cooper69 Posted June 4, 2015 Author Share Posted June 4, 2015 No to pobawiłem się jeszcze z kolorami drewienka Które najbardziej odpowiada? Kółka już przygotowane do malowania na najnowszym "wynalazku" podpatrzonym na brytyjskim forum - dla mnie rewelacja i polecam wykonanie. Blaszki przykleiłem wszystkie dedykowane do zestawu z Eduarda wg. instrukcji.. Wymień tę osłonę na zwykłą z siatką.Ta pancerna nie pasuje jak diabli. Pozdrawiam Krzysztof Proszę bardzo. Teraz powinno być prawidłowo. Cały czas łamię się czy do podkładu i malowania poprzyczepiać już na stałe wszystkie bambetle do bocznych uchwytów? Podpowiedzcie coś bardziej doświadczeni koledzy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Dzięki teraz jest OK. Co do "bambetli" wszelkiego rodzaju - to zależy czy czujesz się na siłach pomalować je na pojeździe czy raczej osobno i potem je dokleić. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted June 6, 2015 Author Share Posted June 6, 2015 Już zdecydowałem co do doklejania i malowania. Będzie metoda mieszana. Najgorzej, że ręce się trzęsą przy doklejaniu pierdółek :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Sam jestem teraz na etapie składania tych uchwytów na narzędzia i kombinuję jak potem narzędzia zamocować, bo po złożeniu i zamocowaniu wszystkich uchwytów może być problem z włożeniem w nie narzędzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted June 6, 2015 Author Share Posted June 6, 2015 Sam jestem teraz na etapie składania tych uchwytów na narzędzia i kombinuję jak potem narzędzia zamocować, bo po złożeniu i zamocowaniu wszystkich uchwytów może być problem z włożeniem w nie narzędzi. Ja min. nożyce, drewniany kołek, gaśnicę zostawiam na później doklejając to co niezbędne, a resztę będę doklejał jak już pomaluję. Jak skończę przyklejanki (muszę np. dorobić jeden pasek mocowania bo się pierw ułamał, a potem dodatkowo zdefragmentował i polutować się go nie udało :( ) to dam zdjęcie jak to u mnie wygląda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 No i powrót po wstrętnym choróbsku Podchodziłem jak pies do jeża ale w końcu raz kozie śmierć! Zabrałem się za malowanie aero (Paasche V z bocznym podawaniem farby) i na początku klops. Aero z założoną cienką igłą (0,25) nie chciał malować tylko bąbelkował w zbiorniczku :( Myślę, że to przez igłę, która jak go kupiłem z drugiej ręki była zakrzywiona. Wyprostowałem ją delikatnie ale to chyba nic nie dało :( Jeżeli macie jakieś sugestie chętnie posłucham. Założyłem drugą igłę z zestawu (0,66) i zaczął malować. Pryskałem Surfacerem 1200 wymieszanym 50/50 z Leveling Thinerem na ciśnieniu 19 Psi (ok 1.1 Bar). Zdarzyło mu się popluć ale myślę, że nie wyszło najgorzej. Pierwszy wniosek - ten surfacer cholernie śmierdzi i pomimo kabiny z wyciągiem dostałem eksmisję z domu na czas malowań - zostaje mi tylko suszarnia lokatorska na strychu bo innych alternatyw brak :( Drugi wniosek - maska na twarz jednak niezbędna. Trzeci - jak Paasche nie zadziała z nową cienką igłą to będzie trzeba zostawić go do podkładów i dużych jednolitych powierzchni i rozejrzeć się za drugim Aero :( (jakieś sugestie - H&S, Tamiya, Gunze?) No i parę zdjątek w oczekiwaniu na rzeź niewiniątek... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artellos Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Dobrze idzie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irgr Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Hmm.. sam mam Paasche (VL) i jeszcze nim nie malowałem, a długo już czeka na półce. Mam nadzieje że uda Ci się dojść do ładu z tym areo, coś mało słyszę o tej firmie na forum i przyda się przykład na to, że nie tylko H&S się liczy =P Co do zapachu Surfacera to rzeczywiście tragedia, ale w porównaniu z płynną szpachlówką tej samej firmy nie jest źle, przynajmniej w moim odczuciu. Jeszcze w sumie nie otwierałem Humbrolowego maskolu... Tak czy inaczej to powodzenia i trzymam kciuki za szybki i bezproblemowy finał tego warsztatu. Chętnie bym już zobaczył kolejny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smoker Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Ja kilka razy surfacerem malowałem i zawsze problemy z nim miałem, próbowałem różne podkłady i najlepiej na aero sprawdził mi się ostatnio podkład mig ammo, prosto z butli bez rozcieńczania elegancko dyszą 0,2 pryskał, ewentualnie motip w sprayu ,tylko nie ma takiej kontroli jak z aero. A tego aerka to po prostu rozkręć na wszystkie elementy jakie się da i wyczyść a potem nasmaruj trochę spust ewentualnie i wtedy zobacz czy coś nie gra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Po pierwsze wydaje mi sie że za słabo go rozcieńczyłeś. Kiedys mówiono mi że trzeba nawet 6:1 rozcieńczalnik:surfacer. A maskol Humbrola wali niemiłosiernie, zdaje sie że amoniakiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 Dzięki doświadczeni koledzy. Macie rację. Poczytałem w necie, instrukcję i już wszystko wiem. Pierw rozkręciłem, wyczyściłem i skręciłem ponownie. Przy próbie z wodą na 19 Psi ZADZIAŁAŁO Znaczy się surfacer był dla niej zdecydowanie za gęsty pomimo zastosowania rekomendowanych na modelarskich stronach proporcji 1:1 z leveling thinnerem! - przeczytałem na modelworku (wątek farby i rozcieńczanie) i kilku zagranicznych. Przy okazji tej okazji poszło na Panterę więcej niż 1/3 słoiczka Jak się skończy to chyba kupię Chaos Black albo Primer Tamiya. Najfajniej jakby była w kolorze farby podkładowej (myłoby jak w oryginale) minii ale nie można mieć wszystkiego Hmm.. sam mam Paasche (VL) i jeszcze nim nie malowałem, a długo już czeka na półce. Mam nadzieje że uda Ci się dojść do ładu z tym areo, coś mało słyszę o tej firmie na forum i przyda się przykład na to, że nie tylko H&S się liczy =P Tak czy inaczej to powodzenia i trzymam kciuki za szybki i bezproblemowy finał tego warsztatu. Chętnie bym już zobaczył kolejny Generalnie ten Paasche V to bardzo fajny sprzęt i sensownie zbudowany. Np. na drodze igły jest tylko jedna (teflonowa) uszczelka, którą można uszkodzić tylko "na chama". Pamiętać za to należy o 2 rzeczach: igłę 0.25 baardzo łatwo uszkodzić/zagiąć - wystaje z końcówkiigłę (wg moich doświadczeń żeby zminimalizować szansę uszkodzenia) należy wkładać od przodu naciskając koniecznie spust Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smoker Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Tak, z igłą ostrożnie bo nawet minimalne uszkodzenie już daje inny strumień, ja już mam trzecią iglicę w h&sie i drugą dyszę,a dopiero jakieś 12 modeli zrobiłem :] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Wizjer kierowcy był otwierany. http://s14.postimg.org/g7azythi9/Panther_A_Saumur_015.jpg http://s2.postimg.org/jnnnbv4u1/Panther_Mourmelon_113.jpg Popraw bo wygląda jak by był zaszpachlowany na "amen". Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted June 19, 2015 Author Share Posted June 19, 2015 Wizjer kierowcy był otwierany.http://s14.postimg.org/g7azythi9/Panther_A_Saumur_015.jpg http://s2.postimg.org/jnnnbv4u1/Panther_Mourmelon_113.jpg Popraw bo wygląda jak by był zaszpachlowany na "amen". Pozdrawiam Krzysztof Bo już jest zaklejony i inny nie będzie. Ktoś mi tu na początku sugerował żeby pozamykać wszystkie klapy... No to pozamykałem na amen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markuz Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Koledze meser262 chodziło raczej o wyraźniejsze pokazanie linii podziału wokół wizjera kierowcy. Bo teraz odnosi się wrażenie, że został zamurowany zimmeritem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 ... Bo teraz odnosi się wrażenie, że został zamurowany zimmeritem. Dokładnie TAK. Dlatego napisałem że - zaszpachlowany na "amen". Po to też dwie fotki jedna z otwartym wizjerem - drugi zamknięty z linią podziału między pancerzem a wizjerem. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted June 19, 2015 Author Share Posted June 19, 2015 Jest obskrobany dookoła. Nawet odnosiłem wrażenie patrząc na żywo, że przesadziłem... A tu w odwrotną stronę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 Że jest zamknięty (wizjer) to OK. Wystarczy cieniutkie nacięcie wokół wizjera.Jak na tej fotce. http://s2.postimg.org/jnnnbv4u1/Panther_Mourmelon_113.jpg Reszta pasty wokół wizjera powinna być normalnej grubości. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted June 19, 2015 Author Share Posted June 19, 2015 No to go jeszcze trochę podkreślę bo do tej pory najwięcej uszczerbku w zimmericie zrobiłem od dolnej strony w myśl zasady, że dół wali najbardziej przy zamykaniu (szczególnie szybkim - bojowym) i tam jest największy uszczerbek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wal Posted June 26, 2015 Share Posted June 26, 2015 Dołączyłem do kibicowania. Sporo ciekawych informacji płynie z tego warsztatu. Podoba mi się podejście do tematu i wykonanie. Kibicuję do końca. Pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted June 26, 2015 Author Share Posted June 26, 2015 Dołączyłem do kibicowania. Sporo ciekawych informacji płynie z tego warsztatu. Podoba mi się podejście do tematu i wykonanie. Kibicuję do końca. Pzdr. Miło mi, że zawitałeś Wal. Oglądając twoje prace zbieram szczękę wielokrotnie. Tym bardziej cieszę się, że doceniasz moje wypociny. PS. Prąd w suszarni wczoraj założyłem Mogę kontynuować malowanie i mam nadzieję, że po jutrzejszej wymianie paska w tatowym Saabie 9000 (poprzednio moim ) pary mi starczy na malowanie dunkelgelb z modulacją. Trzymajcie kciuki bo nie ukrywam, że się obawiam pierwszego w życiu malowania aero :( - ponad 20 lat temu zakończyłem przygodę na farbie Wilbra + talk (żeby był matt) w oparach nitro (bierny, nieświadomy narkoman...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted June 27, 2015 Share Posted June 27, 2015 Będzie dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted September 26, 2015 Author Share Posted September 26, 2015 Wracam do "żywych" - już mam gdzie pracować Właśnie na nowym stanowisku zacząłem obrabiać pojedyncze gąski do Pantery kupione za dwie dychy. Będą o niebo lepsze od gumiaków by Tamiya. Tyle to trwało bo stół miał spełniać określone kryteria wyglądu wymagane przez moje kochanie , a ja po bólach kręgosłupa i żołądka nie chciałem już ryzykować dalszej pracy na taborecie za siedzisko mając kanapę. Także spodziewajcie się postępów ale wyścigowego tempa nie zapewnię Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted September 26, 2015 Share Posted September 26, 2015 Witam wśród "żywych". Czekam na dalszą relację z budowy. Stoliczek stylowy. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Greif Posted September 26, 2015 Super Moderator Share Posted September 26, 2015 I zainwestuj w lepsze oświetlenie... Bo dostaniesz od takiego denka od kufli jak Stepien w 13 posterunku. Żarówki szukaj 6500K. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.