 0,8mm. Mniej niż 0,5mm to już praktycznie są okrągłe... Zakupić je można przykładowo tu: http://www.hobby.szeroka5.pl/index.php?cat=c203_Materia-y-modelarskie.html&sort=&XTCsid=hj2693ot1vcntmmrjdlg18tf92&filter_id=130 lub tu: http://www.martola.com.pl/producenci/pl288/page2%252Fsort%257C%252CsortDir%257C%252F i tu: http://www.exito.sklep.pl/pl/c/MATERIALY-MODELARSKIE/356 Praktycznie większość internetowych sklepów modelarskich takie profile oferuje. Szukanie ułatwia nazwa producenta, ja znalazłem produkty firm Plastruct i Evergreen, może są dostępne i inne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 24 Września 2013 Share Napisano 24 Września 2013 Dzięki Jarek (chyba dobrze zapamiętałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 7 Września 2014 Autor Share Napisano 7 Września 2014 (edytowane) Witam po dłuższej przerwie w relacjach z budowy. Powoli coś tam jednak działałem . Zgodnie z uwagami Kolegi Amadem, przerobiłem właz kierowcy ( i klapę ) na prostokątny oraz usunąłem nakrętki śrub z płyty dopancerzenia po prawej stronie. Dodałem uchwyty w bocznych tylnych częściach kadłuba oraz dorobiłem podstawkę i kabel do lampy tylnej. Najwięcej działo się z tyłu. Dokleiłem trzy uchwyty na górnj krawędzi płyty tylnej oraz łańcuszek z RB. Przesunąłem lewy uchwyt na linę bliżej krawędzi bocznej Zainstalowałem bolec z łańcuszkiem własnej roboty. I zrobiłem rury wydechowe podobne do tych ze Stuga z Grzegorzewa, wiem, są kontrowersyjne ... Zrobiłem już zatrzask i podporę włazu kierowcy ale zamontuję je na koniec ( na zdjęciu 2 elementy po lewej stronie ) W trakcie są prace nad wieżyczką dowódcy, szczególnie nad wizjerami - obwódki z Al oraz stanowiskiem km-u MG34. Z ważniejszych rzeczy do dorobienia zostały wizjery kierowcy, bolce z przodu, osłony Schurzen... Edytowane 29 Grudnia 2018 przez Rack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dragon149 Napisano 7 Września 2014 Share Napisano 7 Września 2014 Świetną robota nie mogę się doczekać efektu końcowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 7 Września 2014 Autor Share Napisano 7 Września 2014 Świetną robota nie mogę się doczekać efektu końcowego Dziękuję, postaram się sprężyć i finiszować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 7 Września 2014 Share Napisano 7 Września 2014 Ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadem Napisano 11 Września 2014 Share Napisano 11 Września 2014 Podoba się i również czekam na efekt końcowy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 11 Września 2014 Autor Share Napisano 11 Września 2014 Dziękuję Koledzy za wsparcie . Prace będą sie toczyć, ale z jaką intensywnością, trudno mi teraz powiedzieć. Niespodziewanie, zwiększyła mi się akuratnio ilość czasu poświęcanego pracy-pracy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markuz Napisano 12 Września 2014 Share Napisano 12 Września 2014 Co prawda nie interesuję się niemieckim sprzętem ale do twoich warsztatów lubię zaglądać. Jest na co popatrzeć. Prace będą sie toczyć, ale z jaką intensywnością, trudno mi teraz powiedzieć. Niespodziewanie, zwiększyła mi się akuratnio ilość czasu poświęcanego pracy-pracy ... U mnie występuje ten sam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 21 Września 2014 Autor Share Napisano 21 Września 2014 (edytowane) Markuz napisał: Co prawda nie interesuję się niemieckim sprzętem ale do twoich warsztatów lubię zaglądać. Jest na co popatrzeć. Dziękuję Markuz . Staram się dużo elementów dorabiać we własnym zakresie. Raz, że to jakiś trening, a dwa, malując póki co pędzelkiem, pewnie większość fototrawionek bym i tak zalał farbką . Dziś tylko malutki update ( z powodu, o którym wspomniał także Markuz ), ciekaw byłem jak wyszły wizjery kopuły dowódcy. Założyłem je prowizorycznie na pojazd, tak to wygląda: Powiem szczerze, że nawet fajnie to wyszło, na pewno lepiej niż wg Tamki i cieszę