Stojkovic Napisano 10 Września 2018 Share Napisano 10 Września 2018 Witajcie, Odpalam nowy warsztat. Tym razem będzie to moje pierwsze spotkanie z modelami MENG. Zobaczymy jak pójdzie. https://www.scalemates.com/kits/1008063-meng-model-ts-031-sd-kfz-182-king-tiger Wkrótce wrzucę małego in-boxa i pierwsze postępy prac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal0281 Napisano 10 Września 2018 Share Napisano 10 Września 2018 Chetnie popatrze co tu sie bedzie dzialo bo tez mam takiego na magazynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 10 Września 2018 Share Napisano 10 Września 2018 Zasiadam i patrzę, podobno jest to dużo lepszy tiger II od zestawu Dragona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 10 Września 2018 Autor Share Napisano 10 Września 2018 Tu bym się spierał co do wyższości MENG'a nad Dragonem. Nie wiem jak merytorcznie ilość śrubek i spawów, ale w KT Dragona masz Magic Tracki, metalową lufę w standardzie, szekle, druciane liny holownicze i blaszki fototrawione chociażby z zapinkami na narzędzia. Idąc dalej, Dragon wypuścił wersję z Zimmeritem, pal pięć czy dokładnym czy nie, ale jednak jest taka opcja "fabrycznie". W MENG'u pozostaje samoróbka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldigozz Napisano 10 Września 2018 Share Napisano 10 Września 2018 Meng sprzedaje zimmerit do swoich niemiaszków osobno i to w kilku wariantach. Przynajmniej do Pantery. Taką mają politykę. Stąd mają też osobno ruchome zawieszenie i jest osobny zestaw wnętrza do KT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 10 Września 2018 Share Napisano 10 Września 2018 Zawsze wszyscy robią te hitlerowskie tanki , w dobrym stanie technicznym, zrób takiego jak na tym obrazku 9 przynajmniej będzie można pokazać wnętrze ): http://blog.tiger-tank.com/incombat/knocking-king-tiger/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 5 Października 2018 Autor Share Napisano 5 Października 2018 Ruszyłem z budową. Tym, którzy zastanawiają się nad inwestycją 120 - 150 zł w ten zestaw poniżej pokazuję moje wnioski: Plusy: - w większości bardzo dobry detal - bardzo dobre spasowanie elementów - niezbyt rozdrobnione elementy (w przeciwieństwie do Dragona) - mało nadlewek - przejrzysta instrukcja Minusy: - twardy i kruszący się plastik (coś a'la Zvezda) - UKŁAD ZAWIESZENIA i GĄSKI - dramat... krzywe mocowanie kół, niedokładny system mocowania wahaczy, co daje duże ryzyko błędu przy montażu sztywnych gęsi - gęsi z plastiku nie ogniwkowe, duże problemy z nimi można mieć - zdcydowanie nie polecam początkującym - nadlewki w nieraz trudnych miejscach do usunięcia np. na narzędziach - Tyle na tym etapie budowy zaobserwowałem. Podeślę jeszcze dzisiaj fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 7 Października 2018 Autor Share Napisano 7 Października 2018 Fotki do tekstu powyżej: Całkiem przemyślane łączenie form w łatwych do usunięcia miejscach na kołach napędowych - plus! Krzywe podwozie, generalnie bardo słabo wykonane... Składanie gąsienic - pomysł ciekawy, ale ze względu na wykonanie układu zawieszenia dość ryzykownie się robi: Bardzo fajne spasowanie kadłuba - plus! Przednie płyty bez problemu - plus! Ogólnie model jest teraz na tym etapie: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal0281 Napisano 7 Października 2018 Share Napisano 7 Października 2018 Tak z ciekawosci, o co dokladnie chodzi z tym slabym zawieszeniem, co tam sa za problemy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 7 Października 2018 Share Napisano 7 Października 2018 Mi się wydaje że jest to kwestia dobrego wklejenia wachaczy. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 7 Października 2018 Autor Share Napisano 7 Października 2018 To może tak obrazowo wyjaśnię: Krzywe wahacze: Wahacze nie są idealnie wpasowane w otwory, co daje opcje przesunięcia o milimetr w lewo lub prawo, a przy sztywnych paskach może mieć to katastrofalne skutki. Ja wklejałem na sztywno wahacze w momencie, jak miałem gęsi już na nich bo inaczej ryzyko, że będzie jak na foto poniżej: Tyle w temacie zawieszenia by MENG... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 7 Października 2018 Share Napisano 7 Października 2018 A nie brakuje Ci jednego ogniwa, tego bez zębów obok koła napinajacego. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 7 Października 2018 Autor Share Napisano 7 Października 2018 U mnie gąsienice wyszły ok, ale nie miałem wklejonych wahaczy na sztywno więc mogłem lekko je sobie na spokojnie dopasować. Gdybym wkleił na sztywno to mógłbym napotkać na takiego zonka jak pokazywałem. Za długie lub za krótkie gąsienice. Nie odejmiesz po ogniwie, bo więszkość masz na sztywnych paskach już... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demonion Napisano 7 Października 2018 Share Napisano 7 Października 2018 Obserwuję bo też u mnie leży w szafie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Convi Napisano 7 Października 2018 Share Napisano 7 Października 2018 Posiadam ten model i w Internecie czytałem przed zakupem, że jest problem z tym zawieszeniem Menga, ale jedynie w wersji 'sztywnej'. Byłem ciekawy jak rozwiążesz ten problem, ale widzę też się z nim zderzyłeś. U mnie wciąż czeka w pudle, więc wątek będę śledził z zainteresowaniem. Wracając do tematu gąsienic - jeśli ktoś kupuje działające zawieszenie, to wahacze są OK (są całkowicie oddzielne i przez całą długość) Jeśli dobrze pamiętam to wadliwy jest ten plastik w środku (taka płytka do wklejenia przez całą długość kadłuba, o ile pamięć mnie nie zawodzi) do której wpasowujesz wahacze (jak się nie mylę, to te otwory są 'krzywo' - wklejenie jej prostopadle oraz luzy w otworach w kadłubie powodują, że wahacze 'uciekają' do środka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 8 Października 2018 Autor Share Napisano 8 Października 2018 Jest prawie dokładnie tak jak piszesz, z tym, że same wahacze sa krzywo odlane - wszystkie! Widać to na pierwszym foto, tym do góry nogami. Nic z tym nie zrobisz, chyba, że chce się komuś odcinać te wałki i szlifować na prosto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 25 Października 2018 Autor Share Napisano 25 Października 2018 Powoli składam Tygrysa w całość. Najbardziej pancerna blacha fototrawiona z jaka pracowałem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 25 Października 2018 Share Napisano 25 Października 2018 Lepiej jak jest grubsza niz taka cienizna jak u dragona czy eduarda, gdzie lubi sie szybko rozpadać. Wydechy rozwiercone ? Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 25 Października 2018 Autor Share Napisano 25 Października 2018 Wydechy już standardowo nawircone przez MENG, więc pod tym kątem nie mam nic do nich. Spaowanie i detal sa bardzo fajne, ale są wyjątki. Odlanie lin holowniczych w plastiku i przewodu do noteka to porażka... Bardzo nierówny ten model jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baldigozz Napisano 25 Października 2018 Share Napisano 25 Października 2018 Takom w KT robi identycznie, pewnie ze względu na specyfikę mocowania lin w Królewskim. Tak naprawdę alternatywą jest tylko osobna lina z mocowaniami, z blaszek. Te zaś zawsze jakaś firma zaproponuje ;) Do Pantery RFM daje same plastikowe kausze i linkę osobno stalową czy miedzianą. Z drugiej strony w starym modelu T-72 Tamiyi są bardzo eleganckie plastikowe liny więc sam pomysł nie jest zły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 28 Października 2018 Autor Share Napisano 28 Października 2018 Jeśli chodzi o malowanie, to planuję wykonać "222" jednorękiego Kurta Sowy, który ukończył swój militarny żywot w Stavelot. Dyskusje na temat tego egzemplarza są nadwyraz syte od domysłów i teorii. Fotki wykonane "za życia" tego Tygrysa Po zniszczeniu w Stavelot Liczę że niezawodny Messer coś podpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 29 Października 2018 Share Napisano 29 Października 2018 Trzecia fota od góry to fake. Zdjęcie jest zrobione współcześnie na pojeździe 213 w La Glaize. Podklejam tutaj swój warsztat z tym pojazdem: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=87&t=57000 Może coś jeszcze dojrzysz dla siebie. Starałem się mocno przeanalizować camo, bo na zdjęciach bardzo dużo widać, więc masz