Super Moderator Reflect Napisano 28 Lipca 2015 Super Moderator Share Napisano 28 Lipca 2015 A propos tego tematu - ponawiam pytanko - jaki zestaw warto dokupić do tego Bismarcka - nabyłem właśnie goły model i chciałbym go oczywiście ulepszyć... nasuwają mi się dwa rozwiązania - pierwsze to MK1 a drugie to PONTOS... tylko które lepsze? I jak to się ma do BigEd ??? pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziuba Napisano 28 Lipca 2015 Autor Share Napisano 28 Lipca 2015 BigEd to tylko elementy fototrawione a incze, które wymieniłeś zawierają w sobie elementy żywiczne, drewniany pokład, lufy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 28 Lipca 2015 Super Moderator Share Napisano 28 Lipca 2015 Acha - to dziękuję... bo nie wiedziałem tego - hihihi... może pytanie nie precyzyjne, ale chodzi mi oczywiście o blacharnię - o takowe porównanie się rozchodzi... a może schodzi - już sam nie wiem... oj się zakręciła bila teraz, że aż strach... :-) :-) :-) pozdrawiam Christian MK1 wydaje się zrobiony z grubszej materii w porównaniu do PONTOS... to jak, ktoś miał/widział/kleił ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 28 Lipca 2015 Share Napisano 28 Lipca 2015 Gratuluje nowego nabytku pochwal sie gdzie i za ile:) W 1:200 nie wiem nie rozgladalem sie:) w 1:350 to inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Lipca 2015 Share Napisano 28 Lipca 2015 Wracając do ryflowania, to następnym razem zrób je z plastikowego pręcika 0.3mm a potem delikatnie przejedź pilniczkiem, żeby zostały tylko niewielkie wypukłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 29 Lipca 2015 Super Moderator Share Napisano 29 Lipca 2015 Jak to mówia, Niemiec jak sprzedawał to płakał - hehe. Kupiłem na ebay za 222 euro (po bardzo długich negocjacjach). Więc z racji tego, że to 2 obieg i jest ich coraz mniej - zakup bardzo udany. Dodatki tylko w piz.. drogie- skłaniam się do zestawu MK1 który będzie na pewno kosztował więcej niż sam model... ech co zrobić - takie hobby :-) Pozdrawiam Christian Edit Sprawa rozwiązana - PONTOS zamówiony - zrobię relację na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 29 Lipca 2015 Share Napisano 29 Lipca 2015 w 1:200 to skraczyk. Kup wycinanke halinskiego i heja banana:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziuba Napisano 29 Lipca 2015 Autor Share Napisano 29 Lipca 2015 Może mi ktoś wyjaśnić znaczenie słowa skarczyk? google jakoś mi nie pomaga :( edit: pierwsze próby położenia desek. Muszę powiedzieć, że fornir kroi się okrutnie, ma masę włókien i jest dość porowaty, aż dziw, że leżało to na pokładzie. Myślę co zrobić na przyszłość, tutaj dokończę, popoprawiam i może będzie to jakoś wyglądać...btw. widać też poprawione ryflowanie - jakoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xmald Napisano 29 Lipca 2015 Share Napisano 29 Lipca 2015 Spróbuj sobie ten fornir najpierw CA zagruntować - powinno się go później lepiej ciąć. W tematach szkutniczych jestem raczej zielony ale nie lepiej byłoby wyciąć cały albo większy fragment pokładu i tylko delikatnie zaznaczyć deskowanie poprzez nacięcia? Teraz to, co zrobiłeś nie wygląda dobrze. Zawsze możesz zostawić plastikowy i pomalować olejami dla plastyków - też będzie wyglądało jak drewno a bardziej subtelnie to wyjdzie... "skraczyk" - scratch - robienie od podstaw ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziuba Napisano 29 Lipca 2015 Autor Share Napisano 29 Lipca 2015 Po CA robi się w ogóle kruchy jak szkło Spróbuje wrzucić kawałek na noc do zobaczenia jak to pójdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 29 Lipca 2015 Super