Skocz do zawartości

[WIP] - poprawki do zestawu 7TP z IBG


pmroczko

Rekomendowane odpowiedzi

Jak miło...

A rzeczywiście są tak cienkie jak na tych renderach?

image.png.23c74799176de6d881cf605f7f4d07e2.png

 

Bo to kawał drzwi był:

image.png.f6bedc0d0e40e00b1a8dce77beb561a9.png

 

O, a tu ładnie widać jak były ułożone żebra:

image.png.ff2571cae2b3c237747a446541c57750.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno Part wypuści zestaw do dwuwieżowca. Tylko, że dla kogoś kto chce skleić z pudła to dodatkowy wydatek. Ale w dyskusji byli tacy, którzy deklarowali wykonanie z pudła, więc dla każdego coś miłego...

Pozdrawiam

Andrzej

Ale nie, nie mogę. POLSKA FIRMA POLSKI SZTANDAROWY POJAZD POLSKA DOKUMENTACJA POLSKI KONSULTANT O UGRUNTOWANEJ OPINII I POLSKA TRADYCJA FOREVER...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteśmy w temacie tych żeberek, to wydaje mi się, że temat był nieco bardziej skomplikowany. Tak to zdaje się wyglądało w przekroju pionowym:

image.thumb.png.12bdeb8abca68ec406eef19e502eea80.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SnaQu otwieraj przewód doktorski bo jeszcze wiele jest do zrobienia i zaopiniowania. Ja w moim wieku nad tymi wyrobami rodzimego przemysłu modelarskiego mogę już tylko otworzyć przewód przy pomocy trzech palców. No i muszę się nauczyć rozróżniać wózki a nie tylko jamy skurczowe i płaskie kółka. 

Pozdrawiam Andrzej 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żeś pan wymyślił... Doktorat, dobre... 🤣

  

3 godziny temu, sas55 napisał:

Ale nie, nie mogę. POLSKA FIRMA POLSKI SZTANDAROWY POJAZD POLSKA DOKUMENTACJA POLSKI KONSULTANT O UGRUNTOWANEJ OPINII I POLSKA TRADYCJA FOREVER...

Cytując klasyka: 

Andrzeju, nie denerwuj się... 

 

Ale co fakt, to fakt. W skali światowej jest to temat niszowy, a skoro jedna firma już się go podjęła, to baaaaaardzo wątpliwe, byśmy ujrzeli lepszy model w najbliższej dekadzie. Szkoda...

 

Nadal uważam, że niepotrzebnie wzięto się za odtworzenie wnętrza. Wiele modeli doskonale sprawdza się bez tego. A tu w dodatku mamy taki przypadek, że 1/3 odtworzono ze strzępów dokumentacji i odnalezionych artefaktów, 1/3 się domyślono, ekstrapolowano per analogiam, ustalano na podstawie ustnych przekazów i innych niezbyt "twardych" dowodów, a pozostała 1/3 to wróżenie z fusów. Para poszła w gwizdek. Gdyby te same siły i środki zaangażowano w odwzorowanie zewnętrza, mielibyśmy spore szanse na model doskonały.  Cóż, mleko się rozlało...

 

A nie chcecie myśleć, co sądzę o wnętrzu wersji dwuwieżowej...

Edytowane przez SnaQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, SnaQ napisał:

Andrzeju, nie denerwuj się...

 

Hłe, hłe... Jak pasuje! Zwłaszcza gdybyśmy rozmawiali o błotnikach 🙂

 

Jest to (z tym wnętrzem) przykład typowy dla młodych modelarzy - nie mam dokumentacji... Ale bardzo chcę coś zbudować!!! Więc to zbuduję :-)))

 

I SnaQ - młodzi i nie tylko młodzi modelarze to kupią! I w ostateczności tylko to się liczy... - dla producenta.

