Skocz do zawartości

MiG-29 9-12A 1:48 Great Wall Hobby


BOMI21

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 112
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Z uwagi na usilne poszukiwania przez autora uzasadnienia dla uchylenia się od poprawnego wykonania anteny, uprasza się się kolegów o wpisy utwierdzające

BOMI - nie chcesz nie rób...

 

No dobrze, zrobię coś z tym, bo jeszcze mnie zaczniecie wyzywać od takiego jednego, co pyta, a nie stosuje się do udzielanych porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było robić naszego w kamo fabrycznym, odpadłoby kilka pierdułek do dorabiania.

5247282546_d2009a1e46_o_zpsd17de397.jpg

 

Nieźle trafiłeś, bo dokładnie to malowanie odpadło na ostatniej prostej w pojedynku z '77 w takim wykonaniu, jakiego teraz robię . Może kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie daj się prosić...cała frajda właśnie w tym dorabianiu różnych pierdółek

 

Po prostu doszedłem do wniosku, że powinienem mieć model MiGa-29 w malowaniu jak najbardziej aktualnym. Zakupiłem nawet kalki Caracala do '56, ale stwierdziłem, że nie wygląda on bojowo, tylko (pardon) jak cel na strzelnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bomi nie marudź tylko zrób to porządnie. 5 min roboty a krygujesz jak baletnica co jej spódnica albo Solo z owiewkami

Porządny samolot robisz to go zrób porażdnie a nie jakiś ofarfoclowany złom

 

Widzę, że jedziemy na ostro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już bez szaleństw z tym gięciem. 29ty to i owszem brudas ale nie róbta Panowie instytutu blachy falistej z niego. To nie japoński myśliwiec z II WŚ. Pogięte pokrycie w przypadku wysokomanewrowych samolotów zazwyczaj wiąże się z przekroczeniem dopuszczalnych przeciążeń i jak płatowiec nie przejdzie po takich wybrykach niwelacji to jest kasacja sprzętu. Spasowanie blach u ruskich to jedno, ale już nie twórzmy tu mad-maxów Poza tym przerabianie modelu GWH to już naprawdę sztuka dla sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykleiłem wloty powietrza. Standardowo dla MiGów-29 dziwnie pasują, ale udało mi się to ładnie wyprowadzić. Pracuję nad samymi wlotami - bardzo dziwnie je producent zrobił (albo odlał) - dużo szpachlowania, szlifowania, zalewania by to jakoś wyglądało. W tej chwili udało mi się to wyprowadzić - muszę tylko wygładzić krawędzie papierem ściernym i będzie ok.

 

20140625_224941.jpg

 

20140625_224949.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

No dobra, są postępy.

 

Dorobiłem brakujące urządzenia w kabinie - dodatkową radiostację UHF/VHF i odbiornik GPS Trimble 2101.

Znaczy coś w ich kształcie - radiostacja dostanie przełączniki i wyświetlacz z jakichś blaszek, a odbiornik GPS - to się jeszcze zobaczy. Mam możliwość "podebrać" identyczne urządzenie z zestawu MIGa-29UB Eduarda, ale troszkę szkoda wyciągać części z zafoliowanego zestawu. No chyba, że ktoś ma taki ofiarować, bo mój niezbyt przypomina oryginał

 

Porównanie - stary kokpit (tak by wyglądał przed modernizacją (oczywiście bez HUDa)

 

20140630_194822.jpg

 

A tak po moim doposażeniu - brakuje jeszcze kamery rejestratora lotu. Jest za to już mały panel do jej kontroli (?) pod podstawą celownika HUD.

 

20140705_202829.jpg

20140705_202818.jpg

 

A tak ma być docelowo

 

Przechwytywanie+w+trybie+pe%25C5%2582noekranowym+2014-07-05+205935.bmp

 

Ogólnie cały tydzień zszedł na dopracowywaniu modelu - Zaszpachlowałem nos (po eksperymentach z podstawą anten w tym miejscu była mała masakra - plastik miał dosyć po kontakcie z Contacta Revella i cyjanoakrylem), usunąłem otwór na anteny (na nosie), porządnie wyszlifowałem porządnie całość papierem 5000 i jest efekt - idealnie zrobiona powierzchnia. Przy okazji usunąłem też nieco linii podziału - dorobiłem je nowo zakupionym nożem PC-S od Olfy. Wyszło genialnie - pierwsze dorobione przeze mnie linie podziału na modelu, na które można (przez palce) patrzeć! . Poza tym poprawiłem natarcie przykadłubowej części skrzydeł, ostatecznie wyszlifowałem wloty powietrza do silników - poprawiam wszystko tak długo, aż nie ma się do czego przyczepić - stąd takie tempo .

 

20140705_202717.jpg

 

20140705_202723.jpg

 

20140705_202749.jpg

 

Dorobiłem i wstępnie zaszpachlowałem nos pod toczonego pitota od Mastera. Przy okazji przekonałem się, że rurka pitota jest idelanie ostra i chętnie wbija się na 5mm wgłąb palca . Nos z GWH nie współpracuje z pitotem Mastera - jest za szeroki w miejscu, w którym pitot miałby wejść, stąd konieczność odcięcia podstawy z jego plastikowego odpowiednika, zaszpachlowanie całości (dziury) i wywiercenie otworu montażowego - pół milimetra krzywo i cały pitot idzie bokiem czego udało mi się uniknąć.

