cooper69 Napisano 19 Lutego 2016 Share Napisano 19 Lutego 2016 ja ostatnio spawy robię stępioną igłą lekarską 0,5 po wykonaniu dziabania można je stonować punktowym polaniem klejem - najlepiej się nada klej typu extra thin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 21 Lutego 2016 Autor Share Napisano 21 Lutego 2016 Dzięki za podpowiedzi - spróbuję jeszcze powalczyć, ale nie wiem ile się uda zwaloryzować Próbowałem ostatnio ukręcić jakąś linę, ale raz, że za krótka, dwa, to nie mam żadnych oczek i są z tego samego kabla, a trzy, to nie wiem, czy nie wyszła za gruba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 21 Lutego 2016 Share Napisano 21 Lutego 2016 szczerze to wyszła bardzo słabo. Uchwyty to drut wklej w wywiercone otwory, zagnij końce i gotowe Nie musisz jej układać od linijki. Możesz też ciepnąć ją np. z jednego wieszaka przez tylną płytę na błotnik - zniknie problem długości ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 22 Lutego 2016 Autor Share Napisano 22 Lutego 2016 Za gruby i zbyt twardy drut... poszła do recyklingu, będą z niej sprężyny do błotników :P Zrobimy nową Wczoraj dorobiłem jeszcze hak i wyszedł bardzo przyzwoicie - jak na zdjęciu :P Nie wiem cały czas co zrobić z tą szczeliną przy przednim łączeniu dolnej i górnej części kadłuba - czy tam był widoczny spaw? Na pewno powinna być jakaś widoczna linia i boję się, że gdy zaklajstruję to szpachlówka, to ją zgubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 22 Lutego 2016 Share Napisano 22 Lutego 2016 Ja ostatnio liny kupuję z Eureki - nie trzeba się męczyć. Co do przodu kadłuba to tam jest spaw - zdjęcie z Prime portal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 24 Lutego 2016 Autor Share Napisano 24 Lutego 2016 Zmontowałem sobie kawałek plastiku, na którym wykonałem testowy spaw z masy dwuskładnikowej Technicolor (z Castoramy, coś w rodzaju Poxiliny). Zdjęcia robione na świeżo - teraz, jak przysycha, wygląda nieco lepiej, bo się nie błyszczy, ale akumulatorki w aparacie zdechły :P Jak to Waszym zdaniem wygląda? Nada się? Na pewno powinien być nieco węższy - mniej więcej o połowę :P Spróbuję też przeszlifować jak wyschnie i zobaczyć jaki będzie efekt. EDIT: teraz także widzę, że spawy muszę rzeźbić na nieco przyschniętej masie - wychodzi lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 24 Lutego 2016 Share Napisano 24 Lutego 2016 Ja w takich wypadkach używam dissolved putty z Mr. hobby - czyli płynna szpachlę, która pomaga mi uzupełnić takie niespodzianki. Co do spawu, to na zdjęciu widać, że jest on subtelny i nie wiem, czy opłaca się go na siłę odtwarzać. Chyba, że jesteś merytorycznym masochistą to śmiało działaj ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 25 Lutego 2016 Autor Share Napisano 25 Lutego 2016 Ja w takich wypadkach używam dissolved putty z Mr. hobby - czyli płynna szpachlę, która pomaga mi uzupełnić takie niespodzianki. Co do spawu, to na zdjęciu widać, że jest on subtelny i nie wiem, czy opłaca się go na siłę odtwarzać. Chyba, że jesteś merytorycznym masochistą to śmiało działaj ;) Dissolved putty niestety nie posiadam, a zakupy już poszły - muszę "obgonić" tym, co mam Co do mojego pogłębiającego się masochizmu to kolega Messer mocno się do tego przyczynia Ale nie jest to takie złe - normalnie zrobiłbym ten model pewnie z pudła, a tak zawsze czegoś nowego się człowiek nauczy :P Generalnie chcę po prostu załatać tą szparę, a przy okazji zrobić na tym spaw Już po wykonaniu zdjęcia popracowałem jeszcze nad tą masą i jest dużo lepiej, choć spaw jest jeszcze trochę zbyt gruby. Dziś czeka mnie chyba i tak wycieczka do plastycznego, więc jeśli znajdę tam milliput, to zakupię, a jeśli nie, to będę