Skocz do zawartości

Scania 6x2/4 + Podkontenerówka


Gość JarekS

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 306
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Coraz bliżej końca

Postanowiłem pokazać parę szczegółów kabiny, jednak pamiętajcie, ze to duże zbliżenia, więc i pewne niedociągnięcia są wyolbrzymione.

 

Antena:

IMG_0320.jpg

 

IMG_0321.jpg

 

Mała rzecz, a cieszy - zamki:

IMG_0322.jpg

 

Napis Scania to tak naprawdę blaszki (zestaw KFS):

IMG_0323.jpg

 

Halogeny w osłonie mają obwódkę matową, a reszta osłony to połysk - tak jest w oryginale:

IMG_0324.jpg

 

Pewien drobiazg, o którym zapomnieli Makaroniarze - drążki w owiewce:

IMG_0325.jpg

 

Lusterka są oklejone foliami ze Scanii Atelier:

IMG_0326.jpg

 

IMG_0327.jpg

 

Od przedwczoraj walczę z końcowym montażem kabiny do ramy i dopasowaniem zderzaka i osłon dolnych. Koszmar, jednym słowem - jak ktoś myślał, że będzie lekko, łatwo i przyjemnie, to nie zna możliwości Italerki, jak bardzo można spaprać. Podstawowa sprawa jest taka, że posklejany zderzak z osłonami bocznymi nie pasuje do ramy - wytłoczenia pod schodki osłony (od wewnątrz) powinny pójść głębiej do tyłu, tak, aby zderzak dolegał do mocowania na ramie. Niestety, nie można przesunąć tego do tyłu bo nadkola wewnętrzne, przyklejone do ramy, blokują całość. Ja musiałem wyciąć taki kawał z nadkoli (obu), aby całość (zderzak i osłony) prawidłowo osadzić na ramie:

IMG_0330.jpg

 

IMG_0333.jpg

 

Następna sprawa, to jeśli zderzak przyklei się do ramy, zgodnie z zaznaczonymi miejscami, to cały zderzak z osłonami zbyt mocno obwisa z przodu. Należy zderzak przykleić wyżej, niż wskazane miejsca. Ale tu z kolei pojawia się problem, bo jeśli zderzak pójdzie do góry, kabina nie ma możliwości się odchylać - odchyla się tylko minimalnie i w zasadzie nie widać silnika. Należy zatem przedłużyć mocowania kabiny:

IMG_0331.jpg

 

IMG_0332.jpg

 

Ja dodatkowo je wzmocniłem, stąd pewne pogrubienie.

 

CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś myślał, że będzie lekko, łatwo i przyjemnie, to nie zna możliwości Italerki, jak bardzo można spaprać.

 

Ooo to mnie zmartwiłeś teraz ... Ale patrząc na Twoją ''erkę'' nabiera się zapału do pracy Już nie mogę się doczekać końca relacji

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praetorian spoko, tam tak naprawdę nie ma obciążeń - kabina zamknięta leży na elementach nie obciętych, a odchylona z kolei wymaga podparcia, więc też nie powinny występować duże naprężenia. Same te mocowania (oryginalne) nie wyglądają na zbyt solidne, moje przedłużenie nie osłabiło ich w znaczący sposób.

Myślę, że będzie OK.

 

Jarku niestety we wszystkich SCANIACH italerka to spiepszyła- kazda seria sie mija z orginałem, byki sa wszedzie a ty je minimalizujesz.mo\e jakis etat w italerce?...

Długo bym nie pożył, jakbyście wiedzieli, że "fuszeruję" w Italerce

 

Do końca zostało wkleić 2 elementy i umocować kabinę

 

Oczywiście, to nie koniec tematu, bo kontenery w oczekiwaniu.

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odchylona z kolei wymaga podparcia, więc też nie powinny występować duże naprężenia.

