letalin Napisano 27 Lutego 2017 Share Napisano 27 Lutego 2017 Wcześniej pisałem, że to może być żółty, bo na ortochromatycznym filmie mógł wypadać bardzo ciemno, ale teraz to wykluczam. Pod kabiną widać bowiem żółty trójkąt oznaczający rodzaj paliwa i ten jest jasny. Przed nim widać i6nny trójkąt, który w oryginale był czerwony z białym symbolem. Czerwony wypada ciemniej od żółtego, więc to jest raczej film panchromatyczny, czuły na wszystkie barwy. Oczywiście to nadal nie wyklucza, że przednia cześć jest pomalowana RLM 70. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salsa Napisano 28 Lutego 2017 Share Napisano 28 Lutego 2017 (edytowane) Będę się raczej skłaniał ku takiej analizie: na obu fotach Ju87 mamy słoneczny dzień, gdzie na tych "miękkich" odbitkach odcień nieba jest dość jasny, czyli jak pisałem wcześniej, jest efektem materiału panchromatycznego, który wykazuje nadmierną czułość na barwy niebieskie i pochodne, ale oczywiście bez redukcji poprzez filtrację. Na 2 fot są co prawda niewielkie i nierównomierne poszarzenia, ale to będzie raczej wynik lekkiego zaświetlenia podczas obróbki. Na samolocie zaś, widzimy spore fragmenty RLM65, które tu też wypadają dość jasno, a to kolejny dowód na brak filtracji. Fakt, że RLM65 to tylko jasny błękit, ale gdyby był filtr, na pewno by bardziej ściemniał. Jeśli zatem, zdjęcie było robione bez korekcji, przód kołpaka moim zdaniem nie może być niebieski, bo na takich materiałach fotograficznych, wyszedłby po prostu jaśniej niż jego pozostała część.... Autor opisu do kalek, może dał się ponieść fantazji, czego już słusznie nie potwierdził grafik.... Edytowane 28 Lutego 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salsa Napisano 28 Lutego 2017 Share Napisano 28 Lutego 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Franz75 Napisano 28 Lutego 2017 Share Napisano 28 Lutego 2017 Podziwiam model, ale... doktorat z fotografii Myślę ze nigdy nie będziemy mieli kolorów na modelu takich jak w rzeczywistości. Ale dążenie do perfekcji i zbieranie materiałów na temat maszyn które kleimy czyni te hobby ciekawym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 28 Lutego 2017 Share Napisano 28 Lutego 2017 Jeśli zatem, zdjęcie było robione bez korekcji, przód kołpaka moim zdaniem nie może być niebieski, bo na takich materiałach fotograficznych, wyszedłby po prostu jaśniej niż jego pozostała część.... .... Żółty nie, niebieski nie, czerwony raczej też nie... Danio, masz może inne kalki? Żeby obronić rysownika i moją koncepcję pokażę typowo ortochromatyczny film, gdzie niebieski jest jednak bardzo zbliżony do zieleni. Przy filmie panchromatycznym (a to jest dla mnie pewne) ta różnica w czułości będzie większa, dlatego ciemnoniebieski nadal wydaje mi się najbardziej prawdopodobny:) Gdyby to był czysty niebieski, to wyszedłby rzeczywiscie biały jak niebo, ale mówimy o granacie, z domieszką czerni, co sprawi, że czułość na tę barwę, nie kolor spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 28 Lutego 2017 Autor Share Napisano 28 Lutego 2017 Niestety, nie mam innych kalek (nie liczę Matchboxowych) Wybór padł na Eagle Cals, więc na nie jestem skazany... Jakoś będę musiał przeżyć świadomość ewentualnej niezgodności koloru czubka kołpaka. Na innych modelach kolegów ten kolor wygląda nawet na czarny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 1 Marca 2017 Share Napisano 1 Marca 2017 Jakoś będę musiał przeżyć świadomość ewentualnej niezgodności koloru czubka kołpaka. Na innych modelach kolegów ten kolor wygląda nawet na czarny... Z drugiej strony, poza tym, że każdy patrzy na czarnobiałą fotografię i po swojemu interpretuje, jest coś takiego jak tradycja:) Dziś nie dowiemy się kto i dlaczego uznał już dawno temu, że to był ciemnoniebieski, ale może miał jakieś źródło, przekaz ustny, albo inną fotografię, albo po prostu znał zasady oznaczania w tej jednostce. Czarny? Mało prawdopodobne, ale do tej pory chodzi mi po głowie, że mogło to być RLM 70, świeża