outcast696 Napisano 17 Lutego 2021 Share Napisano 17 Lutego 2021 Cześć wszystkim wczoraj przyszła mi paczka z Ultrą i mam z z nią problem nie mogę malować farba bombelkuje w zbiorniku. Aerograf nowy i nie wiem w czym problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 17 Lutego 2021 Share Napisano 17 Lutego 2021 (edytowane) Się k.. na te Ultry uparliście, bo tania, a markowa. Za tą cenę byś miał kilka chińczyków. bulgoce to won i następny. A tak na serio to sprawdź czy jakis syf poprodukcyjny nie zapchał dyszy. Edytowane 17 Lutego 2021 przez Seb 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klapouch Napisano 17 Lutego 2021 Share Napisano 17 Lutego 2021 Albo czy farbę rozcieńczałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oliardi Napisano 17 Lutego 2021 Share Napisano 17 Lutego 2021 Sprawdź czy aircap jest dobrze zakręcony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outcast696 Napisano 18 Lutego 2021 Autor Share Napisano 18 Lutego 2021 (edytowane) Wszytstko podokrecane szczelnie. Powietrze dmucha normalnie. Farba konsystencja mleka uzywam farbek od tamiya i rozcienczalnika tez od tamiya. Moge wlac do srodka wody i sprawdzic czy bedzie tak samo? Nie mam pojecia co jest grane nowy aero i kur.... mnie bierze. Aero byl zapakowany ale jak zabralem sie do czyszczenia to kialem takie wrazenie jakby dysza byla juz uzywana ta biala usczelka miala jakis nalot i na gwincie jakby byly resztki farby niedococzyszczone Edytowane 18 Lutego 2021 przez outcast696 Nie chciałem zasmiecac a zapomnislem dodac kilka rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klapouch Napisano 18 Lutego 2021 Share Napisano 18 Lutego 2021 nalej nawet nie wody, tylko samego thinnera. Bąbelki w zbiorniku wynikają z tego, że powietrze się cofa. Cofa się, bo napotyka opór w dyszy. Ja dyszę swojej ultry czyszczę w ten sposób, że mam izopropanol w sprayu, więc dokładam do dyszy i dmucham w obie strony tym alkoholem. Wychodzi wszystko. Przez czystą dyszę widać światło, okrągły otwór - tak możesz sprawdzić, czy jest czysto. Igłę połóż płasko na stole i nasączonym wacikiem w alkoholu lub thinerze przejedź po niej. Powinno pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 18 Lutego 2021 Share Napisano 18 Lutego 2021 2 godziny temu, Klapouch napisał: Bąbelki w zbiorniku wynikają z tego, że powietrze się cofa. Cofa się, bo napotyka opór w dyszy. ??? Powietrze nie leci dyszą! Więc nie może tam żadnego oporu napotykać. Chyba, że dyszą nazywasz coś innego. Powietrze pod ciśnieniem podawane jest do komory pod tzw. aircapem. I wydostaje się szczeliną pomiędzy aircapem a dyszą. Ale cały czas, w przestrzeni pod aircapem jest wyższe ciśnienie. Jeśli między dyszą a kanałem farbowym nie będzie szczelnie, to bąbelki powietrza pojawią się w zbiorniku. To samo stanie się, jeśli końcówka dyszy jest zdeformowana lub nie wystaje dostatecznie ponad aircap. Wtedy "cofanie się" powietrza nastąpi przez jej koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klapouch Napisano 18 Lutego 2021 Share Napisano 18 Lutego 2021 Godzinę temu, HKK napisał: ??? Powietrze nie leci dyszą! Więc nie może tam żadnego oporu napotykać. Chyba, że dyszą nazywasz coś innego. Powietrze pod ciśnieniem podawane jest do komory pod tzw. aircapem. I wydostaje się szczeliną pomiędzy aircapem a dyszą. Ale cały czas, w przestrzeni pod aircapem jest wyższe ciśnienie. Jeśli między dyszą a kanałem farbowym nie będzie szczelnie, to bąbelki powietrza pojawią się w zbiorniku. To samo stanie się, jeśli końcówka dyszy jest zdeformowana lub nie wystaje dostatecznie ponad aircap. Wtedy "cofanie się" powietrza nastąpi przez jej koniec. Racja, nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, żeby