tornado Napisano 17 Maja 2006 Autor Share Napisano 17 Maja 2006 Dzięki za informacje Jednak doszedłem do wniosku że dam se spokój z moczeniem, gdyż po bliższych oględzinach wydaje mi sie że to nie jest guma, a coś niby gumopodobne z dodatkiem jakiegoś tworzywa ( włókna), tródno mi odgadnąć co to jest, więc nie będę ryzykował. Wzasadzie chodziło mi o rozklejenie części aby można było je oczyścić z nadmiaru kleju, co już uczyniłem i łatwiejszego dostępu do pomalowania, a z tym jakoś dam sobie radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 18 Maja 2006 Autor Share Napisano 18 Maja 2006 Z braku dostatecznej dokumentacji zdjęciowej jak i innej, postanowiłem pomalować silnik według instrukcji. Z nią też nie mam wesoło, bo cała jest napisana tylko w języku francuskim, więc praktycznie korzystam tylko z rysunków, dobrze że chociaż Olek zrobił mi przelicznik farb z Hellera na Model Master Z braku odpowiednich sprężyn do amortyzatorów narazie je odłożyłem na bok, a zabrałem się za malowanie silnika. Ps. Moze mi doradzicie od czego nadawała by sie spżynka do amortyzatorów o średnicy do 2 mm i aby była dość twarda, od długopisu już sprawdzałem - nie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 18 Maja 2006 Share Napisano 18 Maja 2006 Tak na szybko : http://www.aagarage.com/autos/trac15_6.htm http://samter.poznet.pl/wynajem/Citroen_15_Six_H_/citroen_15_six_h_.html http://www.zamek-rydzyna.com.pl/Album%201/album%20rajd%202/photos/photo3.html http://www.cats-citroen.net/citroen_tractionavant/ta_pictures.html http://perso.wanadoo.fr/minismodels/autos/15_6_citroen/traction_citroen.htm http://perso.wanadoo.fr/minismodels/autos/15_6_citroen/traction_details_page01.htm http://perso.wanadoo.fr/minismodels/autos/15_6_citroen/traction_38__47_01.htm http://perso.wanadoo.fr/minismodels/autos/15_6_citroen/traction_38__47_02.htm To troche inna 15-ka ale ............... http://www.gluck.edu/citroen/march2002/Default.htm http://www.gluck.edu/citroen/april2002/Default.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 19 Maja 2006 Autor Share Napisano 19 Maja 2006 Dzięki okonek za linki Większość fotek miałem, ale tych kolorowych z komorą silnikową i samym silnikiem nie miałem. Na jednej z nich zauważyłem że na moim silniku ktoś błędnie przykleił rurę na gaźnik. Nie ma co, teraz silnik napewno powędruje do Kreta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 19 Maja 2006 Share Napisano 19 Maja 2006 No i okonek narozrabial Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majek Napisano 19 Maja 2006 Share Napisano 19 Maja 2006 Oj, bo tez sie przejmujesz jedna rurka od gaznika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 19 Maja 2006 Autor Share Napisano 19 Maja 2006 No i okonek narozrabial He he nie jest tak źle dobrze że model jest w fazie początkowej bo potem to juz nie wiem co by było. Ps. Co jest z tymi Kretami, silnik moczy sie już 2 godziny, a zeszła tylko srebna faba Chyba Model master jest odporny na Kreta a przecież co dopiero wczoraj nim malowałem. To ile musi się moczyć silnik aby klej puścił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 20 Maja 2006 Autor Share Napisano 20 Maja 2006 Od wczoraj moczyłem silnik w krecie, niestety nie dawało to rezultatu, więc dzisiaj przeniosłem go do bardziej wyprubowanego specyfiku, mianowicie płynu hamulcowego DOT-3. Tymczasem wczoraj zacząłem sklejać konstrukcję kasty. Początkowo miałem zamiar najpierw pomalować a dopiero później skleić poszczególne elementy nadwozia, wypełniając wcześniej całe wnętrze poszczególnymi detalami. Całe szczęście że coś mnie tknęło i zrobiłem najpierw przymiarkę. Okazało się że jeżeli podłoga i konstrukcje