się z tej małej poprawki . Oki, działam dalej ... Edytowane 29 Grudnia 2018 przez Rack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 21 Września 2014 Share Napisano 21 Września 2014 Podobają mi się. Przyspiesz trochę tempo prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldeczek Napisano 25 Września 2014 Share Napisano 25 Września 2014 Dbasz o szcególy - podoba się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 27 Lutego 2016 Autor Share Napisano 27 Lutego 2016 (edytowane) Witam, odkopuję temat. Z przerażeniem zauważyłem, że imageshack odciął linki do zdjęć z tego warsztatu oraz T-34 . Całe szczęscie, że nasz Administrator Barthass takie sprawy załatwia szybko i sprawnie . Dzięki temu warsztaty teciaka i tegoż strucla zostały przywrócone do życia. Dziękuję za pomoc jeszcze raz Barthass . Dziękuję także Kolegom za dotychczasowe dobre słowa przy tak długotrwałym struganiu tego ulepka . Oki, tak więc, prace powoli trwały i wygląda to tak: - dorobiłem wizjery kierowcy i zatrzaski pokrywy jegoż włazu; - wymieniłem zapasówki gąsek na ogniwkowe Dragona i bolce holownicze na troszkę grubsze; - wymieniłem gaśnice na Dragona, oryginalna była przeskalowana; - wyrzeźbiłem stanowsko km MG34 z kilkunastu części, jakoś to wyszło... - duży łom: - wymieniłem bolec tylny, na grubszy, by lepiej skalę trzymał . - dorobiłem mocowania szekli i mały łomik oraz stanowisko MG34 z bliska ( jeszcze bez osłon - stanowisko km z osłonami: Stanowisko km zajęło mi sporo czasu ( lutowanie, klejenie około 15 części ). Aktualnie wszystko jest ruchome - lewo, prawo, góra-dół, km można zdemontować. Będą jeszcze łańcuszki przy bolcach i podporze lufy. Zastanawiam się nad Schurzenami. Trzy warianty: a) pojazd bez osłon i "rusztowań"; b) wczesnego typu "zawieszane na trójkąty"; c) "bujane"; I obawiam się, że wpadnie meser262 - Krzysztof i pozamiata ( brak osłon na wizjerach, złe koła podtrzymujące, wczesna "trumienka" na płycie silnikowej, itp. - znajdzie jeszcze wiele ). Ale nic to, ten model to tylko treningowy jest Edytowane 29 Grudnia 2018 przez Rack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 28 Lutego 2016 Share Napisano 28 Lutego 2016 Generalnie to ujmuje mnie Twoja praca - łączę się w bólu Ja swoją Academy skończyłem i zamknąłem ten etap życia. Bujane osłony z 3 rolkami. Tu pozostają wczesne - dobrze gadam czy iść spać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 28 Lutego 2016 Share Napisano 28 Lutego 2016 Ale dlaczego? Może tak jak ja lubi dłubanie Piękna robota! Koła napinające z "ulubionego" Italeri czy się mylę? PS. Też go mam i specjalnie go sobie zostawiłem do zabawy w modelarstwo, a nie tylko w malarstwo ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 28 Lutego 2016 Autor Share Napisano 28 Lutego 2016 Dzięli Panowie za dobre słowa . Enten, masz rację, ten model może zająć część życia . Odnośnie Schurzenów, najpoważniej myślę o "bujanych". Zobaczę, jak to pójdzie, generalnie też chciałbym już zakończyć tego strucla . Cooper69, tak, też lubię podłubać . W sumie, jeszcze niedawno, nie rozróżniałem modeli, jako "dobre" i "słabe". Kupowałem, to co mnie zainteresowało i na początek te tańsze . A koła napinające, oczywiście z naszego pupilka Italeri, słusznie zauważyłeś . Czyli jest i plus tego modelu - dawca . Hmm, może i rolki podtrzymujące z niego wezmę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 28 Lutego 2016 Share Napisano 28 Lutego 2016 Najlepiej pewnie by było całe podwozie z Tristara ale już niestety trudno dostępne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipa Napisano 28 Lutego 2016 Share Napisano 28 Lutego 2016 Osłona przekładni w tych starych modelach, to nieporozumienie jest. Nie pasuje do takich dobrych przeróbek. To samo z uchwytami na schuerzeny. Wydechy do wwalenia. Za cienkie. Ogólnie bardzo dobra robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 