Skocz do zawartości

Mustang Mk. III 1/48 Tamiya


Mikele

Rekomendowane odpowiedzi

Model bez dodatków żywicznych czy blaszanych. Kalkomanie pół na pół zestawowe/Techmod (zestaw miałem dość wiekowy i było z nimi sporo zabawy). Farby Gunze C, wash Tamiya.

 

Malowanie osobiste Stanisława Skalskiego z czerwca 1944r.

 

mustang_mk_iii_by_michal1983-daf99kb.jpg

mustang_mk_iii_by_michal1983-daf99me.jpg

mustang_mk_iii_by_michal1983-daf99nf.jpg

mustang_mk_iii_by_michal1983-daf99of.jpg

mustang_mk_iii_by_michal1983-daf99p8.jpg

mustang_mk_iii_by_michal1983-daf99qr.jpg

mustang_mk_iii_by_michal1983-daf99ro.jpg

mustang_mk_iii_by_michal1983-daf99t4.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo udany model Nie wiem czy dobrze widzę, w okolicach silnika zrobiłeś obicia na blachach?

 

Myślę, że trochę traci przez zdjęcia, bo jakby kompresja za duża, takie rozmyte. Ale ładnie oświetlony.

 

Jak to Skalski, to może też bym zrobił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem porządne, studyjne żarówki o białym świetle, więc w końcu mam doświetlone zdjęcia. A co do kompresji - próbowałem szukać ustawień w moim aparacie, ale pojęcia nie mam, czy da się tam zrobić coś sensownego poza zmianą rozdzielczości zdjęcia.

 

Obicia przy silnikach rysowałem kredką Derwent Metallic Silver 80 idąc za poradą HK1886. A sprawa jest banalnie prosta, na namalowany kamuflaż (matowy!), zatemperowaną na ostro kredką nanosisz obicia. Można uzyskać bardzo cienkie rysy, ja na modelu zaakcentować chciałem ubytki lakieru przy łbach wkrętów i podziałach blach, które najczęściej są ściągane/zakładane przez obsługę więc efekt siłą rzeczy nie mógł być toporny. Moim zdaniem ta metoda jest równie dobra, co drapanie farby do metalicznego podkładu, a nawet moim zdaniem daje więcej kontroli na efektem - pewnie kwestia wprawy. Łopaty śmigła za to drapałem skalpelem do metalizera, efekt inny, lepszy moim zdaniem dla dużych powierzchni. Ale tu nikt koła nie odkrywa, że warto używać technik naprzemiennie.

 

obicia_zpsc99ff0ca.jpg

 

Wracając jeszcze do ustawień aparatu, jeśli ktoś zna dobre sztuczki działające na Nikon Coolpix to się chętnie doszkolę, ale mam wrażenie,że cudów nie ma się co spodziewać po kompakcie.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było ani za mocno, ani za słabo.

 

W moich oczach jest dość czysty, zaznaczam, że ja się nie znam na tym, czy za mocno, czy za słabo.

Pasy inwazyjne były w oryginale malowane ręcznie, starannie, ale trochę wchodziły na obwódkę kokardy i litery kodowe miały minimalny i nieregularny margines . Taka niedokładność oryginału wyglądałaby może dla niektórych jak nieudolność modelarza, ale miałaby smaczek. Kokarda nałożona na gotowe pasy nie jest całkiem OK.

Żółta krawędź natarcia kończyła się w okolicy wewnętrznego karabinu, nie przy kadłubie, no i antena była, a ramka limuzyny nie była ani okuta, ani malowana. Wszystkie zdjęcia pozwalające uniknąć tych błędów są tutaj. http://forum.valka.cz/viewtopic.php/p/160974#160974

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@woit - No czterokrotna różnica w rozdzielczości. To pytanie na szybko - jakim programem bezboleśnie zmniejszać rozmiar zdjęć?

 

@letalin - Z tymi pasami to się zgadza, ale czysto subiektywnie wolałem mieć "równo" pomalowany model na półce, świadomy wybieg z mojej strony. Co do żółtych pasów - uwierzyłem rysunkom w instrukcji do kalkomanii Techmodu. A przeglądałem zdjęcia w internecie i nie dopatrzyłem się błędu, co pan zrobisz, jak pan nic nie zrobisz.

 

 

A propos samolotów Skalskiego - na pewno popełnię jeszcze P-11c, ale czy ktoś coś wie o jego powojennych samolotach? Numery burtowe, jakieś zdjęcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zmiany rozdzielczości dobry jest IrfanView. Ustawiasz algorym na najwolniejszy (najlepsza jakość). Po przeskalowaniu można jeszcze puścić raz filtr Sharpen (wyostrzenie). Przy zapisie ustawiasz największą jakość pliku JPG. Program jest intuicyjny, łatwy w obsłudze i darmowy. Jak coś to służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

....ubytki lakieru przy łbach wkrętów i podziałach blach, które najczęściej są ściągane/zakładane przez obsługę ......

 

Michał, ranty okapotowania silnika i wszystkich innych luków ,paneli dałbym ciemniejsze ,ponieważ za nie trzyma sie wszystkie zdejmowalne płaskie rzeczy na samolocie .Obicia i odpryski dałbym na łbach wkrętów mocujących te ,,rzeczy,, do budy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystam z GIMPa (rowniez darmowy). Zreszta niewazne czym tylko jak.

Co do rozdzielczosci to moze sie zle wyrazilem. Porownaj wielkosc pliku ktory sobie na kompie obrobiles / pomniejszyles a pozniej go wgrales do photobucket'a. Prawdopodobnie, ten sam (teoretycznie) plik zmniejszyl sie. Znaczy sie skrypt upload'jacy sam go skompresowal. Kiedys tak sie nie dzialo...

Ja obecnioe staram sie samemu minimalizowac wage zdjecia do 200-300kB, przy wielkosci 1024x..., obserwujac czy aby przypadlkiem jakosc zbytnio nie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajny mustang.Musi nieźle na półce z kolegami się prezentować.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

fajnie zrobiony, super te otarcia na silniku, też gdzieś muszę poszukać takiej kredki.

Też teraz wygrzebałem z dna szafy Mustanga III z Tamiyi w 48 i wylądował na stole. Jetem na etapie budowy kokpitu więc ma pytanko, nie masz przypadkiem zdjęć z tego okresu prac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.