Andrzej Ziober Napisano 17 Sierpnia 2018 Share Napisano 17 Sierpnia 2018 No to jeszcze odnośnie Bondica. Na Bondic trafiłem jakieś 3 lata temu. Kupiłem zestaw startowy i dodatkowo dwa kartusze. Zużyłem ten z zestawu startowego i jeden z tych dwóch dodatkowych (często otwierając kartusze). Klej w obu opakowaniach do samego końca był przezroczysty. Trzecie opakowanie otwarłem teraz z ciekawości... i klej w płynie jest absolutne przezroczysty, zarówno przed, jak i po naświetleniu. Oryginalny kartusz sprzedawany jest w plastikowym opakowaniu z nadrukiem Bondic i na samym kartuszu też jest nazwa kleju. Piszę o tym, bo w jednym ze sklepów modelarskich widziałem kartusze bez nadruku. Solo, miałeś kartusz taki jak opisałem, czy bez nadruku? Może na rynku są już jakieś podróbki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 17 Sierpnia 2018 Share Napisano 17 Sierpnia 2018 A tu mnie masz, bo mój kartusz jest bez napisu. Wydawało mi się że kupiłem oryginalny zestaw, na metalowym pudełku jest napis Bondic, ale na kartuszu napisu nie ma. Może to jest to. Zobaczymy jak będzie z nowym, gdy przyjdzie. Przy okazji mam pytanie dotyczące diody UV i bezpieczeństwa patrzenia na nią gdy się swieci. UV jest bardzo szkodliwe dla wzroku, pytanie czy na taką diodę można patrzeć bez zabezpieczenia, czy lepiej odwracać wzrok gdy się utwardza klej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej Ziober Napisano 17 Sierpnia 2018 Share Napisano 17 Sierpnia 2018 (edytowane) Jeśli nie kierujesz światła diody bezpośrednio na oko, to nic Ci raczej nie grozi. No chyba, że całymi godzinami będziesz kleił… ale taka sytuacja jest raczej mało realna, bo żeby utwardzić kroplę Bondicu wystarczy naświetlać ją 1,5 do 3 sekund. Ale jak masz wątpliwości to kup okulary przeciwsłoneczne z filtrem UV i będziesz zabezpieczony Edytowane 17 Sierpnia 2018 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 17 Sierpnia 2018 Share Napisano 17 Sierpnia 2018 Ok, dzięki za poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 17 Sierpnia 2018 Share Napisano 17 Sierpnia 2018 A to ciekawe co piszecie w kwestii ewentualnych podróbek, czy "zamienników". Ponieważ właśnie stoję przed zakupem, gdzież to kupować, żeby mieć pewność oryginału?... Albo gdzie nie kupować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 17 Sierpnia 2018 Share Napisano 17 Sierpnia 2018 Ja kupiłem właśnie na Allegro, z napisem. Zresztą tam wszystkie są z napisem, więc chyba śmiało możesz brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariucha Napisano 17 Sierpnia 2018 Share Napisano 17 Sierpnia 2018 OK, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 19 Sierpnia 2018 Share Napisano 19 Sierpnia 2018 PWM jakoś nie, ale kaczory tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 2 Września 2018 Autor Super Moderator Share Napisano 2 Września 2018 Witam. Szczeliny i inne niedociągnięcia producenta zostały wyeliminowane. Podkładem pomalowałem miejsce gdzie robione były poprawki, by zobaczyć jak to wygląda. Jest dobrze, ale jeszcze muszę popracować nad niektórymi miejscami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 12 Września 2018 Autor Super Moderator Share Napisano 12 Września 2018 Witam. Zaszpachlowałem szpachlą Tamiya miejsca, które nie wyglądały dobrze. Nadmiar zeszlifowałem papierem ściernym. Wszystko było super. Nakleiłem taśmę maskującą, która służyła jako wyznacznik do miejsc rycia linii. Rylcem przejechałem delikatnie trzy razy i ściągnąłem taśmę. Okazało się, że szpachla w kilku miejscach się skruszyła. Miejsca te zalałem CA, po wyschnięciu wyszlifowałem i czeską żyletką zrobiłem nowe linie. Na zdjęciach wyglądają jak bym je rył sztychówką, ale na żywo wyglądają dobrze. Edit: Zrobiłem światła. Nawigacyjne Antykolizyjne. Zrobiłem na wzór starego zestawowego, ale wydaje mi się, że mimo to jest za wysokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 13 Września 2018 Autor Super Moderator Share Napisano 13 Września 2018 Witam. Kolejny dzień zmagań z modelem. Świtało antykolizyjne zeszlifowałem ponad połowę. Myślę, że teraz jest ok. Dorobiłem czujnik. Fabryczny złamał się podczas wycinania. Powoli zbliżam się do końca prac i będę się przygotowywał do malowania. Mam prośbę o nakierowanie mnie, w jaki sposób, albo jak pomalować tego rodzaju model. Na pewno będzie malowany farbami Mr.Color z serii GX. Jak wiadomo YF nie był bardzo wyeksploatowany. A chciałbym aby model był dobrze pomalowany. Czy stosować preshading czy nie, jaki kolor washa zastosować, itp. Jeżeli ktoś malował samolot, w malowaniu okolicznościowym to co stosował? Będę jeszcze przeglądał relacje, może uda mi się znaleźć takowe malowanie gdzieś w sieci. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 13 Września 2018 Share Napisano 13 Września 2018 Jeśli można coś podrzucić w kwestii malowania na biało z sąsiedniego forum: http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=12&t=86108&start=45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Września 2018 Share Napisano 13 Września 2018 To nie jest dobry przykład, bo Jurek zrobił jakby nie patrzeć samolot w operacyjnym kamuflażu, a ten F-16 to bardziej coś co przypomina maszynę wystawową, do pokazów. Ja bym tutaj nie kombinował z jakimi przebarwieniami zbytnio, tylko skupił się na czystym, gładkim malowaniu 3 kolorów. Może tu i tam lekko odbarwiony panel, lekkie zabrudzenia w okolicach krawędzi komórek paliwowych na kadłubie, coś w stylu modelu Mikołaja75, tylko naturalnie dużo delikatniej. Washa dałbym albo bardzo ciemnego, albo czarnego, bo na białym tle wszelkie linie podziału i detale są mocno kontrastowe. Tak na to patrzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 13 Września 2018 Share Napisano 13 Września 2018 Możesz sobie zerknąć do tego warsztatu prawdziwego mistrza. On robił co prawda F-104, ale typ malowania niezwykle podobny. Kilka patentów jak malować i brudzić warto stamtąd skopiować. Malowanie zaczyna się od Chaptera 8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 13 Września 2018 Autor Super Moderator Share Napisano 13 Września 2018 Dziękuję bardzo wam bardzo panowie. Malowanie tego F-104 jest piękne, w ogóle warsztat jest szczegółowy. Jak bym tak potrafił i tak by wyszedł mój F16 byłbym szczęśliwy. Dzięki Solo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 18 Września 2018 Autor Super Moderator Share Napisano 18 Września 2018 Witam. Prace nad bryłą modelu zakończone. Rysy zalane surfacerem i przeszlifowane. Cały model przeszlifowałem na mokro papierem ściernym. Czas na malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 18 Września 2018 Share Napisano 18 Września 2018 ale po co na tym etapie wkleiłeś podwozie a zwłaszcza koła? Teraz będzie tyko przeszkadzać. Najpierw w malowaniu głównej bryły, a potem gówna bryła w malowaniu tych detali jak np. opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 18 Września 2018 Autor Super Moderator Share Napisano 18 Września 2018 Koła się trzymają na bluetack. Podwozie wkleiłam na samym początku, iż w ogóle nie pasowało do otworów montażowych i było krzywe. Bałem się że na późniejszym etapie, nie uda mi się podwozia wyprowadzić by to jakoś wyglądało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 19 Września 2018 Autor Super Moderator Share Napisano 19 Września 2018 Witam. Na model nałożyłem podkład. Początkowo podkład miał być koloru białego, lecz trudno było by zobaczyć podczas malowania, gdzie nałożyłem na biały podkład białą farbę. Dlatego zdecydowałem się na kolor szary. Jutro pierwsze natryski farby Przepraszam, czy ktoś się zna odrobinę na aerodynamice? To znaczy dokładniej chodzi mi o przepływ powietrza, nie wiem czy to też aerodynamika czy już inny dział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 20 Września 2018 Autor Super Moderator Share Napisano 20 Września 2018 Witam. Zrobiłem sobie lakiernie, bym mógł malować w zimie modele w warsztacie, a nie na balkonie. Za wyciąg odpowiadają cztery wentylatory fi120 oraz centralny fi100. Powietrze tłoczone jest do komory o wymiarach 500x500x130mm. Tylna ściana komory jest w kształcie trapezu. Za odprowadzenie powietrza z komory na zewnątrz, służy rura fi100. Problem polega na tym, że niewielka część wtłoczonego powierza do komory(czerwone strzałki), zamiast zostać odprowadzone do tylnej rury, wydostaje się z powrotem przez wentylatory(niebieskie strzałki). Nie jest to duża ilość, ale mi przeszkadza. Pytanie brzmi, co mogę zrobić, by wyeliminować cofanie się powietrza? Jedne rozwiązanie jakie mi przychodzi na myśl, to zmniejszyć obroty tych pięciu wentylatorów. Przez co powietrze w komorze, nie zdoła pokonać siły powietrza wtłaczanego i zostanie wypchnięte przez tylną rurę, a nie przez wentylatory. Czy da się to jakoś wyeliminować? Parametry wentylatorów fi120: wydatek powietrza: 150m3/h ciśnienie statyczne: 49 Pa Z góry dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 20 Września 2018 Super Moderator Share Napisano 20 Września 2018 ;) masz za mały wydech a za dużo "turbo" ;) zmień rurę na 200... xDDD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 20 Września 2018 Share Napisano 20 Września 2018 Zdecydowanie za mały wydech. Obawiam się, że nawet fi 200 może okazać się za wąskie. A ten wydech to też masz zawinięty jak świński ogon - wyprostuj w miarę możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 20 Września 2018 Autor Super Moderator Share Napisano 20 Września 2018 Czyli zmniejszenie obrotów i zwiększenie rury powinno pomóc. Dzięki panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 20 Września 2018 Super Moderator Share Napisano 20 Września 2018 no co do wylotu to im więcej tym lepiej jak dasz ~250 to nie będziesz musiał zmniejszać obrotów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 20 Września 2018 Autor Super Moderator Share Napisano 20 Września 2018 250 to już jak wiadro, gdzie ja to bym zmieścił. Dzięki za pomoc. Model rozjaśniłem, by kolejny biały był bielszy Na to pójdzie warstwa jednolita w kolorze białym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.