 

20140705_202853.jpg

 

Dwa nosy - jeden z mojego zeszłorocznego '29 - przy okazji poprawię coś przy nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest. Owiewka jest pomalowana, a efekt satysfakcjonujący.

 

Pomalowałem owiewkę zgodnie z radami Kolegi iras67, które mi podsunął w galerii mojego MiGa-29 sprzed roku (konkurs 18-).

 

http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=13&t=42431&start=30#p569741

 

Wymieszałem farby typu Clear - Gunze C48 Clear Yellow i Gunze C50 Clear Blue w proporcjach 1:1. Otrzymany bardzo intensywny kolor zielony wymieszałem w proporcjach około 1:60 z lakierem Gunze GX100 (który został rozcieńczony pod aerograf Leveling Thinnerem w proporcjach 1:3). Tak otrzymaną mieszaniną pomalowałem dwukrotnie owiewkę od środka. Efekt jest taki:

 

20140708_113543.jpg

 

20140708_165249.jpg

 

A oryginał wygląda tak:

 

16709.jpg

 

a814fad619149b0d.jpg

 

Jestem bardzo zadowolony z efektu - bardzo blisko mu do oryginału, a też nie udało mi się nic popsuć icon_mrgreen.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HUD zrobiony.

 

Proces "gięcia"

 

20140714_160533.jpg

20140714_160846.jpg

20140714_161120.jpg

 

 

I zamontowany, gotowy do malowania - potem dojdzie soczewka projektora i samo szkło celownika HUD.

 

20140714_161753%25280%2529.jpg

 

35fd7dc1bbadc28c.jpg

 

Wieczorem dam większy update.

 

 

BONUS.

 

Niedziela była dniem zaliczonym do udanych.

 

20140713_160234.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celownik ciąg dalszy:

 

 

Pomalowałem ramy na czarno:

 

20140714_191828.jpg

 

I pomalowałem soczewkę projektora żółtą farbą clear - Gunze C48

 

20140714_191911.jpg

 

Zrobiłem też szybkę HUDa, tak jak chciałby to widzieć GWH

 

20140714_211340.jpg

 

Poszedłem spać. Dzisiaj rano biorę model do ręki i stwierdzam obiektywnie "No chyba mnie coś porąbało!"

Wywaliłem imitację szkła, dociąłem ją (aby nie wypuklała się już), wkleiłem na Extra Thin Tamiyi, po czym ze szkiełka z zestawu Eduarda dorobiłem drugie, mniejsze szkiełko. Efekt przekroczył moje oczekiwania:

 

20140715_162232.jpg

 

To środkowe szkiełko jest pod złym kątem (powinno być równoległe do tego mniejszego, ale nie tykam już - jak dla mnie lepiej być nie będzie

 

Pamięta ktoś mojego zeszłorocznego MiGa-29?

 

IMG_0100_zps42e50c3a.jpg

 

Tam szkiełko zrobiłem tak

 

20140714_214714.jpg

 

Co prawda merytorycznie jest nieco lepiej (duże szkło jest pod dobrym kątem), ale czystość wykonania i grubość szkła (po powiększeniu 48-krotnym otrzymalibyśmy 5-cio centymetrowe szkło pancerne powoduje, że w tym MiGu udało się pójść krok dalej. A ja wciąż nie wierzę, że jakoś się to trzyma .

 

Nie będę zamęczał nic niewnoszącymi update'ami mojego warsztatu, więc słownie:

 

do tej pory zrobiłem, nie chwaląc się:

 

- dopasowałem nos

- wyprowadziłem przykadłubowe części skrzydeł

- zaszpachlowałem miejsce między przednimi klapami, a kadłubem - po wklejeniu klap w pozycji wysuniętej, byłaby piękna dziura

- zakończyłem prace nad wlotami powietrza - zaszpachlowałem, pomalowałem plastik oraz wkleiłem fototrawione panele regulujące przepływ powietrza.

- przygotowałem nos pod montaż rurki pitota

- dopasowałem, wkleiłem i pomalowałem surfacerem panel z antenami przed kabiną

- w tym samym miejscu zaszpachlowałem i pomalowałem zaślepkę na inne anteny, których nasze MiGi nie posiadają

- wyszlifowałem papierem 5000 większość powierzchni płatowca - szczególnie miejsca, gdzie było coś szpachlowane, lub klejone

 

Model wchodzi na ostatnią prostą przed malowaniem.

 

Nawiązał ze mną kontakt Pan Mirosław Gawroński, autor filmików Fulcrum Drivers, a także fotograf lotniczy. Dostarczył mi dużo wcześniej niepublikowanych zdjęć MiGa-29 '77 w aktualnym malowaniu, które stanowią bezcenną pomoc merytoryczną dla tego modelu - obiecał też zrobić kompletny walkaround przy najbliższej wizycie w Malborku - za to wszystko bardzo mu dziękuję.

 

EDIT. Kokpit wygląda w tej chwili tak:

 

rarMXRPCsUYe4Uo2fCN8HxREZacR6ng-_hL2GMUkfuM=w1044-h587-no

 

I z oszkleniem

 

20140715_162631.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.