jaxiu Napisano 10 Października 2015 Share Napisano 10 Października 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 10 Października 2015 Autor Share Napisano 10 Października 2015 Czyli dobrze rozumiem, że farby olejne rozcieńczam benzyną lakową? To teraz mam pytanie do Was, w jakim celu np. kupuje się gotowe washe jeśli są farby olejne? Wybaczcie ale jeszcze nie ogarniam tej całej chemii i stąd moje pytania. Dziś tworzona była drewniana lufa (dzięki pees za pomoc). Jutro myślę, że ją doszlifuję i złożę hamulec z lufą, fajna zabawa przy szlifowaniu, no i dużo satysfakcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 11 Października 2015 Autor Share Napisano 11 Października 2015 Ok wszystko mniej więcej jasne. ;) Ja na ok. miesiąc niestety warsztat odstawiam - siła wyższa, szpital. Za to w tym czasie będę pewnie kompletował sprzęt i chemię. Liczę, że ostro ruszę z pracą w połowie listopada. Podpowiedzcie mi z Waszego doświadczenia jakie możecie polecić kompresory powiedzmy do 250- maks. 300zł, ale tu bardzo ważna uwaga - głównym warunkiem jest cicha praca. Jako młode małżeństwo na dorobku nie mamy jeszcze domu z garażem gdzie nie przejmowałbym się hałasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 12 Października 2015 Autor Share Napisano 12 Października 2015 Właśnie się zastanawiałem nad tym as-186 a są jeszcze cichsze w tych granicach cenowych? Panowie. Czytając o różnych metodach weatheringu na tym forum można naprawdę się pogubić. Dlatego przygotowując się na walkę z Cromwellem za miesiąc chciałbym do tego czasu zebrać niezbędną podstawową wiedzę. Czy możecie mi przybliżyć przynajmniej schemat składania modelu a raczej malowania? Pewien jestem tylko podkładu. A kiedy stosować sidoluxy, lakiery, kalki a kiedy malowanie docelowe.. tutaj mógłbym mieć problemy. Tak samo zastanawiam się czy na postarzony model dawać lakier czy najpierw lakier a później zabawa z washem itd.. rozterki młodego modelarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 12 Października 2015 Share Napisano 12 Października 2015 Film se pooglądaj https://www.youtube.com/watch?v=BmWDe1CgC_w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaxiu Napisano 12 Października 2015 Share Napisano 12 Października 2015 Czyli dobrze rozumiem, że farby olejne rozcieńczam benzyną lakową? To teraz mam pytanie do Was, w jakim celu np. kupuje się gotowe washe jeśli są farby olejne? Wybaczcie ale jeszcze nie ogarniam tej całej chemii i stąd moje pytania. Podobne efekty można uzyskiwać różnymi metodami. Najprostszą metodą jest kupić jakiś gotowy produkt ($), czasem warto doczytać, poeksperymentować i spróbować zrobić coś samemu. Można zainwestować kilka tysięcy w "profesjonalną" chemię, tylko warto się zastanowić i doczytać czy nie ma innego sposobu na to samo. Ilu modelarzy tyle technik. Do tego marketing producentów (każdy chce sprzedawać swoje produkty). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 12 Października 2015 Autor Share Napisano 12 Października 2015 Akurat przez miesiąc będę miał sporo czasu na oglądanie i czytanie więc podejmuję wyzwanie. ;) Dziś przyszedł mój pierwszy chiński aero! Żonie się spodobało ustrojstwo więc wysłała mi zdjęcie. ;) Tyle rzeczy ostatnio kupiłem a cały czas tyle do kupienia... ciekawe kiedy skończy jej się cierpliwość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 14 Października 2015 Share Napisano 14 Października 2015 Podobnym aero maluję do dziś. Różnica to tylko pojemność zbiornika na farbę - ja mam mniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 14 Października 2015 Autor Share Napisano 14 Października 2015 Znaczy da się! Bardzo mnie to cieszy. Mi się już po nocach śni co powinienem kupić jak wyjdę na wolność. A trochę tego jest bo mi się mini szlifierka wyśniła, farby olejne (rzeczywiście groszowa sprawa), benzyna lakowa, modelina/glina modelarska, pigmenty, ołówek srebrny itd. itd... Taki pech, że nie będę mógł uczestniczyć w lubelskich spotkaniach modelarskich.. bo impreza w ten weekend... :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaxiu Napisano 15 Października 2015 Share Napisano 15 Października 2015 Mam ten aerograf od roku - działa, miewa swoje kaprysy ale generalnie jestem z niego zadowolony . Zaopatrz się w dobry rozpuszczalnik (albo zrób go sam http://www.cybermodeler.com/tips/thinner.shtml) Bez Acrylic Flow Improver i Acrylic Fluid Retarder się zamęczysz przy malowaniu (wystarczają na bardzo długo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 15 Października 2015 Autor Share Napisano 15 Października 2015 Opóźniacz mam, wamodowy. A ten flow improver to co to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaxiu Napisano 15 Października 2015 Share Napisano 15 Października 2015 Zmniejsza napięcie powierzchniowe - niektórzy dają zamiast niego płyn do naczyń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 19 Października 2015 Autor Share Napisano 19 Października 2015 Kupuję (a właściwie dostaję i o niczym nie wiem) kompresor as-186 (jeśli nie polecicie jeszcze cichszego), powiedzcie mi tylko