Skocz do zawartości

Tiger I #304 Frankenstein


Melnikov

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Model po podkładzie. Muszę na wieży i na burcie poprawić fakturę pancerza po odłupanym zimmericie. Są dziurki po nożu ;P

 

 

 

40535658000_707a6cc4fa_b.jpg

42342632311_3a3970e5a7_b.jpg

28469444878_84d69c9c21_b.jpg

28469445348_e7868c145a_b.jpg

42294600892_968274f40d_b.jpg

41620157654_80fa9f5096_b.jpg

41620158194_b3c52a7ded_b.jpg

 

 

Mam pytanie odnośnie malowania. Będę malował vallejo. Mam kolor rotbraun. Nie jest on za czerwony? Pomieszać go z jakimś innym kolorem, aby był bliższy brązowego? Jakim kolorem pomalować miejsca, gdzie jest obłupany zimmerit? Podkładowym czerwonym? I czy rotbraun, to jest właśnie ten czerwony podkładowy? Poniżej tabela kolorów jakie posiadam.

 

41440999385_0cf67d7214_b.jpg

 

Pozdrawiam

Mel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Rotbraun od vallejo nadaje sie jak najbardzoiej na czerwony podkladowy, ale na plamki jako brazowy to nie, co do miejsc gdzie odpadl zim to jedna szkola twierdzi ze kolor taki jak na podklad niemiecki, a druga ze jasno szary (moze zbity odrobina piaskowego, zoltego etc..) ma to byc przedstawienie tego, ze resztki zimu tak zabarwily pojazd, ostatnio chyba wiecej lidzi idzie na teorie nr 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowany do malowania.

 

Na technikach malarskich nie znam się. Robię po swojemu, więc pewnie nie postępuję według większości znanych szablonów ;)

 

Przy okazji pomaluję też model Tygrysa z MENG'a ;P Kiedyś go rozgrzebałem, a że mam wenę i czas na malowanie, to warto skorzystać.

 

41459880035_c825ba1573_b.jpg

42313706842_d3957f34f5_b.jpg

40554787270_70582fb5d2_b.jpg

42313709682_fdf2e7e151_b.jpg

42313709942_3ee687c184_b.jpg

42313709652_275a8470d0_b.jpg

 

Pozdrawiam

Mel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy kolor położony. Vallejo dunkelgelb wg mnie jest strasznie ciemny, więc zawsze dodaję do niego białego. Model i tak ciemnieje później przy okazji filtrów. Jutro będzie reszta kolorów.

 

Malowało mi się nadzwyczaj przyjemnie. Chyba w końcu dopasowałem sobie konsystencję farby i ciśnienie w kompresorze. Liczę, że i jutro będzie tak dobrze szło. Tym bardziej, że będzie trudniej poprzez pomalowanie łat.

 

42319587562_b93bc59c17_b.jpg

28494878818_0c465dbb86_b.jpg

42368331111_a15eba8c9a_b.jpg

41465797055_67f28fd762_b.jpg

41645335884_7d0b743078_b.jpg

41645336614_b8e65268c8_b.jpg

41645337144_117d51cecd_b.jpg

42368337171_0b73e2a044_b.jpg

 

Jestem pełny optymizmu. Model chyba będzie taki jaki sobie założyłem. ;)

 

Pozdrawiam

Mel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś napiszę (wiem, przypieprzam się), ale skoro sam napisałeś że się nie znasz, to może trochę się poznasz.

Generalnie cały pre-shading jaki zrobiłeś jest bez sensu. Bo jeżeli już go robisz (a w pancerce jest kompletnie bez sensu), to ma on na celu przyciemnienie tych miejsc, gdzie z natury dochodzi mniej światła. A Ty na ciemno pomalowałeś miejsca, gdzie właśnie światła jest najwięcej (górne krawędzie paneli, ogólnie krawędzie i kanty). Jeżeli już chesz działać z czarną (tylko nie pactrą) na podkład, to lecisz całościowo po całym układzie jezdnym i tyle. Resztę sobie zostaw, olej. Bo potem możesz to fajnie zrobić odcieniami bazowego koloru.

Także ja radzę aby to przemalować. Najpierw nia szaro, później tym czarnym zrób układ jezdny a następnie walnij wszystko podkładem, czyli brązem. I będzie można się bawić w dalsze budowanie kolorystyki.

No ale twój model - twoje decyzje.

 

Zapewne jest tak jak piszesz, ale kiedyś widzialem poradnik odnośnie malowania i jedna z technik była o rozjasnianiu środka elementu. Staram się postępować zgodnie z tą wskazowką. Próbowałem kilka razu zrobić modulacje, ale mi nie szła, więc olałem tę technikę. Szkoda było mi na nią czasu i nerwów.

 

Pozdrawiam

Mel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozjaśnianie panelu po środku to też modulacja

Ale co Ci nie wychodziło? Napisz, postaram się jakoś pomóc. Bo to nie jest naprawdę super trudne.