ściągawkę. Zwrócę Ci tylko uwagę na pokrywę na płycie nadsilnikowej -dałeś wczesny typ. KT, które jeździły w Ardenach miały takie coś na tej płycie: King Tiger 332: King Tiger 213: Powodzenia! Będę się przyglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 29 Października 2018 Autor Share Napisano 29 Października 2018 Przyznam, że właśnie takiego czegoś potrzebowałem! Chodzi mi głównie o malowanie. Co do foto 3 od góry, to było podejrzane, bo plamy kamuflażowe się nie zgadzały. Czekam jeszcze na Messera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 29 Października 2018 Share Napisano 29 Października 2018 Liczę że ... Messer coś podpowie. Części jak zwykle podglądałem tu: https://www.mojehobby.pl/products/GERMAN-HEAVY-TANK-Sd.Kfz.182-KING-TIGER-HENSCHEL-TURRET.html Powiem że jeśli chcesz wykonać wierną miniaturę Tygrysa II - No.222 to z tego zestawu MUSISZ wymienić koła napędowe. Dlaczego? O tym za chwilkę. Plansza barwna powinna mieć jeszcze małe kropki dla malowania "Ambush" typ kropkowy. System ten wprowadzony od 19 sierpnia 1944 roku. ... pokrywę na płycie nadsilnikowej -dałeś wczesny typ. KT, które jeździły w Ardenach miały takie coś na tej płycie: Tygrys II - No.222 ma zamontowane mocowanie na klocek pod lewar co może wprowadzać w błąd ponieważ w październiku też takowe mocowanie było montowane na pojazdach. Natomiast co jest najważniejsze że nie ma już mocowania samego lewara na tylnej płycie co wskazuje na produkcję co najmniej z października 1944 roku. Autorzy książki (*) określili datę produkcji tego wozu na październik/listopad 1944 roku (* str.127). Więc - TAK - Tygrys II - No.222 powinien mieć pokrywę pancerną na wlocie powietrza. Gdyby ktoś chciał zrobić pojazd z początku września 1944 roku to powinien pamiętać - że : Fgst.280215(* str.117) wyprodukowany 02 września 1944 roku - ma siatkę na wlocie powietrza. Fgst.280243 (* str.121) - wyprodukowany 11 września 1944 roku - (No.332) już ma pancerną osłonę na wlocie powietrza. Natomiast Tygrys II - No.213 - Fgst.280273 (** str.141) - wyprodukowany początek października 1944 roku oczywiście też ma pancerną osłonę na wlocie powietrza. * - Germany's Tiger Tanks VK45.02 to TIGER II Design, Production & Modifications - Hilary L. Doyle, Thomas L. Jentz ** - Panzerkampfagen Tiger Ausf.B - Construction and Development - Alexander Volgin Podklejam tutaj swój warsztat z tym pojazdem Aby uniknąć powielania błędów (przepraszam >>madeira<< warsztat pierwsza klasa, ale diabeł tkwi w szczegółach) pozwolę sobie na małe sprostowania. Teraz o tym kole napędowym - stosowanym od października 1944 roku ( - nie we wszystkich pojazdach - ) Na początek koło standardowe - wersji z wieżą Henschel lub jak kto woli - Serien - Turm. Koło napędowe - standardowe - Tiger II z muzeum w Saumur Koło napędowe - standardowe - Tiger II z muzeum w Kubince Koło napędowe - standardowe - Tiger II z muzeum w Munster A jak na złość właśnie ten No.222 ma wersję późną Takie samo koło napędowe ma No.213 - Fgst.280273 Właśnie takie I tu proszę >>KLIK<< fotka bardzo duża i doskonale widać różnicę w budowie tego koła. Tygrysy II - miały dwa rodzaje mocowań błotników - - wczesne (które niestety zrobił w swoim modelu kolega >>madeira<<) - fotka z Jego warsztatu Tiger II z muzeum w Kubince - wczesna wersja Tiger II z muzeum w Saumur - późna wersja mocowania osłon - I taką wersję mocowania osłon powinien mieć Tiger II No.222 Czekam jeszcze na Messera. Jestem jestem. Jak zwykle litania - przepraszam - ale jeszcze w trakcie budowy co nieco podpowiem. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stojkovic Napisano 29 Października 2018 Autor Share Napisano 29 Października 2018 Messer, skoro już zajrzałeś, to pewnie znasz liczne spory dotyczące koloru i kształtu tych cyfr "222" na wieży. Chodza słuchy, że były tylko na jednej stronie wieży, namalowane jedynie do kroniki filmowej - nigdzie nie zatwierdzone i totalnie niestandardowe. Widziałem wersje niebieską, żółtą i czerwoną. Na foto ze Stavelot ukazującej prawą stronę wieży widać inny krój cyfr(y) 222. Wypowiesz się w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.