giberes Napisano 19 Lutego Share Napisano 19 Lutego W proconie na gwint dyszy nic nie trzeba, jest szczelnie bez mazania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzt Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego Niezwykle rzadko się tu odzywam, ale muszę się pochwalić. Procon 289 i problem - nie powracający spust. Różne rady: wymień uszczelkę w zaworze, sprężynkę, kup nowe aero (to jest dobre.....) i jedna rozsądna - psiknij w zawór jakimś smarowidłem. Psiknąłem, ale.....gun cleanerem, preparatem w spraju czyszczącym broń. Bo skoro środek nie tyka teflonowej powłoki w glocku a usuwa wszelaki syf, to coś musi w tym być. Pomogło i to jak, z zaworu wyleciała wręcz czarna ciecz, spust chodzi jak ta lala. Czas operacji 20 sekund, koszt guncleanera 20-30 zł i starcza na jakieś 10 lat (do aero, nie do pistoletu). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego 40 minut temu, tomaszzt napisał: i jedna rozsądna - psiknij w zawór jakimś smarowidłem. Nie wiem, czy rozsądna. Raczej ryzykowna. To "smarowidło" w jakimś stopniu i na jakiś czas pozostanie w zaworze, inaczej nie byłoby smarowidłem. Tym samym jest szansa, że będzie razem z powietrzem mieszać się z farbą przy malowaniu. Może nie mieć znaczenia, a może mieć poważne. Słyszałem gdzieś historię jak absolutnie marginalne resztki smaru silikonowego któe przedostały się do farby psuły gładką powłokę przy malowaniu błyskiem. 45 minut temu, tomaszzt napisał: wymień uszczelkę w zaworze, sprężynkę Jeśli zawór się zacina, to jego rozebranie jest dobrym rozwiązaniem. To są raptem 3 części! Wtedy można sobie po prostu wyczyścić zarówno grzybek jak i kanał zaworu bez eksperymentowania z preparatami w sprayu. A przy okazji przekonać się, czy rzeczywiście uszczelka na grzybku wymaga wymiany. Bo sprężynka prawie nigdy nie będzie problemem. I na koniec dobrać sobie siłę nacisku spustu przez mocniejsze lub słabsze wkręcenie dekielka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszzt Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego Ok. Co do ryzyka smarowania to nie zauważyłem jakiegoś problemu, po fuknięciu sprajem, przedmuchałem aero i tyle. Inna rzecz, że ten spraj jest tzw. "suchy", to nie olej. Zaobserwowałem, że zacinanie się zaworu jest spowodowane brakiem konserwacji, niż zużywaniem się części. Oczywiście masz rację z rozkładaniem aerografu raz na jakiś czas. Też kiedyś myślałem, że jak to japończyk to wystarczy malować i nie przejmować się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego U mnie też raz nie odbijał spust aero w PS 266 .Takie zjawiska się zdarzają przez nagromadzenie mikro zabrudzeń.Też myślałem,że to sprawa uszczelki .Sprawę rozwiązuje zestaw smarny Tamiya .Ten oryginalny smar przed nałożeniem nowego wyczyścić zanieczyszczenia,odrobina na trzpień zaworka i sprawa załatwiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jeszczenie Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego W dniu 19.02.2025 o 18:09, giberes napisał: W proconie na gwint dyszy nic nie trzeba, jest szczelnie bez mazania. Aż tak to jeszcze nie demontowałem. Widziałem na razie smar póki co na gwintach osłony dyszy i regulacji igły, ale także na spuście powietrza. To są jakieś zielonkawe smary lekko żółtawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia Witam, czyszcząc swojego PS-289 jak zawsze coś mnie pokusiło i odkręciłem śrubkę która jest przed spustem taka jak na zdjęciu. Po wyczyszczeniu przekręciłem bez dociskania i jakież było moje zdziwienie gdy iglica już nie przesuwała się tak gładko jak wcześniej , wykręciłem jeszcze raz i próbowałem wsadzić iglicę i mam wrażenie że uszczelka która tam jest "skurczyła" się. Powiedzcie proszę co poszło nie tak ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia (edytowane) A ja w modelach 289 i 270 je poluzowałem.Tam trzeba sposobem sobie to wyregulować.Wręcz jeden skok gwintu na czuja wręcz lekko pokręcać śrubokrętem i sprawdzać jaki stawia iglica opór. To ma za zadanie uszczelnienie przed przeciekaniem farby ze zbiornika. Ja zrobiłem tak,że nie mam z tym problemu. Edytowane 9 Sierpnia przez push-up78 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia 15 minut temu, push-up78 napisał: A ja w modelach 289 i 270 je poluzowałem.Tam trzeba sposobem sobie to wyregulować.Wręcz jeden skok gwintu na czuja wręcz lekko pokręcać śrubokrętem i sprawdzać jaki stawia iglica opór. To ma za zadanie uszczelnienie przed przeciekaniem farby ze zbiornika. Ja zrobiłem tak,że nie mam z tym problemu. A dlaczego jak miałem tą śrubkę na zewnątrz to też nie wchodziła iglica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia 36 minut temu, Przemek R napisał: A dlaczego jak miałem tą śrubkę na zewnątrz to też nie wchodziła iglica Nie wiem .Musiałbyś zobaczyć czy jest kanalik na iglicę czysty jak popatrzysz pod światło .Czy nie masz zabrudzeń. Albo czy nie wysunęła się sama uszczelka teflonowa z tej mosiężnej obudowy i go blokuje.Może też blokować częściowo wysunięty trzpień zaworku powietrza spustu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia Kanalik jest czysty , iglica przechodzi luźno. Wykonałem dwa zdjęcia jedno tej "śrubki" a drugie jak jest włożona iglica. W tej drugiej konfiguracji też chodzi bardzo opornie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia (edytowane) Ciekawe,też rozebrałem go i ..iglica chodzi no normalnie.Ni masz czasem uszkodzonej tej uszczelki teflonowej? ]Mam trochę syfku ale po bokach kanału z zewnątrz.Nie ma to wpływu na kierunek jazdy ....] ]Patrzę na Twoją uszczelkę i mam wrażenie ,że jest jak by nie gładka Jakiś uskok na niej widać albo cień? U Cibie jest tu coś jakby jakaś skaza? Edytowane 9 Sierpnia przez push-up78 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia 41 minut temu, push-up78 napisał: Ciekawe,też rozebrałem go i ..iglica chodzi no normalnie.Ni masz czasem uszkodzonej tej uszczelki teflonowej? ]Mam trochę syfku ale po bokach kanału z zewnątrz.Nie ma to wpływu na kierunek jazdy ....] ]Patrzę na Twoją uszczelkę i mam wrażenie ,że jest jak by nie gładka Jakiś uskok na niej widać albo cień? U Cibie jest tu coś jakby jakaś skaza? Chyba tu jest problem , Twoja uszczelka jest bardziej wystającą. Da się dokupić taka śrubkę lub uszczelkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 9 Sierpnia Share Napisano 9 Sierpnia 59 minut temu, Przemek R napisał: Chyba tu jest problem , Twoja uszczelka jest bardziej wystającą. Da się dokupić taka śrubkę lub uszczelkę? Zadzwoń do M-Zone w tygodniu i zapytaj powinni tam coś uradzic. Części ogólnie mają do Prockow. Te śrubkę z uszczelką też pewnie da radę wynegocjować. A jak nie zostaje kupić taką samą Iwaty. W Fine art. Ale zacznij od M -Zone. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.