Skocz do zawartości

StuG III Ausf. G 1/35 Cyber-Hobby


keravnos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie. Jako, że pierwszy ulepek spotkał się z jakim takim przyjęciem pomęczę wszystkich kolejnym projektem.

Na warsztat idzie StuG III ze stajni Cyber-Hobby. Na moje oko model jest wykonany bardzo dobrze, dużo dodatków takich jak blaszki, liny, magic track itp. Plan na całość już jest i przedstawia się następująco:

pojazd z końca roku 1944 w malowaniu zimowym. Jako uzupełnienie na pewno pójdą Winterketten od Friulmodel, dlatego też nie planuję montażu bocznych ekranów.

Jak ktoś ma sugestie, rady albo chce mnie wysłać w cholerę z klejeniem to jestem chętny;) a na razie zdjęcie inboxa:

 

fhqsdQz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Cyber-Hobby, skoro na pudle jest Dragon?

 

zależy, z której stronie pudełka spojrzeć model wygląda w 100% na dragona, ale jest w innym pudełku. Nie orientuję się zbyt dobrze, ale chyba to ich produkt ale sprzedawany pod jakimś dziwnym szyldem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na pierwszy update:

Praca idzie całkiem dobrze - model jest dobrze spasowany, problemów jak na razie brak. Części jest zatrzęsienie, ale to dobrze

Jak na razie zrobione jest zawieszenie, wydechy i grill. Poprawiłem spaw na wannie i zaszpachlowałem drobne szczeliny. Jutro jak milliput zastygnie zajmę się szlifowaniem jego nadmiaru. A poniżej kilka fotek:)

Q2pm4rL.jpg

 

APppm48.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy ze jest tych budzetowek Dragona kilka bo jest jeszcze Value+. A tak swoja droga to Action Figures dragonowskie oznaczone jako Cyber Hobby sa akurat drozsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydechy rozwiercone, prace posuwają się do przodu. Wnętrze jest sklejone (zastanawiam się tylko, czy dalej przy nim dłubać bo i tak nie będzie widać absolutnie nic), pozostałe elementy nadwozia na razie są spasowane - tu pojawił się mały zgrzyt, bo całość montuje się dość nielogicznie. Mam tylko pytanie dotyczące blaszki we wnętrzu włazu dowódcy - nijak nie chce przylegać do górnej krawędzi... czy tak było w rzeczywistości, czy trzeba wezwać szpachlę na pomoc? no i jak zawsze garść fotek Aha - wszystkie nadlewki będą usunięte przy okazji szlifowania miliputu na froncie kadłuba.

 

Oia46uh.jpg

 

GoUm5EY.jpg

 

Zyw8Su0.jpg

 

IrHx4mC.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do środka - to może strop nadbudówki zostaw nie wklejony (o ile dobrze leży), zwsze bedziesz mógł się pochwalić wnętrzem

Szczelina między stropem a ścianami była dość szeroka

stug_iii_33_of_69.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Po małej przerwie wracam do dłubania przy STUGu. I w związku z tym mam kilka pytań do bardziej ogarniętych w temacie:)

Raz, z racji wymiany standardowych gąsienic na zimowe nie będzie bocznych ekranów. Czy trzeba będzie robić całą konstrukcję, która je podtrzymywała, czy w ogóle tego nie ruszać?

Dwa, rozumiem, że górne koła podtrzymujące gąsienice są w wersji bez bandaży? Producent dał kilka wersji ale fakt, które należy zastosować postanowił zachować dla siebie... Znalazłem zdjęcie pojazdu najbardziej przypominającego ten, który robię i są bez, ale wolę się upewnić.

c5b33c43a0f8e5d728844487384b0448.jpg

I ostatnie, czy w późniejszych pojazdach ta klatka (stelaż?) z tyłu, która podtrzymywała różne klamoty była na wyposażeniu wszystkich egzemplarzy czy można ją odpuścić?

