Skocz do zawartości

Rampa towarowa i torowisko 1:35


tu_es

Rekomendowane odpowiedzi

Tu masz fotkę z umiejscowieniem semafora.

132939.jpg

Jednak moim zdaniem ten przypadek to jest tor przejezdny a nie tor ślepy zakończony kozłem oporowym. Natomiast żurawie wodne były raczej stawiane przy torach głównych i dodatkowych. na torze bocznym i do tego ślepym nie widziałem żurawia.

Myślę że było by za gęsto jak byś umieścił jeszcze semafor i żurawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 180
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeżeli przy rampie będzie stał tabor (wagon) luzem , to uważam że przede wszystkim przed skrzyżowaniem powinna się znaleźć na torze wykolejnica.

Przed kozłem oporowym lub na nim , dobrze byłoby umieścić wskaźnik Z1 (tablica / latarnia).

Co do semafora i żurawia wodnego to jw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok już na necie znalazłem jak wygląda wykolejnica i wskaźnik Z1 w formie tablicy. Teraz musiałbym znaleźć takie elementy w mojej skali. Kojarzę coś, że gdzieś w jakimś zestawie widziałem takie znaki kolejowe :/ tylko pamięć jest zawodna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę późno ale sam układ dioramy za cholerę mi się NIE podoba.

Zamiast tego krzyżaka trzeba było położyć równoległy tor - miałbyś rozsądne miejsce i na pompę i na semafor.

 

Tu masz fotkę z umiejscowieniem semafora.

132939.jpg

.

 

Swoją drogą ciekaw jestem czy był widoczny ten semafor z poziomu kabiny......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiem. Zostałem o tym uświadomiony. Myślałem o poprawce, ale że sam robiłem podłoże to jest to baaaardzo mocno poklejone. Przeróbka mogłaby zniszczyć szyny a nie mam ich w zapasie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiem. Zostałem o tym uświadomiony. Myślałem o poprawce, ale że sam robiłem podłoże to jest to baaaardzo mocno poklejone. Przeróbka mogłaby zniszczyć szyny a nie mam ich w zapasie :/

 

Kumam, masz nauczkę na przyszłość .............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Koledzy....daliście mi zagwostkę nad którą myślę i myślę. Może faktycznie puściłbym drugi równoległy tor (bez krzyżaka już), który to byłby położony na całej długości makiety. Czy tak jak na zdjęciach mogłaby być zachowana odległość między obydwoma torami? Pewnie nie byłyby na jednej wysokości, ale byłoby chyba bardziej prawidłowo.

 

Wersja 1. Mógłbym postawić coś z tych dwóch elementów między torami? Oczywiście z zachowaniem odległości dla pociągów :

 

743736d93f0f7042med.jpg

 

Wersja 2 - wtedy pewnie jakiś element zmieściłby się z przodu nowego toru :

 

85e334944f77e61bmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ...jak ta kropla...

 

 

========================

 

Załamka...tyle pracy...miny dzieci i "Tato co Ty robisz"

Ale to nic...idzie ku nowemu...

 

Pytanie - aby za dużo już nie nakładać warstw kamyczków to czym mogę przykleić styrodur do podłoża drewniano-klejowego? No i potem czym do styroduru przykleić elementy plastikowe i kamyczki? Jaki klej się do tego nada?

 

W miejscu starych torów w poprzek - może być przejazd ?

 

9d6f1904ee6bf1d9med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tak jak na zdjęciach mogłaby być zachowana odległość między obydwoma torami? Pewnie nie byłyby na jednej wysokości, ale byłoby chyba bardziej prawidłowo.

Minimalna odległość pomiędzy osiami obu torów to 3,75m (czyli w skali 1/35 ok.11cm), zaś w przypadku "międzytorzy, gdzie przewiduje się ustawienie stałych sygnałów, słupów sieci oświetleniowej lub energetycznej " to 4,75m (13,5cm x skali 1/35)

zal1-4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę zima za oknem a na kolei przebudowy i modernizacje w pełni . A nie myślałeś czasem żeby zrobić taką ręczną zwrotnicę na ten boczny tor, to na pewno będzie lepsze jak przejazd . Dzialaj dalej jesteś pod obserwacją . Pozdrawiam A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za podpowiedź, ale nie skorzystam tym razem To już za dużo zmian, a po drugie nie mogę namierzyć w 1:35 takiej zwrotnicy. Niestety nie mam materiałów na taką przeróbkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator

no zwrotnica przerasta temat, przerabiałem, gdyby zgodznie z wymiarami to mieści się na ponad 70 cm ... i masa przerabiania bo praktycznie każdy podkłąd jest nny ( chodzi o mocowanie szyn itd)

ale tor przelotowy jak najbardziej.

Widziałeś linka na pw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.