Skocz do zawartości

Pzkpw. V Panther Ausf. A - 1/35 Tamiya 35065


cooper69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 250
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Malowanie bardzo udane. Osobiście przestałem stosować filtry, ale nie doradzam bo to gust każdego z osobna. Możesz napisać jak te kolory namieszałeś?

 

P.S. Wystawa w Telford bardzo się udała.

 

Dziękuję za miłe słowa. Twoja opinia jest dla mnie bardzo cenna bo nie ukrywam ,że Twoje modele mi się bardzo podobają i będę gonił

Filtry mam kupione, wypada wypróbować

 

baza Dunkelgelb - Gunze H403 dark yellow (3 części), XF-57 buff (3 części), XF2 flat white (1 część), rozjaśnienia z dodatkiem XF-55 buff (na oko)

plamy Olive Grun - Gunze H405 olive green (8 części), XF2 flat white (3 części), rozjaśnienia z dodatkiem XF-2 flat white (na oko)

 

Rozcieńczane rozpuszczalnikiem Tamiya X-20A z dodatkiem retardera Amsterdam. Gunze Leveling Thiner zamieszkał w szafie ze względu na nieakceptowalny przez moją żonę zapach - tak jak inne mocne rozpuszczalniki powoduje u niej nudności.

 

Do mycia aero używam tzw. IPA czyli alkoholu izopropylowego. Doskonały środek do mycia optyki w aparatach, klawiatur itp. no i w modelarstwie.

Można go dostać w każdym sklepie z częściami elektronicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pokryłem testową płytkę zimmeritem z green stuff. Dziś pomaluję kolorami bazowymi i zobaczymy testowo jak wyjdzie suchy pędzel buffem Tamiya.

 

Myślę, że deck tan też będzie ok. Na armorama lub fsm znalazłem kilka razy receptę na dunkelgelb w postaci xf60 z xf55 w proporcjach 50/50 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyszedł pierwszy w życiu suchy pędzel - wiem, że szału nie ma.

Znalazłem u mnie w zasobach kolor odpowiedni do suchego pędzla - RAL 9001 Cremeweiss MIG-017

Przecierałem płaskim pędzlem nr 4

 

22569991859_5570887e56_c.jpg

22543839568_6002e1d79e_c.jpg

22340971303_42388831f3_c.jpg

 

Teraz będę nakładał filtr MIG for tri tone camo (mam to wykorzystam), a potem sidolux i kalkomanie.

Efekty będą najwcześniej w poniedziałek bo jutro wyjeżdżam na zlot posiadaczy Saabów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ponownie wśród żywych

 

Wczoraj i dziś sobie posmerałem pędzelkami galanterię czekającą cierpliwie na przyklejenie - oto efekty.

Metalowe części były malowane Tamiya X-10 Gun Metal (MG-34 całość, a reszta suchy pędzel), XF-84 Dark Iron (narzędzia, łomy). Bakelitowe części: kolba to Gunze H406 Schoko Braun (wyszła bardzo fajna satyna), a okładziny uchwytu czarny mat ale jeszcze pociągnę Tamiya Gloss Coating Varnish

 

Od razu zadam pytanie czy te wszystkie klamoty przyklejać przed filtrem i sido?

22704768839_5376dbf64b_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzędzia wyglądają ok. Ja przyklejał na sam koniec przed pigmentami. Inaczej robią wszystkie zabiegi możesz utracić efekt metaliczności.

Te łomy wyglądają na czarne, a Dark Iron daje bardziej brązowy odcień. Chyba że to wina fotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzędzia wyglądają ok. Ja przyklejał na sam koniec przed pigmentami. Inaczej robią wszystkie zabiegi możesz utracić efekt metaliczności.

Te łomy wyglądają na czarne, a Dark Iron daje bardziej brązowy odcień. Chyba że to wina fotek.

 

Dziękuję za ważną wskazówkę

No widzisz, a u mnie XF-84 Dark Iron w pojemniczku (po bełtaniu minimum 30 sekund) i na czymkolwiek co pomalowałem jest to bardzo ciemny szary z metalowym posmakiem.

 

PS.

Zdjęcia tak czy inaczej wyświetlane (szczególnie w laptopach bo wiem, że do pewnego pułapu cenowego (a jest on bardzo wysoko) wstawiają najtańszy szmelc) są różnie na różnych urządzeniach. Dość dużą powtarzalność kolorów oferują tylko monitory półprofesjonalne i sprzęty Apple bo są kalibrowane w fabrykach pod warunkiem, że są matryce od tych samych producentów i jest to ten sam model urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po pracowitym dniu na uczelni (prowadzę szkolenie) popaćkałem ubytki zimmeritu kombinacją (robioną na pałę) cremeweiss + biały + czarny.

Jutro strzelę filtr (for 3 Tone Camo), a potem sidolux i kalki.

 

W miejscach uderzeń pocisków zastanawiałem się (po analizie zdjęć trafionych pojazdów) czy może teraz kombinacją dark iron i gun metal zrobić ślady ale doszedłem do wniosku, że znikną pod poszczególnymi zabiegami, które jeszcze przede mną. Szczególnie chodzi mi o poblask krawędzi stali.

