giberes Napisano 19 Lutego Share Napisano 19 Lutego W proconie na gwint dyszy nic nie trzeba, jest szczelnie bez mazania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzt Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego Niezwykle rzadko się tu odzywam, ale muszę się pochwalić. Procon 289 i problem - nie powracający spust. Różne rady: wymień uszczelkę w zaworze, sprężynkę, kup nowe aero (to jest dobre.....) i jedna rozsądna - psiknij w zawór jakimś smarowidłem. Psiknąłem, ale.....gun cleanerem, preparatem w spraju czyszczącym broń. Bo skoro środek nie tyka teflonowej powłoki w glocku a usuwa wszelaki syf, to coś musi w tym być. Pomogło i to jak, z zaworu wyleciała wręcz czarna ciecz, spust chodzi jak ta lala. Czas operacji 20 sekund, koszt guncleanera 20-30 zł i starcza na jakieś 10 lat (do aero, nie do pistoletu). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego 40 minut temu, tomaszzt napisał: i jedna rozsądna - psiknij w zawór jakimś smarowidłem. Nie wiem, czy rozsądna. Raczej ryzykowna. To "smarowidło" w jakimś stopniu i na jakiś czas pozostanie w zaworze, inaczej nie byłoby smarowidłem. Tym samym jest szansa, że będzie razem z powietrzem mieszać się z farbą przy malowaniu. Może nie mieć znaczenia, a może mieć poważne. Słyszałem gdzieś historię jak absolutnie marginalne resztki smaru silikonowego któe przedostały się do farby psuły gładką powłokę przy malowaniu błyskiem. 45 minut temu, tomaszzt napisał: wymień uszczelkę w zaworze, sprężynkę Jeśli zawór się zacina, to jego rozebranie jest dobrym rozwiązaniem. To są raptem 3 części! Wtedy można sobie po prostu wyczyścić zarówno grzybek jak i kanał zaworu bez eksperymentowania z preparatami w sprayu. A przy okazji przekonać się, czy rzeczywiście uszczelka na grzybku wymaga wymiany. Bo sprężynka prawie nigdy nie będzie problemem. I na koniec dobrać sobie siłę nacisku spustu przez mocniejsze lub słabsze wkręcenie dekielka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzt Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego Ok. Co do ryzyka smarowania to nie zauważyłem jakiegoś problemu, po fuknięciu sprajem, przedmuchałem aero i tyle. Inna rzecz, że ten spraj jest tzw. "suchy", to nie olej. Zaobserwowałem, że zacinanie się zaworu jest spowodowane brakiem konserwacji, niż zużywaniem się części. Oczywiście masz rację z rozkładaniem aerografu raz na jakiś czas. Też kiedyś myślałem, że jak to japończyk to wystarczy malować i nie przejmować się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego U mnie też raz nie odbijał spust aero w PS 266 .Takie zjawiska się zdarzają przez nagromadzenie mikro zabrudzeń.Też myślałem,że to sprawa uszczelki .Sprawę rozwiązuje zestaw smarny Tamiya .Ten oryginalny smar przed nałożeniem nowego wyczyścić zanieczyszczenia,odrobina na trzpień zaworka i sprawa załatwiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jeszczenie Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego W dniu 19.02.2025 o 18:09, giberes napisał: W proconie na gwint dyszy nic nie trzeba, jest szczelnie bez mazania. Aż tak to jeszcze nie demontowałem. Widziałem na razie smar póki co na gwintach osłony dyszy i regulacji igły, ale także na spuście powietrza. To są jakieś zielonkawe smary lekko żółtawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.