ścian bocznych pasowały do siebie, to już poszycie jest całkiem zdeformowane i nastarcza bardzo dużo problemów aby je ze sobą połączyć . Prawdopodobnie jest to spowodowane tym iż model przeleżał kilkanaście lat w pudle, a dach i niektóre elementy poszycia były ściśnięte, przez co się odkształciły, a samo tworzywo z którego są wykonane bardziej przypomina ebonit niż plastik Tak wyglądał model po wczorajszym sklejaniu: a tak dzisiaj rano, gdy okjazało się że klej puścił Wobec powyższego zmuszony byłem odkleić blachę poszycia bagażnika. Natomiast przykleiłem element podłogi jednocześnie tworzącej tylną ściankę karoseri, mając jednocześnie nadzieję że zmniejszy to naprężenia ścian bocznych. Okazało się to wcale nie łatwe, gdyż końcówki ścian bocznych na tyle sprężynowały, że byłem zmuszony ściągnąć je za pomocą taśmy. Dla wyobrażenia sobie wielkości modelu, zrobiłem fotki z moją komurką i paczką papierosów w bagażniku: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 20 Maja 2006 Share Napisano 20 Maja 2006 Ja pierdziele Jakie to wielkie Troche mnie zastanawiala ta zmiana rurki do gaznika ale teraz juz sie nie dziwie, ze masz to w planie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 20 Maja 2006 Autor Share Napisano 20 Maja 2006 Zobacz Jędruś różnice na fotkach. Musiałem odkleić rurę ssącą powietrza od gaźnika ponieważ była poprostu nie tym końcem przyklejona, co powodowało że była za wysoko i maska silnika nigdy by się nie domknęła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 20 Maja 2006 Share Napisano 20 Maja 2006 No jest to niestety ryzyko kupowania modeli od kogoś, zwłaszcza takich które przeleżały kilka lat w pudełku... Z drugiej strony sie dziwię, że kolesie tak niechlujnie przetrzymują te modele czy jak to inaczej wytłumaczyć Rozmiary Citroena z tego co widzę są dosyć pokaźne... I co chcę jeszcze zaznaczyć to to, że silnik mi się bardzo podoba!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 21 Maja 2006 Share Napisano 21 Maja 2006 Naprawdę model jest nieziemskich rozmiarów. Jak zobatrzyłem jak duży jest bagażnik to szok. Naprawdę kawał dobrej roboty ale co z F12ką i Lafarance ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 21 Maja 2006 Autor Share Napisano 21 Maja 2006 ale co z F12ką i Lafarance ?? Prace przy F-12 idą powoli do przodu, wczoraj nakleiłem kalkomanie na kabinę, a teraz schną przed lakierowaniem. Natomiast strażak czeka na zakończenie prac przy F-ce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 22 Maja 2006 Autor Share Napisano 22 Maja 2006 W modelu blachy były dość odkształcone wobec czego przy sklejaniu powstawały ogromne naprężenia. Dach musiałem przyklejać na raty, a na koniec aby klej nie puścił musiałem wszystko odpowiednio zabezpieczyć. Na fotkach widac spore nadlewki kleju, powstały one poniewż klej sklejał wszystko oprócz samego modelu ;) oczywiście wswzystko będzie zeszlifowane i zaszpachlowane. a tak Cytryna wygląda po ściągnięciu "bandarzy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
świstak Napisano 22 Maja 2006 Share Napisano 22 Maja 2006 Moze mi doradzicie od czego nadawała by sie spżynka do amortyzatorów o średnicy do 2 mm i aby była dość twarda, od długopisu już sprawdzałem - nie pasuje z zapalniczki jednorazowej. spręzynka która dociska kamień do kręcącego się kółka powinna byc idealna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 22 Maja 2006 Autor Share Napisano 22 Maja 2006 Moze mi doradzicie od czego nadawała by sie spżynka do amortyzatorów o średnicy do 2 mm i aby była dość twarda, od długopisu już sprawdzałem - nie pasuje z zapalniczki jednorazowej. spręzynka która dociska kamień do kręcącego się kółka