 

A my możemy poprawiać. Pozdrawiam i życzę miłego dnia

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na, a tak przestając nieco narzekać - rozgrzebałem rzeczony model i zamierzam uzbroić go w pełen zestaw "biżuterii" od Parta. Na razie powiem, że im dłużej się z tym bawię, tym przychylniej patrzę na te blaszki. Oczywiście, jest te kilka wspomnianych wcześniej błędów oraz trudno mi pogodzić się z brakiem kierownicy powietrza w części silnikowej, ale jednak Part to Part. Lata doświadczeń to nie w kij dmuchał. Fajnie się to składa do kupy. Jak to często u nich bywa, instrukcja jest miejscami mało czytelna, ale nie zauważyłem w niej poważnych błędów. Co do mojego wykonania, co prawda pedały są nieco za bardzo przesunięte w lewo, ale nie umiałem inaczej pogodzić przebiegu cięgien sprzęgła głównego z obudową dźwigni zmiany biegów i fotelem. Może jeszcze coś pokombinuję.

image.thumb.png.d50fa41db0c1525999831363681bb05c.png

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, sas55 napisał:

Ale nie, nie mogę. POLSKA FIRMA POLSKI SZTANDAROWY POJAZD POLSKA DOKUMENTACJA POLSKI KONSULTANT O UGRUNTOWANEJ OPINII I POLSKA TRADYCJA FOREVER...

No wiesz, świat nie jest doskonały...

 

I tak jest lepiej niż kiedyś, bo jest baza do waloryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem przerobić sobie zbiornik paliwa, żeby bardziej przypominał oryginał. No to jak? Cięcie, klejenie, szpachlowanie, szlifowanie... Powoli zaczął nabierać kształtu...

IMG_20210725_103012.thumb.jpg.579a6ea68f91a16e1b3366885168531c.jpg

 

Dopiero po jakimś czasie przypomniałem sobie, że halo, mamy nowe technologie, drukarka 3D stoi metr od ciebie, facet! Głupi ja :D 

IMG_20210725_103101.thumb.jpg.ed17e5f96591e3b4f5fab862b6b1acd0.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaluzje  w  formie  takiej jak    zrobiło IBG  nie pełniły by żadnej funkcji ochronnej i silnik byłby narażony na  uszkodzenia od ostrzału od tyłu. To co narysował SnaQ  jest już bliższe prawdzie jednak tez nie  zapewnia ochrony. 

W przekroju pionowym to mniej więcej wyglądało  tak :
 

żaluzje.jpg

 Rysowane  szybko  więc bez zbytnich szczegółów ale oddaje ideę.

Edytowane przez radett
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SnaQ napisał:

Dopiero po jakimś czasie przypomniałem sobie, że halo, mamy nowe technologie, drukarka 3D stoi metr od ciebie, facet!

IMG_20210725_103101.thumb.jpg.ed17e5f96591e3b4f5fab862b6b1acd0.jpg

 

I o tym w sumie ten wątek jest - bo największym plusem takiego podejścia jest to, że teraz możesz łatwo się podzielić wynikami swojej pracy z innymi modelarzami!

Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, radett napisał:

To co narysował SnaQ  jest już bliższe prawdzie jednak tez nie  zapewnia ochrony. 

W przekroju pionowym to mniej więcej wyglądało  tak :

żaluzje.jpg

 

A ja bym powiedział, że bardziej coś pomiędzy wersją moją i twoją:

image.png.9293d1db53b68412ab6bc4692f1ac62c.png

 

Zresztą to sensowne - pionowa płyta pancerna zapewnia słabszą ochronę niż płyta tej same grubości umieszczona pod skosem. Zakładam, że kąt był dobrany tak by wytracić energię pocisku i skierować go w obszar poniżej chłodnic. Możliwe też, że było to łukowate wygięcie. Ze zdjęć trudno jednoznacznie wywnioskować.

