Skocz do zawartości

F-15E Hasegawa 1:48


Nużek

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie każdy produkt optymalizuje się pod konkretny rynek i wymogi, produkty modelarskie są po prostu znacznie prostsze w budowie niż te używane np. na rynku Car czy CT. Jednak sama baza żywiczna lub emulsyjna jest identyczna jedynie różni się dodatkami które są zbędne w procesie lakierowania modeli. Głównie chodzi o dodatki mające wpływ na odporność powłoki na czynniki zewnętrzne np. UV.

Modele nie są na ogół narażone na ekspozycje na warunki zewnętrzne więc i powłoka którą są pokryte jest mniej narażona na uszkodzenia różnej natury.

 

 

Perły które pokazałeś powyżej to dokładnie to czego ja używam jest to powłoka transparentna która nadaje jedynie poświatę barwną tu tych pereł jest osiem w przemyśle samochodowym wykorzystuje się ich znacznie więcej ale w modelarstwie nie ma sensu.

 

Ja korzystam tylko z trzech transparentnych: Blue, Cooper i Blue-Green używam także kilku kryjących przede wszystkim Graphit Pearl, Titanium Pearl i Burnt Pearl.

Można to kupić w postaci metalizerów w modelarstwie jednak metalizery posiadają zwykle ziarno pryzmatyczne a to powoduje że są wymagające w aplikacji należy je kłaść na tła jednolite najlepiej czarne w wykończeniu błyszczącym wtedy efekt jest najlepszy.

Perły można kłaść na dowolne tło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 327
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No to w modelarstwie są kolory Clear: niebieski, zielony, czerwony, żółty, pomarańczowy, sepia, czarny - można z nich zmieszać dowolny odcień i położyć na dowolnym metaliku i efekt wyjdzie ciekawy.

To bardziej uniwersalne rozwiązanie jak przypuszczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolory Clear to coś zupełnie innego są jednobarwne nie posiadają Flopu tak jak perły.

Co to jest Flop już kiedyś tłumaczyłem w wielkim skrócie chodzi o kąt patrzenia.

Perły mają to do siebie że z jednego kąta nie widzisz koloru a z innego tak i w zależności od kąta patrzenia zmienia się intensywność barwy.

Są także perły wielo-flopowe.

Nie mylić z lakierami typu kameleon to jeszcze coś innego.

 

Dlatego kolory Clear to coś zupełnie innego ale faktycznie także można tworzyć za ich pomocą różne ciekawe efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, one nie dają takiego efektu, ale kładąc je na odpowiedni metalizer coś podobnego się uzyskuje.

Mam na myśli perłowy poblask.

To jest kolejny przykład tego, że materiały modelarskie to zupełnie inna bajka niż to o czym piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś podobnego to jest jak prawie teki sam a jak wiemy prawie potrafi czynić wielką różnicę.

 

Dalej twierdze że nie jest to zupełnie inna bajka to to samo w nie co prostszej wersji lub rozbite na różne produkty tak byś musiał kupić więcej produktów modelarskich do uzyskania tego samego efektu. Na hobbystach zawsze najlepiej się zarabia ponieważ oni nie tylko chcą ale muszą to mieć.

 

Kurcze psuję i śmiecę u kolegi w wątku za co go serdecznie przepraszam, obiecuję że już nie będę.

Solo jakby co chętnie po debatuję na PW, chętnie też jak znajdzie się ktoś zainteresowany szersza wiedzą w temacie powłok lakierniczych i malarskich tudzież materiałami do tworzenia takich powłok chętnie spotkam się gdzieś i przygotuje odpowiedni nazwijmy to moduł szkoleniowy - oczywiście w ramach koleżeńskiej pomocy modelarskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do dyskusji o dyszach byłby fajny, bo to chyba naprawdę trudny temat.

Widziałem wiele, naprawdę wiele pięknych modeli odrzutowców, niesamowicie pomalowanych i pobrudzonych, których dysze był zrobione po łebkach, żeby nie rzec niedbale, w ogóle nie przypominały tego co jest w rzeczywistości.

