Jump to content
lesio-69

"1492 - Odkrycie Raju" - SANTA MARIA 1/75

Recommended Posts

11 minut temu, Szydercza Gała napisał:

Znaczy się musze się wziąść za Cesarewicza coby podziurawić Ci tą balię :haha: :wink: 

Ja czekam z Cesarewiczem, aż NorthStar wypuści blaszki do wersji z roku 1917

 

https://northstarmodels.com/2017/12/super-detail-set-for-russian-navy-battleship-tsesarevich-1917-in-progress/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem wiem też czekam. Do tej wersji 1904 też pewnie zrobią. Różnice nie są kosmiczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.12.2018 o 01:14, abtb napisał:

:kawa:

 

:kawa:

 

:kawa:

 

:hmmm:

Wiesza Kolega szybciej te żagle bo od tego francusko - japońskiego węgla już się smog na forum pojawił :szczerbol:

 Wyblinki na wantach zostały zawiązane a więc tym samym olinowanie stałe zostało zakończone. Wyblinki do want  były wiązane tak jak w rzeczywistości węzłem wyblinkowym.

DKv809Y.jpg

Myślałem, że węzeł wyblinkowy będzie ciężki do wiązania, ale o dziwo bardzo szybko się go wiąże. Oczywiście, na bezanie gdzie jest tylko jedna para want tego węzła nie ma. Uprościłaem sobie tylko wiązanie wyblinki do pierwszej i  ostatniej wanty. Zastosowałem zwykły węzeł płaski.

Teraz kolej na żagle. Żagle wykonuję z batystu. Kolor uzyskany poprzez moczenie w herbacie. Imitację brytów wykonałem teraz inaczej niż w poprzednich modelach. Poprzednio bryty były rysowane ołówkiem a teraz wyciągnąłem po jednej nitce  w miejscu łączenia poszczególnych brytów.  Jako pierwszy wykonałem żagiel podbukszprytowy. Żagiel został spryskany krochmalem w sprayu i ułożony na plastikowej wyprasce dołączonej do zestawu. Po wyschnięciu żagiel jest delikatnie wypukły imitując wypełnienie wiatrem.

xxdgYMD.jpg

CsM7zrx.jpg

QBdyukM.jpg

Do żagla został doklejona liklina. Teraz przyszła kolej na przywiązanie żagla do reji. Zastosowałem rodzaj wiązania stosowany do końca XVIII wieku.

Teraz zostało tylko powiesić reję z żaglem na bukszprycie i wykonać olinowanie. Oczywiście  widać  jeszcze na naglach nie poodcinane końce lin i nie ma jeszcze bucht, alre to tak na wszelki wypadek, jakby trzeba było coś poprawić z olinowaniem. Po zakończeniu prac utnę końce lin przy naglach i zawieszę buchty.

P6YsM8i.jpg

UhuS3z6.jpg

zvfugu2.jpg

I6wXcWZ.jpg

pEgip25.jpg

ReIR7hN.jpg

AOTUP4N.jpg

9yFoCZX.jpg

wWzMNbW.jpg

2tr2PFk.jpg

fzYypSv.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żagiel genialnie wymyślony !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:benc:

Czytanie opisu już powala a co dopiero patrzenie na olinowanie!

GENIALNE :super:

Mam nadzieję że co tydzień jeden żagielek będzie zawisał na maszcie :wpier:

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, abtb napisał:

Czytanie opisu już powala a co dopiero patrzenie na olinowanie!

Tak jest, bo żeby coś pojąć należy to wszystko dodatkowo przetłumaczyć z polskiego na nasze,,,,😄. Lesio jak zwyjle poprostu niesamowity!!:super:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kolejny żagiel zaczyna "łapać" wiatr. Krzyż na żaglu będzie jeszcze pomalowany na czerwono.

55f81yk.jpg

XsJiPIh.jpg

17qOadM.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękności :)

czym bedziesz malowal material?

czesci olinowania te nie naciagniete luzniejsze namocz sobie w wodzie to beda ciezsze i ladnie sie ulozol wyschnie i tak zostanie 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, unicaunica napisał:

Piękności :)

czym bedziesz malowal material?

czesci olinowania te nie naciagniete luzniejsze namocz sobie w wodzie to beda ciezsze i ladnie sie ulozol wyschnie i tak zostanie 😉

Same żagle są wymoczone w wywarze herbaty i już nie będą malowane. Krzyż na żaglu będzie malowany farbą do tkanin. Luźnie liny faktycznie można namoczyć w wodzie i zobaczyć co z tego wyjdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.01.2019 o 14:13, unicaunica napisał:

Piękności :)

Piękności, nie piękności.

