Mikele Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 (edited) Model bez dodatków żywicznych czy blaszanych. Kalkomanie pół na pół zestawowe/Techmod (zestaw miałem dość wiekowy i było z nimi sporo zabawy). Farby Gunze C, wash Tamiya. Malowanie osobiste Stanisława Skalskiego z czerwca 1944r. Edited July 4, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Bardzo udany model Nie wiem czy dobrze widzę, w okolicach silnika zrobiłeś obicia na blachach? Myślę, że trochę traci przez zdjęcia, bo jakby kompresja za duża, takie rozmyte. Ale ładnie oświetlony. Jak to Skalski, to może też bym zrobił... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 (edited) Kupiłem porządne, studyjne żarówki o białym świetle, więc w końcu mam doświetlone zdjęcia. A co do kompresji - próbowałem szukać ustawień w moim aparacie, ale pojęcia nie mam, czy da się tam zrobić coś sensownego poza zmianą rozdzielczości zdjęcia. Obicia przy silnikach rysowałem kredką Derwent Metallic Silver 80 idąc za poradą HK1886. A sprawa jest banalnie prosta, na namalowany kamuflaż (matowy!), zatemperowaną na ostro kredką nanosisz obicia. Można uzyskać bardzo cienkie rysy, ja na modelu zaakcentować chciałem ubytki lakieru przy łbach wkrętów i podziałach blach, które najczęściej są ściągane/zakładane przez obsługę więc efekt siłą rzeczy nie mógł być toporny. Moim zdaniem ta metoda jest równie dobra, co drapanie farby do metalicznego podkładu, a nawet moim zdaniem daje więcej kontroli na efektem - pewnie kwestia wprawy. Łopaty śmigła za to drapałem skalpelem do metalizera, efekt inny, lepszy moim zdaniem dla dużych powierzchni. Ale tu nikt koła nie odkrywa, że warto używać technik naprzemiennie. Wracając jeszcze do ustawień aparatu, jeśli ktoś zna dobre sztuczki działające na Nikon Coolpix to się chętnie doszkolę, ale mam wrażenie,że cudów nie ma się co spodziewać po kompakcie. Edited September 9, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Spróbuj drapania ściereczką matującą, mi się spodobało, jeszcze inny rodzaj odrapań można uzyskać. Te kredki gdzieś we Wrocławiu kupiłeś? EDIT. Co do zdjęć, to może tracą na jakości podczas obróbki na kompie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 Nie. Prze internet z jakiegoś sklepu dla artystów w Krakowie. Jak znajdę link to Ci podeślę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HK1885 Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Bardzo fajny Mustang. Podoba misię. Taki trochę przytyrany życiem, ale nieprzesadnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 Taki trochę przytyrany życiem, ale nieprzesadnie. Taki był plan, a w związku z tym postshadingów i poprawek malarskich było z grubsza celując kilkanaście, żeby nie było ani za mocno, ani za słabo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woit Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Photobucket czesto sam "poprawia" pliki... Porownaj wielkosc oryginalnego pliku i tego co zawisl w sieci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
letalin Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 żeby nie było ani za mocno, ani za słabo. W moich oczach jest dość czysty, zaznaczam, że ja się nie znam na tym, czy za mocno, czy za słabo. Pasy inwazyjne były w oryginale malowane ręcznie, starannie, ale trochę wchodziły na obwódkę kokardy i litery kodowe miały minimalny i nieregularny margines . Taka niedokładność oryginału wyglądałaby może dla niektórych jak nieudolność modelarza, ale miałaby smaczek. Kokarda nałożona na gotowe pasy nie jest całkiem OK. Żółta krawędź natarcia kończyła się w okolicy wewnętrznego karabinu, nie przy kadłubie, no i antena była, a ramka limuzyny nie była ani okuta, ani malowana. Wszystkie zdjęcia pozwalające uniknąć tych błędów są tutaj. http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/160974#160974 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 @woit - No czterokrotna różnica w rozdzielczości. To pytanie na szybko - jakim programem bezboleśnie zmniejszać rozmiar zdjęć? @letalin - Z tymi pasami to się zgadza, ale czysto subiektywnie wolałem mieć "równo" pomalowany model na