Mikele Napisano 16 Kwietnia 2016 Share Napisano 16 Kwietnia 2016 Kojarzycie może jakiś link do wskazówek odnośnie używania aero? Temat rzeka, a pytanie ogólne. ;) W skrócie to niskie ciśnienie, mocno rozrobiona farba i mały skok iglicy. Ale to dobrze działa przy akrylach Tamiyi i Gunze. O innych farbach się nie wypowiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 16 Kwietnia 2016 Share Napisano 16 Kwietnia 2016 No właśnie muszę pokombinować jeszcze z ustawieniem aerografu. Kojarzycie może jakiś link do wskazówek odnośnie używania aero? Pytanie jak chcesz malować. Jeśli będziesz bawić się w jakieś efekty preshadingu, cieniowanie, modulacje, to zdecydowanie musisz nauczyć się malować przezroczystymi warstwami i wąskim strumieniem. Przy odpowiednim ciśnieniu i farbie (ja używam tylko Gunze C i H oraz akrylowej Tamki) możesz malować kreski nawet poniżej 1 milimetra grubości, po prostu pełna kontrola nad tym co robisz. Z tego co tutaj już wiele osób pisało, żadne farby nie umywają się do tych dwóch marek, więc zachęcam gorąco do używania właśnie ich, oraz dedykowanego rozpuszczalnika, najlepiej Leveling Thinnera. No i stosunkowo niskie ciśnienie, ja czasami maluję nawet poniżej 0,5 atmosfery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 16 Kwietnia 2016 Share Napisano 16 Kwietnia 2016 Fajna relacja. Fajnie pokazane szpachlowania. Kokpit trochę słabo pomalowałeś, a szkło masz przejrzyste ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erkamo Napisano 17 Kwietnia 2016 Share Napisano 17 Kwietnia 2016 Cały warsztat prowadzony wzorowo, temat fajny, bo stosunkowo rzadki, ale komore koła przedniego potraktowałeś po macoszemu. Ani żeberka, ani kabelka, siłowniczka czy czegoś w tym rodzaju? Wiem, że w gablotce i tak nie widać, ale...kokpitu też nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittt78 Napisano 17 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 17 Kwietnia 2016 Pewnie bym coś zmajstrował w przedniej wnęce podwozia ale ciężko strasznie o jakieś sensowne zdjęcia czy rysunki detali tego dość egzotycznego samolotu. Poza tym przyjdzie jeszcze czas na waloryzacje. Narazie zbieram doświadczenie i uczę się czytając Wasze relacje:))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittt78 Napisano 18 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2016 Jakimi farbami malujesz że masz takie problemy z aerografem?Malując na bardzo niskim ciśnieniu (0,5-0,7 atmosfery) przy rzadkiej farbie uzyskasz transparentne warstwy farby i nie ma szansy żeby coś zalać. Używaj farb Gunze albo Tamiya i problem sam się rozwiąże. no właśnie chyba problem polega na tym, że ciśnienie za duże było. Nie mam jeszcze wyczucia co do gęstości farby, a akryl strasznie szybko schnie w dyszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 18 Kwietnia 2016 Share Napisano 18 Kwietnia 2016 Przesiądź się na Gunze + Leveling Thinner i problem zasychającej dyszy zniknie. Najprzyjemniejsze farby do malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittt78 Napisano 18 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2016 (edytowane) Po umyciu modelu i wysuszeniu przyszła pora na chlapniecie podkładu. Poczytałem trochę i postanowiłem użyć emalii bo podobno lepiej nadaje się na podkład. Miałem jakiegoś szarego Humbrola więc raz kozie śmierć. Podkład ujawnił kilka miejsc do doszlifowania, więc po wyschnięciu poszedł papier ścierny w ruch. Po przygotowaniu powierzchni przyszedł czas na kolejną nową dla mnie czynność czyli pre shading. Znalazłem czarny Humbrol ale postanowiłem dodać do niego trochę szarego i tym spróbowałem malowania. Chyba z przejęcia łapa mi się trzęsła Malowanie prostych linii jeszcze przede mną. Aero czasem mi postanowił podczas tego malowania spłatać figla i się przypychał albo wystrzelił farbą. Kumpel podpowiedział mi, że to chyba wina starej czarnej farby i stąd te gródki na modelu. Możliwe, bo ta puszka ma z 15 lat choć farba w środku wyglądała okej. na żywo ten czarny nie wygląda tak mocno, ale i tak sie zastanawiam czy nie przesadziłem... Edytowane 18 Kwietnia 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittt78 Napisano 18 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2016 Przesiądź się na Gunze + Leveling Thinner i problem zasychającej dyszy zniknie. Najprzyjemniejsze farby do malowania. Dzięki za podpowiedź ) to będzie mój kolejny zakup, przy kolejnych modelach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 18 Kwietnia 2016 Share Napisano 18 Kwietnia 2016 Trochę gruby ten preshading, ale ja bym go już zostawił. Kupisz Gunze, to potrenujesz malowanie cienką kreską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 18 Kwietnia 2016 Share Napisano 18 Kwietnia 2016 No bo ciśnienie, przy 2 atmosferach też mi tak wychodziło. Odkrycie pokrętła zmiany ciśnienia na kompresorze to w przypadku mojego modelarstwa było jak odkrycie ognia w historii ludzkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittt78 Napisano 18 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2016 No bo ciśnienie, przy 2 atmosferach też mi tak