Cinekf1 Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 Witam wszystkich Między czasie jak powstaje rodzinka rozwojowych wersji F-16 postanowiłem podziałać w tematyce bardziej patriotycznej, mianowicie budowie poszczególnych wersji rozwojowych Limków w barwach oczywiście polskich. Kilka lat wcześniej zbudowałem Lima 6bis oraz jestem na wykończeniu Lima-5 w okolicznościowym malowaniu "Ostatni Lim" na bazie poczciwych modeli KP. Tym razem postanowiłem zmierzyć się także z czeską materią mianowicie z modelami AZ Modelu. Modele mają swoje wady merytoryczne ale postaram się w miarę możliwości ogarnąć temat jak najlepiej. Korekty, jakiem poddam modele to m.in: 1. Skrócenie kadłuba o ok. 3 mm w środkowej sekcji (kolega Andzin w swoim warsztacie przedstawił to dokładnie) 2. Wymiana kabinek na Vacu Pavli 3. Wstawienie przedniej sekcji działka i karabinów od modelu MiG-a 15 bis Eduarda (element powielony w żywicy) 4. Wymiana podwieszanych zbiorników paliwa od modelu MiG-a 15 bis Eduarda (element powielony w żywicy) 5. Budowa od podstaw wyrzutni MARS-2 wraz z podwieszeniami (element przygotowany do powielenia w żywicy) 6. Budowa łuskozbieracza (element przygotowany do powielenia w żywicy) 7. Budowa zasobnika rozpoznawczego AFA 39 (element przygotowany do powielenia w żywicy) 8. Budowa skrzydeł z owiewkozbiornikami paliwa do wersji Lim 5M oraz Lim 6 (element przygotowany do powielenia w żywicy) 9. Wymiana podwozia przedniego od modelu MiG-15 bis Eduard (element przygotowany do powielenia w żywicy) 10. Budowa statecznika pionowego z zasobnikiem spadochronu hamującego do wersji Lim 6 i Lim 6bis (element przygotowany do powielenia w żywicy). W planach jest budowa takich wersji jak Lim 5, Lim 5M, Lim 5P, Lim-6, Lim 6M, Lim 6R i Lim 6 bis. Kalkomanie do modeli własnego projektu. Na obecną chwilę większość elementów jest już gotowa do powielenia w żywicy. Czekam na dostawę silikonu i żywicy i do roboty. Co z tego wyjdzie zobaczymy, jestem dobrej myśli. Postępy w pracach zilustruję fotografiami zamieszczonymi w miarę możliwości na forum. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 Rewelacyjny projekt, masz wiernego kibica . Może i Andzin się zmobilizuje do dalszej pracy. Szczególnie będą mnie interesować wersje unikatowe z owiewkozbiornikami, opływami itd. Masz jakieś tajne dojścia do dokumentacji dla rzadkich wersji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 4 Marca 2014 Autor Share Napisano 4 Marca 2014 (edytowane) Tajne to za dużo powiedziane :-) Kilka artykułów z Lotnictwa z szachownicą, Mini repliki, Aeroplan z płyta i kilka zdjęć od Pana Wacława Hołysia. Mam też jakieś plany z czeskiego wydawnictwa: Z materiałami dotyczącymi Lima 6 jest tragedia. Główna różnica w stosunku do Lima 5M polegała na dołożeniu zasobnika na spadochron hamujący, który to pozostał po przebudowie 40 maszyn do standardu Lima 6 bis. Jedyna fotka jaką posiadam: jeśli ma ktoś jakieś materiały w tej tematyce i chciałby się nimi podzielić będę wdzięczny. Pozdrawiam Marcin Edytowane 4 Marca 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_P Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 a przypadkiem nie było nic w "monografii" aeroplanu z płytą? to pewnie mało miarodajne ale znalazłem też takie coś viewtopic.php?t=25415 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_26869 Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 a przypadkiem nie było nic w "monografii" aeroplanu z płytą? W Aero-Planie 5-6/2003 było o Lim-ku 6 bis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kasanga Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 Patrząc na skrzydła zastanawiam się , czy ta brzechwa na przejściu owiewka skrzydło jest prawidłowa? Zerknij na zdjęcie i rysunki. Wydaje mi się, że powinna rozpoczynać się na krawędzi natarcia , a nie przed nią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 4 Marca 2014 Autor Share Napisano 4 Marca 2014 tak kto jest jak z dostępem do dokumentacji bywa kiepsko. Zasugerowałem się tym zdjęciem ale prawdopodobnie tego typu brzechwa występowała w fazie prób w locie. Po zaistniałym zdarzeniu zmieniono chyba na zaczynająca się razem z krawędzią natarcia. Już to poprawiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 Aleś mnie zawstydził tym warsztatem Marcinie ... ale jednocześnie ucieszył :-) Moje MiG-i zostały głęboko zakopane w pudełkach, bo to ZUO w czystej postaci ... no dobra, ja leniwy jestem :-) Ale przyznam też, że słuchy o nowych MiG-17 demotywują trochę ... chociaż jak tak patrzę na Twoją pracę, to ręce zaczynają świerzbić ... ;-) Z tego co pamiętam, to w modelu trzeba także zmniejszyć rozpiętość, na każdym skrzydle zdjąć 1 mm u nasady, a drugi poprzez opiłowanie końcówki. Najlepiej to sprawdzić jak rozrysujesz sobie równoległe linie odpowiadające położeniu grzebieni aerodynamicznych. Planujesz przesunięcie głównych komór podwozia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 Napiszę to co zawsze - Ludowego Lotnictwa nigdy za dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 Fajny temat, będę tu zaglądał z ciekawością. ___________________________________________________________________________ Na warsztacie: AJ-37 Viggen - Heller 1/72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 4 Marca 2014 Autor Share Napisano 4 Marca 2014 Ostatecznie zeszlifowałem brzechwę do stanu widocznego na poniższym zdjęciu. Moje pierwotnie były zdecydowanie za bardzo wystające. Andrzeju wnęki podwozia w skrzydłach z owiewkozbiornikami mam już zrobione zgodnie z rysunkiem numer 2. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 ... wnęki podwozia w skrzydłach z owiewkozbiornikami mam już zrobione zgodnie z rysunkiem numer 2. Ze zdjec wynika ze tylna sciana komor podwozia głównego tam gdzie był owiewko zbiornik była prosta ,a nie łukowata jak na rysunku APKR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Marca 2014 Share Napisano 4 Marca 2014 Myślałem o wnękach w "zwykłych" MiG-17/Lim-5, trzeba je przesunąć o jakieś 2 mm. A przy okazji mógłbyś je skopiować z Eduardowskich - mi się taki plan narodził jak zobaczyłem MiG-15 Eduarda :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 4 Marca 2014 Autor Share Napisano 4 Marca 2014 ... wnęki podwozia w skrzydłach z owiewkozbiornikami mam już zrobione zgodnie z rysunkiem numer 2. Ze zdjec wynika ze tylna sciana komor podwozia głównego tam gdzie był owiewko zbiornik była prosta ,a nie łukowata jak na rysunku APKR. chodziło mi o rozmieszczenie, kształt jest jak widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 5 Marca 2014 Share Napisano 5 Marca 2014 a może za dużo przytarłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 5 Marca 2014 Autor Share Napisano 5 Marca 2014 wydaje mi się że jest ok. Analizowałem wiele zdjęć i tak to teraz wygląda Ta fotka rozwiała moje wątpliwości odnośnie tego czy brzechwa przy owiewkozbiornikach od dołu jest na równi z nimi czy wyższa Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 7 Marca 2014 Autor Share Napisano 7 Marca 2014 Witam jedno skrzydło już zalane silikonem, na niedzielę szykuję odlewy w żywicy. W tym czasie bawię się drobnicą, dorobiłem sobie dzisiaj rakietowy przyspieszacz startu SR stosowany na Lim-5M oraz Lim-6. Takie małe a cieszy :-) Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 7 Marca 2014 Share Napisano 7 Marca 2014 Wózek akumulatorowy który jest na planie też zrobisz? Fajny temat, jeszcze nie widziałem żadnego zrobionego modelu Lim-5M Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 8 Marca 2014 Autor Share Napisano 8 Marca 2014 Witam Wczoraj otrzymałem informację z dobrego źródła jak rzeczywiście wyglądała owiewka od dołu za komorą podwozia głównego w Limie-5M. Poprawki były konieczne :-). Fotka, na której widoczne jest, że owiewka zachodzi na klapę i dochodzi do krawędzi spływu skrzydła: Skrzydło po poprawce: Andzin zwracam honor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Marca 2014 Share Napisano 8 Marca 2014 Ja się tylko swoimi wątpliwościami podzieliłem:-) Masz "siłę w ręcach" jak już pisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 8 Marca 2014 Share Napisano 8 Marca 2014 wózek to rozrusznik ST-5 Adamie, w Lotnictwie z szachownicą, z którego jest rysunek, piszą "ST-3". Może poprzednik ST-5 (na tym sprzęcie zupełnie się nie znam)? Wielki szacunek za wybór tematu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 15 Marca 2014 Autor Share Napisano 15 Marca 2014 Witam Prace przy skrzydłach z owiewkozbiornikiem trwają. Obecnie mam odlane 5 sztuk lewego skrzydła, prawe zalane silikonem. Tak to wygląda w tej chwili: spasowanie z kadłubem: Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 15 Marca 2014 Share Napisano 15 Marca 2014 Mam wrażenie, że luk podwozia zbyt uprościłeś. Znane są 3 rysunki spodu Lima z czeka dwa są bardzo podobne. Twój luk wygląda na za mały i zbyt daleko odsunięty od kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 15 Marca 2014 Autor Share Napisano 15 Marca 2014 Z tych samych "rysunków", na które się powołujesz wynika, że: - na jednym owewkozbiornik kończy się przed klapą co jest raczej nieprawdą, - na drugim owiewka dochodzi do krawędzi spływu skrzydła ale klapa kończy się przed nią co jest na 100% nieprawdą, Autorzy obydwu prawdopodobnie rzeźbili w g.... podobnie jak ja nie mając wiedzy jak to wyglądało na 100% Tak więc wyrocznią to one dla mnie raczej nie były. Obudowałem wnęki z modelu AZ model tak jak były, owszem są delikatnie za blisko krawędzi natarcia. Na pewno poprawię to robiąc skrzydła do normalnej wersji, skorzystam z tego elementu z modelu MiGa-15 eduarda. Poświęciłem jednego na organy. W chwili jak mam już odlane skrzydło w żywicy mogę wyfrezować dowolny kształt wnęki w owiewce, czego nie mogłem zrobić w oryginale z cienkościennego polistyrenu. Może się pokuszę o jakieś zmiany, a jak nie to będę miał w kolekcji kilka Lim-ów z "uproszczoną wnęką podwozia" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 15 Marca 2014 Share Napisano 15 Marca 2014 Bardzo ciekawe. Chyba wiele osób myślało o zrobieniu tego lima. Brzydkiego i nieudanego, ale charakterystycznego ,-)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.