Jump to content

PBY 5 Catalina 1:48 REVELL


GEM
 Share

Recommended Posts

Witam w mojej nowej galerii.

Model samolotu PBY 5 Catalina w barwach RAAF.

Model wykonany z zestawu Revella. Model prawie bez przeróbek, poza przerobieniem wnęk podwozia. wzbogacony blachami do kabiny Eduarda, silniki żywiczne Aires, I kalki DKdekals. A i koła zrobione od podstaw. Cały model traktowałem jako zdobywanie nowych doświadczeń przy robieniu przetarć farby, odrapań itp. świadomie zrobiłem model samolotu który uczestniczył w lotach bojowych. Tak sobie założyłem że zrobienie Cataliny w wersji zwiadowczej lub ratunkowej będzie mało ciekawe.

_XeCeMlIw1apdhSp3QNSPlV1YBiW6sWeYebleXYMVpA=w800-h449-no

AwEjFRo2Q2bdfv4FfEkKNWneRt7oJvmnTSBzaPwDpG0=w800-h479-no

NFZS8n9oLOiRlgRR1e7Vynh3fjR1rMwsaXqmgbRLoZ8=w800-h423-no

5kBuTQhHTQruGQAN5KXR_v9D_QIgCNGGJYxkuslwCLM=w800-h395-no

ha7-T89EReOpOtweKTG0gUPJmWVFo1VBuuZVWZNykC4=w800-h533-no

9y6RAwr--1B9wajLpad0rDjgia0wIoU1FJT31G6S9j0=w800-h452-no

tryZynHn3vyeHcyY--kxFwm-CX5Gm9PkLj4oueoNc8E=w800-h352-no

pq15oVbZLV_HWhD1IFaug97tQShpOxm-sAxaJMVetU4=w800-h533-no

PB3i2J11SJQwNsnmpLqah4BxxBHlVx_7Qyk0LoWoqtc=w800-h326-no

xa-5Lpnv2f0RgoKZ6yGkG9xz_MUs9nuQ9rNSrq4Fi68=w800-h353-no

l2uB5iq7YifP3n1jakPVPRkTpBW_cmBdiiW8hKnZbbw=w800-h533-no

SpINClH6zm5_8gKgqQKZTiMh6VjjKSZ9RJ5unq_33X0=w800-h533-no

M7bMt-zxaXZB1xXMFeU89LscH8hoRdnrYo2gLCx6NIM=w800-h444-no

NCS36v4nP1QpLTpl6vt4j5EUlkqLTEZ3LANuhtITF2o=w800-h533-no

Jestem Ciekawy jakie będzie wasze zdanie o takiej wersji wykonanie modelu rzadko goszczącego na forum.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mi się bardzo podoba, wykonanie super. Ale te rdzawe zacieki wyszły troszkę jakby to był złoty nalot a nie rdzawy, a przynajm,niej mi sie tak wydaje

To może na zdjęciu ma odcień złotego nalotu, ale to tak nie jest. Model był malowany najpierw metalikiem potem szedł kolor farby podkładowej yellow green, a na to kolor końcowy. Jak robiłem przetarcia i odpryski tak aby uzyskać efekt różnego poziomu przetarcia i dlatego w jednych miejscach jest przetarcie tylko do koloru podkładu, a w innym miejscu do gołej blachy. Dlatego ten żółtawy kolor to jest kolor podkładu.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za pierwsze oceny. Właśnie wróciłem z Chełmży i dopiero mogę odpisać.

Model na prawdę jest duży. Skrzydło ma 65 cm. długości. W gablocie ledwo się mieści, ale przed zakupem wszystko było przemierzone i sprawdzone.

A jak stał na stole w Chełmży przy innych modelach w skali 1:48 to dopiero było widać jego gabaryty.

Link to comment
Share on other sites

Model faktycznie jest wieeelki. Dosłownie i w przenośni. Tutaj widać , że spokojnie na płacie stanęłyby trzy jednosilnikowe myśliwce:

SKz5z5ra1PIopT2sQ2NU2uKEU_1zjjDMwtTgVgFTEj0=w894-h671-no

 

PS

Przejrzałem instrukcję Cataliny i faktycznie pozycję klapek trymerów usterzenia można było ustawić z kokpitu w dowolnym położeniu. Tak więc jest dobrze, a nawet rewelacyjnie bo model strasznie mi się podoba

Link to comment
Share on other sites

Gratki Grzegorz, na prawdę fajny kawał i to dosłownie, modelu Bardzo dobre przetarcia farby na pływakach, dole belki ogonowej, czy osłonach silnika, podobają się mi też widoczne nity, choć nie wiem, czy odsłaniał bym je w takiej ilości. Wrażenie ogólne, przez zmęczenie konstrukcji w każdym praktycznie miejscu na modelu widoczne, bardzo, bardzo dobre.

Link to comment
Share on other sites

Rewelacyjny model, kawał świetnej roboty. Najbardziej podobają mi się przetarcia. Mam pytanie w związku z nimi, mianowicie jaka technika je wykonałeś. Chodzi mi o sposób ścierania, czym np. Chciałbym uzyskać podobny efekt w moim kolejnym modelu, a jeszcze nigdy nie wykonywalem takiech właśnie śladów eksploatacji.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za uznanie i wstawienie foto tygodnia.

Otarcia i odpryski były robione różnymi metodami.

Cały model był pomalowany metalikiem, na to poszła farba podkład yellow green, a potem kamo i czarny.

Przetarcia na spodzie kadłuba i pływakach były piaskowane.

Odpryski na panelach robiłem ostrzem skalpela, skrobiąc delikatnie farbę, albo do blachy albo tylko do poziomu podkładu. Trzeba robić to bardzo delikatnie żeby nie zetrzeć całkowicie kolejnych warstw farby do gołego plastiku.

Są też miejsca na skrzydle gdzie delikatnie przecierałem farbę papierkiem 2000.

Dla wyjaśnienia i uspokojenia dodam, że podstawka jest i będzie jeszcze dopracowana i przybrudzona. To co jest na fotkach to cnotka nie dopracowana.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zainspirowales mnie chłopie nie ma co, kupuję Catalinę i walczę. Zastanawiam się nad tym modelem:

http://www.mojehobby.pl/products/PBY-5A-Catalina-3584930.html

poprzeczkę postawiles naprawdę wysoko, ale podejmę nieśmiałą próbę stworzenia czegoś sensownego.

Jeszcze raz gratuluję świetnego modelu. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator
Zainspirowales mnie chłopie nie ma co, kupuję Catalinę i walczę. Zastanawiam się nad tym modelem:

http://www.mojehobby.pl/products/PBY-5A-Catalina-3584930.html

poprzeczkę postawiles naprawdę wysoko, ale podejmę nieśmiałą próbę stworzenia czegoś sensownego.

Jeszcze raz gratuluję świetnego modelu. Pozdrawiam

 

Jesli bedziesz potrzebowal - to mam kilka zdjec tej maszyny - tu masz kompletna galeriie z muzeum (mniej wiecej w polowie)

 

DSC02483.JPG

 

pozdrawiam

Christian

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Catalina dotarła do Telford i tam została wyróżniona złotem. Dodatkowo IPMS Czech przyznał jej 2 miejsce za najlepszy model samolotu używanego przez aliantów.

z0jafAa.jpg?1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.