Fajnie byłoby zobaczyć modele z pięknymi dyszami i dowiedzieć się jak je zrobiono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jakby na te dysze gdzie niegadzie położyć pigment perłowy GALAXY BLUE czy po prostu BLUE PEARL byłoby bardzo, bardzo fajnie. Ale czy coś takiego jest w produktach modelarskich nie wiem choć myślę że coś takiego jak bazy perłowe pewnie jest.

 

Jest Model Master "Metalic Pearle Blue". Kolor do samochodówki, ale jakże może użyteczny w temacie dysz. Solo nie można się zamykać w tym albo tamtym produkcie, bo on jest do tego i tamtego. Nasze prace to artyzm, a artysta potrafi stworzyć figurkę z brązu z gów....a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie byłoby zobaczyć modele z pięknymi dyszami i dowiedzieć się jak je zrobiono.

 

No przecież opisuje wszystko :p

 

Kurcze psuję i śmiecę u kolegi w wątku za co go serdecznie przepraszam, obiecuję że już nie będę. Solo jakby co chętnie po debatuję na PW, chętnie też jak znajdzie się ktoś zainteresowany szersza wiedzą w temacie powłok lakierniczych i malarskich tudzież materiałami do tworzenia takich powłok chętnie spotkam się gdzieś i przygotuje odpowiedni nazwijmy to moduł szkoleniowy - oczywiście w ramach koleżeńskiej pomocy modelarskiej.

 

Później będzie gadka, że warsztat ma 50 stron :p

Ja od jakiegoś czasu mam chęć przerobić swój kask motocyklowy na coś nieszablonowego więc być może odezwę się w sprawie malowania nietypowymi lakierami, uzywając aerografu. Bo szczerze, to jak i czym to wszystko się rozcieńcza itd to nie mam pojęcia.

 

Tym czasem rozpoczely się prace nad głównym kolorem nadwozia.

 

gpgylr0aqcjtaml6.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieniować panele?

 

Preshading nie jest tak zamalowany jak widać to na zdjęciach. Widać to trochę lepiej na żywo choć zastanawiam się czy jak położę wszystkie warstwy to nie zniknie on? :/

 

Czas na poprawki jeszcze jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pocieniuj trochę panele, teraz albo po położeniu całego kamuflażu.

Choćby panele, a jak nie to jakieś marmurki albo coś. Nada to zdecydowanie życia maszynie.

Jak masz ochotę i pewną rękę, to po wszystkim możesz pocieniować linie podziału Tamką Smoke, żeby podkreślić spracowanie blach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed nałożeniem pozostałych kolorów zawsze możesz poprawić PS w tych miejscach gdzie przykrył go odkurz z nakładanego wcześniej koloru. Ja tak zwykle robię choć przy modelach mojej wielkości jest łatwiej ponieważ ja nic nie osłaniam wszystko wykonuję bez maskowania więc jak gdzieś za daleko sobie przykurzę to później nakładam nie co dalej kolejny kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solo chodzi ci o coś takiego jak w twoim warsztacie na stronie 11?

 

viewtopic.php?f=86&t=49464&start=150

Jakimi kolorami? Będę miał dwa odcienie zieleni i grafitowy więc co dać pod to?

 

Tamiya Somoke użyję na sam koniec jak uznam, że gdzieś jest za słabo widoczny preshading. Browarek na odwagę i ręka wtedy nie drży :p

 

KRL mam rozumieć, że po nałożeniu pierwszego koloru, maskuję sobie blu takiem i tam gdzie kolorem za daleko wyjechałem i ten kolor przykrył mi PS to w tym miejscu poprawić PS aby nakładając drugi kolor mieć widoczny ten PS? Zrozumiałeś moje zdanie? :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to miałem na myśli, jak napisałem ja tak robię choć nie używam "plasteliny" ale to już inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli lekkie podkreślenie linii podziału tą farbą, coś tak jak preshading, tylko na gotowy kamuflaż.

Ja tego jeszcze nie próbowałem, ale w najnowszym tomie encyklopedii Jimeneza coś takiego jest pokazane i wygląda to naprawę dobrze.