Dmucha Kolega trochę mocniej w te żagle bo termin wodowania bliski, (dla przypomnienia - 23.02:yahoo:.) a aneksów do terminu się nie przewiduje:wpier:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olinowanie żaglowców to dla mnie wiedza tajemna, którą tylko nieliczni potrafią okiełznać. 

Tobie to wychodzi rewelacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prace powoli posuwają się do przodu. Mocowanie fokżagla do fokreji.

Pci3Yeo.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, lesio-69 napisał:

Prace powoli posuwają się do przodu

Bardzo dobrze :super:

A z okazji dnia dzisiejszego

:tort:

i dużo wszystkiego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten czerwony można by trochę wpłowieć, bo żagiel jak stara szmata a krojc nówka funkiel jest teraz :szczerbol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, abtb napisał:

Bardzo dobrze :super:

A z okazji dnia dzisiejszego

:tort:

i dużo wszystkiego

Podziękował

Edited by lesio-69

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Szydercza Gała napisał:

Ten czerwony można by trochę wpłowieć, bo żagiel jak stara szmata a krojc nówka funkiel jest teraz :szczerbol:

I tu masz rację. Ten fakt trochę mi umknął. A specjalnie jeszcze szukałem jak najbardziej czerwonej farby. Nie wiem czy teraz coś się da z tym zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, lesio-69 napisał:

I tu masz rację. Ten fakt trochę mi umknął. A specjalnie jeszcze szukałem jak najbardziej czerwonej farby. Nie wiem czy teraz coś się da z tym zrobić.

Płowienie to jedno... Zupełnie niepotrzebnie najbardziej czerwoną wziąłeś! Te czerwienie mineralne w tamtych czasach były bardziej "ceglane" jak ochra czy wenecka. Szczegół to, ale niezmiernie istotny. Spróbuj to nieco poprawić bo teraz jest czerwony jak u konia ze stajni Enzo :mrgreen:

A poza tym to wiadomo - majstersztyk! :super:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z fukawki go teraz podmarmurkuj pomaranczowym potem przybrudz brazem  I Bedzie pan zadowolony :szczerbol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Super_Hans napisał:

Płowienie to jedno... Zupełnie niepotrzebnie najbardziej czerwoną wziąłeś! Te czerwienie mineralne w tamtych czasach były bardziej "ceglane" jak ochra czy wenecka. Szczegół to, ale niezmiernie istotny. Spróbuj to nieco poprawić bo teraz jest czerwony jak u konia ze stajni Enzo :mrgreen:

A poza tym to wiadomo - majstersztyk! :super:

 

24 minuty temu, Szydercza Gała napisał:

Z fukawki go teraz podmarmurkuj pomaranczowym potem przybrudz brazem  I Bedzie pan zadowolony :szczerbol:

 Najgorzej, ze ten żagiel wisi już na okręcie tylko nie robiłem jeszcze zdjęć  i wszelkie prace z nim są już bardzo utrudnione.

Edited by lesio-69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę odświeżę;-) i jezeli nie za późno i coś pomoże, a trudno zrobić już na powieszonym żaglu, spróbuj ten czerwony ubrudzić suchą pastelą brązową(polecam renesans) za pomocą pędzelka.

Kleilem Santa Maria z kartonu w 1:96. Inna kategoria, ale żagle te same;-) no prawie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, tlb napisał:

Trochę odświeżę;-)

To i ja trochę odświeżę temat:szczerbol:

Słyszałem że po cyberprzestrzeni krążą fotki z trochę większą ilością żagli na masztach i olinowaniem, a sama budowa zmierza śmiałymi krokami ku szczęśliwemu końcowi

Czy autor owej "baleji" uraczy nas fotkami z postępów czy też każe czekać do galerii końcowej? wink3

Edited by abtb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś tam w międzyczasie  z fotek  pewnie się pojawi. Do żagla podbukszprytowego dołączył fokżagiel i bezanżagiel. Teraz trzeba będzie się brać na grotżagiel. A ten jest trochę skomplikowany bo ma dodatkowo 2 bonnety. Bonnet to dodatkowy żagiel dowiązany pod  głównym  żaglem  rejowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, lesio-69 napisał:

Teraz trzeba będzie się brać na grotżagiel. A ten jest trochę skomplikowany bo ma dodatkowo 2 bonnety. Bonnet to dodatkowy żagiel dowiązany pod  głównym  żaglem  rejowym.

Za cholerę nie wiem o co chodzi ale brzmi dobrze :mrgreen:

Tak trzymać :super:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.