próbował tą "poxiliną" od Technicolor'a. Co do malowania, o którym myślę coraz częściej, to widziałem bardzo ciekawą technikę na YouTube u kolesia o ksywie Panzerkiel13. Używa on w zasadzie tylko dwóch technik: na gotową, lakierowaną farbę bazową kładzie dwa washe (ciemny, potem jasny), a następnie rozjaśnienia i cienie robi olejnymi pastelami artystycznymi. Wygląda to naprawdę nieźle i jako, że nie mam aerografu i szans na zrobienie CM, to chyba spróbuję swoich sił właśnie w tym sposobem Jakby ktoś był zainteresowany filmami: Generalnie gościa momentami ciężko się słucha, ale myślę, że dla tego efektu końcowego warto :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 25 Lutego 2016 Share Napisano 25 Lutego 2016 Spaw spróbuj zrobić sposobem, o którym Ci wcześniej pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 25 Lutego 2016 Share Napisano 25 Lutego 2016 Sklej punktowo szczelinę klejem.Zaszpachluj - http://www.mojehobby.pl/products/Basic-Type-Putty.html i dopiero dorób spaw. Spaw nadal polecam z wyciągniętej ramki. Co do mojego pogłębiającego się masochizmu to kolega Messer mocno się do tego przyczynia Ale nie jest to takie złe... . "Ja już gdzieś to słyszałem" Tu Masz oryginalny spaw na wersji ausf.D. To tak apropo "masochizmu". http://waralbum.ru/wp-content/uploads/2013/10/Panzerkampfwagen-IV2.jpg Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 25 Lutego 2016 Autor Share Napisano 25 Lutego 2016 Spaw spróbuj zrobić sposobem, o którym Ci wcześniej pisałem. Nie za bardzo się da - tam obecnie jest dziura, więc co mam tą igłą tam topic? Sklej punktowo szczelinę klejem.Zaszpachluj - http://www.mojehobby.pl/products/Basic-Type-Putty.html i dopiero dorób spaw. Spaw nadal polecam z wyciągniętej ramki. Szpachlówkę mam z Tamki, tyle że White, a nie Basic. Tylko kurcze ona jest dosyć płynna, a miejsce jest takie, że ciężko ją precyzyjne zaaplikować. Boję się, że uciapię wszystko wkoło :P Oryginalny spaw z tego zdjęcia od Ciebie jest... w zasadzie to prawie go nie ma :P Nie dziwi mnie to specjalnie, bo miejsce jest takie, że pewnie od środka jest konkretnie pospawane + jakieś wsporniki w kącie. Może bym tą Tamiya Putty White po prostu czymś rozcieńczył i zalał tę szczelinę? Czym można ją rozpuścić z takich łatwiej dostępnych środków? Wiem, że Leveling Thinnery i inne cuda tego pokroju dają radę, ale nie posiadam. Wamod mam, do olejnych, nitro w garażu też się znajdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irgr Napisano 25 Lutego 2016 Share Napisano 25 Lutego 2016 W Kielcach powinien gdzieś jeszcze być sklep z grami bitewnymi. Poszukaj go i kup Green Stuff, najlepszy sposób na spawy jak ten. Niezbyt drogi, a jest dosyć uniwersalny i starczy na wiele modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 25 Lutego 2016 Share Napisano 25 Lutego 2016 Spaw spróbuj zrobić sposobem, o którym Ci wcześniej pisałem. Nie za bardzo się da - tam obecnie jest dziura, więc co mam tą igłą tam topic? Wyciągnij kawałek ramki nad świeczką i zatkaj nim pierw szczelinę. Potem naklej taki sam kawałek i jak już złapie klej rozgnieć zmodyfikowaną igłą na kształt spawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 25 Lutego 2016 Autor Share Napisano 25 Lutego 2016 Hmm a czy klej w tym miejscu potem, po malowaniu, nie będzie się świecił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 25 Lutego 2016 Share Napisano 25 Lutego 2016 Nieźle trolujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 25 Lutego 2016 Share Napisano 25 Lutego 2016 Nieźle trolujesz I chyba nie wstydzi się tego. Ja jestem pod wrażeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 25 Lutego 2016 Share Napisano 25 Lutego 2016 W szparę wklej kawałek HIPS025 płyty z polistyrenu 0,25 lub coś w tym rodzaju. http://www.mojehobby.pl/products/Plyta-z-utwardzonego-polistyrenu-200x330x0-25-1szt.html Po wyschnięciu nadmiar zetniesz, wyszlifujesz i będzie OK.Na to oczywiście spaw. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 25 Lutego 2016 Autor Share Napisano 25 Lutego 2016 Nieźle trolujesz Trolla to ja tu widzę tylko jednego, w dodatku wyjątkowo natarczywego: Nieźle trolujesz I chyba nie wstydzi się tego. Ja jestem pod wrażeniem. Cóż, niektórzy już tak mają, że zawsze muszą dorzucić swoje trzy grosze, choć te nie wnoszą kompletnie nic konstruktywnego do dyskusji. W szparę wklej kawałek HIPS025 płyty z polistyrenu 0,25 lub coś w tym rodzaju.http://www.mojehobby.pl/products/Plyta-z-utwardzonego-polistyrenu-200x330x0-25-1szt.html Po wyschnięciu nadmiar zetniesz, wyszlifujesz i będzie OK.Na to oczywiście spaw. Pozdrawiam Krzysztof Spoko, mam takie płytki, ale chyba zostanie szpachla. Zobaczę jak się uda to wyprowadzić i wtedy zadecyduję co ze spawem, bo jest on naprawdę bardzo słabo widoczny na zdjęciach - nie chciałbym przedobrzyć jakimś ruskim zgrzewem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 21 Marca 2016 Autor Share Napisano 21 Marca 2016 Bardzo powoli do przodu... trochę jeszcze podłubałem - zaszpachlowałem łączenie wanny z przodu, dorobiłem sprężynki błotników z przodu i z tyłu, poprawiłem umiejscowienie granatów dymnych oraz dokleiłem im łańcuszki, dorobiłem hak wraz z bolcem i łańcuszkiem i przykleiłem resztę bambetli na wóz. Chciałem te dodatki typu łopaty itp. dokleić po malowaniu, ale stwierdziłem że już potem nie chcę z tym walczyć - spróbuję je pomalować już zamontowane. Z klejeniem już powoli finito - następny etap: podkład DupliColor w sprayu. Zobaczymy jak wyjdzie A potem chyba najtrudniejsze, czyli gładkie malowanie farbą bazową z pędzla.. Mam dwa pytania 1) czy antenę (z rozciągniętej ramki) wkleić i pomalować również przed podkładem? Obawiałem się, że będzie zbyt gruba po położeniu 2-3 warstw (podkład + potem baza), dlatego jeszcze jej nie wkleiłem. 2) gdzie można w wersji ausf. D umieścić zapasowe koła? Wiem, że w późniejszych wersjach były mocowane z po bokach komory silnika i/lub, wraz z zapasowymi gąskami, z przodu pojazdu. Ale czy w tej wcześniejszej wersji też można je tam umieścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 22 Marca 2016 Share Napisano 22 Marca 2016 Tak, tam powinien być spaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 22 Marca 2016 Autor Share Napisano 22 Marca 2016 Nie jestem pewien, ale z przodu tam gdzie zaszpachlowałeś, powinien się jeszcze pojawić spaw łączenia wanny z kadłubem. Ale sprawdź to jeszcze dokładnie. Tak - nieco wcześniej (chyba na poprzedniej stronie) o tym pisaliśmy, ale patrząc na fotki "w realu" to jest on bardzo delikatny - na tyle delikatny, że w tej skali ciężko by mi go było odtworzyć, więc pominąłem. Muszę jeszcze doczyścić trochę ten przód - mam spory problem z klejeniem CA, wszędzie się małpa rozlewa. Chyba muszę nabyć taki w żelu. Czy ktoś może doradzić w tych dwóch sprawach? Mam dwa pytania 1) czy antenę (z rozciągniętej ramki) wkleić i pomalować również przed podkładem? Obawiałem się, że będzie zbyt gruba po położeniu 2-3 warstw (podkład + potem baza), dlatego jeszcze jej nie wkleiłem. 