jakim wężykiem połączę mój aero (ww.) z tym kompresorem. Linki mile widziane. Skręca mnie już z tego nicnierobienia. Już bym ruszył dalej z tą Helą! :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipa Napisano 20 Października 2015 Share Napisano 20 Października 2015 Twój aerograf wygląda na identyczny jak mój. Pierwszy jaki kupiłem i eksploatuje już drugi egzemplarz(w pierwszym ukręciłem dysze tym kluczykiem więc jak go rozbierasz i składasz do czyszczenia to ostrożnie). Przy odrobinie wprawy można się podpisać. Będziesz miał masę radochy przy malowaniu ;) (i nerwów ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 20 Października 2015 Share Napisano 20 Października 2015 I radzę delikatnie dokrecać osłonę dyszy bo mi uszczelka poszła. Próbowałem załatać taśmą teflonową ale to już nie było to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaxiu Napisano 22 Października 2015 Share Napisano 22 Października 2015 Tak na uszczelkę pod kaprurkiem dyszy trzeba mega ueazac. Mi też poszła, mimo, że o aero dbam bardziej niż o żonę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 25 Października 2015 Autor Share Napisano 25 Października 2015 Tak na uszczelkę pod kaprurkiem dyszy trzeba mega ueazac. Mi też poszła, mimo, że o aero dbam bardziej niż o żonę ;) Żona o tym wie? Dzięki Panowie za rady. Jeszcze jakieś 2 tygodnie i działam z Helą. Mam już kilka pomysłów, jestem zmotywowany do zrobienia fajnego, wiernego oryginałowi modelu, a co wyjdzie to się zobaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 1 Listopada 2015 Autor Share Napisano 1 Listopada 2015 I'm back! Rozstawiam swój niestety mobilny kram: Lada dzień zdjęcia z postępów prac. Tymczasem prezentuję nowy sprzęt. ;) Chyba klasyk dla początkującego czyli TG130 + AS-186: W związku ze wznowieniem prac chcę zrobić jeszcze jakieś zakupy, jakie polecacie metalizery (gąski, linki holownicze, elementy metalowe w narzędziach/narzędzia)? Gąsienice np. malowałem wg instrukcji Tamiyi chyba Chrome Silver i wyglądają tragicznie, przemaluję je więc. Co jeszcze może mi się przydać przy budowie tego modelu i jakie "uniwersalne" washe i pigmenty możecie polecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 1 Listopada 2015 Share Napisano 1 Listopada 2015 Gąski maluję Tamiya XF-84 Dark Iron a potem jak dochodzą pigmenty to jest ok. Natomiast na krawędzie gąsienic daję Natural steel z Vallejo. Mam wash dark brown z MiG oraz ich pigmenty od samego początku. Skleiłem już z dziesięć modeli i jeszcze są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knjaz Napisano 1 Listopada 2015 Share Napisano 1 Listopada 2015 Jak oceniasz ten kompresor? Trzyma stałe ciśnienie? Ja kupiłem Stanleya i mam pewien problem - na zegarze pokazuje mi np. 2bary, a jak nacisnę na spust to spada do ok 1,3 - 1,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 1 Listopada 2015 Share Napisano 1 Listopada 2015 Mam taki sam. Działa i ciśnienie mu nie spada jednocześnie podnosząc je właścicielowi ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 2 Listopada 2015 Autor Share Napisano 2 Listopada 2015 Robiłem wczoraj jedynie próby na sucho, jeszcze nie malowałem. Ale na razie ciśnienie trzyma bardzo dobrze (wszystko szczelne nawet bez taśmy teflonowej bo nie miałem), wszystko jest w jak najlepszym porządku. Nabija jakoś do 4,1 i jak spada do 3,0 to dobija od nowa. Dzięki bazylms za info, ten dark brown z miga zamówiłem też już wcześniej a z gąskami coś pokombinuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kerm Napisano 2 Listopada 2015 Autor Share Napisano 2 Listopada 2015 No i pierwsze koty za płoty, pierwsze śliwki robaczywki itd. Pierwsze próby z aero za mną. Nieśmiało chciałem zabrać się za preshading i.. chyba mi nie wyszło... ;) Użyłem chyba zbyt mocno rozcieńczonej farby (flat black). Panowie, jak to teraz zmyć?! W jakich proporcjach rozcieńczacie farbki Tamiya? Jutro planuję drugie podejście, pomóżcie... ;) Kolejna kwestia - po malowaniu pod zbiorniczkiem aerografu po przepłukaniu (thinnerem i drugi raz benzyną lakową) i tak pozostają drobinki farby i boję się, że zapchają aero. Jak je usuwacie? Są też pozytywy dzisiejszego dnia, wyszlifowana i zapodkładowana lufa: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smoker Napisano 2 Listopada 2015 Share Napisano 2 Listopada 2015 Ja rozcieńczam tamiyę tak 50%, może malujesz po prostu za wysokim ciśnieniem, tak nie więcej niż 2 atmosfery powinieneś ustawić, no i trzeba poćwiczyć bo malowanie aero nie jest łatwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek 80 Napisano 2 Listopada 2015 Share Napisano 2 Listopada 2015 Kolejna kwestia - po malowaniu pod zbiorniczkiem aerografu po przepłukaniu (thinnerem i drugi raz benzyną lakową) i tak pozostają drobinki farby i boję się, że zapchają aero. Jak je usuwacie? Nie wiem jakimi farbami malowałeś ale benzyna lakowa nie jest dobra do mycia aerografu. Jak nie jesteś w stanie go doczyścić to go rozbierz,weź pędzelek,dedykowany rozcieńczalnik(jak akryle to woda) i go umyj,powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.