farba, którą zamalowano barwną końcówkę kołpaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salsa Napisano 1 Marca 2017 Share Napisano 1 Marca 2017 Jeśli zatem, zdjęcie było robione bez korekcji, przód kołpaka moim zdaniem nie może być niebieski, bo na takich materiałach fotograficznych, wyszedłby po prostu jaśniej niż jego pozostała część.... .... Żółty nie, niebieski nie, czerwony raczej też nie... Danio, masz może inne kalki? Żeby obronić rysownika i moją koncepcję pokażę typowo ortochromatyczny film, gdzie niebieski jest jednak bardzo zbliżony do zieleni. Przy filmie panchromatycznym (a to jest dla mnie pewne) ta różnica w czułości będzie większa, dlatego ciemnoniebieski nadal wydaje mi się najbardziej prawdopodobny:) Gdyby to był czysty niebieski, to wyszedłby rzeczywiscie biały jak niebo, ale mówimy o granacie, z domieszką czerni, co sprawi, że czułość na tę barwę, nie kolor spadnie. letalin ale "przekręciłeś" mi 3 kwestie: 1.) Ja nie nie napisałem że kołpak byłby biały jak niebo, tylko jaśniejszy niż jego 2 połowa (kołpaka). Inaczej mówiąc, gdyby był niebieski to na foto wyszedł by odwrotnie czyli: przód jaśniejszy, a tył ciemniejszy. 2.) Natomiast rysownika pochwaliłem, bo prawidłowo zinterpretował foty. Tylko opis jest jakimś nieporozumieniem.... 3.) Nie o żadnym "granacie z domieszką czerni ", tylko mówimy o barwie znaku B, a ten na schemacie jest czysto niebieski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 2 Marca 2017 Share Napisano 2 Marca 2017 Jakoś będę musiał przeżyć świadomość ewentualnej niezgodności koloru czubka kołpaka. Na innych modelach kolegów ten kolor wygląda nawet na czarny... Z drugiej strony, poza tym, że każdy patrzy na czarnobiałą fotografię i po swojemu interpretuje, jest coś takiego jak tradycja:) Dziś nie dowiemy się kto i dlaczego uznał już dawno temu, że to był ciemnoniebieski, ale może miał jakieś źródło, przekaz ustny, albo inną fotografię, albo po prostu znał zasady oznaczania w tej jednostce. Czarny? Mało prawdopodobne, ale do tej pory chodzi mi po głowie, że mogło to być RLM 70, świeża farba, którą zamalowano barwną końcówkę kołpaka. i może od tego należałoby zacząć dyskusję - źródła na których oparł się Eagles, Stukasa i ich kalek nie studiowałem więc ciężko mi potwierdzić słuszność/zrugać zaproponowane barwy, ale za to bardzo wnikliwie studiowałem swego czasu ich kalki i książkę poświęconą JV44 - słynne papugi (4x FW-190D, od spodu czerwone z białymi cienkimi paskami), otóż cały i tak już solidny materiał podparto rozmowami z żyjącymi jeszcze ludźmi którzy mieli styczność z tą jednostką (mechanicy, piloci), ponadto autorzy fizycznie odwiedzili miejsca gdzie były lotniska itd. Konkluzja - ja osobiście uważam Eagle za dość solidną firmę, myślę że opracowują tematy b. starannie, warto sprawdzić źródła na których sie oparli. Tu nie zawsze chodzi o to że ktoś"uznał" kolor za taki a nie inny, często autor dowiedział się tego od naocznego świadka, albo autor sam był świadkiem, jego publikacja posłużyła jako źródło nowszym publikacjom... a my dziś czasem zapominamy o tej pewnej ciągłości i po 70 latach komputerową analizą odkrywamy amerykę na nowo (oczywiście wiem że czasem książki z braku potwierdzonych informacji zawierały interpretacje, nie zawsze trafione, i dziś można stwierdzić więcej, ale to nie neguje powyższego, kwestia materiałów źródłowych) pozdrawiam! ww Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 2 Marca 2017 Autor Share Napisano 2 Marca 2017 Witam letalin, salsa, wuwumaster - dzięki, Panowie za pomoc. Z pozoru prosta sprawa, a tu proszę... Model powoli zbliża się ku końcowi i muszę podjąć jakąś decyzję. Na dogłębne poszukiwania źródeł - jak radzi wuwumaster - raczej nie ma już czasu. Doszedłem do wniosku, że niewłaściwie wybrany kolor można przecież przemalować, kiedy okaże się, że powinien być inny. Wszak to tylko niewielki fragment kołpaka. Pomimo fachowo i ze znawstwem przedstawionymi argumentami salsy, pozostanę jednak przy kolorze