Skocz do zawartości

Nowości lotnicze 2016 - 1:48


karambolis8

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 765
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No nie wiem, może. Modelarze sobie radzą ze szwami bez problemu. Ale na pewno idzie za tym trudność w czystym sklejeniu, jak nie będzie idealnie spasowane to będzie tragicznie to wyglądało. Troche się to kłuci z łatwością sklejania którą AMK się tak chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka innowacja, trochę na siłę i przekombinowana, ale może się mylę.

Jeśli spasowanie będzie OK., to nie widzę problemów z klejeniem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja im więcej o tym myślę tym bardziej jestem przekonany, że to trochę taka sztuka dla sztuki.

Nie widzę możliwości przyklejenia tego Tamiya ETC, bo bankowo uszkodzi się krawędź szkła.

Ponoć klej PVA po nałożeniu można zmyć wodą (zanim zaschnie), więc może tak się da to skleić, żeby żadnych śladów kleju nie było na szybce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz dziwaczniejsze te podziały technologiczne TT, a wszystko tylko dlatego, żeby było taniej.

Nie potrafię naprawdę zrozumieć czym kierowali się projektanci, dzieląc korpus Sidewindera na 4 części...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafię naprawdę zrozumieć czym kierowali się projektanci, dzieląc korpus Sidewindera na 4 części...

Nie wiem ,może oglądałeś inny inbox, bo ja zobaczyłem korpus podzielony na 2 części, a wszystkich elementów w sumie 5/rakietę.

A tak poważnie, jeżeli te elementy będą perfekt dopasowane, to moim zdaniem jest to lepsze rozwiązanie niż korpus jednoelementowy z milimetrowym przesunięciem połówek po długości, gdzie ani szpachlować schodka ani go szlifować nie ma sensu. Piszę to jako sklejacz wykorzystujący zazwyczaj to co w pudle, jeszcze nie kupowałem żywicznego uzbrojenia. Odnoszę się tym samym na przykład do A-10 Italeri, gdzie sidewindery mają taki zręb po długości , przynajmniej w moim egzemplarzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie porównujemy tego modelu do jakiegoś gniota Italeri, tylko do najlepszych modeli na rynku.

Zobacz, okazuje się, że można odlać bardziej skomplikowaną rakietę niż Sidewinder w całości, do tego o jakości zbliżonej do uzbrojenia żywicznego Eduarda:

 

missiles.jpg

 

Da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam (bo tego na zdjęciach nie widać), że chodzi o to, żeby z jednego korpusu zrobić dwa rodzaje Sidewinderów.

Dlatego oddzielnie jest głowica, a jak podejrzewam, tylne powierzchnie sterowe też są tam oddzielnie, inne dla wersji L/M i inne dla chyba E.

 

394.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to Su-34, to pozycja obowiązkowa i zamawiam w ciemno jak tylko się pojawi w zapowiedziach u mojego krajowego dostawcy nr 1.

 

Zgadza się, z ust mnie to Kolega wyjął. Co do Suczek to przewiduję Kinetica, jak jest Su-33, to i będą 27; 30; 35. Prorok ze mnie taki trochę, ale.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie...

Czyli dobrze przewidywaliśmy, że ta "niezwykła" owiewka to rama i oddzielnie szkło.

 

PO CO ?

 

Żeby było coś nowego, żeby jakoś się wyróżnić na tle innych.

Nie ważne czy ma to sens czy nie.

Moim zdaniem ten pomysł jest chybiony, nie dość że będzie trudno przykleić te szybki (o ile AMK czegoś nie wymyśli, może jakieś rowki w ramie), to jeszcze sama owiewka niekoniecznie będzie dzięki temu lepiej wyglądać.

Takie trochę marketingowe bicie piany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wreszcie...

Czyli dobrze przewidywaliśmy, że ta "niezwykła" owiewka to rama i oddzielnie szkło.

 

PO CO ?

 

Żeby było coś nowego, żeby jakoś się wyróżnić na tle innych.

Nie ważne czy ma to sens czy nie.

Moim zdaniem ten pomysł jest chybiony, nie dość że będzie trudno przykleić te szybki (o ile AMK czegoś nie wymyśli, może jakieś rowki w ramie), to jeszcze sama owiewka niekoniecznie będzie dzięki temu lepiej wyglądać.

Takie trochę marketingowe bicie piany.

 

No chyba, że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Brak ramek na szybkach i ich zwężający się (jakby stożkowaty) kształt pozwalają odlewać je "w pionie", czyli tak, że każdy koniec (przód i tył szkła) jest skierowany w stronę odpowiedniej połówki formy. Wtedy zagłębienie w jednej połówce formy kształtuje zewnętrzną stronę, a "trzpień" w drugiej - wnętrze szkiełka. Ewentualne nadlewki wychodziłyby na krawędziach elementu. Być może taki mają pomysł...

 

Też sądzę, że o to skośnym chodzi chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.