upewnić się, że układ : dysza , igła i aircap są czyste i nie ma tam żadnych zanieczyszczeń. Jeśli kolega mówi, że wszystko jest podokręcane szczelnie, to jedyne co mi przychodzi jeszcze na myśl to właśnie dysza, której w ultrze się nie dokręca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outcast696 Napisano 18 Lutego 2021 Autor Share Napisano 18 Lutego 2021 Dziekuje za wszystkie odpowiedzi jak wieczorem dotre do domu bede działał. Jak dalej bedzie tak samo to zrobie reklamację :(:( aerograf ma doslownie 2 dni poki co mam drugi FA 180 X i nie miałem z nim dotychczas zadnych problemów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 18 Lutego 2021 Share Napisano 18 Lutego 2021 17 minut temu, outcast696 napisał: Dziekuje za wszystkie odpowiedzi jak wieczorem dotre do domu bede działał. Jak dalej bedzie tak samo to zrobie reklamację :(:( aerograf ma doslownie 2 dni poki co mam drugi FA 180 X i nie miałem z nim dotychczas zadnych problemów . O ile pamiętam, to zdarzyło się, że Ultra "od nowości" miała uszkodzona dyszę. Obejrzyj jej końcówkę pod lupą. Wyczyść dobrze uszczelkę na dyszy i miejsca w których przylega do korpusu. Dokręć dokładnie (nie za mocno) aircap i zobacz, czy koniec dyszy wystaje minimalnie ponad aircap. Nie wiem, czy da się to dobrze dostrzec w Ultrze, bo aircap jest zintegrowany z osłoną igły. Są w zasadzie 3 możliwości. Albo jest nieszczelność między dyszą a korpusem (biała uszczelka), albo dysza jest uszkodzona, albo nie wystaje ponad aircap. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppompka Napisano 18 Lutego 2021 Share Napisano 18 Lutego 2021 Uszczelnij między aircapem a korpusem. Może być uszczelka, taśma teflonowa czy nawet maskol od biedy, byle dało się dokręcić na swoje miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outcast696 Napisano 18 Lutego 2021 Autor Share Napisano 18 Lutego 2021 Dziekuje za wszystkie odpowiedzi jak wieczorem dotre do domu bede działał. Jak dalej bedzie tak samo to zrobie reklamację :(:( aerograf ma doslownie 2 dni poki co mam drugi FA 180 X i nie miałem z nim dotychczas zadnych problemów . Tak wyglądały od nowosci (w sensie po rozpakowaniu i wyjeciu z pudełka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outcast696 Napisano 18 Lutego 2021 Autor Share Napisano 18 Lutego 2021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 18 Lutego 2021 Share Napisano 18 Lutego 2021 (edytowane) Nie wiem gdzie Ty to kupiłeś, ale jeśli tak to wyglądało zaraz po wyjęciu z pudełka to chyba kupiłeś jakaś używkę ze zwrotu... A i nie rozumiem czemu ludzie się nadal nabierają na tą niemiecką "jakość" zdecydowanie bym wolał jakiegoś chińczyka za 1/3 ceny tej Ultry.. Edytowane 18 Lutego 2021 przez arhtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giberes Napisano 18 Lutego 2021 Share Napisano 18 Lutego 2021 (edytowane) Ktoś nawet nie raczył umyć tych elementów. Mógł być kupiony nowy aero po to, żeby wymienić części. Korpus po zwrocie nie budził zastrzeżeń w sklepie, a bebechy wyglądają jak widać. Zapewne nowe części są droższe niż koszt zwrotu. Rzal i bul Edytowane 18 Lutego 2021 przez giberes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klapouch Napisano 18 Lutego 2021 Share Napisano 18 Lutego 2021 wszystko zależy za ile kupiony. Części zamienne do ultry można łatwo kupić i wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 18 Lutego 2021 Share Napisano 18 Lutego 2021 4 minuty temu, Klapouch napisał: wszystko zależy za ile kupiony. Części zamienne do ultry można łatwo kupić i wymienić. Taa, za cenę dyszy dwa chińczyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outcast696 Napisano 19 Lutego 2021 Autor Share Napisano 19 