niebieskim, bo - jak już pisałem - jakoś najbardziej do mnie przemawia propozycja letalina. Fakt, że może być to barwa litery kodowej (jedynej nie-czarnej), wydaje mi się najbardziej racjonalny. Jeszcze raz podkreślam, że nie jest to poparte żadnymi dowodami... ja osobiście uważam Eagle za dość solidną firmę, myślę że opracowują tematy b. starannie Bardzo mnie cieszy Twoja opinia, jednakże tym bardziej dziwi rozbieżność opisu z rysunkiem... Przy modelu malowanie idzie pełną parą. Wszystkie farby to Gunze: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 2 Marca 2017 Share Napisano 2 Marca 2017 i może od tego należałoby zacząć dyskusję - źródła na których oparł się Eagles, ww Dobrze napisane. W ostatnich latach pojawiło się sporo nowych, dobrze udokumentowanych badań, często bardzo istotnie zmieniających wiedzę o malowaniu samolotów (choćby kwestia japońskich Zero), albo po prostu ktoś znalazł w archiwum kolorową fotkę, jak było w przypadku liter kodowych "Cyrku Skalskiego". Tam zgromadzono twarde dowody. Ja się dzisiaj zastanawiałem nad słynnym Macchi M.5 z głową smoka. Zachował się opis kolorów użytych, ale rysownicy niemal zawsze zamieniają kolory elementów i wychodzi im żółty łeb, zamiast seledynowego, o ile dobrze rozumiem znaczenie włoskiego "pesco verde". Co ciekawe w "starodawnych" źródłach jest to prawidłowo namalowane, choćby u Goworka z 1981 roku, który opracował swoją interpretację na źródłach z lat siedemdziesiątych i wcześniejszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 6 Marca 2017 Autor Share Napisano 6 Marca 2017 Witam Jak już pisałem, malowanie szło pełną parą i oto efekty: Jak widać na zdjęciach, w kilku miejscach razem z maskami zeszły niewielkie fragmenty farby, ale ich uzupełnienie to nie problem. Zgodnie z tym, co wykrakałem: znając życie, za chwilę coś spieprzę i czar pryśnie ...musiało wydarzyć się coś, co komu innemu by się nie przytrafia. Ponieważ nie ma chyba większego głupka niż ja, nikomu raczej nie przydarzyło się zmycie wodnej farby z kamuflażu. Po zakończeniu malowania i zdjęciu masek, przed nakładaniem kalkomanii i oczywiście wcześniejszym natryśnięciu błyszczącej bezbarwnej farby, naszła mnie chęć umycia modelu wodą z detergentem, w celu usunięcia domniemanych paprochów. Nawet nieco się zdziwiłem, gdy woda zaczęła się zabarwiać i chwilę trwało, zanim dotarło do mnie, co się dzieje. Na moje szczęście tylko RLM71 był malowany wodnym Hobby Color H 64... Gdyby nie fakt, że w niektórych miejscach kolor zmył się do białego podkładu, sam efekt byłby nawet ciekawy... Niestety naprawa uszkodzeń pochłonęła kolejny dzień. Z pewną obawą przystąpiłem do nakładania kalek, bo pierwszy raz pracowałem z produktem Eagle Cals. Muszę jednak przyznać, że kładły się rewelacyjnie. Nawet grube krzyże na dolnej powierzchni skrzydeł pięknie reagowały na płyny, a umieszczenie "B2" na osłonach podwozia nie wymagało żadnych specjalnych zabiegów: Na koniec nie mogłem się oprzeć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_26869 Napisano 6 Marca 2017 Share Napisano 6 Marca 2017 Na koniec nie mogłem się oprzeć... Konradzie, a miało być (co zresztą zaznaczyłeś w tytule) - bez znieczulenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 6 Marca 2017 Autor Share Napisano 6 Marca 2017 Wybacz - ale jedna szklaneczka Giunessa nie znieczula... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_26869 Napisano 6 Marca 2017 Share Napisano 6 Marca 2017 Ale zawsze od "...jednej szklaneczki..." się zaczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 6 Marca 2017 Super Moderator Share Napisano 6 Marca 2017 ja jak już to wolę rudą na myszach :P ale oglądam co tu się wykluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 10 Marca 2017 Autor Share Napisano 10 Marca 2017 Witam Prace bardzo powoli i ostrożnie zmierzają ku końcowi. Kalki siadły pięknie, więc kolej na ostatnie elementy: podwozie z kołami, działka i lotki z klapami. Wszystkie wymienione części zostały - w momencie klejenia - wzmocnione metalowymi drucikami, w celu uniknięcia (przewidywanego) ich "odstrzelenia" od całości (jak otwarta pokrywa działka, wymagająca teraz podmalowania)... Pomalowałem śmigło - na miarę moich zdolności postrzegania kolorów - odcieniem jak najbardziej zbliżonym do kodowej "B" i ponownie rewelacyjnie łatwo nałożyłem kalkę (żółty pasek): Kolej na blaszki części sterowych, a potem góra - owiewka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dbariusz Napisano 10 Marca 2017 Share Napisano 10 Marca 2017 Fajnie Ci to wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 14 Marca 2017 Autor Share Napisano 14 Marca 2017 Witam Dzięki, dbariusz, za dobre słowo Blaszki przyklejone, udało się żadnej nie zgubić (może dlatego, że każdej nawierciłem otworki pod kropelkę kleju). Owiewki oczyszczone z masek. Mimo, że przepolerowane dość dokładnie, nie do końca jestem zadowolony z efektu końcowego (na makro widać mikronitki filcu, no i fakturę płytki vacu) Po raz pierwszy ożebrowanie szklarni - za namową Kolegów - robiłem przy pomocy pasków kalkomanii. Moim zdaniem wyszło rewelacyjnie - żaden mój model wykonany do tej pory, nie miał tak czystej i przejrzystej owiewki Dzięki, Panowie... Teraz to już tylko szczegóły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dipilor Napisano 14 Marca 2017 Share Napisano 14 Marca 2017 Cześć jestem nowy więc witam. Strasznie mi się podoba twój projekt. Trzymam kciuki za efekt koncowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 15 Marca 2017 Autor Share Napisano 15 Marca 2017 Witam Dzięki, dipilor. Miło, gdy komuś podoba się to, co robisz... Dobrze, że dołączyłeś do naszego grona - jestem pewien, że będziesz miał z tego wiele korzyści. To był dobry krok Model już finiszuje... Podczas wklejania owiewek w pozycji otwartej, konieczne było zainstalowanie kaemu tylnego strzelca. Już wcześniej stwierdziłem, że żywiczny karabin Airesa nie spełnia moich oczekiwań, więc postanowiłem dokupić MG 81Z produkcji Eduard Brassin (nr 672019). Przed założeniem odsuwanej tylnej limuzyny obfotografowałem wnętrze, bo potem jego część będzie niewidoczna: Teraz śmigło, lufy działek i antena... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dipilor Napisano 18 Marca 2017 Share Napisano 18 Marca 2017 Dziękuję za miłe słowa Danio jak tam twoje śmigło, lufy działek i antena? Już nie mogę się doczekać na koncówy efekt. pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 18 Marca 2017 Share Napisano 18 Marca 2017 kawał roboty włożony - widać makro jest bezlitosne z tymi kurzami cóż, czekam na galerię! pozdrawiam! ww Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danio Napisano 18 Marca 2017 Autor Share Napisano 18 Marca 2017 Witam Dzięki, dipilor i wuwumaster. Model niby już ukończony, ale po sesji fotograficznej zauważyłem, że nadal niedokładnie jest odkurzony (masz rację wuwumaster - jestem wściekły: przy instalacji śmigła okazało się, że otwór montażowy, był za mały, więc powiększyłem go multiszlifierką. Przy tej okazji wyprodukowałem tony pyłu...), brak muszek przy karabinach, no i zapomniałem o niedoróbkach malarskich oraz końcowym brudzeniu. Niestety, galerię utworzę po niedzieli, bo Junkers pojechał do Koszęcina - oczywiście po powyższych poprawkach, ale bez muszek Poniżej fotki, które nadają się do pokazania po wcześniejszej sesji... Kończąc, dziękuję wszystkim ludziom dobrej woli, czyli Kolegom z niniejszego Forum, bo - jak już niejednokrotnie pisałem - bez Was ten model by nie powstał (a na pewno nie w takiej formie) Dziękuję serdecznie i zapraszam do Galerii (po niedzieli) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 20 Marca 2017 Share Napisano 20 Marca 2017 może troche późno na tą uwagę (choć kto wie?) ale... czy on aby nie ma za bardzo wyjechanych w przód kapci?? jakoś tak dziwnie to wygląda na 1szej fotce w powyższym poście pozdrawiam! ww p.s. lufki działek podskrzydłowych wyglądają doskonale! jak żywe! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.