Skocz do zawartości

[WIP] - poprawki do zestawu 7TP z IBG


pmroczko

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż mogę powiedzieć?..

Pierwotna koncepcja była taka, że robimy prosty zestaw zastępujący wybrane elementy częściami żywicznymi

 

Ale skoro temat został już wywołany... Trudno, zepsuliście mi małą niespodziankę. Proszę bardzo, oto główki śrub i sworzni w postaci kapselków wklejanych w miejsce po zeszlifowaniu zestawowych  fragmentów.

 

Przód:

IMG_1620.thumb.JPG.ccb8d0243cbcd095096d229fc55be520.JPG

 

I tył:

IMG_1621.thumb.JPG.1ba21366c696c4551df48656321d5080.JPG

Edytowane przez SnaQ
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest konkret, rewelacyjna informacja

Proszę nie odebrać tego jako czepialstwa, ale jak zamontować koło i skręcić takowy trzpień na wózku kiedy z obu stron mamy śruby z łbem wpuszczanym/zamkowym?

Czy w oryginale nie powinno być tak, iż od strony zewnętrznej jest śruba z łbem zamkowym blokująca się we wypustach rygla, natomiast od strony wewnętrznej jest to zabezpieczane/skręcane nakrętką lub śrubą wpuszczaną do trzpienia

 

 

7TP1.jpg

7tp2.jpg

Edytowane przez macias13_84
korekta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest właśnie potęga tej technologii - że takie zmiany można jeszcze wprowadzać na tym etapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ceny, kształtują się następująco:

  • zestaw z kołami jednoczęściowymi - 99 PLN
  • zestaw z kołami trzyczęściowymi - 125 PLN
  • zębatka i antena - 11 PLN

Czas realizacji zakładam około tygodnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle pracy a ten wózek wygląda jak ten z IBG 😉 kurcze tak laikowo patrząc na pierwszy rzut oka to przy jego budowie az tak bardzo się to będzie rzucać w oczy? Czy zdjęcia są źle wklejone?  Aczkolwiek podziwiam. 

Edytowane przez panDespota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszły mnie jeszcze pewne wątpliwości odnośnie mocowania trzpieni. O ile, z tego co widzę, osie kół pozostawały chyba bez zmian, tak wydaje mi się, że oś na której obracał się wózek przechodziła modyfikacje. W egzemplarzu z Kubinki i wielu innych widać sześciokątną nakrętkę (?) z otworem i bolcem lub małą śrubą w środku. 

image.png.a6d35cfc9473a4ad175e346a6687c682.png

 

Co starałem się tak odwzorować w modelu:

image.png.d6f18182f62f73f614f20818a7d00995.png

 

Natomiast na kilku zdjęciach zauważyłem, jakby unifikację blokady trzpieni, jak gdyby w obu przypadkach zastosowano to samo rozwiązanie, z tą różnicą, że osie kół miały płytki blokujące ułożone w pionie, a osie wózka - w poziomie. Myślę, że wózki muzealnego 7tp pochodzą z takiego egzemplarza, bo widać na nim poziome podcięcia. 

image.png.daa32fab1b966c5a3877b12b3d333a30.png

 

Czyli coś "w ten deseń":

image.png.8231be95d77203dfbe548c807a6ff109.png

 

Dobrze widzę, czy to tylko złudzenie ?

 

Do czego w ogóle służyła ta mała śruba? Czyżby w środku był jeszcze jakiś element rozporowy, blokujący trzpień, rozwierany za jej pomocą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, SnaQ napisał:

...

Dobrze widzę, czy to tylko złudzenie ?

 

Do czego w ogóle służyła ta mała śruba? Czyżby w środku był jeszcze jakiś element rozporowy, blokujący trzpień, rozwierany za jej pomocą?

Ta "mała śrubka" to nie jest śrubka, tylko część, która ma konkretne i bardzo ważne zadanie.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Greif napisał:

kalamitka do smarowania...

Dziękuję. Prosta i konkretna odpowiedź. Bez zbędnych złośliwości i tworzenia mistycznej atmosfery, jak w wykonaniu pana @apsynth.