Efekt wygląda znacznie lepiej niż mocno przebijający preshading.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja bym częściej siedział z aero w ręku to i może wprawa byłaby większa. Preshading robiłem po długiej przerwie i na początku nie byłem w stanie pociągnąć czarnej kreski po liniach podziału. teraz jest lepiej bo codziennie praktycznie mam aerograf w ręku i coś tam maluję. Kiedyś robiłem Hawker typhoon w 1:72 i malowanie bez maskowania zrobiłem, i nie wyszło źle.

 

Solo to chyba trzeba by dać ciut ciemniejszy kolor aby było widac tą róznicę a w środku paneli znów rozjasnic kolor.

 

Mówisz o encyklopedii czyli o F.A.Q?

 

Pocieniuje chyba panele żółtym i brązowym. żółty rozjaśni, brąz pociemni ale nie tak bardzo jak czarny już użyty. Poza tym położę te kolory tak aby poziom krycia był różny. Rozjaśnię krawędzie i wypukłości, pociemne brązem losowo panele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiadomo, ale pokaż mi tych "artystów", co?

 

A patrz w tym wątku i obejrzyj swoje modele. To co robisz Ty, Kolega Nużek i Wielu Innych i to właśnie artyzm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pocieniuj trochę panele, teraz albo po położeniu całego kamuflażu.

Choćby panele, a jak nie to jakieś marmurki albo coś. Nada to zdecydowanie życia maszynie.

Jak masz ochotę i pewną rękę, to po wszystkim możesz pocieniować linie podziału Tamką Smoke, żeby podkreślić spracowanie blach.

O to to!

Własnie na swoim aktualnym modelu spitfire który ma być mocno spracowany przeleciałem linie podziału mocno rozcieńczonym Smoke od tamki i jestem naprawdę zaskoczony efektem. Daje to trochę inny efekt niż wcześniejszy pre shading. Naprawde polecam ten sposób. Szybka i prosta technika jak nam gdzies pre shading zbytnio zniknie.

 

Solo to chyba trzeba by dać ciut ciemniejszy kolor aby było widac tą róznicę a w środku paneli znów rozjasnic kolor.

Nie do końca. Po pierwsze dochodzi tutaj efekt skali oraz to, że farba z czasem płowieje wiec jaśnieje. Przyciemnić ja zdążysz wszelkimi washami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrz w tym wątku i obejrzyj swoje modele. To co robisz Ty, Kolega Nużek i Wielu Innych i to właśnie artyzm.

 

Bez przesady, Solo i wielu innych to się zgodzę ale ja potrzebuję jeszcze kilku modeli, co w moim wypadku oznacza kilka lat aby osiągać wysoki poziom.

 

Pocieniowałem sobie panele trochę zołtym, trochę brązem, trochę brązem khaki. Zjęć nie dam bo jak nie wyjdzie to nie ma sie czym chwalić, choć w kilku miejscach, zwłaszcza żółty dał mi dosyć ciekawe efekty. Jak pomaluję wszystkie kolory to będzie widać czy słusznie pocieniowałem panele. Teraz to wygląda jak choinka z bombkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrz w tym wątku i obejrzyj swoje modele. To co robisz Ty, Kolega Nużek i Wielu Innych i to właśnie artyzm.

 

Bez przesady, Solo i wielu innych to się zgodzę ale ja potrzebuję jeszcze kilku modeli, co w moim wypadku oznacza kilka lat aby osiągać wysoki poziom.

 

Pocieniowałem sobie panele trochę zołtym, trochę brązem, trochę brązem khaki. Zjęć nie dam bo jak nie wyjdzie to nie ma sie czym chwalić, choć w kilku miejscach, zwłaszcza żółty dał mi dosyć ciekawe efekty. Jak pomaluję wszystkie kolory to będzie widać czy słusznie pocieniowałem panele. Teraz to wygląda jak choinka z bombkami

 

Dawaj zdjęcia. Jak nie wyjdzie to też jakieś doświadczenie i nauka dla innych aby nie podążać taką drogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.