półce, świadomy wybieg z mojej strony. Co do żółtych pasów - uwierzyłem rysunkom w instrukcji do kalkomanii Techmodu. A przeglądałem zdjęcia w internecie i nie dopatrzyłem się błędu, co pan zrobisz, jak pan nic nie zrobisz. A propos samolotów Skalskiego - na pewno popełnię jeszcze P-11c, ale czy ktoś coś wie o jego powojennych samolotach? Numery burtowe, jakieś zdjęcia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Do zmiany rozdzielczości dobry jest IrfanView. Ustawiasz algorym na najwolniejszy (najlepsza jakość). Po przeskalowaniu można jeszcze puścić raz filtr Sharpen (wyostrzenie). Przy zapisie ustawiasz największą jakość pliku JPG. Program jest intuicyjny, łatwy w obsłudze i darmowy. Jak coś to służę pomocą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
em Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 . ....ubytki lakieru przy łbach wkrętów i podziałach blach, które najczęściej są ściągane/zakładane przez obsługę ...... Michał, ranty okapotowania silnika i wszystkich innych luków ,paneli dałbym ciemniejsze ,ponieważ za nie trzyma sie wszystkie zdejmowalne płaskie rzeczy na samolocie .Obicia i odpryski dałbym na łbach wkrętów mocujących te ,,rzeczy,, do budy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woit Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Ja korzystam z GIMPa (rowniez darmowy). Zreszta niewazne czym tylko jak. Co do rozdzielczosci to moze sie zle wyrazilem. Porownaj wielkosc pliku ktory sobie na kompie obrobiles / pomniejszyles a pozniej go wgrales do photobucket'a. Prawdopodobnie, ten sam (teoretycznie) plik zmniejszyl sie. Znaczy sie skrypt upload'jacy sam go skompresowal. Kiedys tak sie nie dzialo... Ja obecnioe staram sie samemu minimalizowac wage zdjecia do 200-300kB, przy wielkosci 1024x..., obserwujac czy aby przypadlkiem jakosc zbytnio nie spada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nużek Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Jak patrzę na twojego i mojego Mustanga to jednak twój to kosmos w porównaniu z moim Skala też inna. Oczywiście mi się podoba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 9, 2014 Author Share Posted September 9, 2014 Obejrzyj moje model sprzed 5-6 lat tu na forum ;) Każdy kiedyś zaczynał, podnoś sobie sam poprzeczkę i będzie dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sdk_uk Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 Całkiem fajny mustang.Musi nieźle na półce z kolegami się prezentować. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Generalnie model może się podobać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted September 11, 2014 Author Share Posted September 11, 2014 Domalowałem zaciek oleju na prawej burcie. A przy okazji obrobiłem i zmniejszyłem zdjęcia w InfranView. Widać jakąś zmianę na lepsze w porównaniu ze zdjęciami wrzuconymi na żywca na Photobucket? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted September 11, 2014 Share Posted September 11, 2014 Raczej podobne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 fajnie zrobiony, super te otarcia na silniku, też gdzieś muszę poszukać takiej kredki. Też teraz wygrzebałem z dna szafy Mustanga III z Tamiyi w 48 i wylądował na stole. Jetem na etapie budowy kokpitu więc ma pytanko, nie masz przypadkiem zdjęć z tego okresu prac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted October 8, 2014 Author Share Posted October 8, 2014 Nie mam. Model wykonałem prosto z pudła, kolory zgodnie z instrukcją, nawet pasy i zegary kładłem z kalkomanii jak instrukcja kazała ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ripper1 Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 OK dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sfjontkofski Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 Rondle na skrzydłach malowałeś sam, czy mi się tylko wydaje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted October 12, 2014 Author Share Posted October 12, 2014 Kalkomanie. Ale później robiłem przebarwienia i postshading z aero. Z resztą, dotyczy to wszystkich oznaczeń na modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.