 

Godzinę temu, pmroczko napisał:

I o tym w sumie ten wątek jest - bo największym plusem takiego podejścia jest to, że teraz możesz łatwo się podzielić wynikami swojej pracy z innymi modelarzami!

 

Proszę bardzo, ktoś chce?
https://drive.google.com/file/d/1dAxBtD5Z-Ck-3VB5EHT_x1-kySm8GWT1/view?usp=sharing

https://www.thingiverse.com/thing:4916616

Edytowane przez SnaQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic pomiędzy.

To byly na bank kątowniki z kątem prostym. 

Twoje rozwiązanie moze i lepiej zapewniłoby nieprzebijalnośc żebra zaluzji ale skutkuje rykoszetowaniem pocisku wewnatrz przy minimalnym wytraceniu przez niego energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, skłonny jestem przyjąć taką wersję do wiadomości, ale skoro używasz tak kategorycznych stwierdzeń, to zapewne masz jakiś twardy dowód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, najnowszym opracowaniem w tym temacie jest bodajże wydanie specjalne Wielkiego Leksykonu Uzbrojenia - "Czołg 7tp i wyposażenie" Jędrzeja Korbala (Jendrassa). W tomie I. czytamy "W każdej z żaluzji znajdowało się 13 żeber o specjalnym kształcie". Jak na moje rozumowanie "specjalny kształt" to nie jest po porostu kątownik.

 

Pierwsze też słyszę, żeby grafit pozyskiwano z pięt, ale ja się nie znam na minerałach 😝

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jędrzej  dobrze pisze.  Specjalny kształt ma  odbierać energię pocisku  uniemożliwiając mu penetrację  przedziału silnikowego. Twoje  rozwiązanie  zmieniało by  tor lotu pocisku ale nie  eliminowało by  jego wtargnięcia z dużą energią  do środka przedziału.

Miałem na myśli  monografie   stratusa czy jakieś inne ostatnio wydane lub  od biedy ew. . Ledwocha
Trochę słabej jakości ale mimo to widać co i jak

aaa.jpg

 

a "Na pięcie ... "to kiedyś taka reklama dezodorantu  w TV była 😉

Edytowane przez radett
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radett napisał:

a "Na pięcie ... "to kiedyś taka reklama dezodorantu  w TV była 😉

Przepraszam, nie oglądam w praktyce TV od wielu lat, więc nawet teraz, po wyjaśnieniu, zupełnie nie kojarzę. Ale koniec tego offtopowania.

 

Eeeeee, panie! Ja tu myślałem, że wjedziesz cały na biało z jakimiś rewelacjami, Już gotów byłem na ugięcie się pod miażdżącą wagą argumentów, a tu klops. Jak to mówią - perspektywa ma znaczenie. Popatrz sobie uważnie za zdjęcie rysunku, które zamieściłeś. Porównaj pionową linię silnika z liniami "zwisów" żaluzji. Nie są równoległe. Albo inaczej, pozwól, że nieco wyprostuję to zdjęcie, żeby ta różnica była bardziej czytelna:

image.png.dd9060151669a87c5e8716c5020a0c17.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wyżej,   rysowałem bez zbytnich szczegółów  i chodziło o oddanie idei ( podkreślam też zwrot  "mniej więcej").
To czy kątownik ma kąt wewnętrzny = 90° czy 85° albo 95° nie ma tutaj większego znaczenia. Najistotniejsze jest to aby  nie  miał 140° czy 160° ( w takim mniej więcej przedziale  jest  na twoim rysunku) bo wówczas  nie dawało by to  żadnej ochrony,  co opisałem wcześniej.

 Poza tym  przekonwertowanie perspektywiczne  zdjęcia też nie jest doskonałe.
Reasumując kątownik jest zbliżony do kąta prostego  i zrobienie żaluzji w modelu  w skali od 1/72 do 1/16  jako kątownik o kącie 90° nie  będzie  raziło nawet najbardziej purytańskich oczu ani nie będzie błędem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.