Skocz do zawartości

Honda CB750F Tamiya 1:12


Bartas89

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Bartas89 napisał:

Jak widzę, te mikroskopijne elementy od łańcucha to raczej podziękuję za to xD To nie na moje zdolności manualne ?

Chyba przesadzasz... To nie jest pracujący łańcuch od Top Studio... Spokojnie dasz radę :super:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Dorotka napisał:

Chyba przesadzasz... To nie jest pracujący łańcuch od Top Studio... Spokojnie dasz radę :super:

Już w tym modelu sobie odpuszczę. Jak będę sklejał jakiś kolejny to pomyślę o dodatkach. Poza tym cena za te dodatki jest taka jak za cztery podstawowe zestawy Hondy xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Bartas89 napisał:

.... Poza tym cena za te dodatki jest taka jak za cztery podstawowe zestawy Hondy xD

Niestety tak to działa ... Zawsze możesz kupić coś od Brach Model, czy MFH to ci dodatki nie będą potrzebne ?  P.S. Lub prawie nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Bartas89 napisał:

Już w tym modelu sobie odpuszczę. Jak będę sklejał jakiś kolejny to pomyślę o dodatkach. Poza tym cena za te dodatki jest taka jak za cztery podstawowe zestawy Hondy xD

Czemu te modele co wymieniłeś są takie drogie? Niektóre po 500 funtów, szok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę pomalowałem, między innymi tę nieszczęsną ramę. Tym razem na podkładzie ZP, a koloru użyłem X-1 Tamiya. 
Pochwalę się też nowym nabytkiem, dzięki, któremu malowanie wieczorami i w nocy jest jeszcze cichsze :) Zamieniony z AS-186.

45098c4132ef8d7b.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wreszcie skończyłem i skleiłem ramę. Musiałem ją kleić na cyjanoakryl, bo na zwykły klej Tamki nie chciała chwycić.

802a1b17932b0a31.jpg

59a85f56b41786be.jpg

8a69d340c72f82bb.jpg

Jak można (oprócz szlifowania) zneutralizować skórkę pomarańczy? Pojawiła się ona na ramie bo malowana była Tamką X-1, ale widzę, że inne widoczne elementy w przyszłości też będą nią malowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej rozcieńczaj farbę, mniejsze ciśnienie malowania. Widziałem też porady, by na taki lakier psiknać samym levelling thinnerem

 

Edytowane przez toled
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, toled napisał:

Bardziej rozcieńczaj farbę, mniejsze ciśnienie malowania.

 

Teraz malowałem w proporcjach 2 jednostki farby do 1 jednostki rozcieńczalnika, na 1,5 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależnie od farby i jej stanu rozcieńczam 1:1, 1:1.5, lakier bezbarwny nawet 1:3. Ciśnienie 15 PSI do 20 PSI

Edytowane przez toled
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dorotka napisał:

Rozmontuj, zmyj i maluj jeszcze raz... Jak będziesz kombinował to zaraz będziesz i silnik robił od nowa... :woot:

Bez obaw, ramę już zostawiam w spokoju :) Pytałem na przyszłość bo też będą elementy malowane X-1, które już będą bardziej widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, DarkWing napisał:

Na przyszłość… TS-14 i po kłopocie....

Szybko i sprawnie. ?

Boję się braku kontroli podczas używania takich sprejów. Żeby nie zalać modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bartas89 napisał:

Boję się braku kontroli podczas używania takich sprejów. Żeby nie zalać modelu.

Od dawna maluje sprayami i powiem Ci, że teraz mam praktycznie taką sama kontrolę jak przy Aero.... Oczywiście Sprayem nie uzyskam tego co fukawką, to oczywiste ale uważam, że do średnich i dużych powierzchni (bak, błotniki, karoseria) oraz elementy mniejsze ale proste (bez dużych i skomplikowanych zakamarków) maluje się komfortowo.

Tutaj również należy malować z głową, a więc kilka cienkich warstw (mgiełek) a nie lać jak z wiadra :). Podobnie jak aero można malować warstwa po warstwie mgiełka, mokre na suche, mokre na mokre i to bez zalewania części... fakt, potrzeba wprawy. 

Jak wyjdzie coś nie tak, zawsze można zmyć jak zwykłą farbę.

I zdziwiłbyś się jak można mixować farby w sprayu, tzn. kłaść różne kolory warstwa po warstwie i uzyskiwać różne efekty...

Dla mnie minus farb w sprayu: dużo farby się marnuje - leci w powietrze... i sprayem nie pomalujesz w np. pokoju tak jak aero, no chyba, że mieszkasz sam :) ale i tak szybko zmieni Ci się pokój w... komorę lakierniczą gdzie wszystko jest pokryte proszkiem :D :D :D.

Ja znalazłem patent:

- zepsuta lodówka - taka mała kwadratowa, stołowa  - nie wiem 1m x1m

- balkon

otwieram lodówkę (a w zasadzie to co po niej zostało) i mam swoistą komorę lakierniczą ? - kłopot tylko jak jest mocny wiatr... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem trochę nie po kolei i zrobiłem przednie koło. Chciałem mieć ten najgorszy (?) etap już za sobą i tym sposobem mam już dwa koła :D. Jakoś się udało, ale nie obyło się w międzyczasie bez zmywania ?

94ed428c8a5b5065.jpg

d1ba6a77f5d71617.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dorotka napisał:

Całkiem fajnie wyszło, choć metalowe śruby dodałyby realizmu... Podoba się :super:

A w jaki sposób na przyszłość zrobić takie śruby?

I jeszcze jeden problem. Rozcieńczałem do malowania farbę X-1 w proprcjach 2:1 (farba-rozcieńczalnik). I cholernie mi zapchała dyszę ta farba oraz pluła. Dodam, że tak samo roscieńczam farbę X-18 i nie mam z nią najmniejszego problemu. Ale, X-1 ma już z rok lub dwa. Czy to może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.