Skocz do zawartości

Bismarck 1:200 Trumpeter


dziuba

Rekomendowane odpowiedzi

  • Super Moderator

A propos tego tematu - ponawiam pytanko - jaki zestaw warto dokupić do tego Bismarcka - nabyłem właśnie goły model i chciałbym go oczywiście ulepszyć... nasuwają mi się dwa rozwiązania - pierwsze to MK1 a drugie to PONTOS... tylko które lepsze? I jak to się ma do BigEd ???

 

pozdrawiam

Christian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 171
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Super Moderator

Acha - to dziękuję... bo nie wiedziałem tego - hihihi... może pytanie nie precyzyjne, ale chodzi mi oczywiście o blacharnię - o takowe porównanie się rozchodzi... a może schodzi - już sam nie wiem... oj się zakręciła bila teraz, że aż strach... :-) :-) :-)

pozdrawiam

Christian

 

 

MK1 wydaje się zrobiony z grubszej materii w porównaniu do PONTOS... to jak, ktoś miał/widział/kleił ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do ryflowania, to następnym razem zrób je z plastikowego pręcika 0.3mm a potem delikatnie przejedź pilniczkiem, żeby zostały tylko niewielkie wypukłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Jak to mówia, Niemiec jak sprzedawał to płakał - hehe. Kupiłem na ebay za 222 euro (po bardzo długich negocjacjach). Więc z racji tego, że to 2 obieg i jest ich coraz mniej - zakup bardzo udany. Dodatki tylko w piz.. drogie- skłaniam się do zestawu MK1 który będzie na pewno kosztował więcej niż sam model... ech co zrobić - takie hobby :-)

 

Pozdrawiam

Christian

 

Edit

Sprawa rozwiązana - PONTOS zamówiony - zrobię relację na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś wyjaśnić znaczenie słowa skarczyk? google jakoś mi nie pomaga :(

 

edit:

pierwsze próby położenia desek. Muszę powiedzieć, że fornir kroi się okrutnie, ma masę włókien i jest dość porowaty, aż dziw, że leżało to na pokładzie. Myślę co zrobić na przyszłość, tutaj dokończę, popoprawiam i może będzie to jakoś wyglądać...btw. widać też poprawione ryflowanie - jakoś.

 

15hdub.jpg

 

104mbrc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj sobie ten fornir najpierw CA zagruntować - powinno się go później lepiej ciąć. W tematach szkutniczych jestem raczej zielony ale nie lepiej byłoby wyciąć cały albo większy fragment pokładu i tylko delikatnie zaznaczyć deskowanie poprzez nacięcia? Teraz to, co zrobiłeś nie wygląda dobrze. Zawsze możesz zostawić plastikowy i pomalować olejami dla plastyków - też będzie wyglądało jak drewno a bardziej subtelnie to wyjdzie...

"skraczyk" - scratch - robienie od podstaw ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

CA nie dlatego co by był kruchy ale nie był kosmaty, po zaimpregnowaniu CA daje się lepiej szlifować i nie ma kosmyków, bo obecnie to wygląda jak futro z mamuta... hmmm o kolorze nie mówiąc...

Działaj dalej ale może zanim coś przykleisz pytaj... Będzie łatwiej korygować a tak musztarda po obiedzie

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu o kolorze nie mówiąc? Tek był oryginalnie na podkładzie? Jak zaimpregnuje to CA to nie da się pokroić - kosmyków nie będzie bo będzie proszek

edit://nie mniej jednak oczywiście zalałem klejem kawałek forniru i rano będę testował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fornir moczy się w wodzie przed cięciem a następnie tnie dokładnie po kierunku włókien, wtedy nic się nie strzępi.

Nie ciąłem teku tylko brzozę ale zasada powinna być ta sama. Jeżeli tek będzie się strzępił pomimo namoczenia, użyj forniru brzozowego i pobejcuj na tek. Efekt taki sam, a brzoza tnie się genialnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde 3 strona a ja dopiero co warsztat zauważyłem szykuje się całkiem fajna zabawa, skoro autor chce prawie wszystko sam dorabiać

 

a tak przy okazji jak by to pomogło to jakiś czas temu natknąłem się na ciekawy warsztat z tego kolosa, może coś się przyda

 

http://www.florymodels.co.uk/trumperter-1200-bismark-1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Doody: próbowałem z namaczaniem od paru sekund, poprzez parę minut aż do 12 godzin, efekt ten sam niestety

Będę jeszcze próbował coś z tym fornirem pokombinować, jak się nie da to stety-niestety skuszę się na brzozowy

 

@biegacz90: i takie podejście mi się podoba, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robotą na pewno Myślałem o tym secie zawierającym wnętrza do łodzi i samolotów, może później się skuszę ;)

Aktualnie myślę jeszcze o zakupie relingów drutowych (chyba, że ktoś mi znajdzie łańcuszek o szerokości oczka około 0,2mm )

Wrzuciłem także do koszyka oprócz zestawu dodatków trumpetera lufy do dział 150mm, dział AA itd

Oprócz tego druciki, cienkie pcv itd...