  • Like 2
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jeśli to nie w "temacie" i uznacie że to zaśmiecanie wątku to sorry --> dajcie znać a skasuje

Pomyślałem sobie jednak że tutaj najlepiej pasuje, otóż są już blaszki z Parta to tego nowego jednowieżowego 7TP :

7tp-1.jpg.e8d1cac8d8178c887b4b645d81b124b0.jpg

 

\7tp-2.jpg.23739c7db5433eb4369dfcd46745b65c.jpg

 

7tp-3.jpg.e46b16c1563b12ff6829140e7ac8d499.jpg

Edytowane przez M.A.V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Eureka XXL zrobiła linę:

FB_IMG_1625664046440.jpg

FB_IMG_1625664057640.jpg

FB_IMG_1625664051799.jpg

 

Natomiast co do niektórych blaszek, mam mieszane uczucia. Na pierwszy rzuty oka wyłapałem kilka merytorycznych psikusów. 

Edytowane przez SnaQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2021 o 15:22, SnaQ napisał:

...

Natomiast co do niektórych blaszek, mam mieszane uczucia. Na pierwszy rzuty oka wyłapałem kilka merytorycznych psikusów. 

Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź o jakieś konkrety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Zanim jednak zacznę, chcę coś wyjaśnić - nie uznaję tych zestawów blaszek za złe. W większości są moim zdaniem cennym dodatkiem. Ja już swój komplet zamówiłem i zapewne dopiero uzupełniając nimi model będę mógł lepiej ocenić ich plusy i minusy.

Ale do rzeczy, co na razie mi się nie podoba.

Największym moim zarzutem jest brak wykorzystanej okazji by uzupełnić tym zestawem (mam tu na myśli "interior") jeden z największych IMHO braków wnętrza wersji wydanej przez IBG, a mianowicie kompletny brak kierownic powietrza w części silnikowej. To jest idealny element do odtworzenia właśnie z blaszek. Wiecie, chodzi o te blaszane zasłony z zasuwanymi drzwiczkami, które w nowszych wersjach czołgów kierowały gorące powietrze z chłodnic do górnych kratek wentylacyjnych. 

Z błędów, które wychwyciłem: nieprawidłowe umiejscowienie akumulatorów. Co prawda instrukcja opisuje lokalizację jako "przypuszczalną", ale wielu modelarzy zapewne zrobi to tak, jak jest pokazane na rysunku. No chyba, że to pan Korbal się myli...

Mam spore wątpliwości co do kształtu peryskopów , ale te będę weryfikował podczas budowy modelu. 

Fantazją jest instalacja paliwowa (a właściwie jej fragment w okolicach zbiornika), choć z drugiej strony trudno się dziwić, skoro IBG zaczęło ładując zmyślony pojedynczy zbiornik do wnętrza...

Kształt łoża silnika w części przy ścianie ogniowej jest do poprawy.

W zestawie zewnętrznym mamy zły kształt klapki do tankowania. Znów moje wątpliwości budzi peryskop (tym razem kierowcy). Gundlach też szału nie robi...

Z kolei na błotnikach powielony jest błąd IBG w postaci klapek serwisowych w przedniej części, nad osłonami zwolnic. To był detal występujący we wczesnej wersji, w praktyce w czołgach dwuwieżowych. Później zmieniono osłony, które punkty smarowania miały już w innym miejscu i nie trzeba było się do nich dostawać poprzez otwory w błotnikach.

To tak na szybko było...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dzień dobry,

Jestem w tej chwili na wakacjach i nie mam dostępu do literatury i dokumentacji, więc proszę o odpowiedź. Znalazłem dwa takie zdjęcia a pytanie brzmi: Czy listwy tylnych pokryw (drzwi) komory silnikowej były pochylone jednakowo w obu elementach? Z tych zdjęć wydaje mi się, że są pochylone w dół pod jednakowym kątem.

Pozdrawiam

Andrzej

7tp_dw_War0013.jpg

7TP_early1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że odpowiem pytaniem na pytanie, ale skąd pomysł, że mogłoby być inaczej?

Z jedną uwagą - nie były pochylone w dół tylko równoległe do podłoża.

Edytowane przez SnaQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieściłem to pytanie w tym wątku ponieważ wyszła następna rewelacja IBG czyli wersja dwuwieżowa. To po prostu trzeba zobaczyć. Będę brutalny w tym skrócie IBG nie chcę rozwijać skrótu ostatniej litery... Szykuje się nowa praca do zestawu poprawkowego. 

Pozdrawiam 

Andrzej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.