Jump to content
Sign in to follow this  
xmald

Etrich Taube 1/48 Flashback + Mercedes DI Taurus

Recommended Posts

Etrich Taube, produkowany przez wiele wytwórni pod nazwą Taube był to pierwszy samolot wykorzystywany w lotnictwie wojskowym w Niemczech od 1910 roku aż do sierpnia 1914. Pomimo kojarzącej się z pokojem nazwy - Taube - gołąb był pierwszym samolotem na świecie, który dokonał bombardowania z powietrza w listopadzie 1911 r. włoski pilot Giulio Gavotti zrzucił bombę nad oazą Ain Zara w Libii.

Samolot został zaprojektowany przez Igo Etricha w 1909 r. i z powodu kłopotów z patentem projekt ten stał się własnością publiczną, w wyniku czego producenci szybko zaczęli kopiować i produkować jako własne konstrukcje. Najpopularniejszy - Rumpler Taube początkowo praktycznie bez zmian w projekcie Etricha...

Mimo, że nazwa i kształt konstrukcji kojarzy się z ptakiem, to Etrich zaczerpnął inspiracji tworząc kształt skrzydeł od nasion Zanonia macrocarpa, które opadają powoli ku ziemi dzięki swemu unikatowemu kształtowi.

Etrich osiągnął raczej mizerny sukces komercyjny i jedynie dwa egzemplarze jego maszyn używano w niemieckim lotnictwie wojskowym.

Co ciekawe samolot posiadał tak dobre własności pilotażowe iż istnieją dwa udokumentowane przypadki iż Taube wzbił się w powietrze (bez pilota!!!) i po wyczerpaniu paliwa łagodnie wylądował.

 

Serdecznie dziękuję Taurusowi od, którego otrzymałem genialny silnik Mercedes DI!

 

O modelu:

Zestaw Flashback stanowi fajny początek dla zrobienia ładnego modelu Taube, trzeba jednak trochę poszperać w dokumentacji, ponieważ wnętrza kabin są dość ubogie.

Schemat naciągów natomiast można spokojnie sobie odpuścić ponieważ producent ominął chyba połowę naciągów, które znaleźć można było w oryginale. Mnóstwo czasu zajęło mi oglądanie zdjęć tak żeby żadnego nie ominąć.

W modelu wykorzystałem ok. 180 śrub rzymskich i kilka więcej naciągów.

Malowanie:

Gunze, pactra, Humbroll i Revell oraz oleje artystyczne i pastele.

Śmigło - produkcja chałupnicza ;o)

 

Z powodu kiepskiej pogody zdjęcia są jakie są...

Tabelot_zpsb483357f.jpg

ee5a387e-0cd6-4353-a00b-6f2a8fd0b751_zpsc9cc26b1.jpg

foto1_zps1468905c.jpg

f3546f47-fd82-43d6-a2f2-721cd0bcf3c4_zpsef37f517.jpg

pilot3_zps60250545.jpg

 

KOLOROWE:

Taubebokcz2_zps14eeba8f.jpg

silnik2_zps639fce4a.jpg

Taubegoracz1_zps02c824da.jpg

tyl_zpsf37b9984.jpg

Taubebokcz1_zps60e623c6.jpg

silnik_zps64fc7f3e.jpg

kabina1_zpseb05c835.jpg

pilot1_zps7c320a7e.jpg

 

Silnik:

mercedes2_zps43faaf73.jpg

mercedes3_zps2e27305a.jpg

Untitled-1_zps5e1e1fe6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, dobrze, że propagujesz swoje dokonania również na tym forum:)

Szmatopłatów nigdy dość.

Mam nadzieję, że warsztatem KD I też będziesz się tu dzielił?

 

Pytanie dodatkowe: Jak przechowujesz ten model? Masz jakąś szczelną gablotkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czołem, No KD też tu będę pokazywał...

