Skocz do zawartości

[Projekt grupowy] Szybowce


Grzes

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, DobreMzimu napisał:

Czy masz pomysł jak pozbyć się linii łączenia połówek kadłuba  na jego przeźroczystej części?

Tam jest rama, więc da radę

Model @Piotr Dmitruk

image.png.efb69c6d7738dbaefe56c0b339b44758.png

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wygląda niebieska Wilga. Do tego niebieski szybowiec, taki jak na zdjęciu powyżej i ciekawie wyglądałoby to na półce.

Godzinę temu, BRAVO112 napisał:

musze napisac do Army

Lepiej nabyć stary Amodel albo rzeźbić od podstaw wtedy jest większa szansa, że będziesz miał Wilgę w kolekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BRAVO112 napisał:

a niebieskiej pani Wilgi to jeszcze nie widzialem

Kilka było...

EBI z Wrocławia uszkodzona przez wichurę

SP-EBI - PZL-Mielec 104 Wilga 35A - Private

 

EAG z Leszna sprzedana do niemca

T

 

AGC się spaliła i została AHW z Płocka

T

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mig napisał:

Lepiej nabyć stary Amodel albo rzeźbić od podstaw wtedy jest większa szansa, że będziesz miał Wilgę w kolekcji.

nabylem stary Amodel i tez rzezbilem prawie przez dwa lata... 😞

Gdyby wyszla Arma, to zrobilbym conajmniej jeszcze trzy: wojskowa, ZHP i te niebieska

a moze jeszcze kilka.....

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diorama skończona. A ilustruje poniższą (zmyśloną) historię. Zmyślone są też osoby i miejsce akcji.

Wczesna jesień 1973r. Lotnisko Aeroklubu Ziemi Wielkopolskiej. Z lotu warunkowego do złotej odznaki szybowcowej (przelot po trójkącie 300 km) wrócił szybowiec Foka-5.

PXL_20241006_105412407_DxO.thumb.jpg.014057a6a4b01bd42b4ae0118fbfd9c6.jpg

PXL_20241006_105429287_DxO.thumb.jpg.211430ed90db4aa8c0eb645b72e09db4.jpg

Pilotem szybowca jest Milena Saganowska, lat 20. Aktualna Mistrzyni Polski Juniorów. Po za tym, studentka 2-go roku na Wydziale Handlu Zagranicznego SGPIS w Warszawie. Prywatnie córka pilota WOPK, dzięki któremu jest właścicielką oryginalnego kombinezonu lotniczego, będącego przedmiotem zazdrości kolegów z Aeroklubu. W wolnych chwilach zajmuje się kokietowaniem instruktora szybowcowego Michała Chwedczuka co szalenie ją bawi.

PXL_20241011_151509901_DxO.thumb.jpg.654aaebb770e085e22577744996f28ac.jpg

Ponieważ szybowiec wylądował już po zwinięciu startu i odholowaniu pozostałego sprzętu do hangaru, po Fokę i jej pilota przyjechał wysłużonym aeroklubowym Zetor-em instruktor szybowcowy Michał Chwedczuk l. 27. Członek szybowcowej Kadry Narodowej i rekordzista Polski w przelocie po trójkącie 500 km. Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Poznańskiej. Aktualnie zatrudniony tam na etacie Asystenta i wykładowcy. W wolnych chwilach zajęty rozmyślaniem o Milenie Saganowskiej, do czego się nie przyznaje, również przed samym sobą.

PXL_20241011_151444440_DxO.thumb.jpg.3748241862134bdc77591cd0cb3efe25.jpg

PXL_20241011_151453904_DxO.thumb.jpg.ee8a972a9802f47dcd05a6f95c2430b6.jpg

Michał zamierza właśnie wygłosić oszczędne gratulacje z okazji pomyślnego lotu, ozdobionych komentarzem o zmarnowanej szansie na rekord Polski z powodu zbędnego marudzenia w ostatnim kominie. Nie omieszka również wspomnieć o lekceważących przepisy pilotach kładących spadochron na trawie mimo wielokrotnych uwag kadry instruktorskiej. 

Następnie, lekko się jąkając Michał zapyta Milenę czy nie miała by nic przeciwko uczczeniu swego niewielkiego (ale zawsze) sukcesu dziś wieczorem w kawiarni "Marzenie" w towarzystwie Michała, który akurat tam się wybiera. Znaczy, tak jakby... właściwie... ją tam zaprasza.

Milena odpowie, że akurat nie ma nic specjalnego do roboty dziś wieczorem, więc w zasadzie, czemu nie. A w duchu doda "myślałam że już się nigdy nie zdecydujesz ty marudo".

PXL_20241011_151604310_DxO.thumb.jpg.bc643917186f7646fbdbce8896d8a95e.jpg

Edytowane przez HKK
  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2024 o 13:10, Artek82 napisał:

Jaskółka żyje nadal, ale Wilga niestety nie przeżyła sierpniowego pożaru w Świebodzicach i tyle zostało  :cry:

cdccb7a7-7c58-47db-8a92-023957c06d8c.thumb.jpeg.610d292f5af3bf303a6d6cf97c618440.jpeg

A jeszcze dwa tygodnie przed pożarem dzięki uprzejmości Grzesia miałem okazję w niej siedzieć. Zresztą w tym samym mniej więcej czasie latałem z Mariuszem Ogarem który także tam spłonął. Smutne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczne jest uzupełnienie historii - dlaczego owiewka kabiny Foki leży na trawie czyli de facto jest zrzucona z szybowca?

A dioramka baaardzo smakowita!

Edytowane przez Bedrzich
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Bedrzich napisał:

dlaczego owiewka kabiny Foki leży na trawie

Oczywiście chodziło o to, aby wyeksponować detale wnętrza. Ale zdejmowanie całej osłony, to przy obsłudze szybowca rzecz normalna. Zwykle przed lotem, kiedy trzeba coś pogmerać przy tablicy przyrządów lub pedałach steru kierunku. Ale po 300 km locie też czasem trzeba wyjąć jakiegoś śmiecia czy innego ogryzka który się w te okolice zapałętał. Lepiej to zrobić od razu, za pamięci. Trawa to dla osłony kabiny bezpieczne podłoże. Dla spadochronu nie, ze względu na wilgoć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.