Moderator Share Napisano 29 Lipca 2015 CA nie dlatego co by był kruchy ale nie był kosmaty, po zaimpregnowaniu CA daje się lepiej szlifować i nie ma kosmyków, bo obecnie to wygląda jak futro z mamuta... hmmm o kolorze nie mówiąc... Działaj dalej ale może zanim coś przykleisz pytaj... Będzie łatwiej korygować a tak musztarda po obiedzie Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziuba Napisano 29 Lipca 2015 Autor Share Napisano 29 Lipca 2015 Czemu o kolorze nie mówiąc? Tek był oryginalnie na podkładzie? Jak zaimpregnuje to CA to nie da się pokroić - kosmyków nie będzie bo będzie proszek edit://nie mniej jednak oczywiście zalałem klejem kawałek forniru i rano będę testował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doody Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Fornir moczy się w wodzie przed cięciem a następnie tnie dokładnie po kierunku włókien, wtedy nic się nie strzępi. Nie ciąłem teku tylko brzozę ale zasada powinna być ta sama. Jeżeli tek będzie się strzępił pomimo namoczenia, użyj forniru brzozowego i pobejcuj na tek. Efekt taki sam, a brzoza tnie się genialnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biegacz90 Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 kurde 3 strona a ja dopiero co warsztat zauważyłem szykuje się całkiem fajna zabawa, skoro autor chce prawie wszystko sam dorabiać a tak przy okazji jak by to pomogło to jakiś czas temu natknąłem się na ciekawy warsztat z tego kolosa, może coś się przyda http://www.florymodels.co.uk/trumperter-1200-bismark-1/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziuba Napisano 30 Lipca 2015 Autor Share Napisano 30 Lipca 2015 @Doody: próbowałem z namaczaniem od paru sekund, poprzez parę minut aż do 12 godzin, efekt ten sam niestety Będę jeszcze próbował coś z tym fornirem pokombinować, jak się nie da to stety-niestety skuszę się na brzozowy @biegacz90: i takie podejście mi się podoba, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biegacz90 Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 @biegacz90: i takie podejście mi się podoba, dzięki nie ma za co odpracujesz robotą, w tej skali można pokusić się nawet o blaszane wnętrze kokpitu w arado (patrz część 15) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziuba Napisano 30 Lipca 2015 Autor Share Napisano 30 Lipca 2015 Robotą na pewno Myślałem o tym secie zawierającym wnętrza do łodzi i samolotów, może później się skuszę ;) Aktualnie myślę jeszcze o zakupie relingów drutowych (chyba, że ktoś mi znajdzie łańcuszek o szerokości oczka około 0,2mm ) Wrzuciłem także do koszyka oprócz zestawu dodatków trumpetera lufy do dział 150mm, dział AA itd Oprócz tego druciki, cienkie pcv itd... Skąd takie fajne bulaje wziąć i gotowe schodki?! :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doody Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Patent na łańcuszki jest dość stary i stosowany przez kartoniarzy w skali 1:200. Skręcasz ze sobą dwa druciki miedziane 0,1mm i delikatnie rozwałkowujesz taką "skrętkę". Prezentuje się całkiem fajnie Tu masz przykład na Yamato u kolegi Witka z czarnego forum: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 30 Lipca 2015 Super Moderator Share Napisano 30 Lipca 2015 Bo z modelarstwem tak już jest... Że zacytuje jedno z bardziej trafionych... " Żeby drewno wyglądało jak drewno musi być zrobione z plastiku" nie zawsze dobór oryginalnego materiału w skali daje zadowalajce efekty, a robienie czegoś na siłę czasem daje odwrotny skutek od zamierzonego... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doody Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Bo z modelarstwem tak już jest... Że zacytuje jedno z bardziej trafionych... " Żeby drewno wyglądało jak drewno musi być zrobione z plastiku" nie zawsze dobór oryginalnego materiału w skali daje zadowalajce efekty, a robienie czegoś na siłę czasem daje odwrotny skutek od zamierzonego...Pozdro Pozwolę sobie nie zgodzić z przedmówcą Jeżeli mówimy o skali 1:200 lub większej można zrobić drewno wyglądające lepiej niż imitacja drewna. Rozumiem, że w skali 1:700 i mniejszej jest to bardzo trudne albo wręcz niemożliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 30 Lipca 2015 Super Moderator Share Napisano 30 Lipca 2015 Nie zupełnie problem wynika z "redukcji" zakładając ze budujesz model redukcyjny czyli jak najwierniejszy oryginałowi to czy struktura heblowanej deski będzie widoczna w skali 1/200 chyba raczej nie bardzo, i dlatego trzeba iść na kompromis. Bo dzielenie struktury deski przez skale jest niecelowe i jak dla mnie niemożliwe sam kleje 1/35 wiec jak na okręty to gigantyczna skala i tutaj juz występują kłopoty z drewnopochodnymi materiałami a co dopiero w1/200... Dlatego trzeba zrównoważyć hmm "kosmatość" forniru co by nie raziła... Tyle w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blacman Napisano 30 Lipca 2015 Share Napisano 30 Lipca 2015 Może mi ktoś wyjaśnić znaczenie słowa skarczyk? google jakoś mi nie pomaga :( edit: pierwsze próby położenia desek. Muszę powiedzieć, że fornir kroi się okrutnie, ma masę włókien i jest dość porowaty, aż dziw, że leżało to na pokładzie. Myślę co zrobić na przyszłość, tutaj dokończę, popoprawiam i może będzie to jakoś wyglądać...btw. widać też poprawione ryflowanie - jakoś. może taki ?: https://www.inventables.com/technologies/maple-thin-wood-veneer ten się tnie doskonale... kolor jak pisał Darek wcześniej / można zrobić bejcą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziuba Napisano 30 Lipca 2015 Autor Share Napisano 30 Lipca 2015 Znalazłem - chyba - sposób ;) Najpierw gruntowanie CA od spodu - potem przed cięciem pędzelkiem namoczyć od "forntu", odczekać chwilę i tniemy, na razie wygląda nieźle, będę robił próbę na "brudno" na jakimś kartoniku i zobaczymy jaki będzie efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziuba Napisano 31 Lipca 2015 Autor Share Napisano 31 Lipca 2015 Jako, że zamówiłem dziś sobie paczuszkę z dodatkami, narzędziami i innymi duperelami będę mógł wziąć się po weekendzie za dokończenie radaru 10.5m, odłożyć go ładnie do pudełeczka i zająć się kadłubem. I tutaj garść pytań aby potem nie było tej musztardy po obiedzie Pierwsza rzecz to sam pancerz. O ile się orientuję płyty pancerza miały wymiar 10x5 metra. Mam również rozkład linii ich łącznia w poziomie. Zastanawiam się jak wykonać nierówną fakturę pancerza, oraz łączenia płyt? Myślałem, aby psiknąć nieco grubiej podkładem, następnie podociskać gąbką i przeszlifować delikatnym papierem - koło 1000/1200. Dodatkowo muszę podwyższyć pancerz o około 1mm z racji tego, że pomiędzy deskami pokładu a pancerzem była rynna szerokości jednej deski(układ |_|) a po położeniu drewna na pokład, który aktualnie jest na równi z pancerzem wystrzeli mi on - pokład ponad pancerz Chyba najlepiej to zrobić z pasków płytki pcv, pytanie, czy da się uformować dłuższe kawałki w łuk czy też mniejsze kawałki i szpachlować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doody Napisano 31 Lipca 2015 Share Napisano 31 Lipca 2015 Zobacz na moją relację. Wyciąłem właśnie z pasków PVC o grubości około 0,7mm (obudowa malarskiej palety kolorów). Takie elementy kształtują się bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.