Skocz do zawartości

Tamiya 1:48 Supermarine Spitfire Mk.I


Bartas89

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 119
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Bartku jak by nie było Twoje linki tyczą wersji Mk.V i może dlatego Nikt nie zwrócił uwagi na lufy do skrzydła "C"

 

Tak, masz całkowitą rację. Ale koła powinny pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kibicuję Koledze . Mam takiego w piwnicy. I czeka. Ale może już niedługo? Kto wie?

1) porada konsumencka-o ile kupione od przedsiębiorcy przez internet można zwrócić w terminie 10 dni,

2) porada medialna :https://www.youtube.com/watch?v=I8d0V5hqxfY lepsze niż netfix , znajomy bohater na tych samych blachach. Ale uwaga tutaj był patafix w użyciu ,chociaż granice plam jakieś ostre wyszły? Albo źle widzę?!

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używano.

 

Greatgonzo , bardzo sympatycznie brzmią Twoje wypowiedzi .

Otwierają wielokrotnie furtkę na przestrzeń gdzie świeże powietrze uspokaja nasza żądze do wykonania modelu w myśl 100%-ego realizmu pierwowzoru o którym tak naprawdę nic nie wiemy.

 

Pozdrawiam

Hello

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj popracowałem trochę nad kokpitem i kadłubem. Najpierw wyciąłem elementy z ramek, a potem to co było możliwe posklejałem i psiknąłem podkładem:

 

f01a5a45e13a317e.jpg

 

969101f8257acb26.jpg

 

Potem mi się przypomniało, że przecież blaszki mam i wypadało by je przykleić. Następnie musiałem jeszcze raz psiknąć podkładem. Na przykładzie tych blaszek wychodzi jeszcze mój brak doświadczenia jeśli chodzi o myśliwce, a co się z tym wiążę nie do końca udana organizacja pracy ;)

 

1e3f1355bb4be2b9.jpg

 

b2bf6edcd63238ef.jpg

 

ea8711191b48b641.jpg

 

Na koniec pomalowanie na kolor bazowy. Jutro będę domalowywałem (ale już pędzlem) detale, które mają być w innym kolorze.

 

45ec4589dae5667c.jpg

 

77aafc0c6e32cd09.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego w Vc nie używano 4 działek ?

 

Używano.

 

Może wyrażę się bardziej precyzyjnie , nawet jak spity przychodziły z fabryki w pełni uzbrojone to i tak demontowano 2 działka .

Przecież salwa z 4 luf to nie to co z dwóch. Chyba ,że chodzi o ilość amunicji,lepiej kilka razy strzelić niż raz a dobrze .

A może mk Vc z pełnym uzbrojeniem stawał się za "ciężki " .

 

To tak poza tematem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim kolorem malowales? czesc za fotelem pilota jest na srebrno

 

To jest mieszanka XF-5 (Flat Green)+XF-65 (Field Grey). Instrukcja nic nie mówi, że coś ma być na srebrno przy fotelu. O którą dokładnie część Ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak spity przychodziły z fabryki w pełni uzbrojone to i tak demontowano 2 działka .

 

To nie o to chodzi, że demontowano. Skrzydło C zwane 'uniwersalnym' pozwalało na montaż różnej konfiguracji uzbrojenia. I różna konfiguracja uzbrojenia była używana, z wersją cztery działka 20mm włącznie. Prawda, że nie powszechnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z rana trochę pogrzebałem przy modelu. Tak jak pisałem wczoraj, pomalowałem pędzlem detale, które miały być np na czarno:

 

ace9e5ad1609abc3.jpg

 

c236c9f8c960868c.jpg

 

6c59164d247a3fb2.jpg

 

Przykleiłem też pasy z blaszki do fotela:

 

310032f7888e8cc1.jpg

 

Popracowałem też nad zegarami. Najpierw przykleiłem taką jakby kliszę z zegarami to elementu plastikowego, a dopiero później na to blaszkę fototrawioną. Na "kliszę" nałożyłem klej do drewna z tego względu, że gdy zaschnie to zrobi się przezroczysty i powinien fajnie imitować szklane zegary.

 

cf6f47ca580e9594.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga para działek na maltańskich Spitach była z założenia bagażem. W ten sposób dostarczano zapasowe działka i oczywiście je demontowano. Chociaż jeden CO latał z taką baterią. Jest też wersja, że jeden z MkVIII Caldwella uzbrojony był w 4x20mm. Podobno nawet jest zdjęcie, ale chyba jeszcze nikt go nie widział .

 

W połowie 1942 roku istniały obawy o sens produkcji skrzydła uniwersalnego. Cztery działka przewidywano dla Spitfire VIII i admiralicja życzyła sobie takiego uzbrojenia dla Seafire II. Obawiano się kłopotów logistycznych, szczególnie z produkcją, bo skrzydło C bardziej pracochłonne i wymagało zdecydowanie dłuższej pracy maszyn na tym etapie. Przy tym trzeba by produkować pięć rodzajów Spitów z trzema różnymi skrzydłami. Sugerowano zachowanie standardu 2 x Hispano, 4 x Browning w skrzydle B dla Spitfire VIII, a także by również Navy zrewidowała swoje potrzeby i zrezygnowała z 4 działek. Jak wiadomo przyjęto dość specyficzny kompromis. Zachowano konfigurację uzbrojenia, ale uniwersalnego skrzydła nie zrezygnowano. Widać dwa razy większy zapas amunicji do działek był nie do pogardzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę dzisiaj porobiłem. Najpierw metoda suchego pędzla na obie połówki kadłuba

 

1cba708fa83694e8.jpg

 

cc1937a9fa8efd10.jpg

 

Potem ta sama metoda na fotel i stelaż

 

3205eb01a95d1ad5.jpg

 

Na koniec czarny wash Tamiyą

 

933efa4c60af0e51.jpg

 

1fb9a29da9367f5d.jpg

 

3579fca0b18c23b3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.