wychodziło. Odkrycie pokrętła zmiany ciśnienia na kompresorze to w przypadku mojego modelarstwa było jak odkrycie ognia w historii ludzkości. Ok. Sprawdziłem. Chyba jesteśmy z tego samego plemienia:))) Rozumiem, że to za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 18 Kwietnia 2016 Share Napisano 18 Kwietnia 2016 łooo Panie, dobrze, że ci aerografu nie urwało ja czasem na takim ciśnieniu nakładam podkład ze starego Azteca z rozjechaną dyszą 0,5. Dwa pociągnięcia i cały model pomalowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 18 Kwietnia 2016 Share Napisano 18 Kwietnia 2016 Do linii preshadingu to jakieś 5-6 razy za dużo. Ale od razu mówię, nie męcz się z tą starą farbą, kup coś Tamki albo Gunze i dopiero tym rób preshading (ale to już w następnym modelu), przy ciśnieniu dosłownie 0,4-0,5 atmosfery (kwestia wyczucia, czasami używam niższego ciśnienia) będziesz rysować kreseczki jak ołówkiem, o ile będzie taka potrzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittt78 Napisano 18 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 18 Kwietnia 2016 Teraz mam pytanie bo nie ogarniam jeszcze tematu. W jakiej kolejności nakładać kamo??? Farbki już niestety kupiłem. Będę malował emaliami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 18 Kwietnia 2016 Share Napisano 18 Kwietnia 2016 Z reguły zaleca się malowanie od najjaśniejszego do najciemniejszego koloru. Ja bym chyba machnął najpierw spód, potem piaskowy, zielony i brązowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Focus Napisano 18 Kwietnia 2016 Share Napisano 18 Kwietnia 2016 Co za piękny samolocik mam taki do zbudowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittt78 Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2016 Aha. I za nim zaczniesz malować model, prysnij go cały na czarno i dopiero potem maluj. W sieci poszukaj info na temat blackbasing-u. To co zrobiłeś nie jest preshading. Poszperałem trochę i znalazłem taki oto filmik: Fajnie pokazane różnice, na pewno niebawem wypróbuje oba sposoby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittt78 Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2016 Zgodnie z Waszymi sugestiami postanowiłem zacząć malowanie od spodu. A co za tym idzie przygotować do malowania również belki mocowania uzbrojenia i klapy podwozia. Znowu było mnóstwo szlifowania bo niestety połówki ramek wlewowych są w tym modelu delikatnie przesunięte i trzeba na każdym elemencie zlikwidować ten frustrujący uskok. Bardzo mozolna robota bo trzeba w każdy zakamarek zajrzeć papierem ściernym. Podkadłubowy zbiornik paliwa wymagał dodatkowo po sklejeniu nadania okrągłego przekroju a co za tym idzie powycierałem większości linii podziału blach, które trzeba było na nowo natrasować. Tu prośba, pytanie, czego używacie do takiej roboty? Bo ja się męczę zwykłą igłą krawiecką. Poniżej przygotowane elementy do malowania. Farby do kamuflażu kupiłem już jakiś czas temu, więc nie będę już kupował nowych akrylowych. Samo malowanie, po uwzględnieniu porad bardziej doświadczonych kolegów odbyło się bez większych problemów. Coraz bardziej lubię tą zabawę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 19 Kwietnia 2016 Share Napisano 19 Kwietnia 2016 Tu prośba, pytanie, czego używacie do takiej roboty? Bo ja się męczę zwykłą igłą krawiecką. Tutaj masz sporo porad, ja polecam nożyk Trumpetera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 19 Kwietnia 2016 Share Napisano 19 Kwietnia 2016 Ja mam scribera Tamiya i jest niezły. Jest to "przepak" olfy w innym kolorze ;) Zwykła igła się nie nadaje bo głównie rozpycha plastik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittt78 Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2016 Dzięki za pomoc już wiem czego potrzebuje do trasowania linii. ;) A teraz kolejne pytanie za 100 punktów. Jak szybko moge kłaść kolejne kolory kamuflażu? Dodam, że maluje emaliami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 19 Kwietnia 2016 Share Napisano 19 Kwietnia 2016 No właśnie. Gdybyś kładł Gunze albo Tamkę, to kolejne kolory mógłbyś kłaść po kilkudziesięciu sekundach, góra po kilku minutach. Z Humbrolami z tego co słyszałem sprawa nie jest taka prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wittt78 Napisano 19 Kwietnia 2016 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2016 No właśnie.Gdybyś kładł Gunze albo Tamkę, to kolejne kolory mógłbyś kłaść po kilkudziesięciu sekundach, góra po kilku minutach. Z Humbrolami z tego co słyszałem sprawa nie jest taka prosta. A myślisz, że separacja 24h wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 19 Kwietnia 2016 Share Napisano 19 Kwietnia 2016 Nie wypowiadam się, bo nigdy nie używałem. Zaraz na pewno ktoś Ci tu doradzi konkretnie, ale na pewno trzeba czekać dość długo, żeby te farby dobrze wyschły. Słyszałem nawet o kilku dniach, ale mam nadzieję że tak nie jest. Jeszcze raz zachęcam do przejścia na normalne farby, którymi normalnie malujesz, a nie zastanawiasz dlaczego Ci przeszkadzają w malowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.