Skąd takie fajne bulaje wziąć i gotowe schodki?! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent na łańcuszki jest dość stary i stosowany przez kartoniarzy w skali 1:200.

Skręcasz ze sobą dwa druciki miedziane 0,1mm i delikatnie rozwałkowujesz taką "skrętkę". Prezentuje się całkiem fajnie

 

Tu masz przykład na Yamato u kolegi Witka z czarnego forum:

 

reling1_jpg_300x300_q85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Bo z modelarstwem tak już jest... Że zacytuje jedno z bardziej trafionych... " Żeby drewno wyglądało jak drewno musi być zrobione z plastiku" nie zawsze dobór oryginalnego materiału w skali daje zadowalajce efekty, a robienie czegoś na siłę czasem daje odwrotny skutek od zamierzonego...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo z modelarstwem tak już jest... Że zacytuje jedno z bardziej trafionych... " Żeby drewno wyglądało jak drewno musi być zrobione z plastiku" nie zawsze dobór oryginalnego materiału w skali daje zadowalajce efekty, a robienie czegoś na siłę czasem daje odwrotny skutek od zamierzonego...

Pozdro

 

Pozwolę sobie nie zgodzić z przedmówcą

Jeżeli mówimy o skali 1:200 lub większej można zrobić drewno wyglądające lepiej niż imitacja drewna.

Rozumiem, że w skali 1:700 i mniejszej jest to bardzo trudne albo wręcz niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

Nie zupełnie problem wynika z "redukcji" zakładając ze budujesz model redukcyjny czyli jak najwierniejszy oryginałowi to czy struktura heblowanej deski będzie widoczna w skali 1/200 chyba raczej nie bardzo, i dlatego trzeba iść na kompromis. Bo dzielenie struktury deski przez skale jest niecelowe i jak dla mnie niemożliwe sam kleje 1/35 wiec jak na okręty to gigantyczna skala i tutaj juz występują kłopoty z drewnopochodnymi materiałami a co dopiero w1/200...

Dlatego trzeba zrównoważyć hmm "kosmatość" forniru co by nie raziła... Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś wyjaśnić znaczenie słowa skarczyk? google jakoś mi nie pomaga :(

 

edit:

pierwsze próby położenia desek. Muszę powiedzieć, że fornir kroi się okrutnie, ma masę włókien i jest dość porowaty, aż dziw, że leżało to na pokładzie. Myślę co zrobić na przyszłość, tutaj dokończę, popoprawiam i może będzie to jakoś wyglądać...btw. widać też poprawione ryflowanie - jakoś.

może taki ?:

https://www.inventables.com/technologies/maple-thin-wood-veneer

ten się tnie doskonale...

kolor jak pisał Darek wcześniej / można zrobić bejcą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem - chyba - sposób ;)

Najpierw gruntowanie CA od spodu - potem przed cięciem pędzelkiem namoczyć od "forntu", odczekać chwilę i tniemy, na razie wygląda nieźle, będę robił próbę na "brudno" na jakimś kartoniku i zobaczymy jaki będzie efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że zamówiłem dziś sobie paczuszkę z dodatkami, narzędziami i innymi duperelami będę mógł wziąć się po weekendzie za dokończenie radaru 10.5m, odłożyć go ładnie do pudełeczka i zająć się kadłubem. I tutaj garść pytań aby potem nie było tej musztardy po obiedzie Pierwsza rzecz to sam pancerz. O ile się orientuję płyty pancerza miały wymiar 10x5 metra. Mam również rozkład linii ich łącznia w poziomie. Zastanawiam się jak wykonać nierówną fakturę pancerza, oraz łączenia płyt? Myślałem, aby psiknąć nieco grubiej podkładem, następnie podociskać gąbką i przeszlifować delikatnym papierem - koło 1000/1200. Dodatkowo muszę podwyższyć pancerz o około 1mm z racji tego, że pomiędzy deskami pokładu a pancerzem była rynna szerokości jednej deski(układ |_|) a po położeniu drewna na pokład, który aktualnie jest na równi z pancerzem wystrzeli mi on - pokład ponad pancerz Chyba najlepiej to zrobić z pasków płytki pcv, pytanie, czy da się uformować dłuższe kawałki w łuk czy też mniejsze kawałki i szpachlować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.