2) gdzie można w wersji ausf. D umieścić zapasowe koła? Wiem, że w późniejszych wersjach były mocowane z po bokach komory silnika i/lub, wraz z zapasowymi gąskami, z przodu pojazdu. Ale czy w tej wcześniejszej wersji też można je tam umieścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 22 Marca 2016 Share Napisano 22 Marca 2016 Pisałem już o tym, ale ponawiam : Wsporniki (trójkąty) na błotniku nie istniały w wersji ausf.D. Część w modelu C-1. Z tyłu słabo zaszpachlowana szpara na lewym napinaczu koła - ostatnia fotka. Zapas fabrycznie montowany od wersji "E" wrzesień 1940. Od tej daty zapas mocowany na wszystkich wozach w różnych miejscach. Zapas na dziwnym miejscu to efekt modyfikacji polowej na wczesnej "D". *Fotka - Pz.Kpfw.IV ausf.D z Panzer-Regiment 8, 10 Panzer-Division - podczas inwazji na Francję - koło jezdne zapasowe z boku od strony strzelca.(dosłownie na wizjerze bocznym strzelca.) *Firefly Collection 5 str.25 Mocowanie identyczne jak tej maszyny z Francji z tym tylko że to wersja późna "D". http://www.modelersalliance.com/gallery/albums/userpics/10669/Tauch_Panzer_IV_D_E_book_review__IIV.jpeg Atak na Francję maj 1940 kapitulacja w czerwcu 1940. Dlatego piszę że to modyfikacja polowa. Koszty niewielkie. Wymień lufę strzelca na produkt RB-Model 35B39 Lufa 7,92 mm MG34 http://www.mojehobby.pl/products/7-92mm-MG34.html za jednym razem do wieży - RB-Model 35B38 Lufa 7,92 mm MG34 wersja czołgowa. http://www.mojehobby.pl/products/7-92mm-MG34Wersja-czolgowa2-sztuki.html no i antenę RB-Model 35A02 Antena 2m do różnych pojazdów militarnych http://www.mojehobby.pl/products/2m-antenado-roznych-pojazdow-militarnych.html z podstawką pod nią RB-Model 35A15 http://www.mojehobby.pl/products/Niemiecka-podstawa-antenyuzywana-na-czolgach-podczas-II-WS.html Polecam firmę RB bo jest tania. CA koniecznie kup jako gęsty (żel). Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 22 Marca 2016 Autor Share Napisano 22 Marca 2016 Dzięki za informacje odnośnie kół zapasowych - w takim razie raczej odpuszczę. Antenę mam wyciągniętą z ramki (uważam, że wyszła bardzo fajnie), jednak na razie nie kleję - dopiero po podkładzie, aby finalnie nie była ona zbyt gruba i żeby przy malowaniu nie uszkodzić. Lufy już też zostają - koszt przesyłki większy niż koszt części, a niedawno realizowałem już zamówienie ;/ Zgapiłem, mogłem zakupić ;< Napinacz tylnego koła do poprawek - też to wyłapałem na zdjęciach i już właśnie zaszpachlowałem Wsporniki błotników niestety też muszą zostać - mocno mi klej złapał, kiedy próbowałem zdemontować jeden z nich to zostają paskudne ślady na kratkowanym błotniku, które niestety ciężko poprawić. Wolę zostawić drobne "s-f", niż zostawić takie babolce. Przy następnym modelu (M26A1 Pershing) się poprawię Tym bardziej, że np. lufę ma sklejaną z dwóch połówek, a wszystkich części jest w tym pudełku "z milion" No nic, w takim razie powoli podkładuję sprzęta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thor Napisano 28 Marca 2016 Autor Share Napisano 28 Marca 2016 Po poprawkach wreszcie kolejny - podkład. Model dostał szarym podkładem do zderzaków DupliColor w sprayu. Powierzchnia wydaje się być bardzo gładka (niczym oryginalny plastik), detale nie są pozalewane. Poszły 3 warstwy - pierwsza była chyba nieco za gruba (moje pierwsze malowanie), ale przy kolejnych dwóch już wyczułem odległość i szybkość machania łapą. Są drobne niedomalunki, ale przy takiej dyszy ciężko poprawić tak małe miejsca. Stwierdziłem, że baza malowana z pędzla (wiem.. ;/) powinna to przykryć. Oceńcie sami: Teraz na tydzień odstawka - wyjeżdżam w delegację za granicę, a model zostaje w domu. Pewnie mógłbym wziąć ze sobą i coś pobazgrać, ale na bank w hotelu nie będzie dobrego światła. Z resztą - jakbym na lotnisku powiedział, że mam czołg w walizce, to mogłoby być ciekawie Nie mam ochoty na 'osobistą' :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 29 Marca 2016 Share Napisano 29 Marca 2016 Nawiercić lufę km w kadłubie. Wieżowego nie widać ale zdaje się że też trzeba by go rozwiercić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.