spiton Napisano 20 Lutego 2014 Share Napisano 20 Lutego 2014 Kolejna moja plastikowa ofiara, którą zamierzam złożyć na ołtarzu nieskrępowanego frajdolarstwa. Powrócę do oblepiania folia. Może tym razem się uda ,-))) Zatem muszę szybko zlepić kadłub. Nie będzie w nim fajerwerków, podobnie jak w Hellcacie .Zestaw wygląda bardzo przyzwoicie. Ma trochę głupich błędów, ale trudno. Mój egzemplarz, był chyba za szybko wyjęty z formy, bo jedna z goleni podwozia jest wygięta. Jak będziecie kupować to zwróćcie na to uwagę. Dla mniej wprawnego modelarza, może to być poważny problem. Ale taki super ekstra modelarz jak ja, się takimi rzeczami nie przejmuje ,-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Lutego 2014 Autor Share Napisano 20 Lutego 2014 Szybko posklejałem kadłub Dolepiłem taki drucik ,który będzie imitował skórzane obszycie krawędzi kokpitu. Zmęczyłem trochę jeden segment modelu i przylepiłem folie samoprzylepną, żeby zobaczyć jak mi pójdzie. Chce uzyskać efekt trochę zmęczonej ale wypolerowanej blachy duralowej. Nie . Nie tedy droga. Kupie spray chrom metal Humbrola i psiknę. Oblepianie pojedynczych segmentów, jest zbyt czasochłonne a efekt może być wątpliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 20 Lutego 2014 Share Napisano 20 Lutego 2014 A co do za folia i gdzie ją można kupić? Byś się przekonał do aerografu, to byś zobaczył ile można tym zdziałać. Ale nie, już o tym rozmawialiśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 20 Lutego 2014 Share Napisano 20 Lutego 2014 Jeżeli to jest taśma z Casto, to uważaj, bardzo ładnie na niej można formować wszelkie nierówności ale można również pokaleczyć od paznokci, narzędzi. Planuję użyć tej taśmy do P 11c, czyli okleić skrzydło wcześniej przygotowanymi panelami żłobkowanymi właśnie w tej folii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Lutego 2014 Autor Share Napisano 20 Lutego 2014 To taśma samoprzylepna. Cienka, ale nie tak jak folia kuchenna. Moje pierwsze podejście było z folia kuchenna, tylko, miałem problemy z równym rozprowadzeniem kleju, i było widać na folii nierówny klej. Tak, ze chyba na razie Mustanga po prostu pomaluje sprayem ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 20 Lutego 2014 Share Napisano 20 Lutego 2014 Do folii kuchennej używałem rozcieńczonego Wikolu i sprawdził się w stu procentach. Nic na siłę ale przetestuj, bo taki koń w folii ... fiu, fiuuu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 20 Lutego 2014 Share Napisano 20 Lutego 2014 Hoho, rozbrykałeś się spiton, kolejny model na warsztacie! Takiego tempa to nie mam nawet ja hehe. W czasach supermetalizerów kładzenie foli aluminiowej to ewidentny anachronizm, także dobrze że zrezygnowałeś z tego pomysłu. Spray będzie lepszy, choć najlepszy byłby aerograf. W sumie nie wiem spiton dlaczego tak się opierasz przed unowocześnieniem swojego warsztatu, jak widzę budujesz sporo także w krótkim czasie na spraye wydasz więcej niż na komplet aero z farbami... Co do Mustanga Airfixa to niedawno budowałem, zestaw fajny jest. Z ładnie położonym metalizerem wygląda naprawdę efektownie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Lutego 2014 Autor Share Napisano 20 Lutego 2014 Do folii kuchennej używałem rozcieńczonego Wikolu i sprawdził się w stu procentach. Nic na siłę ale przetestuj, bo taki koń w folii ... fiu, fiuuu. Tego mi było trzeba. Klej jaki kupiłem nie da się rozcieńczyć, bo ma jakąś dziwna bazę. Wikol mam i umiem rozcieńczyć ,-)). Zatem dzisiaj będzie próba z wikolem ,-)) Banny, ja nawet mam aerograf ,-)) W malowaniu najbardziej lubię robić podmalówki, a nie lubię czyścić aerografu. Spray jest super szybki w użyciu ,-)). Może kiedyś mnie aero wciągnie. Póki co nie odczuwam potrzeby. Odczuwam potrzebę robienia odprysków, oklejania folią, wiercenia "dremelem" itp potrzeby. Lubie piłować pilnikami, wygładzać papierami ściernymi,i włókniną ścierną, brudzić olejami. Takie rzeczy mnie pociągają ,-)) Lubie przerabiać modele, trochę skreczować. I na pewno nie lubię czyścic aerografu !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 20 Lutego 2014 Share Napisano 20 Lutego 2014 Hehe spiton, nie demonizuj czyszczenia aerografu! Ta czynność zajmuje minutę-dwie, także nawet jak się jej nie lubi, to nic specjalnie irytującego. Mnie o wiele bardziej "wykańcza" maskowanie, które potrafi zająć naprawdę dużo czasu, w każdym razie sporo więcej niż samo malowanie... Anyway, rozumiem Twoje podejście poniekąd. Mnie np. w ogóle nie bawią czynności związane z urozmaiceniem powierzchni modelu (cieniowanie, przebarwienia, złuszczenia itp.) i z czystym sumieniem je sobie pomijam. Każdy modelarz ma własne preferencje i należy to uszanować. Co też czynię, choć wydaje mi się że użycie aerografu jako narzędzia malarskiego wcale nie stoi w sprzeczności z czynnościami, które lubisz. Tym bardziej, że sam doceniasz natryskową metodę kładzenia farby sięgając po "ersatz" aerografu, czyli spraye. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 20 Lutego 2014 Autor Share Napisano 20 Lutego 2014 Masz Banny racje. Często brakuje mi aerografu(tak na prawdę) I pewnie kiedyś sobie dokopię jakąś pompkę , bo aerograf mam ,-)). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
