Skocz do zawartości

Bez znieczulenia - Junkers Ju 87 G-1, Matchbox 1/72


Danio

Rekomendowane odpowiedzi

I ja sie wtrace do dyskusji z parafraze pewnego powiedzenia:

Matchboxa sie nie klei - Matchboxa sie ma - w kazdym razie dzisiaj

Pozdrawiam

Bravo 112

 

Jak widać można kleić i mieć:)

Jeszcze niedawno sporo z oferty Matchboxa było zupełnie wyjątkowe. Do dzisiaj nie ma alteratywy np. dla Siskina, Boeinga P-12E, Seafoxa, Stranreara, czy Victora (chociaż to akurat zaraz się zmieni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki, Panowie za wsparcie i otuchę

 

Podbudowany nie najgorszym zakończeniem tej wpadki, nabrałem energii i celem sprawdzenia rezultatów poprawek, prysnąłem model Mr.Surfacer 1000. Ujawniło się kilka niedoróbek, ale da się wytrzymać (oczywiście po korekcie)

 

 

SAM_3868a_zpsbbmbgyn2.jpg

 

 

Przed malowaniem podkładem udało mi się wkleić burty Airesa do połówek kadłuba. Rzecz jasna wymagało to pocienienia Matchboxa i modyfikacji żywicznych burt. Widać to w ich tylnej części, bo tam - po dodaniu podłogi - nie domykał mi się kadłub. Po zeszlifowaniu części wyposażenia - i tak niewidocznych zza skrzynek amunicyjnych - obie części kadłuba pasują do siebie idealnie

 

 

SAM_3871a_zpshygfmshu.jpg

 

 

SAM_3872a_zps31kx7ywo.jpg

 

 

Po falstarcie ruszam do przodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią - człowiek uczy się przez całe życie.

 

Kolejny dowód na to, że pomysł rejestracji na niniejszym Forum był strzałem w dziesiątkę... Gdyby nie to, chyba nadal malowałbym modele farbami produkowanymi swoim sumptem, jak wieki temu... Jeszcze raz DZIĘKI, Panowie

 

Aktualnie trwają prace nad malowaniem i wyposażeniem kokpitu, ale tu na razie nie ma co pokazywać. Przeglądając zdjęcia oryginału postanowiłem poprawić dołączoną przez Quickboosta do wydechów osłonę wlotu powietrza wystającą z prawej strony silnika. W kadłubie wywierciłem otwór, który następnie zaślepiłem wałeczkiem odciętym z jakiejś ramki, wklejając go prostopadle do osi symetrii samolotu

 

 

SAM_3876a_zps58ty9897.jpg

 

 

Osłonę wlotu zaślepiłem plasterkiem odciętym z ramki wtyskowej, po czym czeską żyletką zrobiłem dwa nacięcia, gdzie wkleiłem cienkie paski wycięte z płytki z dyskietki...

 

 

SAM_3875a_zpssbanrzps.jpg

 

 

SAM_3882a_zps7mqxppkp.jpg

 

 

...i tak zmodyfikowany element przykleiłem do kadłuba (tutaj przy luźno włożonym wydechu)...

 

 

SAM_3889a_zpsuaqclgku.jpg

 

 

...co ma imitować poniższe:

 

 

wlot%20powietrza%20doadowania_zpswkk7bkdu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam

Dzięki za uwagę...

 

 

Troszkę nie za szybko z tym detalem? Okolice wydechu domagają się jeszcze paru poprawek ;) Chyba, że to jeszcze nie przyklejone.

 

 

Być może pośpieszyłem się trochę, ale było to przemyślane. Niestety element jest już przyklejony, myślę jednak, że nie przeszkodzi w koniecznych poprawkach. Mam nadzieję, że szpachlowanie i szlifowanie okolic pomoże na wizualne scalenie detalu z kadłubem.

 

 

bożo wpożo - dzięki serdeczne.

 

 

jureczek - dzięki... Obserwuję Twoje warsztaty i muszę stwierdzić, że obydwie wymienione cechy także nie są Ci obce...