Co do gablotki to mam zamykaną na klucz gablotę lekarską wyszperaną na złomowisku - dość ogranicza kurzenie modeli, choć i tak nie da się tego uniknąć...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śledziłem Twój warsztat i jestem pod wrażeniem. Ta konstrukcja to sprawdzian dla doświadczonego nawet modelarza. Plastikowa materia niestety uniemożliwia odtworzenie płóciennego, przepuszczającego światło pokrycia skrzydeł, co dodałby lekkości modelowi. Ale to chyba kwestia doświetlenia fotki od dołu. Zastanawiam się, czy ten model da się bezpiecznie chwycić. Liczba naciągów onieśmiela. Kongratulacje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat może nie mój...ale wielki ukłon za ten pięknie wykonany model...wspaniale się prezentuje...nie wspomnę już o pracy,którą w to dzieło włożyłeś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pancerne to to nie jest, a wręcz odwrotnie. Ale musze przyznac że efekt jest naprawde super. Ja to się tylko zastanawiam jak ten biedny pilot coś widział skoro z przodu miał taki wieki silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo efektowny trudny model. Gratuluję widziałem w warsztacie jak wiele pracy wymagał i precyzji. Chciałbym zobaczyć tego gołębia na żywo. Jeszcze raz gratuluję - Brawo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ja pierdziu miódzio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serdecznie dziękuję panowie za tak miłe komentarze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat wrócił, więc wykorzystam to do pytania, skąd dziś wziąć modele wczesnych (ale naprawdę wczesnych) samolotów w 1:48? Była kiedyś taka firma Pyro, ale to już historia. Marzy mi się jakiś Bleriot czy Farman...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Temat wrócił, więc wykorzystam to do pytania, skąd dziś wziąć modele wczesnych (ale naprawdę wczesnych) samolotów w 1:48? Była kiedyś taka firma Pyro, ale to już historia. Marzy mi się jakiś Bleriot czy Farman...

Widzę, że marzenia mamy podobne... Zestawy Pyro i inne staruszki nadal cieszą się dużą popularnością i kupić je można ale ibeju często osiągają jak dla mnie za wysokie ceny. Jest również firma AJP Maquettes z Francji - robią modele z blaszek do pokrycia papierem japońskim, jak mam ochotę się podręczyć to sobie oglądam bo tutaj również cena jest wysoka od 300 zł za zestaw (i tak sobie jakiegoś kiedyś kupię ;))

Pozostaje również budowa od podstaw - ostatnio zabrałem się za Santos Dumont Demoiselle - co z tego wyjdzie zobaczymy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, AJP też namierzyłem w Internecie, ale za tą cenę bałbym się tego dotknąć. Powoli dojrzewam do zrobienia czegoś od podstaw. Myślałem o Bleriocie XI, ale chyba nie dałbym rady z tą ramą wokół silnika i skomplikowanym zawieszeniem (chyba samochodowym). Wypatrzyłem gdzieś też samolot Borela z 1912, monopłat dość prosty, jak się zdaje. Pozostaje skompletować nieco rurek i drucików i do roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

To taka wiadomość z ostatniej chwili, właśnie wyczytałem, że inpact/pyro zostało kupione przez firmę Round2 (to już kilka lat temu) i w styczniu mają wypuścić:

Bleriot monoplane

1911 Avro biplane

1911 Martin Handasyde

1911 Deperdussin

Skoro modele będą nowe może ich ceny również pójdą w dół i w końcu będzie można kupić!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to się nazywa owocna dyskusja z konkretnym rezultatem To znaczy pełen lotniczy zestaw Pyro, nie licząc międzywojennych dwupłatów. Nie przegapmy, bracia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pociągnąłem temat i znalazłem w amerykanskich sklepach jako zapowiedz ze stajni Lindberga w kwocie ok..15$ per sztuka, to chyba nie możliwe!! cena jest niezaktualizowana, czy co...

K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.