error.exe Napisano 20 Lutego 2014 Share Napisano 20 Lutego 2014 Mega szybki sposób na czyszczenie aerografu to cleanlux wlewasz, odstawiasz na minutę , psikasz i koniec ;) .. ważne, żebyś nie zostawił na dłużej bo cleanlux wchodzi w reakcję z gumowymi uszczelnieniami.. Proces niszczenia jest powolny, ale lepiej chuchać na zimne Ja zachęcam Cię do używania Aero ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 Spiton kokpit perfecto! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 22 Lutego 2014 Autor Share Napisano 22 Lutego 2014 Spiton kokpit perfecto! Jajnie, ze sie podoba, ale lepiłem go i malowałem z 15 minut ,-)) Mustang ma jedna wadę. Trudno zdecydować sie na malowanie. Spróbuje jeszcze przylepić folie na wikol. Jak się uda, to poszukam malowania takiego, żeby kadłub i dolne płaszczyzny skrzydeł były naturalne-duralowe, a reszta zielona (mniej nalepiania folii ,-)). A jak z folia nie wypali, to cały na srebrno. I wtedy będę kombinował. A wiadomo, że Mustang ma milion efektownych malowań !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 Wiesz, skrzydła w Mustangach były szpachlowane i malowane srebrzanką Goła blacha była na klapach i lotkach. Na spodzie gołe były też blachy przykrywające zbiorniki paliwa i klapy podwozia. Sporo maszyn wersji D zostało przemalowanych na srebrno, bo zmieniono regulacje dotyczące malowania i nikomu nie chciało się zmywać farby OD/NG z setek gotowych elementów wytworzonych już w fabrykach i czekających na montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 22 Lutego 2014 Autor Share Napisano 22 Lutego 2014 Ciekaw to co piszesz. Skrzydła zamierzałem zaszpachlować. O gołej blasze na klapach wiem ,-)). Kupiłem sobie właśnie wikol, tak, że zaraz zobaczę jak to się je ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 To ja poczekam do momentu malowania chromem - jestem ciekaw efektu. Mi jakoś do tej pory nie udało się dobrać dobrego chromu. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 Sporo maszyn wersji D zostało przemalowanych na srebrno, bo zmieniono regulacje dotyczące malowania i nikomu nie chciało się zmywać farby OD/NG z setek gotowych elementów wytworzonych już w fabrykach i czekających na montaż. Podeprzesz się czymś, bo faktycznie ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 Sporo maszyn wersji D zostało przemalowanych na srebrno, bo zmieniono regulacje dotyczące malowania i nikomu nie chciało się zmywać farby OD/NG z setek gotowych elementów wytworzonych już w fabrykach i czekających na montaż. Podeprzesz się czymś, bo faktycznie ciekawe. Uff, jakieś czeskie miesięczniki sprzed lat, które pewnie przepisywały z innych źródeł...nie znajdę. Było tak, że np. usterzenie i różne części płatowca, były produkowane przez kooperantów, którzy dostarczali je już w kolorach kamuflażu. Regulacje związane z zaprzestaniem malowania płatowców weszły ( pierwsze P-51D były fabrycznie kamuflowane) , gdy był spory zapas już pomalowanych części, nie było tak, że produkowano przecież tylko na potrzeby fabryk, części zamienne do już wyprodukowanych również. I wtedy zamiast skrobać farbę, malowano już zmontowane samoloty na srebrno, te elementy, które nosiły stary kamuflaż, żeby spełniały wymagania nowych regulacji. To był kilkutygodniowy jak sądzę czas, gdy takie maszyny powstawały, do czasu wyczerpania zapasu gotowych, pomalowanych już części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 dostarczali je już w kolorach kamuflażu. Jeśli można, to jeszcze spytam o źródło tej informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 22 Lutego 2014 Autor Share Napisano 22 Lutego 2014 Ja to widzę tak. Skrzydło. Wiadomo, profil laminarny, zasięg, szybkośc, było pewnie szpachlowane i malowane na srebrno, czy zielono. Kadłub... chyba nie ma powodu, żeby go szpachlować i malować. Okolice silnika, to bezsens, a jak okolice silnika są naturalne, to reszta chyba też jest naturalna. Tak sobie kombinuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 22 Lutego 2014 Autor Share Napisano 22 Lutego 2014 Dzięki Banny ! To rozwiązuje sprawę ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 22 Lutego 2014 Share Napisano 22 Lutego 2014 Dzięki Banny ! To rozwiązuje sprawę ,-)) Pozostaje jeszcze blacha żaroodporna wokół wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias13_84 Napisano 24 Lutego 2014 Share Napisano 24 Lutego 2014 Skan pochodzi z Aj-pressu vol.3 o Mustangach i czy z jakiejś innej publikacji, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 25 Lutego 2014 Autor Share Napisano 25 Lutego 2014 Robiłem eksperymenty z folią i sprayem Humbrola typu chrome. Spray jest kiepski. Natomiast udało się coś zdziałać folią kuchenną kładzioną na rozwodniony klej do "dekuperażu". Kleiłem na wraku. Miał trochę nierówną powierzchnie, ale wydaje mi się, że z tej maki będzie chlebek !! Jestem gotów kleić na czysto ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.