keravnos Napisano 14 Sierpnia 2015 Share Napisano 14 Sierpnia 2015 Witam wszystkich ponownie. Jako, że pierwszy ulepek spotkał się z jakim takim przyjęciem pomęczę wszystkich kolejnym projektem. Na warsztat idzie StuG III ze stajni Cyber-Hobby. Na moje oko model jest wykonany bardzo dobrze, dużo dodatków takich jak blaszki, liny, magic track itp. Plan na całość już jest i przedstawia się następująco: pojazd z końca roku 1944 w malowaniu zimowym. Jako uzupełnienie na pewno pójdą Winterketten od Friulmodel, dlatego też nie planuję montażu bocznych ekranów. Jak ktoś ma sugestie, rady albo chce mnie wysłać w cholerę z klejeniem to jestem chętny;) a na razie zdjęcie inboxa: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 14 Sierpnia 2015 Share Napisano 14 Sierpnia 2015 ... albo chce mnie wysłać w cholerę z klejeniem to jestem chętny;). Nic w tym rodzaju. Zasiadam do oglądania. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 14 Sierpnia 2015 Share Napisano 14 Sierpnia 2015 Trzymam kciuki i będę zaglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 14 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 14 Sierpnia 2015 Dlaczego Cyber-Hobby, skoro na pudle jest Dragon? zależy, z której stronie pudełka spojrzeć model wygląda w 100% na dragona, ale jest w innym pudełku. Nie orientuję się zbyt dobrze, ale chyba to ich produkt ale sprzedawany pod jakimś dziwnym szyldem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 15 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 15 Sierpnia 2015 Czas na pierwszy update: Praca idzie całkiem dobrze - model jest dobrze spasowany, problemów jak na razie brak. Części jest zatrzęsienie, ale to dobrze Jak na razie zrobione jest zawieszenie, wydechy i grill. Poprawiłem spaw na wannie i zaszpachlowałem drobne szczeliny. Jutro jak milliput zastygnie zajmę się szlifowaniem jego nadmiaru. A poniżej kilka fotek:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek 80 Napisano 15 Sierpnia 2015 Share Napisano 15 Sierpnia 2015 Rozwierć wydechy,ich ścianki są za grube Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artellos Napisano 16 Sierpnia 2015 Share Napisano 16 Sierpnia 2015 Poobserwuję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 16 Sierpnia 2015 Share Napisano 16 Sierpnia 2015 Dlaczego Cyber-Hobby, skoro na pudle jest Dragon? Cyber-Hobby to taka bardziej budżetowa marka Dragona, która wydaje uboższe w dodatki wersje starszych modeli. Fachowo się to nazywa segmentacja rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irgr Napisano 16 Sierpnia 2015 Share Napisano 16 Sierpnia 2015 Jak tak patrze na inbox tego StuGa z CH i zestawów Dragona z ostatnich miesięcy, to raczej bym zdefiniował CH jako Dragona z uboższym w kolory pudełkiem =P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
7urgen Napisano 16 Sierpnia 2015 Share Napisano 16 Sierpnia 2015 To znaczy ze jest tych budzetowek Dragona kilka bo jest jeszcze Value+. A tak swoja droga to Action Figures dragonowskie oznaczone jako Cyber Hobby sa akurat drozsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonathan Napisano 18 Sierpnia 2015 Share Napisano 18 Sierpnia 2015 Chetnie poobserwuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 23 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2015 Wydechy rozwiercone, prace posuwają się do przodu. Wnętrze jest sklejone (zastanawiam się tylko, czy dalej przy nim dłubać bo i tak nie będzie widać absolutnie nic), pozostałe elementy nadwozia na razie są spasowane - tu pojawił się mały zgrzyt, bo całość montuje się dość nielogicznie. Mam tylko pytanie dotyczące blaszki we wnętrzu włazu dowódcy - nijak nie chce przylegać do górnej krawędzi... czy tak było w rzeczywistości, czy trzeba wezwać szpachlę na pomoc? no i jak zawsze garść fotek Aha - wszystkie nadlewki będą usunięte przy okazji szlifowania miliputu na froncie kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek 80 Napisano 24 Sierpnia 2015 Share Napisano 24 Sierpnia 2015 Mi niestety producent nie spakował blaszek także ci nie pomogę. A środek,jak ci nie zależy to bym nie robił,chyba że dla sztuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaxiu Napisano 25 Sierpnia 2015 Share Napisano 25 Sierpnia 2015 Co do środka - to może strop nadbudówki zostaw nie wklejony (o ile dobrze leży), zwsze bedziesz mógł się pochwalić wnętrzem Szczelina między stropem a ścianami była dość szeroka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Share Napisano 25 Sierpnia 2015 Co do środka - to może strop nadbudówki zostaw nie wklejony (o ile dobrze leży), zwsze bedziesz mógł się pochwalić wnętrzemSzczelina między stropem a ścianami była dość szeroka Dzięki. I przekonałeś mnie do zrobienia wnętrza ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 4 Października 2015 Autor Share Napisano 4 Października 2015 Po małej przerwie wracam do dłubania przy STUGu. I w związku z tym mam kilka pytań do bardziej ogarniętych w temacie:) Raz, z racji wymiany standardowych gąsienic na zimowe nie będzie bocznych ekranów. Czy trzeba będzie robić całą konstrukcję, która je podtrzymywała, czy w ogóle tego nie ruszać? Dwa, rozumiem, że górne koła podtrzymujące gąsienice są w wersji bez bandaży? Producent dał