 

No właśnie o odchylona kabinę mi chodziło. Model jest zaprojektowany tak, że kabina ma się niby opierać na zderzaku i stąd moje wątpliwości. Ale skoro mówisz, że i tak kabinę otwartą podpierasz, to nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie się zawiodłem na koniec na mojej Scanii. A właściwie na producencie - Italerce. Tak skopany model, że szkoda gadać - geometria osłon w stosunku do kabiny, nie istnieje. Moje zabiegi też na niewiele się zdały. Na razie kabina jest zamocowana wstępnie. Na zdjęciach widać, jak góra (kabina) jest niesymetryczna w stosunku do osłon. Jedynym wyjściem z tej sytuacji jest lekkie podniesienie tylnego lewego mocowania kabiny - próby "na sucho" wyglądają obiecująco - grill się wyrówna. Niestety, kosztem tego, będzie mała szczelina z lewej strony między osłoną a kabiną. Ale ta szczelina nie będzie się tak rzucać w oczy, jak krzywy grill:

 

IMG_0350.jpg

 

IMG_0351.jpg

 

IMG_0352.jpg

 

IMG_0353.jpg

 

IMG_0354.jpg

 

IMG_0356.jpg

 

IMG_0357.jpg

 

IMG_0358.jpg

 

 

Na koniec duża prośba do Was. Spójrzcie na poniższe fotki 4-ech opcji felg na osiach skrętnych (ringi ozdobne). Otóż, ja zbyt dużo napatrzyłem się na jedną z opcji i straciłem obiektywizm. Powiedzcie, jak Wam się najbardziej podoba, która z tych opcji? Ja osobiście uważam, że najbardziej "skaniowa" to opcja 4 i taką chyba zastosuję, ale chciałbym poznać Waszą opinię:

 

1 - bez ringów:

IMG_0340.jpg

 

2 - same obręcze:

IMG_0342.jpg

 

3 - przód pełny, tył sama obręcz:

IMG_0344.jpg

 

4 - przód i tył pełne:

IMG_0346.jpg

 

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby kabina wyglądała na prawidłowo ułożoną najlepiej nie mocuj jej do uchwytów na ramie. Niech ona sobie po prostu swobodnie leży na tylnym zawieszeniu i zderzaku. Może nie jest to najrealniejsza opcja, ale po tym zabiegu Scania wygląda o wiele lepiej.

 

Ja taki trick zastosowałem w swojej Scanii. Mogę w każdej chwili zdjąć kabinę z ramy np. na potrzeby transportu.

 

PS. Wersja 4 jest najlepsza i najlepiej pasuje do tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio scanie robiłem 6 lat temu to była taka wersja "milenium" i tam był taki sam problem z ułozeniem kabiny...wszystkie modele skopane....u ciebie tego nie widac wiec nie masz co sie przejmowaj...mysle ze opcja 4 pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku... Jak zawsze zaszalałeś . Już Ci mówiłem, ale powtórzę po raz kolejny. Efekty Twojej pracy nad modelami są piorunujące... Piękna Scania . Ja chyba nigdy nie osiągnę takiej perfekcji . A co do ringów, to zdecydowanie wersja number 4 .

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna Aż dech zapiera ...

 

P.S.Ja sądzę podobnie ,a mianowicie opcja 2 i 4 .Ale opcja 2 bardziej się mi podoba...A zresztą rób jak uważasz,w końcu to Twój model

 

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tak samo. Same ringi najładniejsze.

 

 

A co do mocowania kabiny, to Smal ma racje. W Dafie też tak mam i też jestem mile zaskoczony. W transporcie nawet mi się lusterka nie oberwały, a jechaliśmy dobre 190 km/h przez większość trasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój wątek warsztatowy JarkuS o scani należy do moich ulubionych i zawsze z niecierpliwością czekam na nowe fotki z postępu prac.

Model strasznie mi się podoba, jestem pełen podziwu.

Ogromne gratulacje za ten model!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.