Skocz do zawartości

RWD 14b CZAPLA 1:72


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sklejałem Czaplę ponad 25 lat temu, to nie było problemu: inne wypraski, bez przesunięć, o blaszkach się nie śniło, sklejałem w kuchni przy słabym świetle, skleiłem w kilka wieczorów, czasu ile chcesz. Teraz to mnie boli, jak mam iść do swojej własnej modelarni i zrobić cokolwiek z tym modelem, a muszę czekać, aż mała padnie. Na pewno go skończę, ale jak pomyślę o zrobieniu osłony cylindrów i tych kropelek na niej, to mi dźwięczy plomba ? Na razie zakupione wiertła do nawiercenia tylnego kółka i zamocowania go w kadłubie, jak w końcu nadam tej osłonie jakiś akceptowalny kształt...

IMG_6325.JPG

IMG_6326.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...
  • 10 months later...
  • 8 months later...

Wena wróci w trymiga, jak znajdę patent na osłonę cylindrów, żeby jej nie rzeźbić z tego, co w zestawie. 

Nie mam niestety ani umiejętności ani znajomości, żeby to dać wytoczyć lub zlecić druk, i to w jakiejś rozsądnej cenie: kroplowate osłonki popychaczy - nie przeskoczę 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie sam powalczę: wyobliłem osłonę cylindrów z żaluzja i zrobiłem chyba resztę kolektora spalin... Na razie na sucho przyklejone na Patafixie

Śmigło od innego modelu, za długie o ok. 5mm od tego z "zestawu". Zostawić to przeszczepione tak jak jest, skrócić, zmienić geometrię?

image.thumb.jpeg.413e4262313ad3309373ad04ef924023.jpeg

IMG_7869.JPG

IMG_7870.JPG

IMG_7871.JPG

IMG_7872.JPG

IMG_7873.JPG

Edytowane przez Lipstein
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o łopaty: kształt i długość. Z Parta mam blaszkę ze śrubkami mocowania do piasty/osi.

Z planów jakie mam wychodzi, że jak to nowe śmigło zostawię, to średnica będzie deko większa; odnoszę to do rozstawu kół, bo średnicy oryginału nie znam. Kształtu też nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm z tymi kroplami to tylko moja wesoła twórczość w głowie, bo nie robiłem takiego czegoś nigdy. Zrobić jedną z milliputa, jak stwardnieje odcisnąć w miękkim millipucie robiąc formę i czymś zalać może CA? Ale żeby nie przywarło to wysmarować płynem do naczyń? Jakbym miał żywicę to bym spróbował. No albo wysypać tą formę talkiem i znowu włożyć milliputa. Takie moje wymysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym patencie lepię plecaki do czołgów: mam formy z modeliny i wysypuję je talkiem, ale miliput jakby tego nie przyjmuje do wiadomości i każdy plecaczek trzeba delikatnie wydłubać i poprawić mu kształt, nawet jak masa trochę podeschnie. Nie ma powtarzalności, ale w przypadku tych betów na czołgi to może i dobrze... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie element z plastiku, dobrze wypoleruj i odciśnij w silikonie (taki śmierdzący octem, np sanitarny). Masz formę, potem potrzebna będzie żywica albo jakiś sprawdzony wypełniacz, niestety idealny do takich zadań klej dwuskładnikowy Distal nie jest już produkowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że nie bardzo. Kiedyś szpachlowałem otwory w metalowej futrynie i z tego co pamiętam masa była dość gęsta i szybko schła. Ale można kupić na najbardziej popularnym portalu aukcyjnym małą ilość żywicy i po problemie.

Edytowane przez RogerM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciąłem jeszcze imitację cylindrów i wytrasowałem pierścienie na osłonie; mogłem to zrobić przed tymi rurkami od kolektora, ale wena na to dopadła mnie dzisiaj rano.  wyszło jak wyszło. I przewierciłem osłonę w 4 miejscach...

IMG_7874.JPG

IMG_7875.JPG

IMG_7876.JPG

IMG_7877.JPG

IMG_7878.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Lipstein napisał:

Z planów jakie mam

sa przeciez plany modelarskie czapli

chyba nawet u mnie w szafce  :-(  - mam szukac?

a zeby sie czesci do formy nie przyklejaly - jest w sprayu plyn do kokpitow samochodowych

14 godzin temu, Vieh_san napisał:

Zrobić jedną z milliputa, jak stwardnieje odcisnąć w miękkim millipucie robiąc formę 

albo poszukac czegos w Tedi albo innym Kiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wait, przecież rura kolektora nie może być zamknięta, w postaci pierścienia.
Po obu stronach otworu wylotowego  gdzieś musi być ostatni podłączony cylinder. Ten pierścień trzeba przerwać, patrząc od strony pilota po prawej u góry. Nawet nie jestem pewien, czy przez tą przerwę nie szły pociski z kaemu pilota.

zzzzzz.jpg.ad6203c19cd3e16f3b71decb4a60900d.jpg

 

Edytowane przez KayFranz
bo żech dołożył ladszafta...
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BRAVO112 napisał:

Z planów jakie mam

 

Mamy te same, z MLP w Krakowie. I rura wydechowa wygląda na nich tak, ja to pokazałem wcześniej: pierścień.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie upieram, że mam rację z tym pierścieniem.

Na rysunku z 1977 roku (rys. Witold Jeleń) narysowana jest  JEDNA rura, z jednym wylotem spalin, po lewej stronie, z takim ząbkiem pomiędzy osłoną cylindrów a kadłubem. I kształt baldachimu inny.

Na rysunku z 1939 roku są DWIE rury,  z jednym wylotem spalin, bez ząbka.

Ot, zagadka.

Może ten pierścień miał jakąś przegrodę, bo chodzi chyba o jakąś cyrkulację spalin i ich jak najszybsze odprowadzenie na zewnątrz, nie?

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem kształt baldachimu i wyrasowałem na nowo linię blachy przy osłonie cylindrów:

IMG_7881.JPG

IMG_7882.JPG

IMG_7884.JPG

IMG_7885.JPG

IMG_7888.JPG

IMG_7887.JPG

Edytowane przez Lipstein
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.