Skocz do zawartości
Stojkovic

Audi Quattro Rallye - 1:24 Revell

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Wkraczam na zupełnie nowy dla mnie grunt, to jest modelarstwo pojazdów cywilnych.

 

Na warsztat biorę ultra ciężko dostępny model Audi Quattro z ery istnienia grupy B.

151579_10571_pristine.jpg

 

Była to rewolucyjna konstrukcja ze względu na przeniesienie silnika.

1983_audi_quattro_b2_ral_efb5a37_750_470_0_0.jpg

Audi_Quattro.jpg

audi_quattro_1stgen_rally1_A1.jpg

Audi_Quattroa.jpg

 

Interesuje mnie zrobienie tez podstawki w takim duchu...

audi_quattro_rally_wallpaper.jpg

 

Teraz kwestia techniczna... nigdy nie robiłem cywila... licze na pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie od razu zapytam.

 

W co potrzebuję z chemii się zaopatrzyć by ogarnąć ten model?

 

Mam micro set i sol do kalek i tamkę błysk w sprayu na lakier bazowy.

Mam z Tamki tez pasty polerskie i wosk.

Jakieś specjalne lakiery na wykończenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O przeniesienie napędu chodzi Ci Łukaszu zapewne.

Napęd quattro zrobił wtedy niemałe zamieszanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to to właśnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie od razu zapytam.

 

W co potrzebuję z chemii się zaopatrzyć by ogarnąć ten model?

 

Mam micro set i sol do kalek i tamkę błysk w sprayu na lakier bazowy.

Mam z Tamki tez pasty polerskie i wosk.

Jakieś specjalne lakiery na wykończenie?

Będziesz potrzebował

https://www.mojehobby.pl/products/GX-100-Mr.Color-Super-Clear-III-Gloss.html

Oczywiście rozcieńczalnik

https://www.mojehobby.pl/products/T-106-Mr.-Color-Leveling-Thinner.html

Wodne papiery ścierne zaczynając od gradacji 400 kończąc na 2500, można i drobniejsze ale resztę załatwią pasty polerskie. Coś do zalania lini polecam, Tamiya smoke, rozcieńczamy i pięknie wypełnia.

A będzie to czysty samochód, czy wyeksploatowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź co do lakieru bezbarwnego.

Samochód będzie pobrudzony i na podstawce.

 

Ten Tamyia Smoke to ma być akryl czy coś innego? Bo jeśli ma pełnić rolę washa to mam np. MIG Dark Wash, który od lat stosuję w pancerce.

 

Kolejne pytanie dotyczy kalek i kolejności nakładania chemii.

 

 

Do tej pory stosowałem sidolux na model, potem kalki, sidolux znowu i dalsze pace. W tym przypadku pewnie będzie inaczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście używam emalii, ale wtedy muszę pamiętać, żeby jej nie rozcieńczać rozcieńczalnikiem rozpuszczającym GX-100.

Dlatego, że podczas zmywania tego co przypadkowo pobrudzisz, nie zostają ślady na GX-100.

Możesz spróbować zabawy z akrylową i opiszesz twoje spostrzeżenia, albo użyć tego Mig dark wash.

Co do kalek to na GX-100 nakładasz kalki, na kalki znowu GX-100 albo akrylowa Tamiya X-22 i polerka. Tylko jak samochód będzie ubrudzony, to może zamiast połysku to użyć jakiś mat?

Ale na zdjęciach widać, że Audi w dolnych partiach jest brudny, a w górnych jest w połysku.

Po tym brudzenie.

Jak brudzenie olejami, to użyj lepiej lakieru akrylowego na kalki, by nie wszedł w reakcję z chemia którą będziesz używał.

Tak ja to widzę.

Sidolux, jak samochód ma być brudny i masz doświadczenie, to na własną rękę, możesz zastosować sidolux.

 

Trochę to pokręcone, ale podczas prac, będziesz decydował, co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadna prawdziwa rajdówka nigdy nie była malowana glosem ani matem. Tylko satyna.

 

Jeśli robisz wersję z wystawy samochodowej lub prywatnej kolekcji, gdzie auto jest odpicowane na wysoki połysk to inna sprawa, ale jeśli ma to być oryginał jak z lat osiemdziesiątych to zapomnij o połysku.

Glosem to malują tylko ci co rajdówki w życiu na oczy nie widzieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Glosem i tak musi pomalować przed kalkami, a później skoro są satynowe to satyną i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz.

 

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Legendarny samochód. Potem koniecznie musisz zrobić Lancię 037 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tak zwanym międzyczasie podrzucam in-box zawartości pudła.

 

zvu06c.jpg

11mdonk.jpg

2isz3es.jpg

103wkci.jpg

13zc1mc.jpg

2vkn7ds.jpg

905ahx.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem.

 

Nabyłem już GX-100 i odpowiednie kolory do pojazdu.

 

Co więcej we wnętrzu zainstaluje też załogę:

 

https://www.super-hobby.com/products/Rally-Driver-Co-Driver-Set.html?partner_id=9.

 

Domyślnie ma to być Hannu Mikkola i jego pilot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polerował będę pastami jedynie farbę przed kalkami po nich sam lakier GX-100 a następnie lekko satynę by brudzenie się trzymało.

 

Taki jest przynajmniej plan...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam pytanie.

Czy jeżeli docelowo samochód będziemy robić satynowy, to czy musimy polerować warstwę połysku która będzie pod satynowym lakierem? Będzie widoczne że nie była polerowana warstwa pod?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta satyna to moim zdaniem trochę dziwny pomysł. Zdecydowana większość aut rajdowych jest malowana (lakierowana) farbą białą błyszczącą. Ponieważ nie kładzie się na to lakieru bezbarwnego, nie woskuje się, nie poleruje to można mieć odczucie, że jest to farba satynowa. Wszystkie kolory nakleja się folią, która jest o wiele bardziej błyszcząca (lub też matowa jeśli zastosujemy ostatnio modną folię matową). Na audi też widać, że czerwony ma o wiele większy połysk niż biały. Dla kolegi jest więc pole do popisu jak zrobić na modelu dwie wersje połysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Muszę nieco nadrobić z uzupełnieniem tego wątku o fotki z postępów:

 

96ge1j.jpg

258ndie.jpg

28rm6xg.jpg

m7zyhy.jpg

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że nie porzuciłeś wątku - bardzo lubię Quattro. Zawsze też podziwiałem Twoje modele, którymi wysoko sobie ustawiłeś poprzeczkę . Dlatego mam nadzieję, że jeszcze popracujesz nad karoserią - ma sporo paprochów, a linie podziału są poszarpane. Mamy tu (bo myślę że nie tylko ja) spore oczekiwania w stosunku do Ciebie . To tyle od amatora jak ja, nadciągną doświadczeni modelarze od cywilów, to konkretniej Ci pomogą, ja tylko napisałem co rzuca się w oczy.

PS a figurki bardzo fajne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super fura.Jedna uwaga .Kierowca rajdowy tak trzymając kierownicę daleko by nie zajechał.Jeśli to figurki Tamki to są dwie możliwości za piętnaście trzecia albo "w zakręcie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super fura.Jedna uwaga .Kierowca rajdowy tak trzymając kierownicę daleko by nie zajechał.Jeśli to figurki Tamki to są dwie możliwości za piętnaście trzecia albo "w zakręcie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.