Jak uporam się z tymi zagadnieniami to dorzucę fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę montować Schurtzen żeby nie zasłaniać zawieszenia. Ze znalezieniem odpowiedniego zdjęcia jest problem, bo właściwie wszystkie STUGi posiadające winterketten mają jarzma starego typu, a ja się chcę zamontować Saukopfblende.

Problem jest taki, że pojazdy wychodziły w każdej możliwej konfiguracji i różniły się drobiazgami. I cholera ten projekt miał się trzymać realiów a znów zaczyna się jakieś SF...

Poniżej jeszcze dwa zdjęcia, które wyszperałem i które z grubsza można podpiąć pod ten projekt:

16488254568_4b5bc7ecde_b.jpg

stug3_02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę słów o gąskach żeby było wszystko jasne.

Gąsienice "WINTERKETTEN" szer.560 mm - na śnieg opracowane w 1942 roku:

http://img15.imageshack.us/img15/8226/winterkettenicecleat.jpg

http://img341.imageshack.us/img341/9589/stug40saratov051.jpg

Gąsienice "OSTKETTEN" szer.568 mm - na błoto zaczęto produkować w 1944 roku:

http://imagizer.imageshack.us/a/img846/158/ostkettenwithwheels1.jpg

http://imagizer.imageshack.us/a/img145/6546/ostkettenwithwheels2.jpg

Dwie fotki - porównanie obydwu gąsek - górna gąska to Winterketten dolna Ostketten:

http://imagizer.imageshack.us/a/img838/5242/ostwinterketten1.jpg

http://imagizer.imageshack.us/a/img233/9903/ostwinterketten.jpg

Ekrany nie przeszkadzały w montowaniu szerokich gąsek:

http://postimg.org/image/zbk0dsrq1/

http://s7.postimg.org/ydq7i2pff/Stu_GIIIzimmeriteacuteeteacute1944_Stu_G_Brigade18.jpg

Twój pojazd jest z produkcji maj 1944 (Alkett) - rolki stalowe z otworami od 01.1944 do końca

Reling wokół płyty nad silnikowej w tym czasie już obydwie firmy w standardzie.(Alkett i MIAG)

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę słów o gąskach żeby było wszystko jasne.

Gąsienice "WINTERKETTEN" szer.560 mm - na śnieg opracowane w 1942 roku:

http://img15.imageshack.us/img15/8226/winterkettenicecleat.jpg

http://img341.imageshack.us/img341/9589/stug40saratov051.jpg

Gąsienice "OSTKETTEN" szer.568 mm - na błoto zaczęto produkować w 1944 roku:

http://imagizer.imageshack.us/a/img846/158/ostkettenwithwheels1.jpg

http://imagizer.imageshack.us/a/img145/6546/ostkettenwithwheels2.jpg

Dwie fotki - porównanie obydwu gąsek - górna gąska to Winterketten dolna Ostketten:

http://imagizer.imageshack.us/a/img838/5242/ostwinterketten1.jpg

http://imagizer.imageshack.us/a/img233/9903/ostwinterketten.jpg

Ekrany nie przeszkadzały w montowaniu szerokich gąsek:

http://postimg.org/image/zbk0dsrq1/

http://s7.postimg.org/ydq7i2pff/Stu_GIIIzimmeriteacuteeteacute1944_Stu_G_Brigade18.jpg

Twój pojazd jest z produkcji maj 1944 (Alkett) - rolki stalowe z otworami od 01.1944 do końca

Reling wokół płyty nad silnikowej w tym czasie już obydwie firmy w standardzie.(Alkett i MIAG)

 

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Dzięki Zbawco Wybór w takim razie padnie na wersję Ostketten. Relingi zostaną, dalej waham się co zrobić z ekranami, bo jakoś szczególnie mi nie leżą - dla mnie pojazd wygląda ładniej bez nich. I w związku z tym pytanie ostatnie, czy lepiej będzie zostawić cała konstrukcję, która je podtrzymywała (tak jak na ostatnim zdjęciu od Ciebie), czy wykonać pojazd całkowicie bez tej konstrukcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.