 

 

Cieszę się, że model wzbudza zainteresowanie

 

 

Obecnie walczę (poza dopieszczaniem powierzchni kadłuba) z wnętrzem. Pomalowałem Gunze H416 RLM66 Schwarzgrau, po czym zarówno w dolnych partiach, jak i bardziej naświetlonych rozjaśniłem domieszką Gunze H417 RLM76 Hellblau. Po pokryciu powierzchni błyszczącym MrColor GX 100, złoszowałem całość AK 093 Wash for Interior, na co z kolei położyłem matowy Hobby Color H20 Flat Clear.

 

Zdjęcia pokazują stan przed i po washu...

 

 

SAM_3880a_zpsmmgffybv.jpg

 

 

SAM_3892a_zpsi8fpm7ba.jpg

 

 

SAM_3884a_zpsw5utrxll.jpg

 

 

SAM_3894a_zpsktdezmoo.jpg

 

 

SAM_3885a_zpsqyvywkmj.jpg

 

 

SAM_3895a_zpsrhdjhgtq.jpg

 

 

Doszkliwiałem również zegary w tablicy...

 

 

SAM_3888a_zps3d1hf2uj.jpg

 

 

No i w końcu wklejam w kadłub. Na początek tablicę do prawej burty, ściankę z wyposażeniem radiowym i fotel pilota do podłogi. Na razie wygląda to tak (oczywiście brak jeszcze wielu elementów - ale nie mogłem się powstrzymać przed sprawdzeniem, jak to wygląda)...

 

 

SAM_3896a_zpsnvt5vbnn.jpg

 

 

SAM_3898a_zpshf8lkuh8.jpg

 

 

SAM_3899a_zpskoqmx1zf.jpg

 

 

Jak widać za kabiną zainstalowałem również radionamiernik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klapka przed wydechami - rispekt

 

kokpit wygląda efektownie, czym robione szybki - gęsty lakier? przeźroczysta żywica?

 

- ALE -

zostały Ci błony w kratownicy za fotelem pilota (wiem że tam z tyłu są 2 skrzynki radiowe ale jestem prawie pewien że przestrzenie między słupkami konstrukcji nie były przesłonięte, ja się z czymś takim póki co nie spotkałem...)

 

I w ogóle te 2 skrzynki - trochę nie jestem pewien co one tam wogóle robią? przejrzałem literature, ciężko o dobre ujęcie tego miejsca, ale przez oszklenie generalnie wszędzie widać że tam była sama rama, nie znalazłem fotki na której było by widać żeby coś było na tej ramie zamocowane; nie wiem co było podstawą do takiego opracowania tych żywic ale może warto to zweryfikować zanim kadłub na zawsze zamknie w sobie piękny kokpit.

Tutaj chyba najlepsze foto jakie wygrzebałem, wzięte z monografii "Crowood - Junkers Ju-87 Stuka":

Crowood%20Junkers%20Ju-87%20Stuka.jpg

 

 

p.s. niestety nie mam dostępu do monografii Mushroom-a, może ktoś ma i sprawdzi - może tam jest coś więcej/lepiej pokazane?

 

pozdrawiam

ww

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzięki za dobre słowo

 

 

czym robione szybki - gęsty lakier? przeźroczysta żywica?

 

 

MrColor GX 100, zakraplany codziennie po kropli na zegar (przez ok. 2 - 3 tygodnie) przed rozpoczęciem prac modelarskich, w ramach "rozgrzewki".

 

W kwestii ścianki pomiędzy kabinami lotników...

 

W zasadzie głównym źródłem informacji, z którego korzystam jest publikacja Aero Detail 11 "Junkers Ju87D/G Stuka", gdzie zamieszczony jest szczegółowy, znany Walkaround Junkersa z Battle of Britain Museum w Hendon/Londyn. Rzeczywiście, na zamieszczonych zdjęciach wygląda, że ścianka jest ażurowa. Zastanowiło mnie to, więc pogrzebałem nieco w głębokich zasobach netu, ale niestety niczego sensownego nie znalazłem. Zgadzam się zupełnie z tym, co piszesz - praktycznie na każdym dostępnym zdjęciu "szklarni" nie widać pomieszczonych w żywicy skrzynek.