Lutego 2021 Aero zakupiony na Agtomie zaplacilem ponad 300 zl. Dzisiaj robie zwrot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klapouch Napisano 19 Lutego 2021 Share Napisano 19 Lutego 2021 W tym przypadku to jedyne sensowne rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outcast696 Napisano 19 Lutego 2021 Autor Share Napisano 19 Lutego 2021 Dokladnie tak Wyjąłem go z pudełka i rozmontowałem przed pierwszym malowaniem nie podobało mi sie to wiec zrobiłem zdjęcia. Wczoraj wyczyscilem tą biała usczelke , sprawdzilem dysze czy nie zalega jakis syf i zrobilo mi sie tak jak na zdjęciu ponizej . Lekko dokręciłem i zaczął malowac normalnie. Mimo wszystko czuje sie oszukany dla mnie wyglada to tak jakby sam korpus byl nowy natomiast części, ktore sa na zdjeciach nie. Jak bede w domu zrobie zdjecia samej igly bo do niej tez mam zastrzeżenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 19 Lutego 2021 Share Napisano 19 Lutego 2021 A pudełko od aerografu było zafoliowane? Sorry ale jakoś mi się to wszystko nie klei (albo właśnie klei ) Jakbym otworzył pudełko z nowym aerografem kupionym w sklepie i zobaczył, że jest w takim stanie jak pokazałeś na zdjęciach, to nawet bym nie zakładał wątku w celu szukania problemu, tylko jeszcze tego samego dnia oddał go do sklepu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outcast696 Napisano 19 Lutego 2021 Autor Share Napisano 19 Lutego 2021 Spoko Tak było zafoliowane, wczoraj nawet napisałem sms do goscia ze sklepu, ze bede służbowo w Krakowie i podjadę do nich z tym aerografem zero odzewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czesio Napisano 19 Lutego 2021 Share Napisano 19 Lutego 2021 (edytowane) @outcast696 Na przyszłość dodam żebyś nie zdejmował tej białej uszczelki z dyszy. Jak jest już raz założona to niech jest, tylko ją wytrzeć z wierzchu szmatką zwilżoną rozpuszczalnikiem. Uszczelka jest teflonowa, a teflon jest plastyczny i po ściśnięciu nie wraca do pierwotnej formy. Jak zdejmiesz uszczelkę raz czy dwa to traci kształt i potem puszcza powietrze. Nie wolno też aircapa dokręcać z całej siły, bo jak za mocno dokręcisz to się uszczelka ściska i "wychodzi bokiem". Będzie trzymać do pierwszego rozebrania, a potem do wymiany. Uszczelka również zużywa się delikatnie przy każdym rozkręcaniu i składaniu aero, i średnio raz do roku (w zależności od przebiegu) by ją pasowało wymienić, choć z mojego doświadczenia wynika że zanim uszczelka się zużyje to szlag trafia dyszę i trzeba brać cały komplet... Edytowane 19 Lutego 2021 przez Czesio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outcast696 Napisano 19 Lutego 2021 Autor Share Napisano 19 Lutego 2021 Chciałem sobie kupic troszke lepszy aerofraf dotychczas malowałem Fa 180x ale niedawno mi sie uszkodził, mój wybór padł na Ultre , no i zamówiony z Agtom więc...... Nie wiem bede dzwonił i chciał go wymienic niechnminpoprostu wysla ten sam model.ale fabrycznie nowy. Tak jak napisałem sam korpus wyglada na nieuzywany ale reszta wyglądała tak jak na załączonych zdjęciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
outcast696 Napisano 22 Lutego 2021 Autor Share Napisano 22 Lutego 2021 Chciałem sobie kupic troszke lepszy aerofraf dotychczas malowałem Fa 180x ale niedawno mi sie uszkodził, mój wybór padł na Ultre , no i zamówiony z Agtom więc...... Nie wiem bede dzwonił i chciał go wymienic niechnminpoprostu wysla ten sam model.ale fabrycznie nowy. Tak jak napisałem sam korpus wyglada na nieuzywany ale reszta wyglądała tak jak na załączonych zdjęciach Problem z aerografem rozwiązany, wywaliłem tą czarną uszczelkę od air capa i teraz maluje bez żadnego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.