 

22557782684_0660416345_c.jpg

22559217293_547d02d775_c.jpg

22557780654_a9da51a86b_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, czy podoba Ci się efekt jaki dał filtr? Bo czekałem do rana, aby na dużym ekranie się temu przyjrzeć dokładnie, ale jakoś nie widzę za bardzo różnicy. Filtry powinny Ci wyciągnąć kolory, zaś one nadal wydają się bardzo wypłowiałe. No chyba, że takie jest twoje zamierzenie?

 

Ale prawda jest, że idzie Ci dobrze i będzie z tego bardzo fajny model

 

Po położeniu pierwszej warstwy filtru przy odbiorze na żywo wyostrzyły się przejścia kolorów i kontrasty, a czytając w innych wątkach ostrzeżenia, że po sido, washu, biedronce, zaciekach itp. kolory mocno ściemnieją troszkę obawiam się pryskać go filtrem ponownie.

 

Ale to wy jesteście doświadczeni i zawsze na Wasze opinie liczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką reakcję.

Żona się ucieszy, że już nie będę smrodził bo filtr MIG-a jest po wczorajszym wieczorze drugi w kolejności smrodliwości zaraz po Leveling Thinnerze.

 

Filtr widać tylko zdjęcie okrutnie prześwietlone. Zwróć uwagę na różnicę w kolorze dunkelgelb w okolicy włazu dowódcy na dachu wieży.

 

Krzysiek bardzo dobrze uchwycił różnice (kobiece oko do kolorów z Ciebie - znaczy się nie jestem sam). Właśnie na górnej płycie wieży i kadłuba filtr najbardziej widać.

Zdjęcie robiłem na szybko smarkfonem czyli (lokowanie produktu) iPhone 5 przy lampie Vellemana z źródłem światła 6500k. Poprzednie też bo bez podłączania do kompa mam na nim od razu fotki i mogę wrzucać. Obróbki nie robiłem żadnej.

Ale obiecuję, że do końcowych fotek poproszę ładnie żonę o porządne fotki - jest fotografem kulinarnym. Dziś przychodzi dla niej drugi Velleman (swoją drogą najlepsza lampa z jaką miałem do czynienia) i będzie można zrobić zdjęcia finalne oświetlone z dwóch stron.

 

PS.

A propo kolorów. Podobno przeciętny facet rozpoznaje 4 kolory - cycki, pupa, biały i czarny Reszta to błąd statystyczny

Modelarze muszą być w takim razie tym błędem statystycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem po robotach typu:

 

Sidolux - 2 warstwy

Kalkomanie - pierw Mr. Mark Setter, a potem po nałożeniu kalkomanii i odsączeniu patyczkiem kosmetycznym nadmiaru płynów pokrycie kalkomanii Mr. Mark Softer Neo.

 

Po pierwszym zmiękczaniu Softerem kalkomanie zestawowe Tamiya prawie wcale nie siadły w zakamarki zimmeritu :(

Dziś rano zapodałem znowu softer i udało mi się wprasowując/wyciskając kalkomanie dopasować je do zimmeritu.

 

Poniżej zamieszczam zdjęcia. Niestety kolory są słabe (Nikon P100 daje zielony zafarb), a kalkomanie wyglądają jakby wcale się nie dopasowały do powierzchni. Aż po obejrzeniu zdjęć zacząłem jeszcze raz oglądać kalkomanie. W rzeczywistości wygląda na szczęście to lepiej.

 

Od razu pytanie. Czy pod światło ma być widać obszar kalkomanii bo nie zlewają się idealnie z tłem po pomalowaniu ich sidoluxem?

 

22749625153_c3251c2ddc_c.jpg

23008219619_4ed0eb6c4b_c.jpg

23376772755_d38647e8c1_c.jpg

23350650366_7479bcbb4b_c.jpg

23350651956_fc782300f7_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo, te kalki faktycznie słabo wyglądają Możesz coś z nimi jeszcze zrobić? Bo niestety dla mnie psują cały model

 

Chiba będzie dobrze

 

Zalałem Softenerem (zmiękczaczem do kalkomanii) wygniotłem już krzyż i jeden numer boczny i wyglądają jak na Twoim Tygrysie.

Myślałem, że już nic nie zrobię po pokryciu kalki sidoluxem ale mam wrażenie, że to wręcz pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poprawkach

 

Starałem się złapać dobre ujęcia.

Oglądałem po wyciskaniu pod każdym kątem i jest bardzo ok w porównaniu do poprzednich dokonań.

 

Generalnie to jest to najbardziej frustrująca czynność (układanie kalkomanii do powierzchni) jaka mi była dana.

 

23353641816_a4e0505076_c.jpg

23353639746_8720cafa49_c.jpg

23271387482_749281a4a4_c.jpg

22752622463_f858deb840_c.jpg

22752621303_85a5e83105_c.jpg

22751409734_7aab60e233_c.jpg

22751408034_c48ea13ccc_c.jpg

22751407464_59b790abdb_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mi wierzyć na słowo, że wszystkie istniejące góry i doliny na zimmericie pod wymienionymi przez Ciebie krzyżami zostały wypełnione.

Szczególnie z tyłu na skrzyni zimmerit jest delikatniejszy i na zdjęciach tego nie widać.

 

Tu powinno być lepiej widać wyprowadzone nierówności

22753317463_701d41bd57_c.jpg

23380469185_5e7d137f18_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.