Dokumentacja zdjęciowa to jedno, ale rysunki co innego...

We wspomnianej wyżej książce, na stronie 58, jest coś takiego - nawet z opisem...

 

 

Ju%2087G%20-%20centru%20cznocia_zpssfdw1y8x.jpg

 

 

Być może jest to właśnie źródło inspiracji Airesa.

 

Jeżeli nadal uważasz, że ten kwit nie wystarczy, mogę jeszcze zaadoptować górną część z blaszki Parta. Uważam, że rozstrzygające jest zdjęcie oryginału, niestety - na fotce, gdzie najlepiej widoczny jest interesujący nas fragment, jak zwykle niewiele widać. Ale nie jestem również przekonany, że ścianka za pilotem jest w tym samolocie w formie kratownicy...

 

 

Bundesarchiv_Bild_101I-655-5976-04_Russlandlato1943_Sturzkampfbomber_Junkers_Ju_87_G%20Rudel_zpsec6ynqtz.jpg

 

 

No i masz babo placek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. niestety nie mam dostępu do monografii Mushroom-a, może ktoś ma i sprawdzi - może tam jest coś więcej/lepiej pokazane?

ww

Tak sobie.

scanimage0011qb7x.jpg

W dostępnych publicznie handbuchach tej fotografii nie znalazłem, ale AFAIR podobne bambetle za plecami miał strzelec/radiotel w Bf110, a tu już zdjęć wyraźnie więcej(-:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, garrett, za wyszukane fotki.

 

Sądzę jednak, że w moim przypadku niewiele wnoszą. Nie jestem przekonany, czy dotyczą one "Gustawa" (zegary - jak widać - są z Ju 87 B-2/R-2), niższych zdjęć nie opisano. Skoro pochodzą one z "Technical Manual" mogą dotyczyć wczesnych wersji Stuki... Myślę, że w "G" zza radiowych skrzynek powinna być widoczna pancerna płyta pilota z zagłówkiem...

 

Tym niemniej jeszcze raz dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam po dłuższej przerwie...

 

Ze względu na brak zdecydowanych opinii i dokumentacji zdjęciowej, płytę z wyposażeniem radiowym postanowiłem zostawić tak, jak jest. Po uzupełnieniu wnętrza o brakujące elementy ( drążek sterowy, orczyk, dźwignie i siedzisko tylnego strzelca z pasem oparcia), kadłub można zamykać...

 

 

SAM_3927a_zpsqrhdilnd.jpg

 

 

SAM_3930a_zpsjzpgtsis.jpg

 

 

SAM_3933a_zps7xun6kmk.jpg

 

 

SAM_3934a_zpsgv9p3ak5.jpg

 

 

SAM_3937a_zpsnhzxojzw.jpg

 

 

SAM_3939a_zpsxieieekt.jpg

 

 

SAM_3942a_zpsgmkvjemr.jpg

 

 

SAM_3950a_zpsu66rarwm.jpg

 

 

Przed zamknięciem kadłuba koniecznie musiałem wykonać otwór wylotowy z tyłu podkadłubowej chłodnicy i uzupełnić go fragmentem blaszki ze złomu (dorobię jeszcze boczną wewnętrzną ściankę, która jest niestety widoczna w oryginale). Muszę zaślepić także niewiadomego przeznaczenia poprzeczny otwór w dnie kadłuba, za dorobionym wylotem.

 

 

SAM_3948a_zpsffglc3ox.jpg

 

 

Wlot powietrza z przodu "ozdobiła" kratownica z blaszki Parta, z której nie jestem zbytnio zadowolony - zastanawiam się, czy detal wykonany własnoręcznie nie byłby lepszy, jednocześnie obawiam się, że będzie wyglądał gorzej...