28 Lutego 2016 Share Napisano 28 Lutego 2016 Jarek zachodzę w głowę jak ja mogłem pominąć Twój warsztat z tym StuG-iem IV. Jedyne co przychodzi mi do głowy to, to że warsztat ten ruszył w lipcu 2013 roku, a ja zaczołem tu zaglądać ponad rok później. Jestem pełen podziwu dla Twoich umiejętności modelarskich i cierpliwości dla opornej materii Tamki i jej StuG-a IV. Spód wanny to mistrzostwo świata. Jest to kolejny przykład ile można "wyciągnąć" z tego modelu przy ogromie pracy i "lawinie" cierpliwości. Pozwól że zacznę od początku. Koleś buduje tam właśnie Stuga IV z Grzegorzewa. Gość o niku "SdAufKla" na stronach Armoramy nie robi wozu z Grzegorzewa. Jego model to późna wersja z trzema kołami podtrzymującymi. W wersji późnej nie powinno być dwóch śrub w wózkach jezdnych, inny przód wanny, na włazach do przekładni powinny być tylko uchwyty nie wloty, osłony na wizjerach itd... . Wózki jezdne w pierwszej kolejności bez dwóch śrub(otwory były), ostatecznie nawet bez otworów. W Twoim StuG-u pierwszy wózek nie powinien mieć nawet otworów na reszcie takowe powinny być. http://odkrywca.pl/forum_pics/picsforum26/4_copy160.jpg - stary typ wanny i cztery rolki podtrzymujące. Potrzebny spaw z przodu na łączeniu wanny z nadbudową. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/StuG_IV_-_monta%C5%BC_wyremontowanego_silnika_(02).jpg Muszę Cię zasmucić wczesne wersje "J" niestety też we wdzianku z "zimmeritu". Jeśli chodzi o osłony to też wczesnego typu cytat: "zawieszane na trójkąty". Rura od tłumika płomieni powinna być grubsza i przymocowana do blachy z zagięciami które powinny zachodzić na krawędzie części nr.B32.Rura tłumika nie "wchodzi" do środka "rynienki". https://farm8.staticflickr.com/7311/9475398131_3d67627309_b.jpg https://farm4.staticflickr.com/3747/9478189638_d8befacba8_b.jpg https://farm6.staticflickr.com/5506/9478190552_dc25cb961c_b.jpg Cały mechanizm (obudowa) napinacza koła jest w wersji nie do określenia (w modelu) na w/w fotkach w wersji A-H. Co jeszcze mocno rzuca się w oczy - odbojniki. Ich wygląd oraz umiejscowienie.Powinny być równo z wózkami, a pierwszy (lub ostatni) niżej.Zerknij na te z Italerii 6491. - skrzynka jak to nazwałeś wczesna "trumienka".Przy takich przeróbkach to powinno być zrobione koniecznie. - kółka podtrzymujące zakładając że to wczesna "J" mogą być.Te co proponuje Italerii 6491 i te z Tamki stosowane w tym samym okresie.** Natomiast osłony przeciwdeszczowe na wizjerach kierowcy stosowano od listopada 1944. Płyta pancerna radiotelegrafisty od kwietnia 1944 pogrubiona do 80 mm.(oczywiście bez śrub mocujących) Trochę informacji o pojeździe może komuś się przydadzą.W czerwcu 1944 - wprowadzono do produkcji wanny Pz.Kpfw.IV wersji ausf.J z 6 cioma kołami podtrzymującymi, lecz do produkcji dział StuG IV trafiły dopiero w grudniu 1944. - od drugiej połowy czerwca montowano zaczepy tzw. Pilzen (14-06-1944*) - zmieniono usytuowanie prawego peryskopu kierowcy Tłumik płomieni taki jak Masz stosowane od sierpnia 1944 (od września 1944*). Do obrony przed wrogą piechotą jako dodatkowe uzbrojenie stosowano MG 34 ,lecz najczęściej MG 42. * Trojca Pz.Kpfw. Ausf.G-H-J str.13 **AFV Modeling Guide vol.7- Sturmgeschutz part 2 - str.117 Dodam też że wszystkie informacje dotyczą standardowych maszyn w produkcji. Patrząc na ilość przeróbek i końcówkę wojny to mogło z tym być różnie. Teraz regularnie będę zaglądał.O rany znów litania . Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rack Napisano 29 Lutego 2016 Autor Share Napisano 29 Lutego 2016 (edytowane) cooper69 napisał: Najlepiej pewnie by było całe podwozie z Tristara ale już niestety trudno dostępne Chodzi Ci zapewne o taki zestaw, gdzie były różne wersje wózków i kół?. Lipa, messer262, dziękuję za Wasze opinie i porady . Z uwagi, na to, że obaj zwracacie uwagę na wydechy, odpowiem na to w pierwszej kolejności. Zbobiłem je w tej, dość kontrowesyjnej formie, gdyż na pewnym etapie budowy, postanowiłem wzorować się na stugu z Grzegorzewa. Wiem, że te wydechy oraz malowanie wzbudza najwięcej wątpliwości. We wspomnianym Stugu wyglądają tak: Z drugiej strony, rekonstruktorzy czymś się kierować musieli, zakładając takie rury i tak mocując . Mam nadzieję, że Pan Jacek Szafrański nie będzie miał za złe, że prezentuję tu Jego zdjęcia ( swoją drogą wspaniałe ). Lipa, na te przekładnie zwróciłem uwagę już na samym początku budowy. Nie miałem wtedy zbytnio możliwości ich zmiany. Teraz coś z nimi zrobić to bardzo trudna sprawa, muszą zostać :(. Z uchwytami Schurzenów, może coś podziałam... meser262 napisał: Jarek zachodzę w głowę jak ja mogłem pominąć Twój warsztat z tym StuG-iem IV. Jedyne co przychodzi mi do głowy to, to że warsztat ten ruszył w lipcu 2013 roku, a ja zaczołem tu zaglądać ponad rok później. Jestem pełen podziwu dla Twoich umiejętności modelarskich i cierpliwości dla opornej materii Tamki i jej StuG-a IV. Spód wanny to mistrzostwo świata. Jest to kolejny przykład ile można "wyciągnąć" z tego modelu przy ogromie pracy i "lawinie" cierpliwości. Dzięki Krzysztof za tak dobre słowa . Umiejętności próbuję wciąż nabywać, podpatruję mistrzów i coś tam dłubię . Jeśli chodzi o cierpliwość, to fakt, trzeba mieć . A wannę podziergałem, troszkę czasu wtedy miałem ... Teraz priorytet ma model wz. 14 - Rafałek, wszystko organizuje i deorganizuje : Wracając do uwag. - otwory w wózkach, wzorowałem się na tym ( wszystkie wózki z 2 otworami Ponadto doczytałem w Militariach, o ile się nie mylę, że wstępnie nie dawali 2 śrub, a potem nie wiercili nawet otworów. - spaw z przodu na łączeniu wanny z nadbudową - tak, delikatny trzeba by dorobić. - Zimmerit - tu jak wyżej wzoruję się na stugu z Grzegorzewa; - Schurzeny - stug z Grzegorzewa miał wg mnie "bujane". Wskazuje na to brak trójkątów z przodu na bokach błotników ( u mnie jeszcze są ) oraz pozostałości po przednim mocowaniu na płycie przedniej. Zastanawia mnie natomiast całkowity brak mocowań Schurzenów i jakichkolwieg osłon. Czy ten stug ich w ogóle nie miał w momencie zatonięcia?. - kwestię napinaczy opisałem już wyżej, to duży babol modelu, ale chyba już tak zostanie... - odbojniki - 100% racji. Szczerze, to dopiero przy Twojej uwadze w wątku jagi Coopera zwróciłem na to uwagę . W tej fazie budowy modelu, raczej muszę je już tak zostawić :(... - "trumienka" - tu też nie wiem czy dam radę teraz to poprawić :(... - koła podtrzymujące - właśnie wymieniłem na takie jak w stugu z Grzegorzewa ( wzięte z jagi Italeri - wizjery kierowcy wzorowałem na tym zdjęciu: Dziękuję Krzysztof za tak bogatą analizę i szczegółowe uwagi. Co będę mógł, to jeszcze poprawie . Gwarantuję, że gdyby model był na wcześniejszym etapie na pewno bym starał się poprawić wszystko. Na pewno ktoś, kto przymierza się do budowy Stuga IV dużo z tej wiedzy skorzysta. Cooper wspominał, że ma tego strucla w kolejce, i na 100% mu nie odpuści . Edytowane 29 Grudnia 2018 przez Rack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipa Napisano 29 Lutego 2016 Share Napisano 29 Lutego 2016 To fakt. Na tym etapie jest to co najmniej trudne . Ja świadom, że stara tamka to była kiedyś zabawka na baterie zacząłem od tego na dzień dobry. Puki jest łatwy dostęp to można się bawić. Mimo wszystko wygląda badziewnie i ma jedną śrubę za mało więc będę wyrywał i dam jakiś przeszczep. Z tymi wydechami to może się machnęli z proporcjami albo braki w dokumentacji mieli bo stuga wyciągnęli chyba bez rur. W takim stanie równie dobrze mógł mieć ten wielki tłumik. Chyba Ten tu chyba ma stalowe rolki i ten gruby rulon z tyłu. Będę dalej kibicował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 29 Lutego 2016 Share Napisano 29 Lutego 2016 Jakbyś chciał to chyba mam jeszcze gdzieś takie wydechy z dragona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.