karambolis8 Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Hej. Nie jest to kompletny inbox, bo takie można już znaleźć w sieci. Model bardzo ładny. Ma kilka mankamentów technicznych, wielokrotnie już omawianaych, nie są to jednak jakieś krytyczne sprawy. Od strony wizualnej nie bardzo jest się czego czepić. Planuję przymierzyć kadłub do planów 4+, jednak z tego co czytałem to jest pewien problem z bananowatą krzywizną kadłuba. Na osobną uwagę zasługują ramki z uzbrojeniem. Jest tego ogrom. Są także podwieszenia, których Su-22 nigdy nie przenosił, bo te same ramki będą wykorzystane w kolejnych modelach. Kto by się jednak obrażał za kilka gratisów ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Na zbliżeniach detal wygląda nieźle. Jak silnik? Kompletny, czy tylko korpus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted March 29, 2017 Author Share Posted March 29, 2017 Silnik jakiś jest, ale trochę mało szczegółowy. Rura z wzmocnieniami i paroma kabelkami na rympał, pokrojony na kilka części. Zamkniętego nie widać, do wyeksponowania trzeba będzie trochę dodać od siebie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Silnik trzeba bedzie skrocic jesli nie bedzie sie go eksponowac poniewaz dysza jest za blisko konca kadluba, stozek wlotu powietrza trzeba by bylo przerobic, a wlasciwie dorobic, nie wiem jak to fachowo sie nazywa, rozdzielenie kanalu wlotu powietrza... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qz9 Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Dziwny ten model zrobili. Na pierwszy rzut oka na bogato jak sie wchodzi w szczegóły to problemy jak w starych hobbybossach. Czy na twoim też widać szwy na cześciach kadłuba od spodu od składanej formy? Bo w moim to lecą dwie kreski po kadłubie. Górna mniej więcej tak jak garb ale dolna to problem będzie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Albo nic takiego nie zauważyłem albo jest to mało widoczne... Jak byś podrzucil jakąś fotę to bym wiedział na co zwrócić uwagę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solo Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Warto dodać że korpus samolotu pocięli na 6 kawałków, nie licząc jeszcze garbu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Zastanawiam się czy ten podział kadłuba nie jest robiony pod ew wersję UM3K, a co do garba to przy nasadzie statecznika pionowego jest różnica pomiędzy wersją M3 a M4. Ale to mogli podzielić na dwie części... Chyba ze to tez pod ew wersję dwuosobową Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
portalus Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Mój już wylądował w szafie magazynowej. Pobieżnie go oblukałem na warsztatach SF i najbardziej mi się spodobała mechanizacja skrzydła. Ciekawe kto go pierwszy rozgrzebie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRL Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Myślałem żeby wziąć go na warsztat jednak poczekam na HB jak nie będzie wyglądał dużo gorzej to KH pewnie sprzedam bo ilość tech cięć jednak mnie przeraża. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Zastanawiaja mnie jeszcze te otwory z lewej strony przedniej czesci kadluba... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qz9 Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Albo nic takiego nie zauważyłem albo jest to mało widoczne... Cos chyba za słabo patrzysz u karambolisa na fotce linię widac górną wyraźnie: leci tam gdzie się linie psują na kadłubie, wzdłuż otworów do mocowania garbu i dookoła otworu kabiny. Taka sama tylko dużo bardziej wkurzająca leci na dole - popatrz sobie na okolice reflektora lądowania w przedniej części kadłuba, tam widać wręcz przesunięcia form. To samo jest od dołu w części ogonowej, linia leci po osłonie dyszy z uskokiem. Wszystko trzeba dookoła szlifować. Ja się swojej pozbyłem szybciutko na szczęście jeszcze jest czas kolekcjonerów, więc chętny się znalazł w dobrej cenie Odpuszczam i czekam rok, dwa co się do tych modeli pokaże. Bez sporego dłubania nie da się z tego zrobić wiernego modelu a innych do dłubania mam tyle, że nie boli i nie mam ciśnienia. W każdym bądź razie bez jakiegoś dużego zestawy korygującego się nie obędzie. Nie chce mi się dłubać przegrody we wlocie, kabinki - akurat to co jest w środku to jakaś wczesna wersja itp, itd. Zobaczymy co pokaże HB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 Faktycznie, jest cos takiego i na moim egzemplarzu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qz9 Posted March 29, 2017 Share Posted March 29, 2017 tu jest ładne zdjęcie z modelforum.cz pokazujące o co chodzi od dołu: Lewa część z tyłu jest z taką samą krechą, prawa z dużo mniejszą.Jednak takie formy suwakowe wymagają bardzo dobrego zamykania form a z tym jest różnie. W F-100D z trumpetera trzeba przez to cały kadłub szlifować - jeśli chce się pod metal. W kamuflażu łatwiej to schować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 A moze mi ew ktos wyjasnic czemu maja sluzyc te otwory z lewej strony przedniej czesci kadluba pod plyta zaroodporna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 W oryginale są tam manometry inst. tlenowej (z tyłu pod nasadą skrzydła) i gniazda podłączenia zasilania lotniskowego. Są w częściach przezroczystych szkiełka w to miejsce czy klapki i same gniazda prądowe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 No wlasnie wydaje mi sie ze niestety ale nie ma, ae upewnie sie dzis jak wroce do domu z dyzuru... Edek juz szykuje jakies blachy do tej Suczki, zobaczymy co tam wymysla... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
net_sailor Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 tu jest ładne zdjęcie z modelforum.cz pokazujące o co chodzi od dołu: Na moje oko to coś tam jest grubo pochrzanione. Tam, gdzie są te małe okrągłe otworki obok siebie powinno być gniazdo zasilania pod prostokątną klapką. Otworki na okrągłe manometry ciśnienia instalacji tlenowej powinny znajdować się bardziej z tyłu pod skrzydłem, tj za liną podziału a nie przed. Zestaw dwóch owalno-podłużnych otworów jest co najmniej kontrowersyjny: kształt, rozmiar i w ogóle po co komu, skoro te gniazda też mają swoje klapki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Kalejdoskop żywicznych dodatków wystartował. https://www.facebook.com/pg/KASLHOBBY/photos/?tab=album&album_id=1605340766161169 Pewnie jak się właduje kolejne 3 stówy w model to już będzie znośny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 HAD Models tez szykuje pokazny arsenal dodatkow do Su-22. Edek na maj zapowiedzial swoje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted April 13, 2017 Author Share Posted April 13, 2017 HAD Models tez szykuje pokazny arsenal dodatkow do Su-22. Edek na maj zapowiedzial swoje... Gdzie można to zobaczyć? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted April 13, 2017 Share Posted April 13, 2017 Na stronie hadmodels.com i na ich fanpage na facebooku... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Stożek od HADa http://www.hadmodels.com/148019_su-1722_mach-kup_kitty_hawk_kmaketthez_148_elorendelheto_1632 I reszta dodatków Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karambolis8 Posted April 20, 2017 Author Share Posted April 20, 2017 Fajnie. Nie bardzo tylko wiadomo, po co w stożku zrobili podcięcie na kołki ustalające połówek kadłuba ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazman79 Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Nie wiem Może po to żeby ładnie się tam schowały? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.