 

 

SAM_3956a_zpsj1qj955y.jpg

 

 

Zająłem się też żywicznym sterem kierunku, który był nieco za wysoki. Rozciąłem go więc w połowie, a po zeszlifowaniu po długości, skleiłem ponownie, wzmacniając spoinę wklejonym drucikiem. Myślę, że po dopieszczeniu będzie ok...

 

 

SAM_3925a_zpsfnfhwza2.jpg

 

 

SAM_3959a_zpsgjlwhx9d.jpg

 

 

Po sklejeniu kadłuba przyjdzie pora na skrzydła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo spoko, idzie - może nie za szybko ale jednak do przodu

 

wolant nie powinien mieć czarnej rękojeści?

klamry na fotelu pilota sprawiają wrażenie jak by były matowe szare - celowo?

nie chce być złośliwy ale - ster był za wysoki? czy może statecznik za niski?

 

pozdrawiam i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

 

Cieszę się, że masz na mnie baczenie...

 

 

wolant nie powinien mieć czarnej rękojeści?

 

 

Sam nie wiem, ale chyba niekoniecznie...

 

 

kokpit_zpsvqqyaahf.jpg

 

 

klamry na fotelu pilota sprawiają wrażenie jak by były matowe szare - celowo?

 

 

Klamry pozostawiłem niemalowane (naturalny kolor srebrnej blaszki Airesa), przyznam rozmyślnie - w oryginale miały chyba naturalny kolor metalu, a nie malowany na srebrno? Gdybym użył żółtej blachy Parta, z całą pewnością pomalowałbym ją metalizerem.

 

 

ster był za wysoki? czy może statecznik za niski?

 

 

Któż to wie? Być może masz rację, ale domyślam się, że chodzi Ci o pytanie egzystencjalne typu: co było pierwsze - jajko, czy kura?

Filozoficznie doszedłem do wniosku, że prościej skrócić ster, niż rzeźbić kadłub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to istotne, ale ten samolot nie miał wolantu na pokładzie. Nie wiem, bo ostatnio nawet w tytułach wątków wiszą takie ciekawe słowa, jak 'rozcięczanie', a kłopoty z interpunkcją oznaczają zupełne pomijanie znaków przestankowych. To co tam przejmować się jakimś drążkiem sterowym, czy knyplem! ;)

Ale zawsze jest szansa, że ktoś się zainteresuje... .

 

A jeśli, to w Ju jest drążek sterowy, czyli knypel. Wolant, sterownica, wygląda i działa odrobinę inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no greatgonzo masz mnie - punkt dla Ciebie, jakoś zawsze słowo wolant było dla mnie synonimem drążka sterowego, ale sprawdziłem, racja, jest różnica, moja pamięć zawiodła a zatem -> imho, rękojeść drążka sterowego powinna być czarna, z ewentualnymi delikatnymi metalicznymi przetarciami

 

co do pasów to tak widać na zdjęciu to wyszło - szaro matowo, ja też nieraz nie maluję jak są naturalnie srebrne (głównie edkowe),

 

a co do statecznika, to może dyskusja akademicka, bo nie sądzę żebyś chciał ewentualnie drugi raz ciąć/kleić, ale w takich sytuacjach - jak już tak się kroi materię - zawsze lepiej we właściwą stronę przerabiać, więc tak zapodałem pytaniem.

 

 

no nic, pozdrawiam i pozostaję wiernym kibicem

ww

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff, jak dobrze, że napisałem: "drążek sterowy"

 

 

rękojeść drążka sterowego powinna być czarna, z ewentualnymi delikatnymi metalicznymi przetarciami

 

 

Jeszcze raz spojrzałem na wczoraj przytoczone zdjęcie, i stwierdzam, że masz rację - uchwyt drążka rzeczywiście jest porównywalnego koloru, co tablica przyrządów. Jak mogłem nie zauważyć tego wcześniej?

 

 

 

co do pasów to tak widać na zdjęciu to wyszło - szaro matowo

 

 

Cóż, fakt - wyszło, jak widać... Co ciekawe "w realu" efekt jest podobny. Widocznie metal lekko przyśniedział i stał się matowy. Oczywiście poprawię...

 

 

No, i dzięki za uwagi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.