Skocz do zawartości

F-4J Phantom II 1:48 Hasegawa


Darek 1614

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 144
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Darek tak patrzę na fotki i tak sobie myślę......jak pięknie ten rok się kończy, A jak się zacznie?. Jestem pełen podziwu. BRAWO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zdradzić jakich farb używałeś do pomalowania radaru??

 

Blok elektroniki:

podkład - Alclad copper ALC-110, następnie całość rozjaśniłem - Alclad chrome ALS-107

 

Wybrane elementy pomalowałem lokorami:

Revell KLAR 730

Mocno rozcieńczony wallejo oily steel

Mocowanie anteny to Gunze H-306.

Talerz miał być piaskowy + odrobina żółtego ale po analizie zdjęć jakie posiadam dodałem jeszcze jasny brąz.

Prawda jest taka, że na każdym zdjęciu jest inny odcień.

 

czy antena nie była ażurowa? Chyba, że to w innej wersji

Też się nad tym zastanawiałem:

Z tego co wyczytałem to F-4B i wczesne wersje F-4J posiadały radar AN/APQ-72.

Pierwsza kosmetyczna modernizacja polegała na dodaniu dipoli w kształcie litery T.

Kolejna modernizacja polegająca na zastosowaniu radaru AN/AWG-10, AN/AWG-10A, AN/AWG-10B objęła późne F-4J oraz F-4S.

Taka jest moja wiedza w tym temacie lub jak mawiają taka jest moja wersja i tego będę się trzymał

 

Co do An-26 to był już na warsztacie kilka razy i za każdym razem po przeglądzie wyprasek wracał do szafki.

Nie jest to najlepiej wykonany model ale obserwując z czego GEM robi swojego Su-20 to chyba wreszcie trzeba będzie stawić czoła wyzwaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem przekonany, że model będzie zapamiętany

Oj będzie

Darku, podpytam jeszcze o wloty powietrza. Wcześniej było juz pytanie o nie, może przeoczyłrm Twoją odpowiedź. Czy nie są to przypadkiem wyroby D-Molds lub Rhino Modelworks?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję małej pomocy w zdobyciu zdjęć F-4J nr 5858, pierwsza strona tego wątku, obrazek z zestawu kalek - sylwetka trzecia od góry oraz egz na czwartej od góry pozycji.

Mam lekkie braki w zakresie malowania niektórych detali.

Może przy okazji znajdzie się jakaś fotka z jednego z tych egz. z pokazanym radarem.

 

 

Wloty zastosowane w modelu to D-Molds.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku - wiem że to nie są zdjęcia tych konkretnych egzemplarzy, których potrzebujesz, ale mam nadzieję że te fotki Ci pomogą. Są to F-4J z USS Roosevelt z podobnego okresu czasowego jak Twój model:

 

phantom003_zps25e493c7.jpg

 

phantom005_zps2fce1470.jpg

 

phantom007_zps2f602cbd.jpg

 

phantom011_zpsa2bd97ae.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszyły prace nad instalacją paliwową.

Długo analizowałem fotki z odkrytym grzbietem pod kątem właściwego koloru.

Kolor ten zmienia się od dark green przez interior green do olive drab w zależności od egzemplarza.

Trzymając się zasady że dany płatowiec był w jednym odcieniu zieleni zastosowałem podobną mieszankę jak w skrzydłach i przedziale silnikowym.

 

087_zps8cc27975.jpg

 

088_zps36d7e30c.jpg

 

090_zps2e8e385a.jpg

 

091_zpsd91200b0.jpg

 

W wolnej chwili koła.

 

089_zpsb559cc01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te otwarte panele na grzbiecie przypomniały mi ciekawą anegdotę opowiedzianą przez byłego mechanika F-4, a później F-14. O jakąś sprawę mechanicy założyli się z pilotami. Ci drudzy przegrali, za co musieli zamocować wszystkie panele na F-4, który przechodził przegląd. A że ten typ podobno miał kilkanaście różnych typów wkrętów, które nie były w żaden sposób zamienne, to piloci męczyli się kilkanaście godzin i nie dali rady ;)

Mechanicy Phantomów zawsze dbali o to by przy przeglądach segregować wkręty do osobnych pojemników.

 

Świetnie Ci idzie Darek. To będzie bardzo dobry model w bliskiej mi konwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak Darku zrobią tobie na ET te silniki do twojego modelu

 

Nie no, nie mogę sam siebie pozbawić tej przyjemności wykonania silnika.

Na razie robi się model a silnik ruszy zaraz po nim - jeśli czasu wystarczy.

 

Co do wkrętów różnej długości to najlepszą metodą stosowaną w SIL-u były i są sznurowane woreczki z materiału do których wkładane są wkręty od danego panelu a następnie przywiązywane przez jeden z otworów po wkręcie do tegoż panelu. Proste i skuteczne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Prace powoli postępują i niebawem pojawi się kolejna porcja fotek.

Na obecnym etapie mam pytanie a w zasadzie liczę na potwierdzenie mojej teorii, czy samolot ze zdemontowanym silnikiem i kolejnym otwartym może mieć podwieszone zbiorniki podskrzydłowe. Do wyjazdu silnika samolot musiał być na podnośnikach, na zdjęciu które zamieścił Kolega moralezz widać samolot znajdujący się na podnośnikach ze zbiornikiem podkadłubowym. Stąd moje założenie że podskrzydłowe też w niczym nie przeszkadzały. Piszę o teorii ponieważ nie mam zdjęć które mogą to potwierdzić.

Może ktoś posiada takowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem o praktykach serwisowych na amerykańskich lotniskowcach, to zbiorniki dodatkowe były właściwie nie zdejmowane przez cały rejs. Także przy wymianie silników, o ile nie było jakiegoś konfliktu z otwartym panelem, etc., to zapewne wisiały w najlepsze. Moim zdaniem śmiało możesz je zostawić. Z uzbrojeniem już jest inna sprawa, rzecz jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to obecnie wygląda.

 

92a_zps9ec6ce44.jpg

 

92_zpsb142c9cb.jpg

 

93_zpsd6b8e118.jpg

 

Pozostały jeszcze dwa luki w części dziobowej do zrobienia.

Na początku planowałem mocno wyeksploatowany model ale po analizie zdjęć wygląda na to że większość była zadbana i stosunkowo czysta.

Wash planuje w kolorze szarym, zobaczymy jak wyjdzie na modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.