 

Nie potrafię zrobić łagodnego przejścia z jasnego odcienia do ciemnego. I czy w ogóle modulacja (nazwijmy ją) "pozioma" nadaje się dp do wielokolorowego kamo?, czy jest tylko do modeli jednokolorowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejne pytanie odnośnie malowania.

 

Co z oznaczeniami wozu w miejscach, gdzie zimmerit jest obłupany? Kalkę dawać po całości, bo załoga poprawiała ubytki oznaczeń? Czy zostawić miejsca, gdzie jest goły pancerz tylko w kolorze podkładu?

 

Pozdrawiam

Mel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by się zastanowić kiedy malowali kamo. Czy w momencie nakładania zimmeritu czy potem. Ciekawie by było pomieszać, ale nie wim jka poprawność historyczna. No chyba żę ci nie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by się zastanowić kiedy malowali kamo. Czy w momencie nakładania zimmeritu czy potem. Ciekawie by było pomieszać, ale nie wim jka poprawność historyczna. No chyba żę ci nie zależy.

 

Do modelarstwa podchodzę na luźno, więc nie musi zgadzać się w 100%. Znajomy zasugerował mi żeby zrobić w ten sposób.: Niektóre miejsca z obłupanym zimmem zostawić z kamuflażem, a w kilku niech będzie czerwona, podkładowa farba. Coś za zasadzie... (What if) zaczęli zamalowywać ubytki, ale musieli dalej ruszać do akcji, więc zostały czerwone plamy. Wspomniał też o "warstwowym" nakładaniu zimmeritu. Pierwsza warstwa zimmeritu gładka, żółta/jasnożółta, a druga już z fakturą nakładana na nią. Odłupana powierzchnia z fakturą odsłaniała gładką.

 

P.S.

Wiem, że brąz wygląda jak fioletowy. Kwestia światła ;P Tak naprawdę jest brązowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś napiszę (wiem, przypieprzam się), ale skoro sam napisałeś że się nie znasz, to może trochę się poznasz.

Generalnie cały pre-shading jaki zrobiłeś jest bez sensu. Bo jeżeli już go robisz (a w pancerce jest kompletnie bez sensu), to ma on na celu przyciemnienie tych miejsc, gdzie z natury dochodzi mniej światła. A Ty na ciemno pomalowałeś miejsca, gdzie właśnie światła jest najwięcej (górne krawędzie paneli, ogólnie krawędzie i kanty). Jeżeli już chesz działać z czarną (tylko nie pactrą) na podkład, to lecisz całościowo po całym układzie jezdnym i tyle. Resztę sobie zostaw, olej. Bo potem możesz to fajnie zrobić odcieniami bazowego koloru.

Także ja radzę aby to przemalować. Najpierw na szaro, później tym czarnym zrób układ jezdny a następnie walnij wszystko podkładem, czyli brązem. I będzie można się bawić w dalsze budowanie kolorystyki.

No ale twój model - twoje decyzje.

 

Dobrze maluje tzn. zgodnie ze starą szkołą cieniowania, gdzie preshading służy do kontrastowania krawędzi różnych płaszczyzn. Oczywiście tak samo jak obecnie modna modulacja nie ma to za dużo wspólnego z rzeczywistością. Modna modulacja jest z czapy wzięta, bo w świetle słonecznym na płaszczyźnie wystawionej pod jednolitym kątem nie ma żadnych modulacji barwy i nasycenia. Taka natura rozproszonego światła słonecznego. Modulacja jak i inne takie zabawy, to trochę przeniesienie na trójwymiarowy model efektu z dwuwymiarowego obrazu uzyskanego ze sztucznego, scenicznego oświetlenia. Jako metoda na optyczne ożywienie w sumie małego obiektu ma to sens ale nie mówmy, że coś jest bardziej poprawne lub mniej. Są modelarze starej szkoły, którzy śmieją się i z jednej metody, i z drugiej w kontekście "poprawności politycznej".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działam dalej... Mimo rad i sugestii robię trochę po omacku. Sam nie do komca rozumiem jak to mam zrobić w miarę poprawnie ;-)

 

Aha. W miejscach gdzie załoga niby odmalowywała ubytki camo dać ciemniejszy odcień. Żeby urozmaicić te miejsca?

 

41559256835_b9876b5f08_b.jpg

40653308320_bd9903a6eb_b.jpg

42461801671_232c21158d_b.jpg

41738577114_3b5af0a463_b.jpg

41559253015_bb7940f6db_b.jpg

41559253455_6d771816f7_b.jpg

42461797881_9863690001_b.jpg

41738574294_8229879666_b.jpg

42461798051_994b4de568_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś Krzysztof "meser262" kwestię obitego zimmeritu dokładnie opisywał - m. in. tu:

http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=87&p=842869#p842869

Może Ci się przyda .

 

Dzięki za link.

 

Będę musiał trochę bardziej "spłaszczyć" spodnią warstwę zimmeritu i w niektórych miejscach bardziej uwydatnić kolor podkładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.