powinna byc idealna Sprawdziłem i niestety sporężynka taka nie nadaje się do amorków, jest za cienka i ugina się na boki Natomiast dostałem od znajomego dwie odpowiednie sprężynki z długopisów, jak na złość, miał je zdemontowane i nie pamiętał z jakiej marki długopisów one pochodzą. Obie są dosć twarde i odpowiednie średnicą, szkopół w tym że są różnych długości. Nie zostaje mi nic innego jak w papierniczym sprawdzić wszystkie marki długopisów. Cytryna nabiera kształtu, dzisiaj dokleiłem błotniki/nadkola, a także wstępnie przetarłem wyschnięte plamy kleju : i zrobiłem małą przymiarkę z maską silnika: no i jedna fotka z komórką: Farba z silnika już zeszła, więc go umyłem i jak narazie pomalowałem na kolor bazowy ( myślę że ujdzie w tłoku): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vis13 Napisano 23 Maja 2006 Share Napisano 23 Maja 2006 Silnik podrasować i jak prawdziwy Miło popatrzeć jak u kolegów prace postępują. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 23 Maja 2006 Autor Share Napisano 23 Maja 2006 Dzisiaj popracowałem przy silniku, troche go przybrudziłem. Myślę że trzeba jeszcze nad tym popracować , szczególnie przy głowicy. Zamontowałem przewody wysokiego napięcia oczywiście zachowując kolejność zapłonu, podpiałem cięgiełka itd, itd. Na koniec zrobiłem przymiarkę na sucho do kołyski, a także nałożyłem troche szpachli na kastę: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dormitor Napisano 23 Maja 2006 Share Napisano 23 Maja 2006 Silnik jeszcze pod maską nie zagościł, a już taki wyeksploatowany, chyba ten warsztat w jakimś tropiku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 24 Maja 2006 Share Napisano 24 Maja 2006 Wykspluatowany już bo chłopaki na sucho sprawdzali czy to maleństwo działa A tak na poważnie to kawał dobrej roboty. Jedynie ciut poddłubać przy kolektorawch wydechowych tak to nie mam do nic zarzutu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 24 Maja 2006 Autor Share Napisano 24 Maja 2006 Silnik wyeksploatowany, bo ma przecież ponad 50 lat A tak na poważne, to fotki cosik przekłamują, w rzeczywistości kolory silnika i rdzy wyglądają zupełnie inaczej i jakby było jej mniej. Wczoraj dopiero zacząłem go robić i tak jak pisałem powyżej, muszę przy nim jeszcze popracować, tak że wszystko jeszcze będzie dopracowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szesnastak Napisano 24 Maja 2006 Share Napisano 24 Maja 2006 NO widzę że robótki przy cytrynie idą pełną parą. A co do silnika. To jest super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 26 Maja 2006 Autor Share Napisano 26 Maja 2006 Obecnie jestem w trasie w Białymstoku i zatrzymałem się na wekkend u brata. Nie znaczy to że nie będę nic działał przy modelu, wręcz przeciwnie, wziołem ze sobą karoserję i mam w planie przygotowac ją do malowania. A że w garażu jest kompresor i cały sprzęt lakierniczy, to postanowiłem wykorzystac sytuację i prawdopodobnie jak zdążę to malnę sobie kastę. Jeszcze dzisiaj udam się do mieszalni lakierów i zamówię odpowiednie kolorki, bezbarwny i utwardzacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz75 Napisano 26 Maja 2006 Share Napisano 26 Maja 2006 to tak jak ja , jak wypadam dłużej niż na dwa dni, to zabieram ze sobą wszystko w kartonach i woże też model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killerman Napisano 28 Maja 2006 Share Napisano 28 Maja 2006 Witaj! A jak widać z innych odpowiedzi model jest świetny. A ten cytat"model jest w dobrych rekach" to wielka prawda ponieważ jak widać jesteś już starszy (bez obrazy)i masz więcej doświatczenia. Pozdrawiam i życze miłej pracy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.