kilka wersji ale fakt, które należy zastosować postanowił zachować dla siebie... Znalazłem zdjęcie pojazdu najbardziej przypominającego ten, który robię i są bez, ale wolę się upewnić. I ostatnie, czy w późniejszych pojazdach ta klatka (stelaż?) z tyłu, która podtrzymywała różne klamoty była na wyposażeniu wszystkich egzemplarzy czy można ją odpuścić? Jak uporam się z tymi zagadnieniami to dorzucę fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaxiu Napisano 4 Października 2015 Share Napisano 4 Października 2015 Konfiguracje bywały róż różne. Najlepiej znajdź konkretny pojazd na zdjęciu i tyle. Poniżej ciekawostką winterketten+schurtzen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hiwis Napisano 4 Października 2015 Share Napisano 4 Października 2015 Poniżej ciekawostką winterketten+schurtzen Czy to aby na pewno winterketteny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smoker Napisano 4 Października 2015 Share Napisano 4 Października 2015 To są gąsienice z tygrysa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irgr Napisano 4 Października 2015 Share Napisano 4 Października 2015 To są ostketteny, wymiarowo są podobne więc uważam że zimowe gąsienice nie wykluczają schurzenów. Tutaj porównanie: http://s1056.photobucket.com/user/PetrW/media/pas/topWinterkettenbottomOst_zpsdb2d73be.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 4 Października 2015 Autor Share Napisano 4 Października 2015 Nie chcę montować Schurtzen żeby nie zasłaniać zawieszenia. Ze znalezieniem odpowiedniego zdjęcia jest problem, bo właściwie wszystkie STUGi posiadające winterketten mają jarzma starego typu, a ja się chcę zamontować Saukopfblende. Problem jest taki, że pojazdy wychodziły w każdej możliwej konfiguracji i różniły się drobiazgami. I cholera ten projekt miał się trzymać realiów a znów zaczyna się jakieś SF... Poniżej jeszcze dwa zdjęcia, które wyszperałem i które z grubsza można podpiąć pod ten projekt: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 5 Października 2015 Share Napisano 5 Października 2015 Parę słów o gąskach żeby było wszystko jasne. Gąsienice "WINTERKETTEN" szer.560 mm - na śnieg opracowane w 1942 roku: http://img15.imageshack.us/img15/8226/winterkettenicecleat.jpg http://img341.imageshack.us/img341/9589/stug40saratov051.jpg Gąsienice "OSTKETTEN" szer.568 mm - na błoto zaczęto produkować w 1944 roku: http://imagizer.imageshack.us/a/img846/158/ostkettenwithwheels1.jpg http://imagizer.imageshack.us/a/img145/6546/ostkettenwithwheels2.jpg Dwie fotki - porównanie obydwu gąsek - górna gąska to Winterketten dolna Ostketten: http://imagizer.imageshack.us/a/img838/5242/ostwinterketten1.jpg http://imagizer.imageshack.us/a/img233/9903/ostwinterketten.jpg Ekrany nie przeszkadzały w montowaniu szerokich gąsek: http://postimg.org/image/zbk0dsrq1/ http://s7.postimg.org/ydq7i2pff/Stu_GIIIzimmeriteacuteeteacute1944_Stu_G_Brigade18.jpg Twój pojazd jest z produkcji maj 1944 (Alkett) - rolki stalowe z otworami od 01.1944 do końca Reling wokół płyty nad silnikowej w tym czasie już obydwie firmy w standardzie.(Alkett i MIAG) Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keravnos Napisano 5 Października 2015 Autor Share Napisano 5 Października 2015 Parę słów o gąskach żeby było wszystko jasne. Gąsienice "WINTERKETTEN" szer.560 mm - na śnieg opracowane w 1942 roku: http://img15.imageshack.us/img15/8226/winterkettenicecleat.jpg http://img341.imageshack.us/img341/9589/stug40saratov051.jpg Gąsienice "OSTKETTEN" szer.568 mm - na błoto zaczęto produkować w 1944 roku: http://imagizer.imageshack.us/a/img846/158/ostkettenwithwheels1.jpg http://imagizer.imageshack.us/a/img145/6546/ostkettenwithwheels2.jpg Dwie fotki - porównanie obydwu gąsek - górna gąska to Winterketten dolna Ostketten: http://imagizer.imageshack.us/a/img838/5242/ostwinterketten1.jpg http://imagizer.imageshack.us/a/img233/9903/ostwinterketten.jpg Ekrany nie przeszkadzały w montowaniu szerokich gąsek: http://postimg.org/image/zbk0dsrq1/ http://s7.postimg.org/ydq7i2pff/Stu_GIIIzimmeriteacuteeteacute1944_Stu_G_Brigade18.jpg Twój pojazd jest z produkcji maj 1944 (Alkett) - rolki stalowe z otworami od 01.1944 do końca Reling wokół płyty nad silnikowej w tym czasie już obydwie firmy w standardzie.(Alkett i MIAG) Pozdrawiam Krzysztof Dzięki Zbawco Wybór w takim razie padnie na wersję Ostketten. Relingi zostaną, dalej waham się co zrobić z ekranami, bo jakoś szczególnie mi nie leżą - dla mnie pojazd wygląda ładniej bez nich. I w związku z tym pytanie ostatnie, czy lepiej będzie zostawić cała konstrukcję, która je podtrzymywała (tak jak na ostatnim zdjęciu od Ciebie), czy wykonać pojazd całkowicie bez tej konstrukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amadem Napisano 5 Października 2015 Share Napisano 5 Października 2015 Ja bym zostawił, zawsze możesz jeszcze ją odpowiedni zdemolować. Klatkę na silniku będziesz wrzucał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 6 Października 2015 Share Napisano 6 Października 2015 ... dalej waham się co zrobić z ekranami... . Ja zrobiłbym i stelaże i ekrany.Były zdejmowane. Możesz ich nie założyć, a zabawy przy budowie będzie więcej. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.